Falowanie wolnych obrotów
Greyg ma rację. Wróć do starych świec - wyeliminujesz jednen czynnik.
Co do tego czy na zimnym... - oczywiście. Ze 2 razy zdażyło mi się bez problemu uruchomić samochód przy odłączonej wtyczce od przepływomierza. Silnik chodził przez minutę, coraz bardziej durniejąc aż zgasł. Po prostu na zimnym włancza się ssanie - przepustnice na maxa otwarte i benzyny też daje "ma maxa" ignorując wszystkie problemy.
Za to zastanowił mnie fakt tego że masz błąd EGR. Masz serwisówkę? Jak tak to sprawdź jak idą przewody vaccum. Główny przewód vaccum idzie właśnie od EGR (dokładnie do elektrozaworu EGR). Mnie mekaniki ułamali rurkę przy EGR i silnik durniał. Zeby to sprawdzić to albo musisz odkręcić te dwa elektrozawory z tyłu silnika przykręcone do kolektora, albo być może jakoś z dołu. Sądzę że to może być przyczyna - mogłeś mieć wyłamany i przyklejony ten wężyk a przy opreacjach pod machą......
Co do tego czy na zimnym... - oczywiście. Ze 2 razy zdażyło mi się bez problemu uruchomić samochód przy odłączonej wtyczce od przepływomierza. Silnik chodził przez minutę, coraz bardziej durniejąc aż zgasł. Po prostu na zimnym włancza się ssanie - przepustnice na maxa otwarte i benzyny też daje "ma maxa" ignorując wszystkie problemy.
Za to zastanowił mnie fakt tego że masz błąd EGR. Masz serwisówkę? Jak tak to sprawdź jak idą przewody vaccum. Główny przewód vaccum idzie właśnie od EGR (dokładnie do elektrozaworu EGR). Mnie mekaniki ułamali rurkę przy EGR i silnik durniał. Zeby to sprawdzić to albo musisz odkręcić te dwa elektrozawory z tyłu silnika przykręcone do kolektora, albo być może jakoś z dołu. Sądzę że to może być przyczyna - mogłeś mieć wyłamany i przyklejony ten wężyk a przy opreacjach pod machą......
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
MiH jesli dobrze zrozumialem piszac wężyk masz na mysli ten co idzie od puszki z filtrem (od spodu) tylko mnie poprawcie jesli sie myle ale on podlaczony jest po stronie dolotu przed filtrem (sam nie pamietam bo mam stozek i sie pozbylem obudowy filtra juz dosc dawno temu) a jesli jest przed filtrem to ma kontakt z atmosfera i raczej ciezko mu pokazywac cisnienie w kolektorze ssacym
pytanie teraz takie czy jesli jest odlaczony to moze spowodowac falowanie silnika ? u mnie cos takiego wystepowalo na niskich obrotach ale jak go podkrecilem na srubce przy przepustnicy to przestaly falowac (moze faluja slabo ale wtedy to byla makabra probek potrafil nawet gasnac)
dodam ze bledow nie wykazano ?
pozdrawiam
ps. jesli tak to musze dorobic dodatkowy wezyk w dolocie(zeby go podlaczyc) ale za filtrem czy to cos zmieni ? bo na moj rozum troszke zmieni
pytanie teraz takie czy jesli jest odlaczony to moze spowodowac falowanie silnika ? u mnie cos takiego wystepowalo na niskich obrotach ale jak go podkrecilem na srubce przy przepustnicy to przestaly falowac (moze faluja slabo ale wtedy to byla makabra probek potrafil nawet gasnac)
dodam ze bledow nie wykazano ?
pozdrawiam
ps. jesli tak to musze dorobic dodatkowy wezyk w dolocie(zeby go podlaczyc) ale za filtrem czy to cos zmieni ? bo na moj rozum troszke zmieni
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Patrzac na schemat widze ze ten wezyk jest jednak po stronie za filtrem a wiec znowu mnie czeka spawanie w nierdzewce ale co tam niech probek tez cos ma a tak na marginesie Greyg skad masz ten schemacik z serwisowki ? bo by mi sie przydal jeszcze spis wyszczegolnionych elementow podaj moze gdzie on jest w serwsowce to sobie odnajde
a i jak myslicie czy przeniesienie tego wezyka za filter i za przeplywomierz zmieni cos bo brak puszki raczej uniemozliwia wstawienie go w orginalnym miejscu
pozdrawiam
a i jak myslicie czy przeniesienie tego wezyka za filter i za przeplywomierz zmieni cos bo brak puszki raczej uniemozliwia wstawienie go w orginalnym miejscu
pozdrawiam
a wiecie moze jak sie ma ta sprawa w jedynce, bo od kilku dni zapala mi sie Check Engine, mam blad 16 czyli EGR Valve Position Sensor, a nic nie majstrowalem przy nim (2 tygodnie wczesniej wymienilem rozrzad).
Ale z silnikiem jest wszystko ok. Pracuje normalnie, bez zadnych zastrzezen, tylko blad 16.
Poradzcie cos bo tak fajnie bylo jak sie Check Engine nie swiecil.
Dziki za wszelkie mozliwe rozwiazania problemu.
Ale z silnikiem jest wszystko ok. Pracuje normalnie, bez zadnych zastrzezen, tylko blad 16.
Poradzcie cos bo tak fajnie bylo jak sie Check Engine nie swiecil.
Dziki za wszelkie mozliwe rozwiazania problemu.
Pozdrawiam
Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
Szela Sprawa jest poważna. Zabierz się za to najszybciej jak możesz. Nasz przyjaciel Jarek miał ten sam błąd 16 - czujnik położenia zaworów. Ignorował go przez chyba rok czasu aż do momentu jak wyskoczyliśmy wszyscy na autostradę i samochody dostały "buta". Po zjeździe z niej jego probiak zaczął strasznie kopcić na biało. Okazało się że silnik strasznei żarł olej ale przez turbinę. Padła turbina i ona spalała ten olej. Musiał ją regenreować. Więcej szczegółów udzieli Ci na pewno Grzegorz (syrenek) bo on mu z tym robił. Teraz Probiak Jarka chodzi OK.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Nie przenoś go za przepływomież. Ten przewodzik to wlot powietrza tzw. vaccum. Powietrzem tym komputer steruje przepustnicami wewnątrz kolektora ssącego oraz EGR - em. Spawanie w nierdzewce nie jest konieczne, ale powinieneś zabezpieczyć ten wlot zeby syf nie naleciał.
Elektrozworek o którym mówiłem ma 2 przewody a 3 końcówki do podłączenia (pod jedną powinien być filterek który prawie zawsze się gubi). jedna z rurek idzie do kolektora ssącego druga nie wiem teraz gdzie. Całosc jest w okolicy dawnej puszki filtra powietrza. pokombinuj z tymi przewodami.
Elektrozworek o którym mówiłem ma 2 przewody a 3 końcówki do podłączenia (pod jedną powinien być filterek który prawie zawsze się gubi). jedna z rurek idzie do kolektora ssącego druga nie wiem teraz gdzie. Całosc jest w okolicy dawnej puszki filtra powietrza. pokombinuj z tymi przewodami.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
greyg -> czy to aby nie podobne objawy jak u mnie ?
U mnie strzelił potencjometr przepustnicy i na zimnym silniku mam teraz 2 tys. obr./min. , po lekkim rozgrzaniu obroty falują a dopiero na full ciepłym silniku jest OK Nowy potencjometr kosztuje 1040 PLN .....
Muszę kupić gdzieś używkę.
Raf -> ten temat (falujące, wysokie, spadające itd. obroty) powtarza się co chwila - może by go przenieść półkę niżej ???
U mnie strzelił potencjometr przepustnicy i na zimnym silniku mam teraz 2 tys. obr./min. , po lekkim rozgrzaniu obroty falują a dopiero na full ciepłym silniku jest OK Nowy potencjometr kosztuje 1040 PLN .....
Muszę kupić gdzieś używkę.
Raf -> ten temat (falujące, wysokie, spadające itd. obroty) powtarza się co chwila - może by go przenieść półkę niżej ???
panowie, mechanicy powiedzieli ze to kable!!! dokladnie to: "fajki przy swiecach maja przebicia, fajka nie trzyma sie na swiecy tak jak powinna"
tak czy owak, czy znacie moze jakis chwilowy patent (typu smar sylikonowy albo grafitowy czy inne cholerstwo) zeby sprawdzic czy rzeczywiscie to te kable. chodzi mi o to zebym nie wydawal 400zl jesli to jednak nie to. a mam watpiwosci bo na zimnym jest ok.
tak czy owak, czy znacie moze jakis chwilowy patent (typu smar sylikonowy albo grafitowy czy inne cholerstwo) zeby sprawdzic czy rzeczywiscie to te kable. chodzi mi o to zebym nie wydawal 400zl jesli to jednak nie to. a mam watpiwosci bo na zimnym jest ok.
ZAGADKA ROZWIAZANA
kable WN, zgodnie z orzeczeniem mechanikow z amercar, wymienilem i klopoty zniknely.
swoja droga nadal mnie zastanawia jakim cudem wilgotne i zimne kable dzialaly, a po rozgrzaniu nawalaly, no ale "sa na tym swiecie rzeczy ktore sie filozofom... "
teraz pozostalo mi tylko pozbycie sie bledu EGR. w tej kwestii licze na pomoc greyga - co odlaczyc i co zatkac .
thx
kable WN, zgodnie z orzeczeniem mechanikow z amercar, wymienilem i klopoty zniknely.
swoja droga nadal mnie zastanawia jakim cudem wilgotne i zimne kable dzialaly, a po rozgrzaniu nawalaly, no ale "sa na tym swiecie rzeczy ktore sie filozofom... "
teraz pozostalo mi tylko pozbycie sie bledu EGR. w tej kwestii licze na pomoc greyga - co odlaczyc i co zatkac .
thx
QWEN pisze: ZAGADKA ROZWIAZANA
kable WN, zgodnie z orzeczeniem mechanikow z amercar, wymienilem i klopoty zniknely.
swoja droga nadal mnie zastanawia jakim cudem wilgotne i zimne kable dzialaly, a po rozgrzaniu nawalaly, no ale "sa na tym swiecie rzeczy ktore sie filozofom... "
teraz pozostalo mi tylko pozbycie sie bledu EGR. w tej kwestii licze na pomoc greyga - co odlaczyc i co zatkac .
thx
typowe objawy kabli
na zimnym ok a przy rozgrzanym silniku przerywaja poszczegulne przewody
dziwne lecz prawdziwe
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
Falujące, pływające obroty
słuchajcie mam taki problem.Jak zapalan samochod to na luzie nie dotykajac pedalu gazy on sam caly czas tak jak by dodawal i tak chodzi od 1000 do 2000 tys obrotow.Gdy jade jest wszystko ok ale jak spowrotem wrzyce na luz jest to samo. co to moze byc??
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
ja mam ten sam objaw w moim prołbie, a mamy inne silniki. Dodam że zdarza się to u mnie stosunkowo rzadko i niezależnie, czy motor jest zimny czy gorący. Mam wrażenie, że tu ssanie-automat fiksuje, ale wysłuchajmy specjalistów w dziedzinie mechaniki pojazdowo-probowej.
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
a może tak by sobie sprawdził stacje w radiu???Sqad pisze:ja bym sprawdził sondy w wydechu aczkolwiek inne diagnozy tez są mozliwe
Chłopie - takie rzeczy to myśmy omawiali laaata temu.
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
UŻYJ OPCJI SZUKAJ !!!
powtarzasz do znudzenia a i tak nie działa!
wystarczy że wpiszesz "falujące obroty" i masz co? 121 wyników wyszukiwania!!!
PS. W silnikach 2.0, 2.2, 2.5 są różne przyczyny takiego zachowania się silnika.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
też jest to jakaś rada bo przecież słuchając głośno radia przy bardzo dobrym sprzęcie audio samochód może podciągać obrotami ładowanie ponieważ jest zbyt duży pobór prądu.MiH pisze:a może tak by sobie sprawdził stacje w radiu???Sqad pisze:ja bym sprawdził sondy w wydechu aczkolwiek inne diagnozy tez są mozliwe
- jagger
- Posty: 230
- Rejestracja: 2004-09-28 17:39
- Galeria: viewtopic.php?t=5666
obroty
wiec tak....jak zapalam auto na zimnym to wskazowka obrotomierza skacze od drugiej kreski do prawie 4,(mamy cztery kreski do 1000 obr)i tak przez chwile (wznosi sie i opada i tak wkolko), po drugie--jak jade z wieksza predkoscia i zredukuje bieg na jalowy to wskazowka obrotomierz spada gwaltownie poza druga kreske i tak sie odbija i staje gdzies w polowie 1000 obr i tak poza tym mam czeste skoki obrotow ale nigdy poza 1000
co jest?? regulator jakis??przewody??
co jest?? regulator jakis??przewody??
probe 2,5l v6 24v 1994
[img]
[img]