Czy ktoś mógłby mi napisać dokładnie to to mam powiedzieć panu w sklepie czy na stacji?
Wiecie, to trzeba tak prostymi słowami, jak to kobiecie...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
z góry wielkie dzięki
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Szkoda tylko ze cena jest z kosmosu. Myślałem kiedyś o tym oleju, ale Elf Evolution SXR 5W-30 ma bardzo podobne parametry (niska lepkość i niskie HTHS jak na oleje 5W-30). Dodatkowo Elf też jest olejem z gatunku oszczędzających paliwo, no i nie szarpie tak po kieszeni jak ten wynalazek Motula.Cypol pisze:ja polecam zarówno do 2.0 jak i do 2.5 v6
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30
Słuchaj wszystko zależy od stanu silnika, jak kupiłem probasa, który jeździł na 10W40 przez 3 lata podczas kadencji u poprzedniego właściciela, ja zalałem go 10W60 i jest ok, zalałem raz, teraz drugi, i wszystko gra, a miał się niby rozszczelnić, co prawda mam zrobione na nim oryginalnie bez kręcenia 158tys i byłem pewien jego stanu technicznegoTYGRYSEX pisze:hmmm ... no i zalewam znów 10w40 MOBILA1. Wszyscy mechanicy których znam polecili półsyntetyk , skoro jezdzi na nim już dłuższy czas ... Opinia kolegów też jest jednoznaczna ... A rzadszy podobno niebezpiecznie , skoro jezdził na 10 ...
Tak istnieje. Sam na takim śmigam.Qbatron pisze:A ja podejde do tematu z troche innej strony:
.....
Ostatecznie wychodzi nam 5W40 - istnieje taki?
.....
po oleju 0w40 niedrożne..Sqad pisze:Możesz mieć kanały olejowe niedrożne.Furious pisze: Tak istnieje. Sam na takim śmigam.
Wcześniej był 0W40 mobila, obecnie 5W40 mobila, a w planach VALVOLINE VR1 10W60. Zastanawiam się tylko dlaczego po przejściu z 0W40 na 5W40 spadło mi ciśnienie oleju?Poza tym olej jest super.
Edytko !Edyta pisze:Dobrze, świetnie przeczytałam te 11 stron i nie mam pojęcia jaki olej mam kupić. 5w30, tylko tyle? a skąd mam wiedzieć że do mojego probka też on będzie najlepszy?
Czy ktoś mógłby mi napisać dokładnie to to mam powiedzieć panu w sklepie czy na stacji?
Wiecie, to trzeba tak prostymi słowami, jak to kobiecie....kawa na ławę...
z góry wielkie dzięki
To też jest fakt.2Ya pisze:po oleju 0w40 niedrożne..Sqad pisze:Możesz mieć kanały olejowe niedrożne.Furious pisze: Tak istnieje. Sam na takim śmigam.
Wcześniej był 0W40 mobila, obecnie 5W40 mobila, a w planach VALVOLINE VR1 10W60. Zastanawiam się tylko dlaczego po przejściu z 0W40 na 5W40 spadło mi ciśnienie oleju?Poza tym olej jest super.
i przy zmianie na 5w40.. hmm
ciśnienie oleju w probach nie jest w pełni miarodajne,lepiej sprawdzić niezależnym manometrem.
Pzdr. & c ya..
Tomasz S pisze:Edytko !Edyta pisze:Dobrze, świetnie przeczytałam te 11 stron i nie mam pojęcia jaki olej mam kupić. 5w30, tylko tyle? a skąd mam wiedzieć że do mojego probka też on będzie najlepszy?
Czy ktoś mógłby mi napisać dokładnie to to mam powiedzieć panu w sklepie czy na stacji?
Wiecie, to trzeba tak prostymi słowami, jak to kobiecie....kawa na ławę...
z góry wielkie dzięki
Najlepszy będzie zawsze ten który zaleca Mazda - Probe to ich dzieło .
Znajdź firmowy serwis Mazdy w Twojej okolicy i tam kup 4 litry oleju .
Oznaczenie klasy oleju powinno być : API-SG/CD albo SH/CD lub wyższe .
Te parametry spełnia np. mazdowska Dexelia (Full Syntetyc)
Olej kosztować Cię będzie ok 200 zeta .
Wymień na miejscu jeśli nie chcesz się paprać .
Nie zapomnij o wymianie filtra
Powinno Ci zostać ok 1/2 litra na ew. dolewki .
Pozdrawiam
Tomek
ps. Ponoć ELF produkuje dla Mazdy oleje ... ale ile w tym prawdy![]()
![]()
ps2. Nie kupuj olejów z beczki - wyłącznie w plastikowych pojemnikach !
hmm, prawdopodobnie to ten sam gościu u którego ja się zaopatruje (mam niedaleko więc robię to osobiście)r08ert pisze:a co powiecie o takim oleju
http://www.allegro.pl/item437735428_ole ... ej_5l.html