Dlaczego nie wyświetla kodów????
Dlaczego nie wyświetla kodów????
Posiadm Probaka 2.0 16v manual 94r.+ LPG. Od samego początku miałem problemy z przyzwoitymi osiągami.Zamiast CHECK ENGINE u mnie jest przekreślony silnik umieszczony w innym miejscu.Wspomniana kontrolka zawsz gaśnie po odpaleniu i nie wskazuje rzadnych błedów nawet jeżeli silnik popracuje przy odpiętym przepływomierzu i sondzie.Po remoncie wiele się nie zmieniło a kodów nadal zero.Żarówka wpięta w Fen i + aku. też nic nie wskazuje.Kompa mam Mitsubishi.Może gazole coś popierdzielili. Od czego zacząć???
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu jest opis diagnostyki EEC-IV, jaki jak mniemam posiadasz : http://dalidesign.com/hbook/eectest.html
Dla pełnej jasności, zwarłeś STI do masy, podłączyłeś próbnik do STO, włączyłeś zapłon bez startu silnika i nic ?
P.S.
Masz na pewno rocznik modelowy 94 (litera 'R' na pozycji 10 w VINie)?
Dla pełnej jasności, zwarłeś STI do masy, podłączyłeś próbnik do STO, włączyłeś zapłon bez startu silnika i nic ?
P.S.
Masz na pewno rocznik modelowy 94 (litera 'R' na pozycji 10 w VINie)?
Pozdrawiam, Rafał.
Nie kumam specyjalnie angielskiego ale wtyczka zawarta w tym artykule odbiega od mojej. Moja jest umieszczona obok aku. i wygląda identycznie jak w 2.5 Zwieram styki TEN do masy włanczam zapłon a moja nietypowa kontrolka nawet nie mignie. Gaśnie natomiast zaraz po odpaleniu.Styki TEN i GND raczej dziłają bo po ustawieniu zapłonu i wyciągnięciu mostka pokazywał inny kąt.W numerze VIN R mam na 100%.Oglądałem dokładnie mojego kompa gdyż niektóre elementy Probaka są datowane na 96r. na kompie daty nie ma, podobno powyżej 96r. były jakieś zmiany w odczttywaniu.Raf pisze:Tu jest opis diagnostyki EEC-IV, jaki jak mniemam posiadasz : http://dalidesign.com/hbook/eectest.html
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Tak dla wyjasnienia....
Po prostu wersja EUR w 2.0 (innej nie wiem bo sie nie przygladalem), ma taka kontrolke. Wygladem sie nie przejmuj
Pozdro
Zwieram styki TEN do masy włanczam zapłon a moja nietypowa kontrolka nawet nie mignie.
Wyglad Twojej kontrolki jest jak najbardziej prawidlowy. U mnie też jest jak to nazwales "przekreslony silnik".Zamiast CHECK ENGINE u mnie jest przekreślony silnik umieszczony w innym miejscu.
Po prostu wersja EUR w 2.0 (innej nie wiem bo sie nie przygladalem), ma taka kontrolke. Wygladem sie nie przejmuj
Pozdro
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No muszę przyznać że na wtyczki kompa nie zwróciłem uwagi, ale jeżeli 94r. ma jedną szeroką wtyczkę a powyżej 96r. są dwie oddzielne (tak by wynikało z rysunku) to oznacz że mam kompa i wiązkę z 96r. Jak kupię żarówki podświetlenia sterowania ogrzewaniem to rozbiorę jeszcze raz i sprawdzę dokładnie.
Ile kosztuje taki skaner??? I czy jest to urządzenie uniwersalne, chodzi mi o to czy ogólne zakłady diagnostyczne go posiadają???Jeśli masz silnik/PCM od rocznika 1996 to kody można odczytać tylko skanerem OBD-II
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
OBD-II to standard, istnieją różnice wtyczek i wartości kodów między modelami aut, ale każdy szanujący się warsztat powinien Ci to odczytać.
Można też sobie zrobić interface do PCta (laptopa) i z pomocą odpowiedniego oprogramowania, samemu sobie poradzić, ale nigdy się tym nie interesowałem bo nie mam OBD-II
Można też sobie zrobić interface do PCta (laptopa) i z pomocą odpowiedniego oprogramowania, samemu sobie poradzić, ale nigdy się tym nie interesowałem bo nie mam OBD-II
Pozdrawiam, Rafał.
Sprawdziłem kompa ma oznaczenie FS63B.Z tego co się dowiedziałem właśnie taki był montowany w 2.0 94 wersja Euro.W tym przypadku serwisówka na nic się nie zda.To rozumiem ale i tak cos jest klęknięte bo przy odpięciu przepływomierza powinna przynajmniej migać kontrolka
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
ja mam probe z jedną kostką czyli pewnie OBD I, mechanior po podpięciu powiedział że sonda lambda jest uszkodzona wg kodów, sam podpiąłem drucikiem TEN i GND i nic mi nie sygnalizuje. Czy chek engine to przekreślona kontrolka silnika? Bo innej nie posiadam. Dodam jeszcze że silnik się dusi po odpaleniu w położeniu diagnostycznym chce zgasnąć a po chwili obroty wskakują na 1000. Nie wiem czemu.
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
hmm jak przekręcasz kluczyk to na tablicy zegarów to powinna zaświecić się taka kontrolka a na niej taki przekreśliny śmieszny silnik to sygnalizuje że kontrolka działa, u Ciebie tak jest?mm26 pisze:ja mam probe z jedną kostką czyli pewnie OBD I, mechanior po podpięciu powiedział że sonda lambda jest uszkodzona wg kodów, sam podpiąłem drucikiem TEN i GND i nic mi nie sygnalizuje. Czy chek engine to przekreślona kontrolka silnika? Bo innej nie posiadam. Dodam jeszcze że silnik się dusi po odpaleniu w położeniu diagnostycznym chce zgasnąć a po chwili obroty wskakują na 1000. Nie wiem czemu.
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa