No i stalo sie padl silnik
KITT, pierścienie cylindrów drugiej głowicy?? Gdzieś widziałem patent MiH-a, na oczyszczenie w przypadku gdy są zapieczone(w grę wchodzi wymiana oleju). Ale może niech sie wypowie ktoś jeszcze.
Co do olejów: jak kupiłem Probka zalany był Lotos 10W40. Silnik na nim pracował głośno(nawet mi kiedyś tłumikarz powiedział, że mam zły tłumik do dezelka...) . W marcu strzeliłem płukankę i zalałem Platinum 5W30. Nic się nie rozszczelniło, silnik pracuje dużo ciszej Zrobiłem ok. 5,5-6 kkm-oleju dolałem tyle ile mi zostało z bańki 5l. Najbliższa zmiana też na 5W30- tylko może jakiś lepsiejszy.
Pzdr!
P
			
			
									
						
							Co do olejów: jak kupiłem Probka zalany był Lotos 10W40. Silnik na nim pracował głośno(nawet mi kiedyś tłumikarz powiedział, że mam zły tłumik do dezelka...) . W marcu strzeliłem płukankę i zalałem Platinum 5W30. Nic się nie rozszczelniło, silnik pracuje dużo ciszej Zrobiłem ok. 5,5-6 kkm-oleju dolałem tyle ile mi zostało z bańki 5l. Najbliższa zmiana też na 5W30- tylko może jakiś lepsiejszy.
Pzdr!
P
93'EuroProbe 2 i 1/2
			
						(Chaos, sprawdz na pierwszy rzut rozrząd - może się przesuną o parę ząbków.)RONIN
Rozrząd po przeskoczeniu o 1 ząbek powoduje spadek mocy samochód słabo sie zbiera wkręca na obroty
A
Rozrząd po przeskoczeniu o 2 lub więcej ząbków robi kolizje wiec raczej to często jest wykluczone jesli silnik ch
 godzi lub przy paleniu jesli kręci 
POZDRAWIAM
			
			
									
						
										
						Rozrząd po przeskoczeniu o 1 ząbek powoduje spadek mocy samochód słabo sie zbiera wkręca na obroty
A
Rozrząd po przeskoczeniu o 2 lub więcej ząbków robi kolizje wiec raczej to często jest wykluczone jesli silnik ch
POZDRAWIAM
- Kocureq
 - Klubowicz
 - Posty: 10630
 - Rejestracja: 2006-03-21 21:35
 - Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
 - Galeria: viewtopic.php?t=10333
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
- 
				Mardok
 - Posty: 138
 - Rejestracja: 2009-05-30 18:33
 - Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
 - Galeria: viewtopic.php?t=18604
 - Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD
 
Zaniedbane Probe...
Tak więc do rzeczy, po długim pobycie poza terenem kraju mój Probek został w posiadaniu rodziny. Po powrocie ku moim przypuszczeniom, zastałem bałagan w środku, totalny syf, a w silniku czegoś brakowało...no właśnie, brakowało oleju, zawory nawalają, że echo się rozchodzi i ogólnie jest dupa. Stwierdziłem, że jeździł tak od długiego czasu, bodajże 3 miesięcy i moje pytanie brzmi, jakie szkody prawdopodobnie zostały wyrządzone w silniku i co jest do wymiany, czy zalać olejem i jeździć czy też robić remont silnika? Jak wy byście postąpili w takim przypadku? W grę wchodzi remont silnika lub kupno innego auta, oczywiście nie za moje pieniądze, bo to nie ja jestem winowajcą...
			
			
									
						
										
						- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt:
 
Re: No i stalo sie padl silnik
Hey,
Zalej olejem i zobacz co się stanie, bo pewnie nie stało się nic.
Pzdr.
			
			
									
						
										
						Zalej olejem i zobacz co się stanie, bo pewnie nie stało się nic.
Pzdr.
- Sam
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2004-05-27 22:04
 - Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
 - Galeria: viewtopic.php?t=17752
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
Re: No i stalo sie padl silnik
ja tak raz jedynkę przez nieuwagę pogoniłem bez oleju - znaczy na pewno coś tam go było ale mało - zalałem nowego oleju i nic się nie stało. Pozdro
			
			
									
						
							Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
 
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
			
						Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- bogdano
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2010-07-01 13:02
 - Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
 - Galeria: viewtopic.php?t=19509
 - Lokalizacja: Jaworzno
 
Re: No i stalo sie padl silnik
Potwierdzam. Wywaliło po prostu olej z popychaczy i dlatego klepie. Zalej prawie do pełna olejem, odpal i przegazuj, przejedź parę kilosów i się powinien uspokoić. Lepiej na razie zalać olejem i sprawdzić niż od razu robić remont silnika 
			
			
									
						
							Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu 
			
						- Ozyryz
 - Posty: 171
 - Rejestracja: 2009-06-29 10:09
 - Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
 - Galeria: viewtopic.php?t=18142
 - Lokalizacja: Katowice
 
Re: No i stalo sie padl silnik
Dokładnie a jak nie ucichnie to rozbierz silnik i sam dokonaj kosztorysu wtedy będziesz wiedział czy się opłaca może się okazać, że to nic strasznego a jeśli chodzi o wybór naprawiać czy kupić inne auto ja bym wybrał ta 1 opcje Pozdrawiam 
			
			
									
						
										
						- CBR
 - Posty: 1877
 - Rejestracja: 2009-02-06 00:20
 - Samochód: No Probe
 - Galeria: viewtopic.php?t=15220
 - Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
 
Re: No i stalo sie padl silnik
RX pisze:Hey,
Zalej olejem i zobacz co się stanie, bo pewnie nie stało się nic.
Pzdr.
bogdano pisze: Zalej prawie do pełna olejem, odpal i przegazuj, przejedź parę kilosów i się powinien uspokoić.
No Probe no problem. Ufff...
			
						
Re: No i stalo sie padl silnik
Różnicę poziomu oleju względem miarki oleju,a minimalnym poziomem miski olejowej,którego miarka nie obejmuje jest bodajże 0,5 - 0,7 litra oleju,więc jeśli tylko na miarce nie pokazuje to jeszcze nie dramat,gorzej jak ci gdzieś wyciekał i nie ma go tam wcale;czyli w misce i w silniku.
Lej olej i zmów zdrowaśkę
			
			
									
						
							Lej olej i zmów zdrowaśkę
