![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
KrecioPL
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Nie "ta" tylko tak, a jak nie wierzysz to juz Twoja sprawa, ja wiem co widzeLukasz pisze:ta
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Właśnie podrzuciłeś mi pomysł na Borki 2015.mysz pisze:Ogłoście konkurs na najczystszą skrzynię
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jak dla mnie - to ma jeździć, a nie się świecić.
Jak mnie najdzie wena, rozbiorę samochód do ostatniej śrubki i sobie ją wyczyszczę.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: KrecioPL
a po 10k km będzie wyglądał tak samo jak przed czyszczeniemKrecioPL pisze:mysz pisze:(...)Jak mnie najdzie wena, rozbiorę samochód do ostatniej śrubki i sobie ją wyczyszczę.
![Infinity :infinity:](./images/smilies/new_infinity.gif)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Powoli, ale się dzieje.
W ostatnim czasie autko wreszcie doczekało się i zostało spasowane! Przy okazji na pokład trafiły odświeżone przeze mnie kierunki USA, więc kolejny powód do zabrania dowodu rejestracyjnego można dodać do listy
Romas odwalił kawał dobrej roboty! Dziękuję![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Na chwilę obecną auto grzebie się dalej:
- regeneracja maglownicy
- budowa nowego ECU w oparciu o komponenty komputerów przedliftowych (niestety prawie wszystkie 97' mają taki defekt)
- układ wydechowy: Kolektory mTunning w bandażu termicznym od MIGTeam, wydech włącznie z portkami do końca na podzespołach MAGNAFLOW (katalizator, tłumik środkowy, tłumik końcowy) custom by MGT![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- i wiele innych
Dziękuję Tesni za pomoc w bandażowaniu!
P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowania
taka przyjemność=2dni szczypania i swędzenia.
W ostatnim czasie autko wreszcie doczekało się i zostało spasowane! Przy okazji na pokład trafiły odświeżone przeze mnie kierunki USA, więc kolejny powód do zabrania dowodu rejestracyjnego można dodać do listy
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Romas odwalił kawał dobrej roboty! Dziękuję
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Na chwilę obecną auto grzebie się dalej:
- regeneracja maglownicy
- budowa nowego ECU w oparciu o komponenty komputerów przedliftowych (niestety prawie wszystkie 97' mają taki defekt)
- układ wydechowy: Kolektory mTunning w bandażu termicznym od MIGTeam, wydech włącznie z portkami do końca na podzespołach MAGNAFLOW (katalizator, tłumik środkowy, tłumik końcowy) custom by MGT
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- i wiele innych
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dziękuję Tesni za pomoc w bandażowaniu!
P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowania
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zmieniony 2015-06-23 14:17 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: KrecioPL
Ajjjj zapomniałeś o zaciskach na tył, niedługo minie rocznica jak je na tydzień pożyczałeśKrecioPL pisze: Na chwilę obecną auto grzebie się dalej:
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Działaj, działaj
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: KrecioPL
Panie, bo takie rzeczy to się w rękawicach robiKrecioPL pisze:
P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowaniataka przyjemność=2dni szczypania i swędzenia.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Też mają sie zrobić, zobaczymy. Twoje leżą pod dachem, w ciepłym garażu, zapakowane tak jak mi je dałeśduracell pisze:Ajjjj zapomniałeś o zaciskach na tył, niedługo minie rocznica jak je na tydzień pożyczałeś
Działaj, działaj
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A widzisz, to nic nie zmienia. Bandaż był namoczony i robiliśmy to w rękawicachduracell pisze:Panie, bo takie rzeczy to się w rękawicach robi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: KrecioPL
Nic nie dają rękawiceEli pisze:Panie, bo takie rzeczy to się w rękawicach robiKrecioPL pisze:
P.S jeśli chcielibyście odpłacić się za coś swojej kobiecie, dajcie jej kolektory do bandażowaniataka przyjemność=2dni szczypania i swędzenia.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: KrecioPL
Trzeba bylo opierdzielic bazaltowym i nie bylo by zadnego problemu
wiem bo swoje robilem...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Bazaltowy ponoć lepszy do dmuchańca. Do N/A mineralny (opinia sprzedającego - mysz też tak ma)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: KrecioPL
dlatego bo wytrzymuje duzo wieksze temperatury
do tego lepiej wyglada i nic nie swedzi po nim
jedyny minus to to ze jest drozszy, z tego co pamietam to do swojego za 30m bazaltowego zaplacilem 200PLN ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-06-26 15:53 --
Ja za 30metrów mineralnego gr. 2mm szer 5cm +12 opasek typu ball-lock dałem 160zł.
