Brak iskry, problem z wentylatorem
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Brak iskry, problem z wentylatorem
Cześć wszystkim, Jestem Max i mam problem z moim Fordem Probe gen 2 z 1994 r
Początkowo było to zwykłe 2.0 ale paliło olej jak głupie więcej wreszcie doczekał się 2.5 z probe z 93r.
Problem leży w tym że w samochodzie nie ma iskry, a po próbie odpalenia uruchamia się wentylator. Stało się to po tym jak wypiela się przepływka i samochód pracował w trybie awaryjnym, nie pokazały mi się usterki błyskowe. Czy sprawcą braku iskry może być spalony komputer?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Początkowo było to zwykłe 2.0 ale paliło olej jak głupie więcej wreszcie doczekał się 2.5 z probe z 93r.
Problem leży w tym że w samochodzie nie ma iskry, a po próbie odpalenia uruchamia się wentylator. Stało się to po tym jak wypiela się przepływka i samochód pracował w trybie awaryjnym, nie pokazały mi się usterki błyskowe. Czy sprawcą braku iskry może być spalony komputer?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Witaj.
Rozumiem, że po swapie wszystko było ok, a ta usterka wyszła podczas użytkowania? Ile już jeździsz na przeszczepie?
Rozumiem, że po swapie wszystko było ok, a ta usterka wyszła podczas użytkowania? Ile już jeździsz na przeszczepie?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Usterka pojawiła się przed swapem, ponieważ kupiłem całego dawce, myślałem że jest to problem w aparacie zapłonowym, dlatego po przeszczepie dostał wpierw nową cewke, potem drugi kompletny aparat, a finalnie zrobiłem naprawę modułu według schematu, więc nie jest to problem z przekladką
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Czy możliwe jest żeby spalił się sterownik silnika?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Żadnych błędów Ci nie pokazał ale sekwencja błysków była czy dioda w ogóle Ci się nie zapaliła?
Immobilizer jeszcze masz na swoim miejscu? Gasną Ci od niego kontrolki?
Immobilizer jeszcze masz na swoim miejscu? Gasną Ci od niego kontrolki?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Silnik jest z 93r. One podobno nie mialy immo. A z kodami usterek zwieram piny w złączu diagnostycznym i na zapłonie kontrolka check gaśnie tak jak by nie było błędów
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
musisz odczytać błędy diodą a nie kontrolką check
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Dokładnie jak pisze Romas. LED + rezystor 800-1000 i jedziesz
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Jak masz led 12V to nie trzeba rezystora.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
No chyba, że tak
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Więc tak. Sprawdziłem dzisiaj usterki za pomocą diody tak jak Mówiliście i wyszło mi 67 czyli przekaźnik niskich obrotów wentylatora chłodnicy. Raczej to nie jest powodem braku iskry.. Dodatkowo podjąłem próbę odpalenia jeszcze raz i okazało się że świeca wygląda jak nowa, nie zalalo jej itp. Czyli oprócz iskry nie ma paliwa.. (przycisk uderzeniowy w bagażniku jest wcisniety)
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Sprawdź jeszcze kostkę idącą do bezpiecznika zderzeniowego, często spotykałem się z przegniciem tam kabli. Na pewno w 93 nie było imo? A ten 2.5 był eu czy usa?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać pompę?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Słychać, udało się uzyskać iskre, nie było plusa na cewce ale zmostkowalem z aparatu zapłonowego. Paliwo tez jest ale nadal auto nie odpala..
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Czujnik położenia wału?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Czujnik jest w aparacie i słyszałem, że gdyby był niesprawny to by nie było iskry
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
z zależności od tego jaki masz aparat zapłonowy (przedlift, polift). W przedlifcie były dwa czujniki położenia wału - w aparacie i na kole pasowym wału korbowego. W polifcie jest tylko jeden ten na wale.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Mam silnik z 93 roku i na 100% jest czujnik w aparacie.. Zostaje tylko pytanie czy np przez źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu auto może nie odpalić?
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Jak masz auto 93' to czujniki są dwa. W aparacie i przy kole pasowym. U mnie tan przy kole odpięty był i auto normalnie jeździło.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-02-26 10:40
- Samochód: Ford Probe gen II 1994 2.0(było) 2.5 w trakcie swapa
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Wiem właśnie że są dwa i kręcąc rozrusznikiem iskra jest, paliwo też dochodzi ale auto nadal nie pali.. I właśnie nie wiem czy może to być spowodowane np inną wiązka w kabinie czy tylko złym ustawieniem kąta zapłonu
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Brak iskry, problem z wentylatorem
Jestem niemal pewien ze to jest ta sama sytuacja co u mnie. Iskra pada nie w tym suwie pracy co potrzeba. Oba zawory muszą być zamknięte, ustawiasz koło pasowe na "T", aparat zapłonowy tak żeby palec wskazywał na pierwszy cylinder na kopułce i palisz. Górne położenie tłoka to nie wszystko, bo moze ono być w suwie ssania jak i w rozprężania (tu ma paść iskra)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r