uszczelka kolektora wydechowego
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Odemnie chciał wzorzec. Czy zrobił sobie jakiś wzór nie wiem. Mogę się dowiedzieć w poniedziałek. W razie czego mogę koleżeńsko pomóc w kontakcie i przesyłce.pozdrawiam!
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: uszczelka kolektora wydechowego
OK. Dzięki z góry Odezwę się niebawem bo czas nagli
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Jakie długie szpilki są w kolektorze wydechowym co się wkręca w blok ? też bede zmieniał na 9 albo 10 mm jakieś uwagi ?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Jak odkręcisz tę, gdzie masz zerwany gwint, to sam zmierzysz.
Ba... nawet będziesz miał jako wzór.
Ma około pięciu centymetrów.
Rób od razu na dziesiątkę.
Ba... nawet będziesz miał jako wzór.
Ma około pięciu centymetrów.
Rób od razu na dziesiątkę.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Heh że tak się zaśmieję na wstępie Gdybym ją miał - to bym ją zmierzył - a że jest dziura i nie ma to nie mogę zmierzyć hihi ale dzięki za odp
- sliwka
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-06-23 11:32
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
- Galeria: viewtopic.php?t=10701
- Lokalizacja: Rzeszow
Re: uszczelka kolektora wydechowego
witam mam taki problem wydmuchalo mi uszczelke co kolektor wydechowy schodzi sie i laczy z turbina <ta kwadratowa> czy jest moze jakis zamiennik bo nidzie gdzie pytam nie moge tego dostac .czy pozostaje mi szukac kogos kto mi to dorobi ?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Jeśli ten wątek nie rozwiał Twoich wątpliwości (rozumiem, że 5 stron ciężko nawet przeczytać), to jest jeszcze drugi, zatytułowany "Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę"
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: uszczelka kolektora wydechowego
A cytując Roberta bardziej przyjaźnie - Nie ma takiej uszczelki musisz sobie dorobić ją gdzieś... Dobra robota Robert
- sliwka
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-06-23 11:32
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
- Galeria: viewtopic.php?t=10701
- Lokalizacja: Rzeszow
Re: uszczelka kolektora wydechowego
-- oryginalny post 2010-09-09 20:24 --
sory panowie za niedopatrzenie z gory dzieki za pomoc
-- dodano 2010-09-10 20:11 --
dzis udalo mi sie dostac idealna uszczelke pod turbo szukalem wszedzie a znalazlem w niepozornym warsztacie koszt 17 zl jedynie co w niej trzeba poprawic to delikatnie powiekszyc otwory na szpilki
sory panowie za niedopatrzenie z gory dzieki za pomoc
-- dodano 2010-09-10 20:11 --
dzis udalo mi sie dostac idealna uszczelke pod turbo szukalem wszedzie a znalazlem w niepozornym warsztacie koszt 17 zl jedynie co w niej trzeba poprawic to delikatnie powiekszyc otwory na szpilki
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: uszczelka kolektora wydechowego
To może napisałbyś od czego pod pasowała dla potomnych;D
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- sliwka
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-06-23 11:32
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
- Galeria: viewtopic.php?t=10701
- Lokalizacja: Rzeszow
Re: uszczelka kolektora wydechowego
ona nie byla jakos dydykowana do konkretnego samochodu niestety, gosc mial na warsztacie mnostwo roznych uszczelek na tablicy i o przegladnieciu okolo 100 sztuk trafilem na tą ktora mi byla potrzebna .jutro postaram sie podjecac do niego i spytam czy ma ta uszczelka jakies oznaczenie i skad ja bierze . jak cos napisze co i jak
-- dodano 2010-09-25 13:16 --
bylem dzis w warsztacie w ktorym kupilem ta uszczelke i moje obawy sie sprawdzily gosc nie ma zadnego numeru katalowego ani nie wie od czego ona jest konkretnie . mowil mi ze kupuje je w hurtowni masowo, rozne rodzaje. wiec niestety nie pomoge([/quote]
-- dodano 2010-09-25 13:16 --
bylem dzis w warsztacie w ktorym kupilem ta uszczelke i moje obawy sie sprawdzily gosc nie ma zadnego numeru katalowego ani nie wie od czego ona jest konkretnie . mowil mi ze kupuje je w hurtowni masowo, rozne rodzaje. wiec niestety nie pomoge([/quote]
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Dzwoniłem dzis do sklepu u mnie w Łodzi i pytałem czy mają coś żeby uszczelnić kolektor wydechowy. Okazało się że mają w sprzedaży materiał jakiś metalowy zbrojony o grubości 1,5mm ( strukturą i wyglądem przypomina uszczelki łaczenia rur wdechowych ) Najmniejszy element do kupienia to format A4 i kosztuje około 30zł. Powiedzmy, że naprodukowałbym sobie na zapas. Tylko teraz pytanie - ten materiał wytrzymuje bardzo duże ciśnienia, ale temperaturę do 400 stopni Celsjusza - czy nasze kolektory rozgrzewają się aż do takiej temperatury? Ktoś ma pojęcie?
Taka sytuacja...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Oj rozgrzewają się... Przypuszczam, że 400 stopni, to minimum.Luna pisze: ale temperaturę do 400 stopni Celsjusza - czy nasze kolektory rozgrzewają się aż do takiej temperatury? Ktoś ma pojęcie?
Temperatura spalin może dojść do 800 - 900 stopni.
Zatem kolektor (zwłaszcza w autach z turbo) spokojnie osiągnie jakieś 600 stopni.
Wystarczy na niego spojrzeć w nocy, po ostrzejszej jeździe.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: uszczelka kolektora wydechowego
-- oryginalny post 2011-02-21 16:02 --
No szkoda, a już się cieszyłem, że znalazłem dobry materiał. Kupiłem latem oryginalne uszczelki i jak zobaczyłem je po odebraniu ze sklepu to do tej pory leżą w bagażniku bo mi szkoda było czasu na zakładanie takiej lipy. Ostatnio zaczęła mi trochę świszczeć jak zapalę auto po nocy dopóki nie nie złapie temperatury. Powoli działam przy drugiej głowicy ( na razie wybebeszyłem ją i zakładam nowe szpilki ) i chciałem sobie od razu dopasować uszczelki Ma ktoś pomysł co do materiału? Ktoś gdzieś wcześniej pisał, że klingieryt, ale nie wyobrażam sobie gumy w tym miejsciu. Z klingierytu robiłem sobie uszczelkę pod obudowę termostatu i "działa" znakomicie, ale tam jest temperatura... trochę niższa
-- dodano 2011-02-22 15:54 --
Drążyłem dzisiaj temat pół dnia i po wielu telefonach znalazłem firmę w Łodzi która zaoferowała się, że może mi wyciąć takie uszczelki z materiału, który wytrzymuje temperaturę pracy 1000 stopni Celsjusza i ma 2mm grubości. Jutro tam jadę i zobaczę jak ten materiał wygląda i jakie są koszta materiału i wycięcia. Jak będę coś więcej wiedział to dam znać.
-- dodano 2011-02-23 16:38 --
http://img818.imageshack.us/i/60673179.png/
http://img231.imageshack.us/i/11243373.png/
http://img717.imageshack.us/i/90818472.png/
http://img337.imageshack.us/i/76171750.png/
Dostałem dziś na moją prośbę, specyfikację materiału o którym wczoraj pisałem. Powiedzcie co myślicie na ten temat. Mnie wydaje się, że będzie odpowiedni do wyrobu uszczelek kolektora. Jak już będę na 100% pewien, że się nadaje to tam pojadę i poproszę o wycięcie i wtedy napiszę jaki jest koszt.
No szkoda, a już się cieszyłem, że znalazłem dobry materiał. Kupiłem latem oryginalne uszczelki i jak zobaczyłem je po odebraniu ze sklepu to do tej pory leżą w bagażniku bo mi szkoda było czasu na zakładanie takiej lipy. Ostatnio zaczęła mi trochę świszczeć jak zapalę auto po nocy dopóki nie nie złapie temperatury. Powoli działam przy drugiej głowicy ( na razie wybebeszyłem ją i zakładam nowe szpilki ) i chciałem sobie od razu dopasować uszczelki Ma ktoś pomysł co do materiału? Ktoś gdzieś wcześniej pisał, że klingieryt, ale nie wyobrażam sobie gumy w tym miejsciu. Z klingierytu robiłem sobie uszczelkę pod obudowę termostatu i "działa" znakomicie, ale tam jest temperatura... trochę niższa
-- dodano 2011-02-22 15:54 --
Drążyłem dzisiaj temat pół dnia i po wielu telefonach znalazłem firmę w Łodzi która zaoferowała się, że może mi wyciąć takie uszczelki z materiału, który wytrzymuje temperaturę pracy 1000 stopni Celsjusza i ma 2mm grubości. Jutro tam jadę i zobaczę jak ten materiał wygląda i jakie są koszta materiału i wycięcia. Jak będę coś więcej wiedział to dam znać.
-- dodano 2011-02-23 16:38 --
http://img818.imageshack.us/i/60673179.png/
http://img231.imageshack.us/i/11243373.png/
http://img717.imageshack.us/i/90818472.png/
http://img337.imageshack.us/i/76171750.png/
Dostałem dziś na moją prośbę, specyfikację materiału o którym wczoraj pisałem. Powiedzcie co myślicie na ten temat. Mnie wydaje się, że będzie odpowiedni do wyrobu uszczelek kolektora. Jak już będę na 100% pewien, że się nadaje to tam pojadę i poproszę o wycięcie i wtedy napiszę jaki jest koszt.
Taka sytuacja...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: uszczelka kolektora wydechowego
z opisu wygląda OK jak rozumiem - oni to namiejscu tną na wzór?
Podjedź i dowiedz się ile sobie cenią za materiał i wycięcie, bo też bym się chętnie na uszczelki załapał.
Podjedź i dowiedz się ile sobie cenią za materiał i wycięcie, bo też bym się chętnie na uszczelki załapał.
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Czekałem, aż ktoś powie coś na temat tego materiału. Więc w takim razie ok. Postaram się podjechać do końca tygodnia i napiszę co i jak.
Taka sytuacja...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Nie znam się na materiałach, ale jak deklarują do 1000 stopni to powinno wytrzymać
Ja co prawda nie do jedynki potrzebuję uszczelek, ale mogę podesłać swoje na wzór do wycięcia.
Ja co prawda nie do jedynki potrzebuję uszczelek, ale mogę podesłać swoje na wzór do wycięcia.
- Takes
- Posty: 114
- Rejestracja: 2011-03-07 12:03
- Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21652
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Szpilki kolektora wydechowego i wymiana uszczelki
-- oryginalny post 2013-10-16 23:37 --
zabralem sie dzisiaj za wymiane uszczelki pod kolektorem wydechowym. myslalem ze poradze sobie w okolo 3,4godz...pomylilem sie urwalem 3 szpilki:D i nie zrobilem nic. czy zeby wymienic takie uszczelki odkrecic mam downpipe?? przewodu olejowe do turbiny? czy turbo jest jakos przymocowane do bloku?? jesli tak to na ilu srubach? aha i po wyjeciu 1 szpilki calej okazalo sie ze w blok wchodzi 10mm a tam gdzie nakretka 8mm. czy to normalne? i czy dostane gdzies takie szpile nowe???
-- dodano 2013-10-17 00:11 --
ok juz doczytalem ze musze odkrecic ten trojnik od downpipe, srubke trzymajaca turbo przy bloku, rurke egr, rurki od wody i oleju no i wiadomo sam kolektor.
ale meczy mnie dalej co z tymi moimi szpilkami?? wykrecilem i wyciagnalem jakos jedna i jest ona 8mm na zewnatrz, a w bloku 10mm i tak kazda jedna. wie ktos co to moze byc??:)
zabralem sie dzisiaj za wymiane uszczelki pod kolektorem wydechowym. myslalem ze poradze sobie w okolo 3,4godz...pomylilem sie urwalem 3 szpilki:D i nie zrobilem nic. czy zeby wymienic takie uszczelki odkrecic mam downpipe?? przewodu olejowe do turbiny? czy turbo jest jakos przymocowane do bloku?? jesli tak to na ilu srubach? aha i po wyjeciu 1 szpilki calej okazalo sie ze w blok wchodzi 10mm a tam gdzie nakretka 8mm. czy to normalne? i czy dostane gdzies takie szpile nowe???
-- dodano 2013-10-17 00:11 --
ok juz doczytalem ze musze odkrecic ten trojnik od downpipe, srubke trzymajaca turbo przy bloku, rurke egr, rurki od wody i oleju no i wiadomo sam kolektor.
ale meczy mnie dalej co z tymi moimi szpilkami?? wykrecilem i wyciagnalem jakos jedna i jest ona 8mm na zewnatrz, a w bloku 10mm i tak kazda jedna. wie ktos co to moze byc??:)
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA
BMW e46 stage4 8hp 500hp+
BMW e46 stage4 8hp 500hp+
- weteran
- Posty: 325
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Szpilki kolektora wydechowego i wymiana uszczelki
Po prostu ktoś to robił i powiększył otwory po urwaniu szpilek.
Ford Probe 2.2 GL '89
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Witam
Czy uszczelka z miedzi nadaje sie pod kolektor i turbo jeśli tak to jaka grubość by była najlepsza?
Czy uszczelka z miedzi nadaje sie pod kolektor i turbo jeśli tak to jaka grubość by była najlepsza?
Re: uszczelka kolektora wydechowego
-- oryginalny post 2014-08-18 10:26 --
Odświeże temat - czy ktoś z klubowiczów ostatnio wymieniał uszczelkę i wie gdzie można dostać, jaką wziąć czy wymieniać wszystkie czy te dwie mniejsze ? Czy oprócz środków żrących i czyszczących są jeszcze jakieś sposoby na uniknięcie pękniecia szpilek ?
-- dodano 2014-10-21 10:36 --
Witajcie, przymierzam sie do wymiany tej nieszczesnej uszczelki i prosze o sprostowanie jezeli jestem w błędzie. Czy ryzykując ze stare szpilki mają jeszcze swoją wytrzymałość i przy dokrecaniu kolektora nie pekną/lub w trakcie uzytkowania nie moge po prostu spróbować ich odkręcić a gdy będa stawiać opory uciąc nakretki ?? Jeżeli miałbym gołą szpilke mógłbym ją oczyścic i ewentualnie nagwintować, a pożniej skręcić nowymi nakretkami . Czy taki zabieg ma sens czy już lepiej próbować odkręcic standardowo nakretki i jak pojdzię szpila to oznacza , ze przedzej czy pozniej i tak by mi strzelila ? Prosze o porady bo to grzech nie wdmuchiwać wszystkiego co sie należy turbinie : )
Odświeże temat - czy ktoś z klubowiczów ostatnio wymieniał uszczelkę i wie gdzie można dostać, jaką wziąć czy wymieniać wszystkie czy te dwie mniejsze ? Czy oprócz środków żrących i czyszczących są jeszcze jakieś sposoby na uniknięcie pękniecia szpilek ?
-- dodano 2014-10-21 10:36 --
Witajcie, przymierzam sie do wymiany tej nieszczesnej uszczelki i prosze o sprostowanie jezeli jestem w błędzie. Czy ryzykując ze stare szpilki mają jeszcze swoją wytrzymałość i przy dokrecaniu kolektora nie pekną/lub w trakcie uzytkowania nie moge po prostu spróbować ich odkręcić a gdy będa stawiać opory uciąc nakretki ?? Jeżeli miałbym gołą szpilke mógłbym ją oczyścic i ewentualnie nagwintować, a pożniej skręcić nowymi nakretkami . Czy taki zabieg ma sens czy już lepiej próbować odkręcic standardowo nakretki i jak pojdzię szpila to oznacza , ze przedzej czy pozniej i tak by mi strzelila ? Prosze o porady bo to grzech nie wdmuchiwać wszystkiego co sie należy turbinie : )
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Z reguly jak sie dokreci to potem juz nie strzeli... tylko ze to jest po prostu loteria i nikt Ci nie zapewni ze bedzie git....
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
Re: uszczelka kolektora wydechowego
dzieki za pomoc, a czy ktos moze powiedziec czy planowanie jest niezbedne ? Jezeli tak to czy to PLANOWANIE u fachowca rózni się czymś od przejechania kolektora na równo papierem ? a jezeli nie czy da sie wyciagnac kolektor (pochylajac cały wydech) bez odkrecania turbo czy jest to niewykonalne (pytam w razie jkabym odkrecił kolektor a nie mógłbym odkrecic śrub od turbiny )?
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Nic się nie planuje usuń starą uszczelkę, możesz przetrzeć papierkiem dla oka i montuj nową. Odłącz sobie sondę lambda i przewód gdzieś na bok, bo przy samej sondzie może się łatwo urwać, wystarczy kluczem zaczepić albo coć....wydaje mi się że jest szansa że Ci się uda bez odkręcania turbiny, dolot odkręć z turbiny i na wydechu może się odegnie jeśli nie jest za sztywno powieszony
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: uszczelka kolektora wydechowego
Odświeżam temat. Auto zaczęło mi strasznie terkotać i po inspekcji silnika wychodzi na to, że zerwał się gwint w głowicy i rozszczelniło się połączenie głowicy z kolektorem wydechowym. Czeka mnie więc robienie nowego gwintu w głowicy - ale przy okazji wymiana uszczelki między kolektorem a głowicą - orientuje się ktoś gdzie mogę taką dostać?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