Co do autka:
Magiel ogarnięty, ale problem z uciekaniem kierownicy o 45stopni przy dojeździe np. do skrzyżowania został. Więc WTF?!
ECU jest skończone w 95%, immo wyprute (tak, DA SIĘ w polifcie wyjąć immo), wszystko się ładnie mierzy (nawet Vrisy!), zapłon się ustawia, jazdy testowe były.W poniedziałek powinno być ostatecznie skończone.
Został jeszcze temat wydechu, ale szkoda mi nowego katalizatora magnaflowa, żeby dostawał po dupie w momencie, kiedy któryś uszczelniacz popuszcza.
Więc wydech jest zbudowany, spasowany, kompletny.... jeszcze nie zamontowany, bo zanim go zamontuje stwierdziłem że zrobię uszczelniacze.
A żeby się nie rozdrabniać to od razu dwie głowice idą na pełen serwis ze wszystkimi dobrodziejstwami inwentarza, nawet brokami olejowymi![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-- dodano 2015-07-29 08:31 --
Kombinujemy dalej - wymieniona została dolna część kolumny kierowniczej, tym samym zostało wyeliminowane 80% stukania. Okazało się, że lewa zwrotnica powinna iść na śmietnik oraz łożysko prawy przód.
Więc wkrótce wymiana dwóch kompletnych zwrotnic.
Ponoć jest to ostatnie, co można tam jeszcze poprawić i po tym zabiegu powinno dać się ustawić zbieżność.
-- dodano 2015-08-25 09:34 --
Kolejne rewolucje za nami.
Wymienione zostały zwrotnice (ograniczyło to stukanie to prawie zera), niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
Auto w ostatnim czasie było dalej sprawdzane, jeśli chodzi o problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną. Sypie błędami jak z rękawa, ale to nic nie wnosi.
Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Pod koniec tygodnia podepniemy wakuometr i sprawdzimy wartości podciśnienia...
Z auta wyleciał końcowy tłumik MAGNAFLOW (wyrosłem z tego, że jak jadę to najpierw mnie słychać, a później widać) więc kombinujemy coś sensownie cichego.
Z ostatnich zmian stylistycznych - z auta wyleciały ORY 16" felgi, a na ich miejsce wleciał zestaw:
-felgi DBV Mauritius, 18x8jj ET 40 (data prod. 08.2013) - mają zjechane ranty, ale na zimę trafią do porządnego zakładu.
-nowe opony UNIROYAL Rainsport 3, 225/40/18.
Nie powiem, wrażenia z jazdy są zupełnie inne. Przy ORY zawiasie, komfort spadł niewiele ale za to mocno poprawiło się prowadzenie.
Mam nadzieję założyć do zimy konkretny hebel, tylko na jaki kolor pomalować zaciski...![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja za 30metrów mineralnego gr. 2mm szer 5cm +12 opasek typu ball-lock dałem 160zł.
Co do autka:
Magiel ogarnięty, ale problem z uciekaniem kierownicy o 45stopni przy dojeździe np. do skrzyżowania został. Więc WTF?!
ECU jest skończone w 95%, immo wyprute (tak, DA SIĘ w polifcie wyjąć immo), wszystko się ładnie mierzy (nawet Vrisy!), zapłon się ustawia, jazdy testowe były.W poniedziałek powinno być ostatecznie skończone.
Został jeszcze temat wydechu, ale szkoda mi nowego katalizatora magnaflowa, żeby dostawał po dupie w momencie, kiedy któryś uszczelniacz popuszcza.
Więc wydech jest zbudowany, spasowany, kompletny.... jeszcze nie zamontowany, bo zanim go zamontuje stwierdziłem że zrobię uszczelniacze.
A żeby się nie rozdrabniać to od razu dwie głowice idą na pełen serwis ze wszystkimi dobrodziejstwami inwentarza, nawet brokami olejowymi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-- dodano 2015-07-29 08:31 --
Kombinujemy dalej - wymieniona została dolna część kolumny kierowniczej, tym samym zostało wyeliminowane 80% stukania. Okazało się, że lewa zwrotnica powinna iść na śmietnik oraz łożysko prawy przód.
Więc wkrótce wymiana dwóch kompletnych zwrotnic.
Ponoć jest to ostatnie, co można tam jeszcze poprawić i po tym zabiegu powinno dać się ustawić zbieżność.
-- dodano 2015-08-25 09:34 --
Kolejne rewolucje za nami.
Wymienione zostały zwrotnice (ograniczyło to stukanie to prawie zera), niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
Auto w ostatnim czasie było dalej sprawdzane, jeśli chodzi o problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną. Sypie błędami jak z rękawa, ale to nic nie wnosi.
Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Pod koniec tygodnia podepniemy wakuometr i sprawdzimy wartości podciśnienia...
Z auta wyleciał końcowy tłumik MAGNAFLOW (wyrosłem z tego, że jak jadę to najpierw mnie słychać, a później widać) więc kombinujemy coś sensownie cichego.
Z ostatnich zmian stylistycznych - z auta wyleciały ORY 16" felgi, a na ich miejsce wleciał zestaw:
-felgi DBV Mauritius, 18x8jj ET 40 (data prod. 08.2013) - mają zjechane ranty, ale na zimę trafią do porządnego zakładu.
-nowe opony UNIROYAL Rainsport 3, 225/40/18.
Nie powiem, wrażenia z jazdy są zupełnie inne. Przy ORY zawiasie, komfort spadł niewiele ale za to mocno poprawiło się prowadzenie.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mam nadzieję założyć do zimy konkretny hebel, tylko na jaki kolor pomalować zaciski...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- cuba27
- Klubowicz
- Posty: 512
- Rejestracja: 2012-02-12 17:47
- Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=19969
- Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
Re: KrecioPL
Ja u siebie jak znajdę chwilę będę malował na złoty/miedziany foliatec 2165, lakier już czeka na kupie gratów do auta:) jak skończę podzielę się fotą w końcu mamy ten sam kolor budy.
Re: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-08-25 11:57 --
Chodzi mi o test psikany.
-- dodano 2015-08-25 12:39 --
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Sprawdzałeś uszczelkę pod przepustnicą i tą na ssaniu do głowicy?KrecioPL pisze:Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Chodzi mi o test psikany.
-- dodano 2015-08-25 12:39 --
O fak, takie rzeczy się na urlopie robią ? W życiu na urlop nie pojadęKrecioPL pisze:niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: KrecioPL
Po zmianie z 16' na 18' pogorszyły się osiągi?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-08-25 15:39 --
Orzeł nawet wymieniał kolektor ssący, u nas wszystkich objawy i błędy się w 100% powtarzają.
Jest jeszcze jedno przypuszczenie co do powodu tych wszystkich mankamentów, ale póki co nie zdradzam - nie chce zapeszać.
Zresztą, jeśli trafi się amator na moje ładne auto to może pomyślę o sprzedaży
W CAŁOŚCI oczywiście.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-- dodano 2015-08-25 15:41 --
Nie było takiego testu, ale mogę odpowiedzieć, że to nie tu leży wina. Podobne przeboje przechodzą Panowie: OrzełWarka i Hiszpan.duracell pisze:-- oryginalny post 2015-08-25 11:57 --
Sprawdzałeś uszczelkę pod przepustnicą i tą na ssaniu do głowicy?KrecioPL pisze:Testowane były 4 ECU, 3 przepływomierze, 2 aparaty zapłonowe, 2 TPSy, regulator ciśnienia paliwa i wiele innych części - niestety dalej bezskutecznie.
Chodzi mi o test psikany.
Orzeł nawet wymieniał kolektor ssący, u nas wszystkich objawy i błędy się w 100% powtarzają.
Jest jeszcze jedno przypuszczenie co do powodu tych wszystkich mankamentów, ale póki co nie zdradzam - nie chce zapeszać.
