mradamos pisze:Jeśli odłączycie tps (czujnik położenia przepustnicy) i Vrisy wówczas będą działały poprawnie (w ponad 80% tak się stanie) tzn. że komputer jest sprawny. A przyczyną usterki jest zużyty tps. Tps jest potencjometrem, w którym ściera się tzw. warstwa rezystywna. Vris 1 powinny się otwierać dopiero od momentu danej predkosci obrotomierza oraz od polozenia przepustnicy. Gdy tps jest niesprawny komputer nie jest w stanie odczytac poprawnie położenia przepustnicy. I tak np. po uruchomienu silnika przy niesprawnym tps otwiera sie Vris 1.
Odkręć TPS,od przepustnicy,nie odłączaj kostki i zobaczysz,że wtedy też vris działają,a 1 jeśli nie działa czyli sie otwiera po uruchomieniu silnika to przy odkręconym TPS bedzie działał i w danej pozycji się załączał gdy TPS jest w pozycji zerowej..
Czyli co - wychodzi na to,że TPS jest sprawny,a jego zamontowanie na przepustnicy okresla dane ustawienie TPS dla niej - nie da sie ustawić tps inaczej,a jego regulacja to wąski zakres.
Czyli idąc dalej tropem tak jak piszesz gdyby była starta warstwa rezystywna nie działałby w ogóle
TPS to potencjometr mający od tyłu "widełki" oraz sprężyne bi metalową i jego zamontowanie na przepustnicy warunkuje dane ustawienie czyli jak jest zamontowany wymaga takiej,a nie innej pozycji w waskim marginesie regulacji i nic z tym nie zrobimy..(przy zamontowaniu trzeba go delikatnie naciągnąć i nie da się inaczej)
Zupełnie jak kiedyś w gaźnikach urządzenia do automatycznego ssania
Na moje to błąd w ecu,który określa złe położenie przepustnicy i zamiast np. załaczać vris 1 przy powiedzmy 15stopniach wychylenia przepustnicy to czyni to juz przy zamkniętej,a prawidłowe działanie vris1 mamy w pozycji -15stopni do położenia przepustnicy czyli TPS na zerowe położenie,a przepustnica musiałaby byc wychylona o te umowne stopnie do przodu co daje nam otwarcie przepustnicy przy wolnych obrotach w proporcjonalnie drugą stronę..
Wiem zawiłe ale nie wiem jak to dokładnie ująć - tyle z moich zabaw z tym wynalazkiem,można by się pokusić o próbe przerobienia tego cuda ale to nie kwestia mechaniczna tylko oprogramowania dla tego układu doładowania
Sorry za zawiłość ale wymęczony jestem
Pzdr. & c ya..