brak iskry
Re: brak iskry
Jeśli masz Probe 94 to aparat ma być S1.
Jeśli w maździe był S1 to możesz założyć, jeśli inny to go nie podpasujesz (nie przypominam sobie żeby komuś udało się założyć inny S zamiast S1) ze względu na inne wtyczki.
Aparat zostawiasz łącznie z wiązkami elektrycznymi z samochodu, mechanicznie silniki nie mają różnicy, elektrycznie jest.. i tyle
Przekłada się goły słupek a osprzęt ze starego.
Jeśli w maździe był S1 to możesz założyć, jeśli inny to go nie podpasujesz (nie przypominam sobie żeby komuś udało się założyć inny S zamiast S1) ze względu na inne wtyczki.
Aparat zostawiasz łącznie z wiązkami elektrycznymi z samochodu, mechanicznie silniki nie mają różnicy, elektrycznie jest.. i tyle
Przekłada się goły słupek a osprzęt ze starego.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
tak tylko ten aparat ktory był w probiaku jest zdekompletowany a od mazdy mam inny aparat. dzieki za rade. wiec kupie s1. hmm teraz tylko skąd kupic takie cudeńko
Re: brak iskry
Zadzwoń do firm które naprawiają aparaty ( jest ich kilka w kraju) opisz co ci zastało i zapytaj czy nie uzupełnią i naprawią. Nie sądzę żeby był z tym problem jeśli jest np. obudowa z wałkiem.Zibero pisze:tak tylko ten aparat ktory był w probiaku jest zdekompletowany
Napewno nie w aptece pytałem kiedyś, - nie mająZibero pisze:hmm teraz tylko skąd kupic takie cudeńko
...forum, allegro, tablica.... serwis Mazdy albo Forda
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
wiem, ze w aptece nie mają... byłem dzis tam się dowiadywac znalazłem juz.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: brak iskry
Chyba już nie musze nic dodawać
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
a jesscze mam jedno pytanko. mam okazje kupic aparat zapłonowy od mazdy 626 z 94r. czy duza szansa jest ze to będzie s1?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: brak iskry
Szansa moze i jest ale ja bym raczej w ciemno nie kupował, bo szkoda pieniędzy
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
a czy chłodnica i pompka od sprzęgła bedzie pasowała od mazdy 626 do probe???
Re: brak iskry
Chłodnica pasuje tylko wtedy gdy:
-kupisz ją z górnym wężem chłodnicy tym z prawej strony,
-zdejmiesz plastikową osłonkę która jest na masce przy reflektorze
-kupisz ją z górnym wężem chłodnicy tym z prawej strony,
-zdejmiesz plastikową osłonkę która jest na masce przy reflektorze
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
ok a pompka od sprzęgła ?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: brak iskry
Jak chcesz pompkę sprzęgła to mam. pisz PW jak będzie Cię to interesować
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
ODPALIŁ !!!! teraz tylko podpięcie gazu i zakup paru części:
filtr powietrza
przewody w/n
doradzi ktos jakie najlepiej w przystępnej cenie?
filtr powietrza
przewody w/n
doradzi ktos jakie najlepiej w przystępnej cenie?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: brak iskry
Filtr powietrza to nawet Filtrona sobie możesz kupić na szybko, przewody albo NGK albo drożej BERU. świece też sobie wymień od razu NGK
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: brak iskry
Do fs'a średnio na jeża podejdąKrecioPL pisze:NGK ZFR6F-11
Ja od siebie napiszę, że ngk'ków nie polecam. Kupiłem je 3 razy i za każdym razem po zrobieniu ok 10k km były do wymiany. Lepiej dołożyć 1zł na świecy i kupić denso. Na nich zrobiłem ok 20k km i są nadal jak nówki.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: brak iskry
potwierdzam.Tez po 15latach z NGK podziekowalem tej firmie i denso kupuje.Duzo chinoli ngk sie pojawilo jak rowniez ngk france to nie ngk japan.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
jeszcze jedno pytanko. czy warto się bawić w stożek?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: brak iskry
Pytanie co rozumiesz pod pojęciem stożek - jeśli sam filtr stożkowy pod maską obok silnika to nie warto. Jeśli chodzi Ci o CAI to jak najbardziej warto
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
no tak ale jak to się będzie miało do gazu? nie będzie więcej pobierał go? moc się zwiększy? spalanie? słyszałem tez ze fajnie mruczy po zamontowaniu takiego stożka.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: brak iskry
Sam stożek Ci nic nie da Modyfikacja wydechu+ dobre CAI polepsza górny zakres obrotów w fs'ach. Spalanie idzie minimalnie w górę.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
modyfikacja wydechy czyli co dokładnie masz na mysli?
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: brak iskry
Rozluźnienie go. Inaczej mówiąc wstawić układ wydechowy na tłumikach przelotowych(+ najlepiej kolektor ory wywalić i zastąpić go jakimś dobrym 4-2-1). Ja miałem kata w dobrym stanie, a po wywaleniu go się polepszyło.
Aczkolwiek ja jestem zdania, że najlepiej byłoby przed zrobieniem CAI zrobić porting kolektora ssącego+rozwiercić przepustnicę (w fs'ach jest ona strasznie kijowa- wlot jest spory, po czym się bardzo zwęża). Po takim zabiegu, montaż CAI byłby zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Aczkolwiek ja jestem zdania, że najlepiej byłoby przed zrobieniem CAI zrobić porting kolektora ssącego+rozwiercić przepustnicę (w fs'ach jest ona strasznie kijowa- wlot jest spory, po czym się bardzo zwęża). Po takim zabiegu, montaż CAI byłby zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-01-27 21:19
- Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
- Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie
Re: brak iskry
-- oryginalny post 2014-02-09 17:02 --
tzn kata i tak nie ma bo poprzedni własciciel który go spisał na straty wyciął go wiec wspawam mu normalną (nie wiem jak to sie nazywa fachowo ale mozna kupic w sklepach motoryzacyjnych taką 'przedłużkę' ). na razie chce go doprowadzic tak zeby móc tym wyjechac na drogę potem będę myslał o poprawieniu wyglądu i osiągów
-- dodano 2014-02-14 08:40 --
wczoraj miałem jazdę próbną swoim reaktywowanym probkiem i jestem troszkę rozczarowany bo ma bardzo słabe przyspieszenie nawet na benzynie... czułem się jakbym jechał golfem 3 w 1.6. na gazie jak przełączyłem to jak dodawałem gazu to się dławił i tez bardzo wolniutko się rozpędzał ale to moze byc wina starego gazu bo probek stał 4 lata na dworzu. leci tez woda na wydech jakby za silnikiem ale nie wiadomo z czego. macie jakies pomysły czym to wszystko moze byc spowodowane ?????????
tzn kata i tak nie ma bo poprzedni własciciel który go spisał na straty wyciął go wiec wspawam mu normalną (nie wiem jak to sie nazywa fachowo ale mozna kupic w sklepach motoryzacyjnych taką 'przedłużkę' ). na razie chce go doprowadzic tak zeby móc tym wyjechac na drogę potem będę myslał o poprawieniu wyglądu i osiągów
-- dodano 2014-02-14 08:40 --
wczoraj miałem jazdę próbną swoim reaktywowanym probkiem i jestem troszkę rozczarowany bo ma bardzo słabe przyspieszenie nawet na benzynie... czułem się jakbym jechał golfem 3 w 1.6. na gazie jak przełączyłem to jak dodawałem gazu to się dławił i tez bardzo wolniutko się rozpędzał ale to moze byc wina starego gazu bo probek stał 4 lata na dworzu. leci tez woda na wydech jakby za silnikiem ale nie wiadomo z czego. macie jakies pomysły czym to wszystko moze byc spowodowane ?????????
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2017-05-12 14:10
- Samochód: Ford Probe, 94r., 2.0 manual
Re: brak iskry
Krótko opisując problem - pacjent 94r, 2.0 rzeźbiony aparat zapłonowy, zewnętrzna cewka i moduł (tranzystor). Po zdemontowaniu tranzystora starego i porównianiu z nowymi (mam 3) niby nie są spalone, a nowy zakładam na radiator. Iskra na cewce jest - na świecach nie ma. Świece, kopułka, palec (był mechanicznie uszkodzony w trakcie awarii) wymienione. Odwiedziłem już kilku elektryko-mechaników-magików i brak efektu. Niby tranzystor wymieniony, ale dalej to samo. Rozbierałem aparat zapłonowy i po przewertowaniu forum i wywnioskowaniu jak skręcić te blaszki itp nie mogę dojść do konsensusu z moim autem. Wtyczka 6pin , 2pin - 12v, 3,4 pin - 5v. Mała wtyczka odłączona, a od środkowego pinu są złączone 2 kable. W tej wtyczce 3pinowej - 2gi i 3ci pin - 12v. Błędy - tylko przepływka (czasem wywalał 02 i 03 ale to przy przestawianiu blaszek, po resecie tylko 08). Dalej immo lampka czasem gaśnie, czasem mruga jak kręcę. Wskazówka od obrotomierza również nieraz łapie. Dziwne jest to jak dam tryb diagnostyczny to podczas kręcenia aparatem w lewo i prawo słysze jak przekaźnik od pompy pyka i coś w okolicy przepustnicy jakby przekaźniki, ale tylko w pozycji wyjściowej w jakiej był od początku. Po zmostkowaniu 3 kabli od czujnika zderzeniowego podczas kręcenia check engine gaśnie, jak zamontuje spowrotem i wcisne to pali się cały czas.
Jestem zdegustowany tym samochodem do cna - tak bardzo jak byłem zachwycony przez pierwsze 2 tygodnie.. Mój kontakt 506810825
Jestem z okolic gdańska (30 km) więc proszę o pomoc !!!
Jestem zdegustowany tym samochodem do cna - tak bardzo jak byłem zachwycony przez pierwsze 2 tygodnie.. Mój kontakt 506810825
Jestem z okolic gdańska (30 km) więc proszę o pomoc !!!
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: brak iskry
Jak sam napisałeś - prąd do aparatu dochodzi, na świecach już go nie ma. Poza tym jest rzeźbiony.
Ostatnio kolega mysz też miał podobny problem - niby wszystko sprawne, aparat składany na wielu różnych sprawnych częściach i w wielu kombinacjach i iskry brak.
My też ustawialiśmy blaszki, nawet na różne sposoby, z instrukcją z tego forum i z mazdaspeed. Auto nie paliło. Dopiero potrzeba była pomoc kogoś kto wiedział co i jak - wtedy auto zagadało.
Ostatnio kolega mysz też miał podobny problem - niby wszystko sprawne, aparat składany na wielu różnych sprawnych częściach i w wielu kombinacjach i iskry brak.
My też ustawialiśmy blaszki, nawet na różne sposoby, z instrukcją z tego forum i z mazdaspeed. Auto nie paliło. Dopiero potrzeba była pomoc kogoś kto wiedział co i jak - wtedy auto zagadało.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy