ABS się cosi sknocił.
ABS się cosi sknocił.
Panie i Panowie sprawa wygląda tak:
Deczko ścigałem się z czasem na dość krętych drogach tak ze 130 wszedłem w dość ostry zakręt. Niestety na tyle był ostry (i deko piasku na poboczu) że straciłem już przyczepność i zacząłem jechać bokiem.
Zacząłem wyprowadzać samochód z poślizgu kręcąc odpowiednio kierownicą i stymulując hamulcem i gazem. Tak mnie wierciło to w prawo to w lewo pewnie z 5 razy zanim wytraciłem prędkość i po odpowiednim kręceniu wyprowadziłem na prostą. Niestety od tego czasu świeci mi się kontrola ABS. Sprawdziłem czujniki na kołach - są OK, Resetowałem kompa - nic nie dało.
Poprostu - Zapalam silnik - abs świeci, zaczynam jechać - ABS świeci, i tak do końca. Próbowałem go prędkością - można się rozpędzać do upadłego - dalej świeci.
Stąd moje pytanie - czy ktoś miał taki przypadek, ewentualnie czy ktoś wie co może być. Pasuje mi ABS uruchomić a nie mam narazie czasu na rozbieranie całej elektroniki.
Pozdrawiam
			
			
									
						
							Deczko ścigałem się z czasem na dość krętych drogach tak ze 130 wszedłem w dość ostry zakręt. Niestety na tyle był ostry (i deko piasku na poboczu) że straciłem już przyczepność i zacząłem jechać bokiem.
Zacząłem wyprowadzać samochód z poślizgu kręcąc odpowiednio kierownicą i stymulując hamulcem i gazem. Tak mnie wierciło to w prawo to w lewo pewnie z 5 razy zanim wytraciłem prędkość i po odpowiednim kręceniu wyprowadziłem na prostą. Niestety od tego czasu świeci mi się kontrola ABS. Sprawdziłem czujniki na kołach - są OK, Resetowałem kompa - nic nie dało.
Poprostu - Zapalam silnik - abs świeci, zaczynam jechać - ABS świeci, i tak do końca. Próbowałem go prędkością - można się rozpędzać do upadłego - dalej świeci.
Stąd moje pytanie - czy ktoś miał taki przypadek, ewentualnie czy ktoś wie co może być. Pasuje mi ABS uruchomić a nie mam narazie czasu na rozbieranie całej elektroniki.
Pozdrawiam
MenInBlack
			
						- 
				Quaki
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Hmm... Na kanale byłem dosłownie z 30 minut - pobieżnie kable zprawdziłem i raczej są całe. No z 10 G nie miałem ale pewnie nie dużo brakowało bo nadgarstek i ręka od kręcenia mnie boli, i deko głowe ciachnąłem o szybe.Quaki pisze:a nie urawales przez przypadek ktoregos z kabli --- ciach ---miales z 10G
pozdrawiam
Hmm.. tak pomyśleć to przez moment poczułem się jak na prawdziwym rajdzie
 
 Nie rozbierałem jeszcze elektroniki od ABS - może jest tam jakiś czujnik przecążeniowy, może jakieś inne zabezpieczenie. Dlatego poprostu pytam bo na kanał, na dokładne posprawdzanie będę miał czas dopiero pewnie za 3 tydnie, a nie bardzo chce mi się czekać - deszcz nie wybiera, a po zakamarkach polskich miejscowości to i deszczu nie trzeba - fury piachu i gliny na drogach. Pasuje jakieś dodatkowe zabezpieczenie na to mieć.
Pozdrawiam i ponawiam - miał ktoś z czymś takim do czynienia ??
P.S. - pare sekund wcześniej wyprzedziłem pędzącego facia w czymś lepszym, tak spokojnie myśląc teraz po wszystkim - to wyobrażam sobie jego minę obserwując mnie jak się wywijam coby na drzewa nie paść z jednej i ze skarpy do rzeki z drugiej. No ale szczerze to żołądek ja też miełem w gardle.
MenInBlack
			
						- 
				Gość
Jeśli masz probe z systemem OBDI - do 94r., to zerknij do serwisówki na CD. Jest tam opisana procedura odczytania błedów ABSu. To może Ci sporo pomóc. Miałem ten sam problem i z tego co pamiętam po podobnym manewrze.  Nie działał mi czujnik lewy tył - po sprawdzeniu całego obwodu i oczyszczeniu problem znikł.
  Nie działał mi czujnik lewy tył - po sprawdzeniu całego obwodu i oczyszczeniu problem znikł.
			
			
									
						
										
						 Nie działał mi czujnik lewy tył - po sprawdzeniu całego obwodu i oczyszczeniu problem znikł.
  Nie działał mi czujnik lewy tył - po sprawdzeniu całego obwodu i oczyszczeniu problem znikł.Załatwiłem sobie na jutro ze dwie godziny przerwy i wjade jeszcze raz na kanał, dokładniej posprawdzam czujniki i kable.greyg pisze:Jeśli masz probe z systemem OBDI - do 94r., to zerknij do serwisówki na CD. ---ciach--- podobnym manewrze.Nie działał mi czujnik lewy tył - po sprawdzeniu całego obwodu i oczyszczeniu problem znikł.
Niestety nie mam serwisówki na CD ani nawet książkowej.
Kupowałem przez 3 razy i za każdym była tylko w nazwie że ma być do I Gen. a faktycznie była opisana II gen, i to też nie dokładnie. Wq.... wiłem się i wyp.... płyty.
 - tylko kasy za to wywaliłem a nic z tego nie miałem.
 - tylko kasy za to wywaliłem a nic z tego nie miałem.A w tym co mam (książka do I Gen) jest tylko pokazane gdzie znajduje się moduł ABS i mniej więcej (raczej mniej jak więcej) połączenia. Mam Proba I gen 2.2 L GT.
Jak po jutrzejszym nic nie zadziała to pewnie za 3 tydnie przyjdzie mi elektronike czesać.
Pozdrawiam.
MenInBlack
			
						- 
				Gość
Siedziałem bite 3 godziny. Sprawdzałem dokładnie i jedyne co zauważyłem to delikatnie zjechany (zsunięty) pierścień ABS prawego przedniego koła. Naciągnąłęm go, a przy okazji że już dokładniej przeglądałem, to wyczyściłem rowki w pierścieniach i deko przemyłem czujniki, oraz posprawdzałem przewody.
  
 
Niestety nic to nie dało. Dalej ABS mi świeci i nic nie myśli nawet zmienić się. Może jak ten pierścień był zsunięty to uszkodził czujnik ??
Nie wiem jak są zbudowane i stuki nie będę miał jakieś konkretniejszej do tego serwisówki pewnie będę musiał dać sobie siana. Next test za 3 tygodnie a do tej pory pewnie skorzystam z oferty "Greyga".
Pozdrawiam i dziękuję.
			
			
									
						
							 
 Niestety nic to nie dało. Dalej ABS mi świeci i nic nie myśli nawet zmienić się. Może jak ten pierścień był zsunięty to uszkodził czujnik ??
Nie wiem jak są zbudowane i stuki nie będę miał jakieś konkretniejszej do tego serwisówki pewnie będę musiał dać sobie siana. Next test za 3 tygodnie a do tej pory pewnie skorzystam z oferty "Greyga".
Pozdrawiam i dziękuję.
MenInBlack
			
						- 
				Quaki
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- 
				Gość
Mnie ostatnio zsunal sie calkiem pierscien ABS'u. Czujnik sie nie uszkodzil. Po zalozeniu go ABS dziala znowu, ale kontrolka Anti-Lock dalej sygnalizuje cos jednym mignieciem. Mysle ze trzeba zresetowac komp ABSu zeby wykasowac z pamieci ten blad. Ale jak to zrobic ??? Odpialem akumulator i przytrzymalem pedeal hamulaca przez 10 sekun (tak kasuje sie bledy z ECU jak CHECK ENGINE cos sygnalizuje). Nic to nie dalo... i dalej nie wiem jak to wyresetowac...
			
			
									
						
										
						- 
				Gość
Resetowałem ECU i nawet stał z rozpiętym akumulatorem przez prawie godzinę. Nic to nie dało (ABS jak świecił tak świeci) oprócz tego że musiałem wykonać kalibrowanie ECU od nowa (dobrze że na Kraka z tatą na badania śmigałem) poprzez odpowiednie wykonanie kroków począwszy od odpalenia na zimno do max obciążeń.
A tak przy okazji - jeesu - nie wiecie ile daje wymiana świec na nowe i odpowiednie skalibrowanie ECU. Bshee - toż to prawie fruwa teraz.
Wracając - narazie zgrałem sobie serwisówkę od "Greyg'a" i tam jest opis testowania. Zlokalizuję złącze w któryś dzień i potestuję to zobaczym jaki mi błąd wywala. Narazie inny problem stał się utrapieniem.
Właśnie wracając z Kraka, po skalibrowaniu ECU na nowych świecach skończyłem piąty bieg. Mam nadzieję że "Duke" Jak będzie jechał do mnie to nie zapomni mi wziąść drugiej którą mi załatwił.
A narazie V Max tylko do około 160Km/h - szkoda więcej żyłować silnika 
 
Pozdrawiam i o dalszych wynikach poinformuję.
P.S. - Według serwisówki ABS uruchamiając się już sprawdza połączenia czujników i sprawność elektroniki (połączeń). Więc w momencie jak stojąc odpalam silnik jak by wszystko było OK nie powinna świecić lampka (powinna zgasnąć). Wniosek - jest coś skopane - tylko musimy dowiedzieć się co.
 - tylko musimy dowiedzieć się co.
Jeśli po odpaleniu lampka gaśnie a w momencie rozpoczęcia jazdy zapala się, lub w momencie przekroczenia jakiejś bariery prędkości - znaczy to że najprawdopodobniej jest zabrudzenie układu czujników (za dużo brudu w pierścieniach ABS).
Jak wyżej ale lampka zapala się dopiero po rozpoczęciu jazdy przy naciśnięciu pedału chamulca (tu nie jestem pewien czy to ma być w momencie jak ma zadziałać ABS [poślizg] czy wystarczy tylko chamować (ale analizując zasadę działania testu, raczej w poślizgu) - znaczy uszkodzenie modułu elektromagnesów ABS.
Tak doczytałem między wierszami - i na ludzki język potłumaczyłem.
Źródłem była broszura o działaniu ABS i zgrana właśnie serwisówka.
			
			
									
						
							A tak przy okazji - jeesu - nie wiecie ile daje wymiana świec na nowe i odpowiednie skalibrowanie ECU. Bshee - toż to prawie fruwa teraz.
Wracając - narazie zgrałem sobie serwisówkę od "Greyg'a" i tam jest opis testowania. Zlokalizuję złącze w któryś dzień i potestuję to zobaczym jaki mi błąd wywala. Narazie inny problem stał się utrapieniem.
Właśnie wracając z Kraka, po skalibrowaniu ECU na nowych świecach skończyłem piąty bieg. Mam nadzieję że "Duke" Jak będzie jechał do mnie to nie zapomni mi wziąść drugiej którą mi załatwił.
A narazie V Max tylko do około 160Km/h - szkoda więcej żyłować silnika
 
 Pozdrawiam i o dalszych wynikach poinformuję.
P.S. - Według serwisówki ABS uruchamiając się już sprawdza połączenia czujników i sprawność elektroniki (połączeń). Więc w momencie jak stojąc odpalam silnik jak by wszystko było OK nie powinna świecić lampka (powinna zgasnąć). Wniosek - jest coś skopane
 - tylko musimy dowiedzieć się co.
 - tylko musimy dowiedzieć się co.Jeśli po odpaleniu lampka gaśnie a w momencie rozpoczęcia jazdy zapala się, lub w momencie przekroczenia jakiejś bariery prędkości - znaczy to że najprawdopodobniej jest zabrudzenie układu czujników (za dużo brudu w pierścieniach ABS).
Jak wyżej ale lampka zapala się dopiero po rozpoczęciu jazdy przy naciśnięciu pedału chamulca (tu nie jestem pewien czy to ma być w momencie jak ma zadziałać ABS [poślizg] czy wystarczy tylko chamować (ale analizując zasadę działania testu, raczej w poślizgu) - znaczy uszkodzenie modułu elektromagnesów ABS.
Tak doczytałem między wierszami - i na ludzki język potłumaczyłem.
Źródłem była broszura o działaniu ABS i zgrana właśnie serwisówka.
MenInBlack
			
						- 
				Gość
Każdy ECU to komputer.greyg pisze:Troche mnie dziwi to "kalibrowanie" PCM (ECU). ---ciach---.
Jak komp. posiada pamięć stałą programu, pamięć stałą podstawowych mapowań i (to co nas najbardziej interesuje) pamięć ulotną wyników pracy programu, korekcji mapowań, błędów.
Właśnie kasujemy tą część ulotną - tam gdzie są błędy zanotowane, ale kasując tą część również kasujemy resztę.
Teraz tak - w podstawowych tabelach mapowań ma powpisywane wartości jakieś podstawowe dla jakichś wzorcowych - paliwa, świec, jakiegoś filtra, jakiejś turbiny, jakiegoś oleju, itp.
ECU - mapowania te dzieli na :
1 - normalną prace silnika
2 - normalne obciążenia silnika
3 - Akceleracje do max obciążeń
4 - Deceleracje
Resetując Ecu pozbawiasz go danych które tak skrzętnie notuje poprawiając podstawową tabelę aby osiągnąć max oszczędności i max mocy. Po resecie zaczyna normalnie pracować ale z tymi danymi które są w podstawowej tabeli - więc mając lebsze paliwo nie będziesz miał na początku oszczędności wynikającej z jego wyższości ponieważ i tak na początek ECU dawkuje jak dla danych podstawowych.
Aby zmienić to mapowanie musi wykonać test jak to paliwo zachowuje się od startu zimnego silnika do pracy na normalnej temp.
I to właśnie jest test. Ten akurat wykonywany jest jakby standardowo bez
Twojej wiedzy. Podobnie jest z testem drugim - przeważnie jeździsz w trasy więc pokazujesz ECU normalne obciążenia silnika. Normalnie po jeździe wyłączasz silnik - i w tym momencie normalnie nowa wartość mapowań dawkowania, zapłonu są wprowadzane do pamięci i przy następnym uruchomieniu wykonywane bo ECU przełącza się na odczyt tych mapowań nie z pamięci stałej ele tej ulotnej, która jest później uaktualniana.
2 pozostałe testy są już bardziej skomplikowane i po ich wykonaniu ECU wie dokładnie ile przy jakim przyśpieszeniu dodać (powiększyć) paliwa aby szybciej i bezpiecznie dla silnika dokonać Akceleracji, oraz następny test - jak dawkować paliwo przy sportowej jeździe - tak aby utrzymać silnik w stanie oddania MAX mocy w jak najkrótszym czasie.
Nie jest to mój wymysł, wiosną - szukając danych do mojego Probe (jeszcze nie wiedziałem o istnieniu tego forum) na zachodnich stronach znalazłem właśnie krótką wzmiankę na temat - jak prawidłowo przez ECU przeprowadzić testy ustawień dla silnika.
Tak więc - zresetujesz - nic się nie dzieje - będzie jeździł ale stuki nie przeprowadzi poprawnie testu do końca - nie wprowadzi nowych danych do wykonywania, więc nie masz optimum.
Są samochody w których ECU ma tak biedną podstawową mapowań że jak nie przeprowadzi się prawidłowo testu (po resecie) to nawet wolnych obrotów nie może dokładnie ustawić i są pływające - silnik ledwie co daje połowę mocy.
To tak w bardzo skrucony sposób - jak w każdym komputerze i w jak w każdym urządzeniu automatyki sterowania jest wiele zależności, których nie sposób tu opisywać albowiem pewnie RAF dałby mi bana na pisanie bo miejsce by się skończyło na serwerze
 
 Pozdrawiam
MenInBlack
			
						- 
				Gość
Tez poprzegladalem ta servisowke pod katem ABS'u. Faktyczniei jest tam masa informacji, poczawszy od shematow, poprzez rozne rodzaje testow i na tabelach bledow konczac  ... A z tego co mi sie rzucilo w oczy to pisze ze komp ABS'u zawsze pamieta bledy po jakiejs ustarce i odlaczeniei akumulatora nic nie e daje. Trzeba zastosowac odpowiednia procedure resetowania. Pod fotelem kierowcy, gdzie znajduje sie modul ABS'u nalezy znalesc wtyczne (test connector), jest ona zaraz z przodu. Ma ona 4 styki. Zwieramy czarny z czarno zielonym (po przekatnej). Przekrecamy kluczyk w pozycje ON (ale nie i zapalamy auta). Teraz 10 razy naciskamy pedal hamulaca, przerwy w naciskaniu musza byc krotsze niez 1 sekunda. Nastepniei wyciagamy zworke. Ciekawa ta procedura
... A z tego co mi sie rzucilo w oczy to pisze ze komp ABS'u zawsze pamieta bledy po jakiejs ustarce i odlaczeniei akumulatora nic nie e daje. Trzeba zastosowac odpowiednia procedure resetowania. Pod fotelem kierowcy, gdzie znajduje sie modul ABS'u nalezy znalesc wtyczne (test connector), jest ona zaraz z przodu. Ma ona 4 styki. Zwieramy czarny z czarno zielonym (po przekatnej). Przekrecamy kluczyk w pozycje ON (ale nie i zapalamy auta). Teraz 10 razy naciskamy pedal hamulaca, przerwy w naciskaniu musza byc krotsze niez 1 sekunda. Nastepniei wyciagamy zworke. Ciekawa ta procedura  ... Zrobilem tak jak pisalo ale ABS sie niestety nie i zresetowal. Moze cos zle zrobilem, dzisiaj jeszcze raz dokladnie to poprzegladam i sproboje ponownie...
... Zrobilem tak jak pisalo ale ABS sie niestety nie i zresetowal. Moze cos zle zrobilem, dzisiaj jeszcze raz dokladnie to poprzegladam i sproboje ponownie...
			
			
									
						
										
						 ... A z tego co mi sie rzucilo w oczy to pisze ze komp ABS'u zawsze pamieta bledy po jakiejs ustarce i odlaczeniei akumulatora nic nie e daje. Trzeba zastosowac odpowiednia procedure resetowania. Pod fotelem kierowcy, gdzie znajduje sie modul ABS'u nalezy znalesc wtyczne (test connector), jest ona zaraz z przodu. Ma ona 4 styki. Zwieramy czarny z czarno zielonym (po przekatnej). Przekrecamy kluczyk w pozycje ON (ale nie i zapalamy auta). Teraz 10 razy naciskamy pedal hamulaca, przerwy w naciskaniu musza byc krotsze niez 1 sekunda. Nastepniei wyciagamy zworke. Ciekawa ta procedura
... A z tego co mi sie rzucilo w oczy to pisze ze komp ABS'u zawsze pamieta bledy po jakiejs ustarce i odlaczeniei akumulatora nic nie e daje. Trzeba zastosowac odpowiednia procedure resetowania. Pod fotelem kierowcy, gdzie znajduje sie modul ABS'u nalezy znalesc wtyczne (test connector), jest ona zaraz z przodu. Ma ona 4 styki. Zwieramy czarny z czarno zielonym (po przekatnej). Przekrecamy kluczyk w pozycje ON (ale nie i zapalamy auta). Teraz 10 razy naciskamy pedal hamulaca, przerwy w naciskaniu musza byc krotsze niez 1 sekunda. Nastepniei wyciagamy zworke. Ciekawa ta procedura  ... Zrobilem tak jak pisalo ale ABS sie niestety nie i zresetowal. Moze cos zle zrobilem, dzisiaj jeszcze raz dokladnie to poprzegladam i sproboje ponownie...
... Zrobilem tak jak pisalo ale ABS sie niestety nie i zresetowal. Moze cos zle zrobilem, dzisiaj jeszcze raz dokladnie to poprzegladam i sproboje ponownie...- 
				Gość
Duży problem z ABS-em!
Witam wszystkich klubowiczów.Dawno mnie tu nie było.Tak dawno jak nie jeżdziłem swym probaskiem.Wróciłem z kontraktu i wziąłem się za moje autko.Teraz do rzeczy.Sprawiłem sobie całe nowe zawieszenie do przodu łącznie z przegubami i co ABS ześwirował.Problem pojawia się gdy mam może 5 km\h wtedy włącza się pompa od ABS-u jakbym hamował co najmniej ze 100 km\h.Pojawia się to przy każdym hamowaniu nawet gdy wyjeżdżam z garażu.Pedał hamulca drży pompę słychać że pracuje choć wcale nie jest potrzebna.O co w tym wszystkim chodzi? Co robić gdzie z tym iść.Wszystkie elementy kupiłem nowe.Pomocy drodzy klubowicze.
			
			
									
						
							Pticu                                                                PROBE 2,5 V6 '93
			
						- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
ABS zaczyna działać właśnie po przekroczeniu prędkości około 4-5km/h.
Z tego co piszesz któryś z czujników podaję błędną informację do układu sterującego i dlatego załącza Ci pompę.
Tak jak napisał Sqad przyczyną może być uszkodzona zębatka i komputer porównując impulsy z wszystkich kół widzi to jako poślizg.
Sygnał z czujników to impulsy które zlicza komputer i porównuje ze sobą. Jeżeli różnica impulsów na jednym z kół jest >np 3-5%(nie wiem na pewno) to zaczyna działać ABS.
Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.
Pozdrowienia
			
			
									
						
							Z tego co piszesz któryś z czujników podaję błędną informację do układu sterującego i dlatego załącza Ci pompę.
Tak jak napisał Sqad przyczyną może być uszkodzona zębatka i komputer porównując impulsy z wszystkich kół widzi to jako poślizg.
Sygnał z czujników to impulsy które zlicza komputer i porównuje ze sobą. Jeżeli różnica impulsów na jednym z kół jest >np 3-5%(nie wiem na pewno) to zaczyna działać ABS.
Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.
Pozdrowienia

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
			
						Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Brak impulsów (przerwany obwód lub brak czujnika) powoduje wyłączenie ABSu sygnalizowane kontrolką ANTI LOCK. Raczej tak jak sugeruje Sqad - zębatka z inną liczbą ząbków (nie od Probka), stąd różnica w częstotliwości impulsów i opisany efekt.
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:  Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka)
 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						 Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka) 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade- 
				Gość
Re: Duży problem z ABS-em!
Wazna jest tez odleglosc od czujnika do kola impulsowego. Nie wiem dokladnie jak to ma sie w probku, ale w innych autach ustawiam na 1,5 do 2 mm. Za pomoca szczelinomierza. Sprawdz najpierw szczeliny.Pticu pisze: .Sprawiłem sobie całe nowe zawieszenie do przodu łącznie z przegubami i co ABS ześwirował. .
IIgen. 2,5 GT, USA-black
			
						Cześć klubowicze.ABS znów zwariował.Chwilę było spokoju,a teraz znowu to samo.Problem w tym że nowe zębatki są nie zbijalne z przegubu.Więc co teraz mam zrobić?Pomocy.Odłączyć ABS?Nie stać mnie na kolejną wymianę przegubów oraz na ponowne ustawianie zbieżności.Może da się jakoś przerobić te nowe zębatki? 
			
			
									
						
							
Pticu                                                                PROBE 2,5 V6 '93
			
						Watpliwe , ze jakas kostka do czujnika ma slaby styk. ABS ma system samodiagnozy i jakakolwiek zmiana lub zanik parametru go wylacza. Dziwne w tym co piszesz jest to, ze Abs dziala caly czas przy hamowaniu. Pokombinuj jeszcze z tymi odleglosciami. Bo wszystko wskazuje na to ze system widzi predkosc jakiegos kola jako  = 0. To kolo powinno byc hamowane z uzyciem ABS i przy nim szukaj przyczyny.   Nie ma potrzeby zmiany przegobow. Takie rady na odleglosc to jak wrozenie z fusow, jezeli nie podepniesz sie z oscyloskopem lub testerem pod auto. Powodzenia
			
			
									
						
							IIgen. 2,5 GT, USA-black
			
						

