93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
A widzisz, a stan silnika zależy m.in. od oleju, który lejemy
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Obejrzyjcie proszę ten filmik:
https://youtu.be/JKgqruTu_qI
Słuchać na nim ten dziwny dźwięk łoże ktoś coś wie na ten temat?
Dziekuje.
Jutro o 9 auto zostaje u innego mechanika.
https://youtu.be/JKgqruTu_qI
Słuchać na nim ten dziwny dźwięk łoże ktoś coś wie na ten temat?
Dziekuje.
Jutro o 9 auto zostaje u innego mechanika.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Człowieku, po wymianie pierścieni i uszczelniaczy ty chcesz jeździć na 10W40 ??!!MajinSky pisze:Jak wrócę to zrobię uszczelniacze, pierścienie moze też uszczelnienie silnik i wtedy zmienię olej na 10w40
taki olej to możesz zalać co najwyżej na dotarcie pierścieni na max 1-2kkm później zalej jakiś przynajmniej 5W40 Liqui Moly
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
-- oryginalny post 2016-06-01 22:16 --
Nie znam się to fakt.
A jak oceniasz ten dziwny dźwięk który pojawił się na dniach teraz.
Strasznie to brzmi jak jakaś kosiarka.
-- dodano 2016-06-02 13:33 --
Słuchajcie aktualizacja.
Po wielu postach zmieniłem olej i filtr oleju na 10w40 firmy motul
Mechanik wlał go 4 litry.
Jeśli chodzi o charakterystyke pracy nic się nie zmieniło Góra silnika cały czas klekocze.
Jeśli chodzi o dźwięk z filmu który dałem to przyczyną było któreś łożysko od rozrządu. Zostało to zmienione i dźwięku nie ma.
Do tego wszystkiego doszło mycie silnika i mam przyjechać za jakiś czas na sprawdzenie wycieków i zrobienie góry silnika tzn uszczelek.
Czyli zrobione:
Nowy olej(4l 10w40 motul) + filtr oleju
Zmiana któregoś łożyska od rozrządu.
Mycie silnika.
Cena za wszystko z materiałami 360 zł
Napiszcie co o tym myślicie. Dziękuję
Nie znam się to fakt.
A jak oceniasz ten dziwny dźwięk który pojawił się na dniach teraz.
Strasznie to brzmi jak jakaś kosiarka.
-- dodano 2016-06-02 13:33 --
Słuchajcie aktualizacja.
Po wielu postach zmieniłem olej i filtr oleju na 10w40 firmy motul
Mechanik wlał go 4 litry.
Jeśli chodzi o charakterystyke pracy nic się nie zmieniło Góra silnika cały czas klekocze.
Jeśli chodzi o dźwięk z filmu który dałem to przyczyną było któreś łożysko od rozrządu. Zostało to zmienione i dźwięku nie ma.
Do tego wszystkiego doszło mycie silnika i mam przyjechać za jakiś czas na sprawdzenie wycieków i zrobienie góry silnika tzn uszczelek.
Czyli zrobione:
Nowy olej(4l 10w40 motul) + filtr oleju
Zmiana któregoś łożyska od rozrządu.
Mycie silnika.
Cena za wszystko z materiałami 360 zł
Napiszcie co o tym myślicie. Dziękuję
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Wg mnie dobry pomysł z umyciem silnika - będziesz dokładnie widział gdzie cieknie i w jak dużych ilościach.
Myślę, że cena całkiem ok.
Co do klekotania góry - ciężko jest powiedzieć czy jest w porządku czy nie nie słysząc go.
Jestem ciekaw jednej rzeczy - czy dalej będzie słychać popychacze po odpaleniu i jak długo będą klepać zanim ucichną.
Poza tym jest sporo rzeczy, które należałoby sprawdzić i wymienić. Nie wiemy jakie spustoszenie w silniku zrobiła jazda na oleju 15w40, w jakim stanie są pierścienie, popychacze, uszczelniacze... Do tego zaworek zwrotny pompy oleju...
Co ciekawe - dużo Vek chodzi dość głośno niezależnie od ich kondycji.
Ja podczas wymiany rozrządu wymieniłem również talerzyki przy wałkach (2szt x ok.50zł) i jest o wiele ciszej.
Myślę, że cena całkiem ok.
Co do klekotania góry - ciężko jest powiedzieć czy jest w porządku czy nie nie słysząc go.
Jestem ciekaw jednej rzeczy - czy dalej będzie słychać popychacze po odpaleniu i jak długo będą klepać zanim ucichną.
Poza tym jest sporo rzeczy, które należałoby sprawdzić i wymienić. Nie wiemy jakie spustoszenie w silniku zrobiła jazda na oleju 15w40, w jakim stanie są pierścienie, popychacze, uszczelniacze... Do tego zaworek zwrotny pompy oleju...
Co ciekawe - dużo Vek chodzi dość głośno niezależnie od ich kondycji.
Ja podczas wymiany rozrządu wymieniłem również talerzyki przy wałkach (2szt x ok.50zł) i jest o wiele ciszej.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Dziękuję za odpowiedź.
Jeśli chodzi o uszczelnianie góry to niedługo jadę i będą zmieniać uszczelki pod pokrywami oraz pod kolektorem z robotą wycenili na około 400 zł i odrazu jak ściągną pokrywy zobaczą na stan poszczególnych części.
Dobra cena?
Niedługo wstawię filmik jak teraz chodzi mój silniczek.
Jeśli chodzi o uszczelnianie góry to niedługo jadę i będą zmieniać uszczelki pod pokrywami oraz pod kolektorem z robotą wycenili na około 400 zł i odrazu jak ściągną pokrywy zobaczą na stan poszczególnych części.
Dobra cena?
Niedługo wstawię filmik jak teraz chodzi mój silniczek.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Ciekawe jakie części zamawiają. Zapytaj o firmę Sama robocizna u mnie to 50-100 zł.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Uszczelki pokryw OEM Mazda to koszt ok 120zł, uszczelki pod kolektor ssący ok. 80zł. Jednakże one są WIELORAZOWEGO użytku pod warunkiem, że przy demontażu nie zostaną uszkodzone.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
-- oryginalny post 2016-06-02 18:23 --
Czyli cena 400 zł to duzo tak?
A poprzednia robota dużo wyszła? 360 zł?
-- dodano 2016-06-02 21:15 --
Spytam jeszcze ile trzeba by było wsadzić żeby zrobić silnik porządnie. Tzn uszczelniacze, pierścienie i co tam jeszcze jest.
Dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam.
A może jest na forum ktoś kto to robił i chciałby się tego podjąć u mnie oczywiście za opłatą odpowiednią.
-- dodano 2016-06-05 14:57 --
Aktualizacja.
Na nowym oleju motul 10w40 i filtrze przejechałem niespełna 200km od wymiany.
Dziś sprawdziłem poziom oleju na bagnecie i nie widzę ubytku.
Dziwna sprawa.
Jeśli chodzi o wycieki narazie też nie widzę.
Dziwna sprawa.
Wcześniej uciekalo około 2 litry na 1000 przy dynamicznej jeździe.
Teraz jazda raczej spokojna. Kilka razy przy wyprzedzaniu około 160.
Jakies pomysły co to się dzieje?
Czyli cena 400 zł to duzo tak?
A poprzednia robota dużo wyszła? 360 zł?
-- dodano 2016-06-02 21:15 --
Spytam jeszcze ile trzeba by było wsadzić żeby zrobić silnik porządnie. Tzn uszczelniacze, pierścienie i co tam jeszcze jest.
Dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam.
A może jest na forum ktoś kto to robił i chciałby się tego podjąć u mnie oczywiście za opłatą odpowiednią.
-- dodano 2016-06-05 14:57 --
Aktualizacja.
Na nowym oleju motul 10w40 i filtrze przejechałem niespełna 200km od wymiany.
Dziś sprawdziłem poziom oleju na bagnecie i nie widzę ubytku.
Dziwna sprawa.
Jeśli chodzi o wycieki narazie też nie widzę.
Dziwna sprawa.
Wcześniej uciekalo około 2 litry na 1000 przy dynamicznej jeździe.
Teraz jazda raczej spokojna. Kilka razy przy wyprzedzaniu około 160.
Jakies pomysły co to się dzieje?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
lepszy olej
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Jak miałem w poprzednim silniku wlany olej 10w40 to puszczał straszne bąki, do tego spalanie oleju 0,7-0,8l/1000km. Zrobilem mu płukankę, wlałem 5w30 i spalanie oleju spadło- brał maksymalnie 0,5l/1000km, do tego cichsza praca- same zalety
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Ciekawe ciekawe. Przed remontem miałem zalany mineralnym po remoncie przeszedlem na polsyntetyk 10w40. Wycieków z silnika brak to moze poslucham Twoich rad i zobaczymy co sie bedzie dzialo. Jaką płukankę kupiles?mysz pisze:Jak miałem w poprzednim silniku wlany olej 10w40 to puszczał straszne bąki, do tego spalanie oleju 0,7-0,8l/1000km. Zrobilem mu płukankę, wlałem 5w30 i spalanie oleju spadło- brał maksymalnie 0,5l/1000km, do tego cichsza praca- same zalety
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Ogólnie kupuje valvoline lub liqui moly, bo robię płukanki co drugą wymianę oleju
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Ale co z wyciekami wcześniej silnik był cały z oleju teraz nic nie widzę a przejechane już 200km od wymiany.
Dobra teraz kolejna rzecz napiszcie co myślicie o tym zestawie części i czy niczego nie brakuje.
Uszczelki pokryw zaworów - oryginał MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl, są
- uszczelka kolektora ssacego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2 = 90zł/kpl, są
- uszczelniacze:
* zaworowe - TAKOMA - 5zł/szt x24 = 120zł/kpl, są
* na wałki rozrządu czynne - oryginał MAZDA - 45zł/szt x2 = 90zł/kpl, są
* na wałki bierne - oryginał MAZDA - 40zł/szt x2 = 80zł/kpl, są
* na wał korbowy od strony rozrządu - oryginał MAZDA - 52zł/szt, jest
- pierścienie tłokowe - NPR lub RIK - 350zł/kpl na 6 tłoków nominał, aktualnie czekamy na dostawę
- panewki
* korbowodowe nominalne - NDC/TDC - 100zł/kpl na 6 korb, z dnia na dzień u nas
* główne nominalne - NDC/TDC - 125zł/kpl
- i co tam jeszcze potrzebne żeby odnowić silnik - to zależy od stanu pozostałych elementów, mogą się okazać potrzebne zawory, prowadnice zaworowe itd, ale na pewno będą jeszcze potrzebne:
- uszczelki pod głowice - ELRING - 130zł/szt x2 = 260zł/kpl, z dnia na dzień u nas
Dzięki za odpowiedź
Dobra teraz kolejna rzecz napiszcie co myślicie o tym zestawie części i czy niczego nie brakuje.
Uszczelki pokryw zaworów - oryginał MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl, są
- uszczelka kolektora ssacego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2 = 90zł/kpl, są
- uszczelniacze:
* zaworowe - TAKOMA - 5zł/szt x24 = 120zł/kpl, są
* na wałki rozrządu czynne - oryginał MAZDA - 45zł/szt x2 = 90zł/kpl, są
* na wałki bierne - oryginał MAZDA - 40zł/szt x2 = 80zł/kpl, są
* na wał korbowy od strony rozrządu - oryginał MAZDA - 52zł/szt, jest
- pierścienie tłokowe - NPR lub RIK - 350zł/kpl na 6 tłoków nominał, aktualnie czekamy na dostawę
- panewki
* korbowodowe nominalne - NDC/TDC - 100zł/kpl na 6 korb, z dnia na dzień u nas
* główne nominalne - NDC/TDC - 125zł/kpl
- i co tam jeszcze potrzebne żeby odnowić silnik - to zależy od stanu pozostałych elementów, mogą się okazać potrzebne zawory, prowadnice zaworowe itd, ale na pewno będą jeszcze potrzebne:
- uszczelki pod głowice - ELRING - 130zł/szt x2 = 260zł/kpl, z dnia na dzień u nas
Dzięki za odpowiedź
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Wydaje mi się, że jest to oferta z Mazpartsu
Do remontu silnika i tak wyciągasz go z komory oraz rozbierasz na części pierwsze.
Przydałoby się do tego co wymieniłeś dokupić:
-Uszczelniacz wału od strony skrzyni (OEM lub Corteco)
-Oring aparatu zapłonowego (OEM)
-Uszczelki pod kolektory wydechowe
-Zaworek zwrotny pompy oleju (kpl. OEM Mazda).
-Uszczelniacze półosi
Nie wiemy też w jakim stanie masz popychacze - może zajdzie konieczność ich wymiany.
Fajnie, jakbyś miał kogoś ogarniętego, kto by Ci to zrobił. Dodatkowo, przy remoncie ocenisz stan sprzęgła.
Jak by co, polecam nabicie okładziną kevlarową.
Do remontu silnika i tak wyciągasz go z komory oraz rozbierasz na części pierwsze.
Przydałoby się do tego co wymieniłeś dokupić:
-Uszczelniacz wału od strony skrzyni (OEM lub Corteco)
-Oring aparatu zapłonowego (OEM)
-Uszczelki pod kolektory wydechowe
-Zaworek zwrotny pompy oleju (kpl. OEM Mazda).
-Uszczelniacze półosi
Nie wiemy też w jakim stanie masz popychacze - może zajdzie konieczność ich wymiany.
Fajnie, jakbyś miał kogoś ogarniętego, kto by Ci to zrobił. Dodatkowo, przy remoncie ocenisz stan sprzęgła.
Jak by co, polecam nabicie okładziną kevlarową.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
-- oryginalny post 2016-06-06 11:21 --
Części z Carspeed Lublin.
Zaraz spytam o te części co napisałeś.
Myślę że i tak nie dam rady tego zrobić teraz przed wakacjami.
Same części wyjdą z 1600 zł pewnie z tym co mi jeszcze podałeś.
Nie wiem ile za robocizne ale pewnie więcej niż za części.
A najcięzej będzie znaleźć kogoś kto dobrze to zrobi.
-- dodano 2016-06-06 11:46 --
- Uszczelniacz wału od strony skrzyni - oryginał MAZDA - 115zł, jest
- Oring aparatu zapłonowego - oryginał MAZDA - 28zł, jest
- Uszczelki pod kolektory wydechowe - JAPAN OEM - 45zł/szt x2 = 90zł/kpl, jest 1 kpl
- Zaworek zwrotny pompy oleju (kpl. OEM Mazda). - oryginał MAZDA - 55zł/kpl zaworek + sprężyna, jest
- Uszczelniacze półosi - oryginał MAZDA - 37zł/szt x2 = 74zł/kpl, 1 kpl jest
- Popychacze - oryginał KIA - 50zł/szt, z dnia na dzień u nas
Czyli za wszystkie części wychodzi: 1739 zł + cena popychaczy.
Jak narazie nie udźwignę. Za same części jeszcze bym dał.
Orientujecie się ile wyniosła by robocizna tego wszystkiego?
Z góry dzięki za odpowiedz.
Części z Carspeed Lublin.
Zaraz spytam o te części co napisałeś.
Myślę że i tak nie dam rady tego zrobić teraz przed wakacjami.
Same części wyjdą z 1600 zł pewnie z tym co mi jeszcze podałeś.
Nie wiem ile za robocizne ale pewnie więcej niż za części.
A najcięzej będzie znaleźć kogoś kto dobrze to zrobi.
-- dodano 2016-06-06 11:46 --
- Uszczelniacz wału od strony skrzyni - oryginał MAZDA - 115zł, jest
- Oring aparatu zapłonowego - oryginał MAZDA - 28zł, jest
- Uszczelki pod kolektory wydechowe - JAPAN OEM - 45zł/szt x2 = 90zł/kpl, jest 1 kpl
- Zaworek zwrotny pompy oleju (kpl. OEM Mazda). - oryginał MAZDA - 55zł/kpl zaworek + sprężyna, jest
- Uszczelniacze półosi - oryginał MAZDA - 37zł/szt x2 = 74zł/kpl, 1 kpl jest
- Popychacze - oryginał KIA - 50zł/szt, z dnia na dzień u nas
Czyli za wszystkie części wychodzi: 1739 zł + cena popychaczy.
Jak narazie nie udźwignę. Za same części jeszcze bym dał.
Orientujecie się ile wyniosła by robocizna tego wszystkiego?
Z góry dzięki za odpowiedz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
zapytaj się jeszcze o taki sam zestaw w Mazparts
Bywa że niektóre części mają kilka zł taniej,
Przy takiej kwocie może być różnica ok. 100zł.
Bywa że niektóre części mają kilka zł taniej,
Przy takiej kwocie może być różnica ok. 100zł.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Proszę was bardzo oto zestawienie ceny części w dwóch sklepach:
Ford Probe 93r 2.5 V6
Uszczelki pokryw zaworów:
114 zł komplet OE MAZDA (mazparts.pl)
110 zł komplet OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelka kolektora ssącego:
70 zł/kpl REINZ(mazparts.pl)
90 zł/kpl JAPAN OEM(carspeed lublin)
Uszczelniacze zaworowe:
- 72 zł komplet TAKOMA (mazparts.pl)
- 120 zł komplet TAKOMA (carspeed lublin)
Uszczelniacze na wałki bierne:
- 90 zł/kpl OE MAZDA (mazparts.pl)
- 80 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelniacze na wałki czynne:
- 84 zł/kpl OE MAZDA (mazparts.pl)
- 80 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelniacze na wał korbowy od strony rozrządu:
- 39 zł /szt OE MAZDA(mazparts.pl)
- 52 zł/szt OE MAZDA (carspeed lublin)
Pierścienie tłokowe:
- 299 zł NPR lub RIK (mazparts.pl)
- 350 zł NRP lub RIK (carspeed lublin)
Panewki korbowodowe nominalne:
- 129 zł/kpl NDC/TDC (mazparts.pl)
- 100 zł/kpl NDC/TDC (carspeed lublin)
Panewki główne nominalne:
- 139 zł/kpl NDC/TDC (mazparts.pl)
- 125 zł /kpl NDC/TDC (carspeed lublin)
Uszczelki pod głowicę:
- 278zł/kpl ELRING (mazparts.pl)
- 260zł/kpl ELRING (carspeed lublin)
Uszczelniacz wału od strony skrzyni:
- 99 zł/szt OE MAZDA (mazparts.pl)
- 115 zł/szt OE MAZDA (carspeed lublin)
Oring aparatu zapłonowego:
- 22 zł/szt OE MAZDA(mazparts.pl)
- 28 zł/szt OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelki pod kolektory wydechowe:
- 58 zł/kpl REINZ (mazparts.pl)
-90 zł/kpl JAPAN OEM (carspeed lublin)
Zaworek zwrotny pompy oleju:
- 45 zł/kpl OE MAZDA(mazparts.pl)
- 55 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelniacze półosi:
- 76 zł/kpl OE MAZDA (mazparts.pl)
- 74 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Popychacze:
musze podać rozmiar (mazparts.pl)
KIA 50 zł/szt(carspeed lublin)
Podliczając koszty części:
W mazparts.pl : 1614 zł
W carspeed lublin: 1729 zł
Proszę doradźcie mi co wybrać bo jednak marki różnią się. Chce zrobić tak by silnik zyskał drugie życie.
Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
Ford Probe 93r 2.5 V6
Uszczelki pokryw zaworów:
114 zł komplet OE MAZDA (mazparts.pl)
110 zł komplet OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelka kolektora ssącego:
70 zł/kpl REINZ(mazparts.pl)
90 zł/kpl JAPAN OEM(carspeed lublin)
Uszczelniacze zaworowe:
- 72 zł komplet TAKOMA (mazparts.pl)
- 120 zł komplet TAKOMA (carspeed lublin)
Uszczelniacze na wałki bierne:
- 90 zł/kpl OE MAZDA (mazparts.pl)
- 80 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelniacze na wałki czynne:
- 84 zł/kpl OE MAZDA (mazparts.pl)
- 80 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelniacze na wał korbowy od strony rozrządu:
- 39 zł /szt OE MAZDA(mazparts.pl)
- 52 zł/szt OE MAZDA (carspeed lublin)
Pierścienie tłokowe:
- 299 zł NPR lub RIK (mazparts.pl)
- 350 zł NRP lub RIK (carspeed lublin)
Panewki korbowodowe nominalne:
- 129 zł/kpl NDC/TDC (mazparts.pl)
- 100 zł/kpl NDC/TDC (carspeed lublin)
Panewki główne nominalne:
- 139 zł/kpl NDC/TDC (mazparts.pl)
- 125 zł /kpl NDC/TDC (carspeed lublin)
Uszczelki pod głowicę:
- 278zł/kpl ELRING (mazparts.pl)
- 260zł/kpl ELRING (carspeed lublin)
Uszczelniacz wału od strony skrzyni:
- 99 zł/szt OE MAZDA (mazparts.pl)
- 115 zł/szt OE MAZDA (carspeed lublin)
Oring aparatu zapłonowego:
- 22 zł/szt OE MAZDA(mazparts.pl)
- 28 zł/szt OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelki pod kolektory wydechowe:
- 58 zł/kpl REINZ (mazparts.pl)
-90 zł/kpl JAPAN OEM (carspeed lublin)
Zaworek zwrotny pompy oleju:
- 45 zł/kpl OE MAZDA(mazparts.pl)
- 55 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Uszczelniacze półosi:
- 76 zł/kpl OE MAZDA (mazparts.pl)
- 74 zł/kpl OE MAZDA (carspeed lublin)
Popychacze:
musze podać rozmiar (mazparts.pl)
KIA 50 zł/szt(carspeed lublin)
Podliczając koszty części:
W mazparts.pl : 1614 zł
W carspeed lublin: 1729 zł
Proszę doradźcie mi co wybrać bo jednak marki różnią się. Chce zrobić tak by silnik zyskał drugie życie.
Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
A mówiłem że mazparts będzie ok 100zł tańszy?
Wszystko to, co się różni, nie robi różnicy poza ceną - najważniejsze elementy są OEM.
Teraz pozostał Twój wybór - mazparts czy carspeed.
Wszystko to, co się różni, nie robi różnicy poza ceną - najważniejsze elementy są OEM.
Teraz pozostał Twój wybór - mazparts czy carspeed.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
No miałeś racje.
Jeśli chodzi o niektóre uszczelki to nie ma większego znaczenia między RAINZ a JAPAN OEM ?
WAŻNE PYTANIA:
-
od wymiany oleju przejechałem już ponad 200km w czym ostatnie 30km po mieście i raczej krótkie odcinki (ale silnik zdołał się nagrzać) i na bagnecie jest oleju tyle co powinno a może nawet lekko więcej i wycieków nie widać(a nie było jeszcze nic robione). Ma ktoś na to jakąś teorie ? (wcześniej na 1000km dolewałem 2l oleju i było mokro od oleju).
-Na rozgrzanym silniku zaczyna coś stukać, grzechotać i częstotliwość zmienia się wraz z obrotami. Wystarczy zgasić i odpalić samochód a dźwięk magicznie znika ;o na kilka minut. Jakaś teoria co do tego ?
Dziękuje wszystkim za odpowiedź i pozdrawiam !.
Jeśli chodzi o niektóre uszczelki to nie ma większego znaczenia między RAINZ a JAPAN OEM ?
WAŻNE PYTANIA:
-
od wymiany oleju przejechałem już ponad 200km w czym ostatnie 30km po mieście i raczej krótkie odcinki (ale silnik zdołał się nagrzać) i na bagnecie jest oleju tyle co powinno a może nawet lekko więcej i wycieków nie widać(a nie było jeszcze nic robione). Ma ktoś na to jakąś teorie ? (wcześniej na 1000km dolewałem 2l oleju i było mokro od oleju).
-Na rozgrzanym silniku zaczyna coś stukać, grzechotać i częstotliwość zmienia się wraz z obrotami. Wystarczy zgasić i odpalić samochód a dźwięk magicznie znika ;o na kilka minut. Jakaś teoria co do tego ?
Dziękuje wszystkim za odpowiedź i pozdrawiam !.
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Pewnikiem zaworek zwrotny pompy oleju.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Zaworek zwrotny pompy oleju ? to odpowiedź na pytanie czemu olej nie znika czy do tego stukania ?.
Możliwe że mam za mało oleju w silniku mimo, że na bagnecie jest ok ?.
Możliwe że mam za mało oleju w silniku mimo, że na bagnecie jest ok ?.
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
Stukanie.
Jeśli masz za długi bagnet to oczywiście tak może byćMajinSky pisze:Możliwe że mam za mało oleju w silniku mimo, że na bagnecie jest ok ?.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
-- oryginalny post 2016-06-08 14:14 --
Bagnet oryginalny jest
-- dodano 2016-06-14 12:35 --
Witam po przerwie.
Auto po wymianie oleju na 10w40 firmy motul ma się lepiej. Dziwi mnie ale po 1000km oleju ubywa około 0.5l a nie jak wcześniej około 2 litrów.
Byłem wczoraj w trasie i jak wracałem auto zaczęło gasną ć nie trzymało obrotów obory spadały do zera chyba że trzymałem gaz to były równe.
Prowizoryczne podkręcilem obroty i dojechałem do domu (auto trzymało obroty w skali od 1000 do 1500) silnik chodzi nie równo i szarpie przy niskich obrotach.
Jeśli macie jakiś pomysł piszcie.
Pierwsze co to zmieniam kable bo nie były dawno zmieniane.
Świece są nowe.
Jakie kable wybrać ;
-jpn
-bosh
Czy może jeszcze inne.
Dzięki za rady pozdrawiam.
Bagnet oryginalny jest
-- dodano 2016-06-14 12:35 --
Witam po przerwie.
Auto po wymianie oleju na 10w40 firmy motul ma się lepiej. Dziwi mnie ale po 1000km oleju ubywa około 0.5l a nie jak wcześniej około 2 litrów.
Byłem wczoraj w trasie i jak wracałem auto zaczęło gasną ć nie trzymało obrotów obory spadały do zera chyba że trzymałem gaz to były równe.
Prowizoryczne podkręcilem obroty i dojechałem do domu (auto trzymało obroty w skali od 1000 do 1500) silnik chodzi nie równo i szarpie przy niskich obrotach.
Jeśli macie jakiś pomysł piszcie.
Pierwsze co to zmieniam kable bo nie były dawno zmieniane.
Świece są nowe.
Jakie kable wybrać ;
-jpn
-bosh
Czy może jeszcze inne.
Dzięki za rady pozdrawiam.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu
NGK Blue.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy