zwężka a wzrost mocy

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

Chyba wiem co to jest już odcięcie zapłonu bo w wakacje miałem kilka takich scen że mi szarpnął jak bym go zadusił zalał czy coś, a nic nie robiłem tylko gazu depnąłem. A teraz jak go pogoniłem na 2 i 3 biegu to nic nie szarpało płynnie szedł i chyba wskazówka jest na środku czerwonego pola nawet. Więc mówicie że na zwężce wiertłem 0,7mm mogę spokojnie nogę w podłodze trzymać i mi nie wysadzi uszczelki? Nie mam wskaźnika bo to z czasem dopiero będzie wskaźnik i MBC jako komplet i pewnie wymienię wszystkie przewody podciśnieniowe na nowe co mam w silniku). Jak wskaźnik seryjny pokazuje minimalnie za czerwone pole to raczej powinno być bezpiecznie chyba - jutro dam filmik jak nagram to zobaczycie. W galerii u mnie fotorelacja z montażu zwężki jak coś
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Prezes »

Podobno zwężka z średnicą 1mm. daje ciśnienie ok 8psi, 0,8mm. daje ciśnienie nieznacznie poza zakres normal a 0,7mm. to najwłaściwszy efekt. 0.6mm. to już by było za dużo. Czyli teoretycznie powinno byc ok ale nie są to moje pomiary tylko cytat jednego z artykułów. Ja bym się jednak pokusił o jakiś dokładniejszy wskaźniczek tak dla własnego spokoju :wink: .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

Więc mi odcina zapłon ale dziwne bo jak jadę na piątce i mam niskie obroty a później już normalnie idzie na koniec czerwonego pola
strazak_1984
Posty: 3
Rejestracja: 2010-01-07 16:11

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: strazak_1984 »

enduro pisze:przeszukałem tematy związane z ową "magiczną"zwężka,ale odpowiedzi na moje proste pytanie nie znalazłem a mianowicie :o ile zwiększa się moc po założeniu zwężki???wierzyć mi się nie chce że nikt tego nie sprawdził.
powiem tak mielem taka zwezke w swoim probe a oto efekty:
- turbina az wyla i wytrzymala niecale 2 tys km
- problem z przyspieszeniem bo jak dodalem gazu wskazowka doladowania wyszla poza skale i komputer odcinal zaplon
- a jak delikatnie dodawalem gazu zeby mi nie odcielo to i tak przyspieszenie bylo podobne do tego co bylo przed zwezka
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

A co ty mówisz mi odcina zapłon fakt latem tylko na 3 biegu zimą na każdym potrafi no ale teraz to masz moc leci jak głupie więc nie pisz że nic nie daje. Może miałeś już zajechaną turbine

Ja musze kupić MBC i czekam aż będzie na allegro :D
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Eli »

- turbina az wyla i wytrzymala niecale 2 tys km
Bez zwezki wytrzymala by Ci moze 4. Byla juz na wykonczeniu. Poza tym warto sie skupic na srednicy zwezki, to ona odpowiada za dalodowanie, a faktycznie bez zdjecia odcinki szkoda nerwow na zbyt mala dziurke w zwezce.
strazak_1984
Posty: 3
Rejestracja: 2010-01-07 16:11

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: strazak_1984 »

ja mialem ta 0,6 i wskazowka doladowania wychodzila duzo za skale i odrazu odcinalo i zadne przeciaganie nic nie dawalo trzeba w tym przypadku zajac sie kompem ale powtarzam turbina dlugo nie wytrzyma to raz a po drugi skrzynia tez dostaje a dobrze wiecie ze sa one delikatne ja juz jedna zostawilem po ostrym starcie a jak zalozylem 2 kilka ostrych startow i juz zavczela sie odzywac też jak chcecie zwiekszac moc w probe to tez musicie brac pod uwage te aspekty
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

A jak zobaczyć że skrzynia pada załóżmy że jestem laikiem i nie mam pojęcia o aucie więc jak mi to wytłumaczysz? Mam zwężkę teraz 0,7 bo 0,6 to przegięcie czytałem i mi latem nie odcinał tylko czasem na 3 biegu mu się zdarzyło, teraz albo to że jest zimno i powietrze się spręża bardziej czy coś odcina mi nawet na 5 biegu. możliwe że turbo zarzuciło olejem i zwężka się zatkała ale mogę nogą to pilnować bo nie wciskam w podłogę nogi gdyż wiem że odetnie, Po prostu wciskam gaz i zerkam czy już doszło do końca czerwonego pola czy nie i albo dodaję albo ujmuję gazu. Musze kupić mbc w końcu :D
strazak_1984
Posty: 3
Rejestracja: 2010-01-07 16:11

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: strazak_1984 »

ze skrzynia zaczelo sie tak przy ruszeniu na skreconych kolach cos puklo wiec myslalem ze to przguby wiec je wymienilem ale pukanie sie z dnia na dzien nasilalo az juz w pewnym momencie przy ostrym starcie skrzynia sie rozleciala nawet kawalek obudowy odlecial , pozniej kupilem 2 troche poszalalem i znowu to samo a zreszta polz sie pod samochodem i zabacz jaka ona jest delikatna (malo masywna nie wiem jak to nazwac) w miejscu gdzie wychodza pol osie a wracajac do turbiny przed zwezka byla w idealnym stanie zawsze papowala do czerwonego pola ani nie brala oleju ponadto zawsze stosowal sie do zalecen auta z turbo czyli rozgrzana przed startem i ostudzona po jezdzie ja wam odradzam zwezki ale to wkoncu wasze auta i robcie jak uwazacie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”