Dołożenie klimy w II gen
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Koszt zależy od tego za ile uda Ci się znaleźć graty. Ja sam sobie wymontowywałem z rozbitka i sam sobie montowałem. Jedynie czego nie robiłem sam, to nabijanie czynnikiem.
Jeśli nie będziesz sam tego robił, to licz się z tym, że za mniej jak 1500 to wątpię czy założysz.
Co do spadku mocy, to coś za coś, komfort albo moc. Ale jest to jedynie tylko odczuwalne przy mocnym wciskaniu pedału gazu.
Jeśli nie będziesz sam tego robił, to licz się z tym, że za mniej jak 1500 to wątpię czy założysz.
Co do spadku mocy, to coś za coś, komfort albo moc. Ale jest to jedynie tylko odczuwalne przy mocnym wciskaniu pedału gazu.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Podczepię się do tematu.Ale odwrócę go o 180 stopni. Z racji iż w ogóle nie używam klimy chcę ją zdemontować. Mam teraz dużo wolnego czasu i chęci. Chcę to tak zrobić żeby dało się ją z powrotem zamontować czyli nie uszkodzić. Tylko nie pytajcie o powody i że klima mało waży. Skoro jej nie używam to chce wyjąć, zwłaszcza że jak ją usunę będzie lepszy dostęp w różne miejsca. Od czego zacząć? Jaki algorytm postępowania? Voodoo zwłaszcza Ciebie pytam, bo skoro sam montowałeś to wystarczy zrobić to samo ale w odwrotnej kolejności
Let The Galaxy Burn....
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
male pytanie co do ogrzewania w probe ;] czy na pozycji vent wieksze jest spalanie? Czy ogrzewanie idzie od ciepla z silnika czy tam jest nagrzewnica elektryczna? ;}
bo ostatnie tankowanie jezdzilem tylko na vent i mi spalil 1,5l wiecej niz na miks (pewnie to dlatego ze go butowalem duzo mocniej, ale tak czy siak nie szkodzi zapytac )
bo ostatnie tankowanie jezdzilem tylko na vent i mi spalil 1,5l wiecej niz na miks (pewnie to dlatego ze go butowalem duzo mocniej, ale tak czy siak nie szkodzi zapytac )
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Jeśli chodzi o demontaż klimy, to też jest trochę z tym zabawy.
Proponowałbym zacząć od demontażu sprężarki tylko wpierw trzeba się zaopatrzyć w krótszy pasek klinowy, bo musimy go podmienić. Potem kolejnym krokiem jest demontaż chłodnicy. Musisz zdjąć zderzak, potem żeby było najłatwiej, to odkręcasz belkę przednią, całkowicie demontujesz mocowania zamka maski i spokojnie wtedy chłodnica powinna się dać wyjąć. Wszystkie rurki są składane na szybko-złączki więc spokojna sprawa z rozpinaniem. Tylko jest potrzebny jeden patent na nie. Bierzesz plastikową butelkę po napoju, rozcinasz ją i wycinasz pasek z obwodu o szerokości z 10cm. Potem zawijasz go na metalowej rurce, wsuwasz w złączkę i puszczasz. rozprężający się plastik rozsunie sprężynkę zabezpieczającą w złączce i pozwoli rozsunąć rurki. I tak dalej rozpinasz wszystko pod maską. Na koniec zostanie tylko schładzacz pod deską rozdzielczą, ale to już bym proponował zostawić, bo trzeba wybebeszyć calusieńką deskę rozdzielczą do przodu aby zdemontować, a na dodatek trzeba mieć specjalną przejściówkę aby zastąpić brakując element( taką z Proba bez klimy).
Nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale jak chcesz się bawić, to powodzenia. Ciekawe jak będzie kiedy zatęsknisz za klimą, bo ja sobie nie wyobrażam jazdy bez niej.
Proponowałbym zacząć od demontażu sprężarki tylko wpierw trzeba się zaopatrzyć w krótszy pasek klinowy, bo musimy go podmienić. Potem kolejnym krokiem jest demontaż chłodnicy. Musisz zdjąć zderzak, potem żeby było najłatwiej, to odkręcasz belkę przednią, całkowicie demontujesz mocowania zamka maski i spokojnie wtedy chłodnica powinna się dać wyjąć. Wszystkie rurki są składane na szybko-złączki więc spokojna sprawa z rozpinaniem. Tylko jest potrzebny jeden patent na nie. Bierzesz plastikową butelkę po napoju, rozcinasz ją i wycinasz pasek z obwodu o szerokości z 10cm. Potem zawijasz go na metalowej rurce, wsuwasz w złączkę i puszczasz. rozprężający się plastik rozsunie sprężynkę zabezpieczającą w złączce i pozwoli rozsunąć rurki. I tak dalej rozpinasz wszystko pod maską. Na koniec zostanie tylko schładzacz pod deską rozdzielczą, ale to już bym proponował zostawić, bo trzeba wybebeszyć calusieńką deskę rozdzielczą do przodu aby zdemontować, a na dodatek trzeba mieć specjalną przejściówkę aby zastąpić brakując element( taką z Proba bez klimy).
Nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale jak chcesz się bawić, to powodzenia. Ciekawe jak będzie kiedy zatęsknisz za klimą, bo ja sobie nie wyobrażam jazdy bez niej.
Ford Probe 2.0 '94r.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Ja bez niej śmigam pół roku Myślałem żeby zostawić kompresor. Miałem nadzieję że nie będę musiał kombinować z paskiem. Chyba jednak odpuszczę, byłem pewien że uda mi się wyjąc chłodnicę klimy wyciągając chłodnicę silnika. Na zdejmowanie zderzaka to już nie mam chęci Dzięki za info, Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Gdybyś zajrzał w pierwszy odsyłacz z 2 punktu porad, to jest tam (na stronie) dział Perferred Equipment Packages, który rozwieje Twoje wątpliwości.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- specta
- Posty: 28
- Rejestracja: 2009-08-01 21:43
- Samochód: Ford Probe II Gen 2.5 V6
- Lokalizacja: Ząbki k. Warszawy
- Kontakt:
Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
Witam,
Mam nadzieję, że podobnego tematu nie było (próbowałem szukać i nie znalazłem) i nie złamie regulaminu otwierając nowy temat.
Poprzedni właścicel umieścił obok pokrętła nawiewu i klimatyzacji czerwony przycisk (przycisk nie włącznik). Zrobił to ze względu na to, że pokrętło włączania klimatyzacji nie zawsze działa w pozycji MAX. Kiedyś spróbowałem włączyć klimatyzację - włączyła się, ale był problem z wyłączeniem. Przycisk ten działa jakby niezależnie od całego układu. Chodzi mi o to, że chciałbym koło tego przycisku umieścić diodę informującą mnie swoim świeceniem, że klimatyzacja jest włączona. Czy ktoś próbował coś takiego ? Gdzie podłączyć diodę, aby świeciła w stanie włączenia klimatyzacji ?
Pozdrawiam,
Specta
Mam nadzieję, że podobnego tematu nie było (próbowałem szukać i nie znalazłem) i nie złamie regulaminu otwierając nowy temat.
Poprzedni właścicel umieścił obok pokrętła nawiewu i klimatyzacji czerwony przycisk (przycisk nie włącznik). Zrobił to ze względu na to, że pokrętło włączania klimatyzacji nie zawsze działa w pozycji MAX. Kiedyś spróbowałem włączyć klimatyzację - włączyła się, ale był problem z wyłączeniem. Przycisk ten działa jakby niezależnie od całego układu. Chodzi mi o to, że chciałbym koło tego przycisku umieścić diodę informującą mnie swoim świeceniem, że klimatyzacja jest włączona. Czy ktoś próbował coś takiego ? Gdzie podłączyć diodę, aby świeciła w stanie włączenia klimatyzacji ?
Pozdrawiam,
Specta
Specta
---------------
Ford Probe II 2.5 V6
---------------
Ford Probe II 2.5 V6
- Metal
- Posty: 62
- Rejestracja: 2010-05-30 13:48
- Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
- Galeria: viewtopic.php?t=17643
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
Jest to możliwe, trzeba kupić odpowiedni guzik z diodą. Zobacz ile kabli do niego idzie i gdzie są podłączone. Chodz pierwsze słysze o takich patentach.
- specta
- Posty: 28
- Rejestracja: 2009-08-01 21:43
- Samochód: Ford Probe II Gen 2.5 V6
- Lokalizacja: Ząbki k. Warszawy
- Kontakt:
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
Widzisz to nie jest taki wyłącznik typu wyłącz i włącz. To klawisz, który po naciśnięciu włącza coś w układzie i wraca do pozycji 0. Muszę się wpiąć z tą diodą gdzieś w układ sprężarki klimatyzacji, aby zaświecała się wtedy gdy to ustrojstwo pracuje.
Specta
---------------
Ford Probe II 2.5 V6
---------------
Ford Probe II 2.5 V6
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
Nie wpinaj się w układ sprężarki, bo ona nie pracuje cały czas gdy używasz klimatyzacji, tylko czasami. Będzie Ci mrugać gdy spadnie ciśnienie i załączy się sprężarka. Prześledź kabelek od tego wyłącznika monostabilnego i zobacz gdzie on idzie i co tam jest
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
hym pamiętam że czytałem gdzieś na forum o tym jak zrobić wyłącznik do klimy ;p nie powiem ci gdzie i w którym temacie ale gdzieś ktoś pisał. Z tego co pamiętam aby sterować niezależnie klimą wystarczy wpiąć włącznik włącz/wyłącz przerywając obwód jednego z przewodów doprowadzonego do sterowania nawiewem. O ile pamiętam był to biały kabel ale ręki sobie nie dam uciąć, nie sprawdzałem. Interesowałem się tym bo chciałem sobie zrobić sterowanie temperaturą w kabinie na procesorze, ale klima mi się rozszczelniła i nie mogę znaleźć wycieku.
Ostatnio zmieniony 2010-07-29 12:02 przez Sam, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Musze się pochwalić - montaż klimy
[r]Dzięki za sugestię - połączyłem.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- evilbanan
- Posty: 9
- Rejestracja: 2009-05-11 18:12
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 93r. USA
- Lokalizacja: ok. Małego Trójmiasta
Re: Musze się pochwalić - montaż klimy
Co do pozycji na których działa klima to u mnie nie włącza się tylko na off do tego od razu po odpaleniu auta załącza się wentylator od klimy na maksymalnych obrotach nawet przy zimnym silniku to normalne ?
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Musze się pochwalić - montaż klimy
Nie - ale sprawdź, czy na pewno tylko na off (np. sprawdź pozycję "VENT")