Zresztą, jeśli trafi się amator na moje ładne auto to może pomyślę o sprzedaży
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
I tak był ostatnio sfatygowany. Po 1000km po mazurskich drogach, kocich łbach i leśnych przejazdach po prostu dokonał żywota. Świeć Panie nad jego duszą. Zamówiłem już nowyduracell pisze:-- dodano 2015-08-25 12:39 --
O fak, takie rzeczy się na urlopie robią ? W życiu na urlop nie pojadęKrecioPL pisze:niestety podczas pobytu na urlopie wysr/ał się łącznik stabilizatora LP.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-- dodano 2015-08-25 15:41 --
W obecnym stanie auta osiągi i tak są złe - nie odczułem aby jeździł jeszcze gorzej.pawlacz pisze:Po zmianie z 16' na 18' pogorszyły się osiągi?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: KrecioPL
Do huty dojedziesz? Czy koszty i laweta ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
-- oryginalny post 2015-08-25 20:42 --
Do Huty dojedzie![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-- dodano 2015-09-01 19:33 --
Pacjentów jest trzech - Ja, Orzeł Warka i Hiszpan.
Problem wygląda następująco:
Coś w autach uległo awarii (objawy pokrywają się w 100%), przez co auto nie jedzie.
Pojawiają się błędy 10, 12, 14 które wiążą się z powietrzem, jednakże wątpię aby tutaj upatrywać przyczyny.
Wymieniane były: ECU, kol. ssące, sondy lambda, przepustnice i TPSy, przepływomierze, świece, kable WN, aparaty zapłonowe, czyszczone były masy, regulatory ciśnienia paliwa, czujniki temperatury, kompletne doloty powietrza, solenoidy i wiele innych dupereli.
Póki co problem pozostał.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Objawy/skutki:
– zła praca zapłonem tj. ustawiamy zapłon w trybie diagnostycznym na 10st., wypinamy zworę. Auto pracuje na 10stopniach przy biegu jałowym, za 20 minut np. są 4 stopnie, za 20 minut 14stopni itp.
Takie skoki zdarzają się również podczas jazdy – czuć kiedy auto jedzie lepiej, a kiedy gorzej – jak by włączył i wyłączył klimę![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
– nie działają Vrisy (w każdym aucie działał ZAWSZE chociażby 1, teraz żaden) sygnał z ECU wychodzi na Vris.
– Nie da się w aucie ustawić poprawnych obrotów – tj. wpinamy zworę, ustawiamy obroty, zapłon.... Niezależnie jakie obroty ustawimy, po krótkiej przejażdżce ZAWSZE spadają do ok. 680RPM.
Zdarza się że autka czasem nawet przygasną.
– auta po prostu nie jadą, wolno się rozpędzają, ale dokręcają się do końca. Śmiało mogę powiedzieć, że jeśli miałbym startować z porządnym FS-em, mógłbym mieć duży problem.
Miał ktoś coś takiego? Jakieś rady, sugestie?
Wszystkie auta znajdują się w Warszawie lub pod, można przyjeżdżać i oglądać. Ba, nawet dam się przejechać, bo tak wolnego V6 to chyba nikt nie widział.
Dodam, że dwa z trzech aut mają instalkę LPG i problem występuje i na gazie i na benzynie.![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
UWAGA!!!!! Jeśłi ktoś rozwiąże tą p********ą zagadkę, będzie miał zatankowanego swojego Probasa do pełna etyliną pb95.
Do Huty dojedzie
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-- dodano 2015-09-01 19:33 --
Pacjentów jest trzech - Ja, Orzeł Warka i Hiszpan.
Problem wygląda następująco:
Coś w autach uległo awarii (objawy pokrywają się w 100%), przez co auto nie jedzie.
Pojawiają się błędy 10, 12, 14 które wiążą się z powietrzem, jednakże wątpię aby tutaj upatrywać przyczyny.
Wymieniane były: ECU, kol. ssące, sondy lambda, przepustnice i TPSy, przepływomierze, świece, kable WN, aparaty zapłonowe, czyszczone były masy, regulatory ciśnienia paliwa, czujniki temperatury, kompletne doloty powietrza, solenoidy i wiele innych dupereli.
Póki co problem pozostał.
![cry :newcry:](./images/smilies/cry.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Objawy/skutki:
– zła praca zapłonem tj. ustawiamy zapłon w trybie diagnostycznym na 10st., wypinamy zworę. Auto pracuje na 10stopniach przy biegu jałowym, za 20 minut np. są 4 stopnie, za 20 minut 14stopni itp.
Takie skoki zdarzają się również podczas jazdy – czuć kiedy auto jedzie lepiej, a kiedy gorzej – jak by włączył i wyłączył klimę
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
– nie działają Vrisy (w każdym aucie działał ZAWSZE chociażby 1, teraz żaden) sygnał z ECU wychodzi na Vris.
– Nie da się w aucie ustawić poprawnych obrotów – tj. wpinamy zworę, ustawiamy obroty, zapłon.... Niezależnie jakie obroty ustawimy, po krótkiej przejażdżce ZAWSZE spadają do ok. 680RPM.
Zdarza się że autka czasem nawet przygasną.
– auta po prostu nie jadą, wolno się rozpędzają, ale dokręcają się do końca. Śmiało mogę powiedzieć, że jeśli miałbym startować z porządnym FS-em, mógłbym mieć duży problem.
Miał ktoś coś takiego? Jakieś rady, sugestie?
Wszystkie auta znajdują się w Warszawie lub pod, można przyjeżdżać i oglądać. Ba, nawet dam się przejechać, bo tak wolnego V6 to chyba nikt nie widział.
![Scramble :scramble](./images/smilies/new_scrambles.gif)
Dodam, że dwa z trzech aut mają instalkę LPG i problem występuje i na gazie i na benzynie.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
UWAGA!!!!! Jeśłi ktoś rozwiąże tą p********ą zagadkę, będzie miał zatankowanego swojego Probasa do pełna etyliną pb95.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Najprostszy do wyeliminowania wydaje się błąd TPSa - ten czujnik ma po prostu rezystancję zależną od wychylenia przepustnicy. Dodatkowo TPS ma wpływ na zapłon, VRISy i wolne obroty.
Mamy układ czujnik - kable - ECU. Czujnik można prawdzić omomierzem. Jeśli podaje dobre wartości, to można podciągnąć nowe kabelki do ECU. Jak i to nie pomoże, to wymienić na ECU na takie na pewno sprawne. Jak i to nie pomoże, to już cholera wie
Przechodziliście taką ścieżkę?
Parametry tutaj: http://ford-probe.net/content/view/126/42/ a pełna procedura ustawiania tutaj: http://www.tsentraal.ee/mx6/probemx/p_p9.htm
Mamy układ czujnik - kable - ECU. Czujnik można prawdzić omomierzem. Jeśli podaje dobre wartości, to można podciągnąć nowe kabelki do ECU. Jak i to nie pomoże, to wymienić na ECU na takie na pewno sprawne. Jak i to nie pomoże, to już cholera wie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Parametry tutaj: http://ford-probe.net/content/view/126/42/ a pełna procedura ustawiania tutaj: http://www.tsentraal.ee/mx6/probemx/p_p9.htm
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: KrecioPL
Błąd 14 jak na moje pojęcie może wynikać z trzech przyczyn: niesprawny TPS, niesprawny MAF, niesprawny czujnik temperatury powietrza. Ponieważ ECU oblicza ciśnienie na podstawie ilości, gęstości i temperatury powietrza. Więc jak jedna z tych składowych nie mieści mu się w granicach „rozsądku” to wywala czternastki
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Kocur - wiązka tps-a była mierzona, TPS był podmieniany, do tego była czyszczona masa, która jest i dla przepływki i TPSa wspólna.
Avel - TPS sprawny. Przepływka sprawna więc MAF i temp powietrza zasysanego (w V6 za jedno i drugie odpowiada przepływomierz). Zresztą testowałem 4 (słownie: CZTERY) przepływomierze i na każdym było to samo. Do tego OrzełWarka też u siebie podmieniał.
Avel - TPS sprawny. Przepływka sprawna więc MAF i temp powietrza zasysanego (w V6 za jedno i drugie odpowiada przepływomierz). Zresztą testowałem 4 (słownie: CZTERY) przepływomierze i na każdym było to samo. Do tego OrzełWarka też u siebie podmieniał.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KrecioPL
Dobra, a może zamiast podmieniać, to spróbować ustawić tego TPSa według instrukcji którą znalazłem? Tam gość pisze, że wyrobiony TPS potrafi podawać szpilki napięcia gdy wychodzi z wyrobionych przez używanie dołków na pasku rezystancyjnym w jego środku - można by pod tym kątem też analogowym woltomierzem sprawdzić jak się zachowuje syngał na wejściu do ECU.