Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Czynnik uchodzi mi z klimatyzacji - w miejscu gdzie jest ssania i tłoczenie sprężarki klimy.
Miejsce to zaznaczyłem na niebiesko. Wchodzą tam rurki, które są uszczelnione za pomocą oringów.
I teraz moje pytanie - czy orientuje się ktoś, jakie mają średnice te oringi ?
Oczywiście mógłbym odkręcić rurki i sam sobie sprawdzić, ale wtedy do układu dostanie się powietrze, co niekorzystnie wpłynie na cały układ. Z gościem jestem umówiony na nabijanie klimy i wtedy chcę to zdemontować, mając już gotowe kupione oringi.
Sprawa pilna, ponieważ jutro wieczorkiem muszę nabić klimę, bo wybieram się do Chorwacji, a tam klima się naprawdę przydaje
Miejsce to zaznaczyłem na niebiesko. Wchodzą tam rurki, które są uszczelnione za pomocą oringów.
I teraz moje pytanie - czy orientuje się ktoś, jakie mają średnice te oringi ?
Oczywiście mógłbym odkręcić rurki i sam sobie sprawdzić, ale wtedy do układu dostanie się powietrze, co niekorzystnie wpłynie na cały układ. Z gościem jestem umówiony na nabijanie klimy i wtedy chcę to zdemontować, mając już gotowe kupione oringi.
Sprawa pilna, ponieważ jutro wieczorkiem muszę nabić klimę, bo wybieram się do Chorwacji, a tam klima się naprawdę przydaje
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
akurat mam na wierzchu wszystko więc zdjąłem oringi
ten mniejszy 1.5cm lub 1,4 ale raczej 1.5 bym kupił
ten większy 1.7 albo 1.8 cm
wymiary po zewnętrznych krawędziach....tylko tego drugiego nie jestem pewien, ciężko zmierzyć miarką weź na wszelki wypadek po sztuce większego i mniejszego
bo one są troszkę już spłaszczone, a to raczej nie są drogie rzeczy
a , sprawdzałem w 3.0 a nie wiem czy są takie same, bo od Gtka mam spakowane w workach i głęboko schowane w całym bałaganie
ten mniejszy 1.5cm lub 1,4 ale raczej 1.5 bym kupił
ten większy 1.7 albo 1.8 cm
wymiary po zewnętrznych krawędziach....tylko tego drugiego nie jestem pewien, ciężko zmierzyć miarką weź na wszelki wypadek po sztuce większego i mniejszego
bo one są troszkę już spłaszczone, a to raczej nie są drogie rzeczy
a , sprawdzałem w 3.0 a nie wiem czy są takie same, bo od Gtka mam spakowane w workach i głęboko schowane w całym bałaganie
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Maxxum jak pojedziesz do niego nabić to on ma na 100% na miejscu takie gumki, a jak kupisz zwykły oring to może Ci sie posypać potrzebne są takie jak sie stosuje w gazowni i klimie, bo mają inną strukturę i wytrzymałośc na temp.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
No Romas ma racje..jeśli siętym zajmuje to musi mieć to tak jak ja bym poszedł kręcić rury bez konopii tylko nie takich do jarania
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Chyba bez pakuł
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Nie chciałem wywoływać Natki
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Dzięki wielkie za info Patryk-
Co do gościa który mi nabija klimę - to on właśnie nie bardzo ma.
On sie zajmuje głównie klimatyzacjami domowymi, ale ma R-12 jedyny w okolicy.
Mówił, że miał kiedyś bardzo dużo takich oringów, ale ktoś od niego pożyczył całą paczkę i wcięło.
Wprawdzie zostało mu jeszcze kilka, ale nie wiem czy będą pasować, więc wolę kupić wcześniej odpowiednie.
Co do jakości oringów to masz rację Romas - ale mam jeden dobry sklep z takimi częściami. Goście są dość kumaci, więc myślę, że jak im powiem, że do klimy - to mi sprzedadzą dobre.
Co do gościa który mi nabija klimę - to on właśnie nie bardzo ma.
On sie zajmuje głównie klimatyzacjami domowymi, ale ma R-12 jedyny w okolicy.
Mówił, że miał kiedyś bardzo dużo takich oringów, ale ktoś od niego pożyczył całą paczkę i wcięło.
Wprawdzie zostało mu jeszcze kilka, ale nie wiem czy będą pasować, więc wolę kupić wcześniej odpowiednie.
Co do jakości oringów to masz rację Romas - ale mam jeden dobry sklep z takimi częściami. Goście są dość kumaci, więc myślę, że jak im powiem, że do klimy - to mi sprzedadzą dobre.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re:
No i chyba chwili nie byłoGość pisze:Jak bede mial chwile to pomierze kazdy z tych rezystorow i podam wartosci...
Ktoś wie, jakie są wartości rezystorów które tam mają być?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Tak - np. OLEY podawał je 5 lat temu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Racja.Robert pisze:Tak - np. OLEY podawał je 5 lat temu.
Kocureq pisze: Ktoś wie, jakie są wartości rezystorów które tam mają być?
A po co?
Czyżbyś chciał naprawić pierwszy i drugi bieg w GieTeku?
Oley chomikuje (jak zresztą wiesz ) wiele rzeczy.
Między innymi cały, sprawny układ rezystorów do dmuchawy, tylko założyć nie ma kiedy...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
To już mogłeś dać, kurde. Jesteś jutro po południu w domu? To wpadnę ze zrobionym sprzęgłem i zabiorę te rezystory.
Swoją drogą - kup maty wygłuszające. Plastiki w jedynce tak nap... że łeb pęka. Zwłaszcza po kilku kilometrach jazdy po kocich łbach
Swoją drogą - kup maty wygłuszające. Plastiki w jedynce tak nap... że łeb pęka. Zwłaszcza po kilku kilometrach jazdy po kocich łbach
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Witajcie,
orientuje się ktoś jak działa obieg w probe, tzn czy można jakoś włączyć obieg zamknięty ? Czy zawsze powietrze jest ciągnięte z zewnątrz? Bo mam problem taki, że przy pracującej klimie w aucie nic nie śmierdzi natomiast zaraz po jej wyłączeniu przy pracującym nawiewie czuć wilgoć. Auto było ozonowane w środku i dało to niewielki efekt.
Pozdrawiam.
orientuje się ktoś jak działa obieg w probe, tzn czy można jakoś włączyć obieg zamknięty ? Czy zawsze powietrze jest ciągnięte z zewnątrz? Bo mam problem taki, że przy pracującej klimie w aucie nic nie śmierdzi natomiast zaraz po jej wyłączeniu przy pracującym nawiewie czuć wilgoć. Auto było ozonowane w środku i dało to niewielki efekt.
Pozdrawiam.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
W instrukcji użytkowania Twojego rocznika (str.65-70) piszą, że VENT i MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, reszta (FLOOR, MIX, DEFROSTING i NORM A/C) pracuje w obiegu zamkniętym.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezyst
A jak wylaczasz klime i po co?
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Czy w rocznikach 94 było tak samo? Bo albo mam coś skopane, albo sam nie wiem Mi się wydaje, że obieg zamknięty (przynajmniej u mnie) jest tylko gdy pokrętło ustawi się na A/C MAX.Robert pisze:W instrukcji użytkowania Twojego rocznika (str.65-70) piszą, że VENT i MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, reszta (FLOOR, MIX, DEFROSTING i NORM A/C) pracuje w obiegu zamkniętym.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Dziwne. Norm A/C to raczej pobiera z zewnątrz, a Max A/C ma obieg zamknięty.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Oczywiście napisałem odwrotnie, niż jest - VENT i NORM A/C z zewnątrz, FLOOR, MIX, DEFROSTING i MAX A/C w obiegu zamkniętym. Sorry.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
co to za bzdura. recyrkulacja jest wlaczona tylko i wylacznie przy max a/c.Robert pisze:W instrukcji użytkowania Twojego rocznika (str.65-70) piszą, że VENT i MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, reszta (FLOOR, MIX, DEFROSTING i NORM A/C) pracuje w obiegu zamkniętym.
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
A jakie źródło tak twierdzi, skoro instrukcja obsługi się myli?
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
instrukcja obslugi wlasnie
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Ok, to chciałem wiedzieć, dzięki za info Mam zamiar ten ozon wpuścić do auta i tak zostawić z tym zamkniętym obiegiem.
Pozdro
Pozdro
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
http://fordprobe.pl/upload/goget.php/pr ... l_1996.pdfquarth pisze:instrukcja obslugi wlasnie
Albo ja źle czytam (oprócz pierwszej pomyłki przy przepisywaniu), albo masz jakąś niefirmową instrukcję (podziel się).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
bardzo niefirmowa? a teraz wsiadz sobie do auta i posluchaj kiedy sie zalacza recyrkulacja. tylko przy max a/c.
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i
Nie mam d.generacji, nie mam jak sobie wsiąść - na str.73-74 tego, co wkleiłeś, NN autor instrukcji potwierdza, że do przewietrzenia powietrzem z zewnątrz służy VENT, czyli pozostałe pozycje (bez klimy) idą w obiegu zamkniętym, choć nie jest to napisane wprost.
Z drugiej strony użytkownicy piszą (choćby tu), że na MIX klima jest załączona, o czym również w instrukcjach nie ma słowa, więc jeśli jesteś pewien, że wszystkie 5 funkcji poza MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, to nie pozostaje nic innego, jak uwierzyć w wyższość praktyki (sprawdziłeś) nad teorią (przeczytałem).
Z drugiej strony użytkownicy piszą (choćby tu), że na MIX klima jest załączona, o czym również w instrukcjach nie ma słowa, więc jeśli jesteś pewien, że wszystkie 5 funkcji poza MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, to nie pozostaje nic innego, jak uwierzyć w wyższość praktyki (sprawdziłeś) nad teorią (przeczytałem).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade