Klepie pod maską - co zrobić...?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Ty masz go zamówić pod silnik, nie ważne czy to z mx6 czy 626 zamów sobie w Mazpatrs.pl
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Hehe
Luzik zaraz napiszę do ludka, u którego zamawiam zawsze klamoty, ale pytałem bo zawsze muszę mu określi konkretnie część.
Myślicie, że krzywdy sobie jeszcze nie zrobiłem, hmmm? Pierwszy raz coś takiego dzisiaj usłyszałem Czy poza tym zaworkiem coś jeszcze doradzacie? Jakieś sitko, filtr do tej pompy czy coś?
Luzik zaraz napiszę do ludka, u którego zamawiam zawsze klamoty, ale pytałem bo zawsze muszę mu określi konkretnie część.
Myślicie, że krzywdy sobie jeszcze nie zrobiłem, hmmm? Pierwszy raz coś takiego dzisiaj usłyszałem Czy poza tym zaworkiem coś jeszcze doradzacie? Jakieś sitko, filtr do tej pompy czy coś?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Dlaczego piszemy w dziale o 2.0 R4, skoro kolega ma V6?
Rozdzielmy dwa tematy - trudności z odpalaniem oraz klekot spod maski.
Zajmijmy się klepaniem.
1. Wymień olej i filtr oleju. Przede wszystkim chodzi o ilość syfu jaki pływa w kanałach olejowych ze zużytego oleju oraz o to jakie ma parametry - np. zerwanie filmu olejowego. Vki są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Niestety tego nie przeskoczysz.
2. Przy wymianie oleju wymień zaworek zwrotny pompy oleju - to też jest element, który się zużywa. W skład kompletu wchodzi podkładka, tłoczek i sprężynka. Jeśli tłoczek się wytrze, może się nawet przywieszać, popuszczać i nie trzymać ciśnienia. Wtedy będziesz miał niższe ciśnienie oleju w górnych partiach silnika - spadek ciśnienia=dłużej "wstające" popychacze. I stąd może być klepanie.
Zauważ że klepanie cichnie w miarę upływu czasu - jest to związane z obiegiem oleju - chwilę to zajmuje, zanim olej (szczególnie mocno przepracowany) trafi w górne części silnika.
Rozdzielmy dwa tematy - trudności z odpalaniem oraz klekot spod maski.
Zajmijmy się klepaniem.
1. Wymień olej i filtr oleju. Przede wszystkim chodzi o ilość syfu jaki pływa w kanałach olejowych ze zużytego oleju oraz o to jakie ma parametry - np. zerwanie filmu olejowego. Vki są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Niestety tego nie przeskoczysz.
2. Przy wymianie oleju wymień zaworek zwrotny pompy oleju - to też jest element, który się zużywa. W skład kompletu wchodzi podkładka, tłoczek i sprężynka. Jeśli tłoczek się wytrze, może się nawet przywieszać, popuszczać i nie trzymać ciśnienia. Wtedy będziesz miał niższe ciśnienie oleju w górnych partiach silnika - spadek ciśnienia=dłużej "wstające" popychacze. I stąd może być klepanie.
Zauważ że klepanie cichnie w miarę upływu czasu - jest to związane z obiegiem oleju - chwilę to zajmuje, zanim olej (szczególnie mocno przepracowany) trafi w górne części silnika.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Witam,
za poruszenie tematu w dziele 2,0 sorki, ale nie zwróciłem na to uwagi, a temat wydał mi się najbardziej odpowiedni, stąd mój post.
Z Mazparts.pl nie dostałem żadnej odpowiedzi, nt. ceny i dostępności. Inny sprzedawca podesłał mi taki schemat, czy to jest na 100% to od czego powinienem zacząć? Rysunek w załączeniu. I przy okazji czy będąc już przy pompie powinienem coś jeszcze poza tym zaworkiem, tłoczkiem i sprężynką wymienić?
za poruszenie tematu w dziele 2,0 sorki, ale nie zwróciłem na to uwagi, a temat wydał mi się najbardziej odpowiedni, stąd mój post.
Z Mazparts.pl nie dostałem żadnej odpowiedzi, nt. ceny i dostępności. Inny sprzedawca podesłał mi taki schemat, czy to jest na 100% to od czego powinienem zacząć? Rysunek w załączeniu. I przy okazji czy będąc już przy pompie powinienem coś jeszcze poza tym zaworkiem, tłoczkiem i sprężynką wymienić?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Mazparts odpisuje zwykle po kilku godzinach
A co to schematu, tak to jest to co zaznaczone.
A co to schematu, tak to jest to co zaznaczone.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Ok części już mam na miejscu:)
Czy ktoś może mi tylko powiedzieć czy ten szlif/nacięcie na tym cylinderku ma jakieś znaczenie i przy jego montażu trzeba jakoś szczególnie go wsuwać czy to bez znaczenia?
Czy ktoś może mi tylko powiedzieć czy ten szlif/nacięcie na tym cylinderku ma jakieś znaczenie i przy jego montażu trzeba jakoś szczególnie go wsuwać czy to bez znaczenia?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
jak włożysz tak będzie dobrze
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Czyli to nacięcie na samej główce cylinderka przy montażu nie ma żadnego znaczenia, si?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Koledzy i jeszcze jedno pytanko, czy będąc już w temacie pompy i wymianie zaworku/sprężynki wskazane byłoby odkręcenie jeszcze smoka, jego wyczyszczenie i wymiana uszczelki o nr 14-1711? Czy lepiej tematu nie tykać, bo zwyczajnie nie ma sensu?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Żeby zdemontować smok to musiałbyś zrzucić blok silnika co wiąże się z zrzuceniem skrzyni aby dostać się do 2 śrób. Jeśli nic Ci się tam nie poci to lepiej tego nieruszaj.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
nic nie musi zrzucać, możesz ten smok wyczyścić, zapewne nieco brudny jest
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
czyli Panowie da radę normalnie odkręcić te 4 śruby i wyciągnąć ten smok (rurkę z sitkiem), aby go wyczyścić czy faktycznie będzie to kłopotliwe i lepiej ograniczyć się do samego wytarcia sitka od spodu?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
najpierw sprawdź jak wygląda, po czym będziesz mógł wyczyścić
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Zaworek w komplecie wymieniony, smok wyczyszczony, miska schnie:P
Zdziwiło mnie jednak to, że ten zaworek różnił się nieco od oryginału. W załączeniu foto.
Myślicie, że to nacięcie ma jakieś znaczenie, na coś wpływa?
Zdziwiło mnie jednak to, że ten zaworek różnił się nieco od oryginału. W załączeniu foto.
Myślicie, że to nacięcie ma jakieś znaczenie, na coś wpływa?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Jest Ok, też miałem taki dylemat ale wsio działało bez zarzutu.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
No to luz:) Bo lekko zdębiałem:P Na domiar wszystkiego nowa sprężynka okazała się być w moich odczuciach bardziej miękka niż ta stara, ale mimo to zapakowałem cały nowy zestaw włącznie z korkiem i podkładką:)
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?
Panowie, jest ktoś biegły w diagnozowaniu silnika na "słuch"? Wrzucam krótki filmik z odłgosami jakie dochodzą mi od niedawna z okolic wałków rozrządu. Stuki słychać dopiero po mocnym rozgrzaniu silnika, na zimnym lub ciepłym jest cisza. Nie wiem czy rozbierać góre czy dół silnika..
Olej z filtrem niedawno wymieniony, od 8 lat ten sam Mobil 10-40.
https://youtu.be/XRg2MvU1XMs
Olej z filtrem niedawno wymieniony, od 8 lat ten sam Mobil 10-40.
https://youtu.be/XRg2MvU1XMs
Ostatnio zmieniony 2017-07-18 13:33 przez derek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?
Zły olej do tego silnika, pewnie to jest winowajca. Powinno się lać 5wXX.derek pisze:Mobil 10-40.
Albo popychacze albo sprężynki wałka wysiadły. Ale po tym terkotaniu to raczej to drugie bym obstawiał choć ekspertem nie jestem. Niech się jeszcze ktoś wypowie.
Jeszcze do głowy mi przychodzi zaworek zwrotny oleju. Wyżej masz opisane o nim trochę.
Ostatnio zmieniony 2017-07-18 14:13 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?
No nie wiem, zrobiłem na takim oleju Probkiem 130 tyś. km i dotychczas było ok.. Popychacze lub zaworek oleju to byłoby jeszcze nie tak źle...a o jakich sprężynkach wałka mówisz?Benet pisze:Zły olej do tego silnika.derek pisze:Mobil 10-40.
Powinno się lać 5wXX.
Albo popychacze albo sprężynki wałka wysiadły.
Jeszcze do głowy mi przychodzi zaworek zwrotny oleju.
Ostatnio zmieniony 2017-07-19 17:09 przez derek, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
No 10w nie rozwali silnika z dnia na dzień Delikatnie przyspiesza zużycie elementów, taki efekt długofalowy. Te sprężynki to wyglądają tak http://www.stephensmotorsport.com/wpima ... 2a4ce2.jpg
ale to ustrojstwo jest raczej tylko w V6 więc się tym nie przejmuj.
Zacznij od wymiany zaworka i możesz olej zmienić na valvoline maxlife 5w40 albo nawet 5w30 jak będziesz miał wolne fundusze.
ale to ustrojstwo jest raczej tylko w V6 więc się tym nie przejmuj.
Zacznij od wymiany zaworka i możesz olej zmienić na valvoline maxlife 5w40 albo nawet 5w30 jak będziesz miał wolne fundusze.
Probe 96' 2.0 EURO
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Derek, jak często zmieniasz olej?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?
No przecież napisał, że od 8 lat ten sam olej jest...
derek pisze: od 8 lat ten sam Mobil 10-40.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Mniej wiecej co 10 tyś.kmKrecioPL pisze:Derek, jak często zmieniasz olej?
Dziwna sprawa.. dzisiaj zrobiłem trase 60 km i przez całą godzine jazdy oraz zaraz po niej było OK, ale poźniej zostawiłem go na wolnych obrotach 10-15 minut w garażu aż załączył się wentylator- i znowu zaczęło klepać
Ostatnio zmieniony 2017-07-22 03:46 przez derek, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Klepie pod maską - co zrobić...?
Zajmij się zaworkiem zwrotnym pompy oleju na początek. Jeżeli go nie wymieniałeś to najwyzsza pora. U mnie też klepało od strony rozrządu i to była jego wina. Częsty przypadek. Swoim FSem tez jeździłem na 10W40. Na gazie zrobione ok 70 k i żadnych problemów nie było. Z NL tez przyjechał na takim oleju