Piotr0805
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Zakończyłem po prawie 3 miesiącach "dłubania" po pracy mały remoncik. Generalnie robiłem blacharkę, wydech i zawieszenie. Elementy blacharskie, które zrobiłem to m.in: cała lewa podłużnica, połowa lewego progu, zakamarki bagażnika (przy kołach), prawy tylny kielich, przedni prawy kielich, końcówki prawego progu, wiele elementów podłogi. Po zamontowaniu nowych tłumików okazało się, że katalizator to sito postanowiłem zamontować strumienicę. Z braku wyboru zamontowałem dedykowaną do Probe 2 2,5 - rura trochę większa ale pasuje . Zawieszenie wymienione niemal w całości - wahacze, tuleje, łączniki ect. Przy okazji zamontowałem nowy bak i kolanko wlewu paliwa. Oto kilka zdjęć niestety nie miałem czasu fotografować wszystkiego.
Podłużnica przed wycinką:
Jak widać nie było za ciekawie
Po wycięciu:
Zapewne większość stwierdziła by, że jedynie złom (ale ja jestem druciarzem )
Trochę pomiarów, cierpliwości i już jest wspawany ceownik 70x40x3
Lewy próg a właściwie jego reperaturka nie była nawet przyspawana a przyklejona sylikonem wystarczyło podważyć śrubokrętem a reszta poszła w rękach
i po sprawie
A oto tylny kielich przed i po
I to w sumie tyle zdjęć z blacharki. Na koniec smaczek w postaci tłumika
Oceniajcie moją pracę czy jest to znośne. Dodam tylko, że nie jestem ani spawaczem ani blacharzem
Podłużnica przed wycinką:
Jak widać nie było za ciekawie
Po wycięciu:
Zapewne większość stwierdziła by, że jedynie złom (ale ja jestem druciarzem )
Trochę pomiarów, cierpliwości i już jest wspawany ceownik 70x40x3
Lewy próg a właściwie jego reperaturka nie była nawet przyspawana a przyklejona sylikonem wystarczyło podważyć śrubokrętem a reszta poszła w rękach
i po sprawie
A oto tylny kielich przed i po
I to w sumie tyle zdjęć z blacharki. Na koniec smaczek w postaci tłumika
Oceniajcie moją pracę czy jest to znośne. Dodam tylko, że nie jestem ani spawaczem ani blacharzem
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Piotr0805
Skąd tłumik?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Z aledrogo
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
Konkretna robota. Trochę tego spawania widać było
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Oj było. może się wydawać inaczej ale nie jest to tak szybka i prosta robota
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Piotr0805
na stronie https://www.polmostrow.pl/ jest do dostania prawie kompletny(bez kata). układ wydechowy
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
Mogłem Tobie oddać do zrobienia blacharki
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Piotr0805
Good job & well done!
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Kupię wreszcie własną spawarkę to podziałamy
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
jest trochę cieplej więc przyszła pora by zaciągnąć szpachlą cóż wyszło tak średnio ale nie daje tak po oczach
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
Dooobrze wygląda. Najważniejsze że nie będzie korodowało
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Piotr0805
Dokładnie liczy się to że chce ci się to zrobić bo niektórzy to te auta mają tylko do palowania;) Probe mając 30 lat każde ma rdze mniej lub bardziej ale ma i trzeba dbać o każde miejsce bo niestety poleci szybko dalej tak to już jest;) Dobra robota;) pozdroo
Ostatnio zmieniony 2020-03-18 22:56 przez pusher1, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2gt 92 rok
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
dzięki panowie motywujecie mnie do działania wyśnił mi się mod zawieszenia, muszę tylko kwestie produkcyjne rozwiązać i znaleźć trochę czasu
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
A to niespodzianka. W probe przepoczwarzyła mi się gałka zmiany biegów
Okazało się pod kiepskiej jakości zniszczoną "skórą" jest gałka w stanie idealnym
Okazało się pod kiepskiej jakości zniszczoną "skórą" jest gałka w stanie idealnym
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Piotr0805
Żadna nowość. W II gen jest to samo
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Piotr0805
Hehe dobre
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
no tak ale zastanawia mnie to po co ktoś to obszywał. i ciekawe czy z kierownicą to samo bo też jakby obszyta jest
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Nie żebym palił ale gadżecik fajnie wyszedł
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
I myk białe alusy ;D
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Piotr0805
Ładnie, ale na zimę ;D , na lato większe koło i od razu robi się wesoło
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Trochę czasu minęło od ostatniego postowania ale i od jazdy Probe. Niestety jesienią poszła uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy poszedł w siną dal a na drugim i trzecim cylindrze zanik kompresji. Prace z rozkręcaniem idą topornie przeważnie z braku czasu. W kanałach wodnych sporo mazi a i na tłokach nie mało nagaru. Okazało się jednak że uszczelka puściła na pierwszym cylindrze a zanik kompresji na kolejnych dwóch cylindrach był spowodowany rozszczelnieniem się zaworów.
Generalnie jest lepiej niż się spodziewałem jeśli chodzi o układ korbowo-tłokowy. Gładzie cylindrowe bez rys, panewki okej, tłoki i pierścienie też w porządku. Niestety gorzej z głowicą, niektóre zawory słabo trzymały a inne wcale.
Po nieudanych próbach docierania zaworów postanowiłem oddać głowicę na obróbkę gniazd i zaworów. Fachowiec się "zagalopował" i splanował głowicę - co chciałem zrobić sam więc niestety nici z zaplanowanego filmiku
"Korba mać":
Skoro głowica wyjęta no to warto przehonować cylindry i zapakować nowe pierścienie.
Po, w trakcie i przed obróbką:
I gotowe:
CDN
Generalnie jest lepiej niż się spodziewałem jeśli chodzi o układ korbowo-tłokowy. Gładzie cylindrowe bez rys, panewki okej, tłoki i pierścienie też w porządku. Niestety gorzej z głowicą, niektóre zawory słabo trzymały a inne wcale.
Po nieudanych próbach docierania zaworów postanowiłem oddać głowicę na obróbkę gniazd i zaworów. Fachowiec się "zagalopował" i splanował głowicę - co chciałem zrobić sam więc niestety nici z zaplanowanego filmiku
"Korba mać":
Skoro głowica wyjęta no to warto przehonować cylindry i zapakować nowe pierścienie.
Po, w trakcie i przed obróbką:
I gotowe:
CDN
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
Noo - widać postępy są. Jeszcze chwila i znów będzie śmogać
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)