Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a ja mam pytanie gdzie można kupić taki czynnik :roll:
kolo który ,mi nabijał nie chciał powiedzieć :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

Kupic można w Linde Gazie ma oddziały w całej Polsce, ale musiałbys kupic cała butle a to kosztuje sporo.
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Nie wiem jak jest w innych regionach ale na Mazowszu nie ma problemu z nabiciem klimy, a co do gazów są i muszą być zamienniki,
w polsce jest jeszcze sporo starszych aut z klimą starszej generacji :lol:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Już nie długo bede mógł sobie sam nabić klime 8) :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Czyżbyś zdecydował się na zakup butli ?
Zresztą spotkałem się z nabijaniem klimy z małej butli turystycznej w której był freon :lol:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

i tak butlę właśnie chcę kupić z czynnikiem R-12
ale z samej butli nie napełnisz,trzeba mieć jeszcze urządzonko do zrobienia próżni 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Urządzenie? chyba wyrzeźbić przejściówki :wink:
a co do próżni wydaje mi się że napełnia się butlę tak samo jak propan,
czyli poprzez poluzowanie śruby w szyjce butli :wink:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

Plany macie niezłe hahaha, tylko nie przeładujcie za dużo gazu bo wtedy też nie bedzie działała, a jak chcecie doładować oleju?
przecież sam gaz to nie wszystko można dopełnić gazu bez oleju tylko wtedy gdy klima jeszcze chłodzi tylko słabo, ale jak już nic nie działa to i oleju trzeba w układ dać żeby sprzeżarka sie nie zatarła, bo tak to sobie kosztów narobicie i nie zapomnijcie że musi być to specjalny olej np. Mobil Arctic EAL 22.

Co do ceny R12 jest to około 28 zł netto w Płocku za 1kg.
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Chyba faktycznie nie ma co sobie tym głowy zaśmiecać i lepiej do fachowca podiechać z nabiciem :wink:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

AGA I GER pisze:Chyba faktycznie nie ma co sobie tym głowy zaśmiecać i lepiej do fachowca podiechać z nabiciem :wink:
nie będe dorabiał kolesia który za 15 minut zabawy skasował mnie 300pln. :evil:
sobol81 pisze:tylko nie przeładujcie za dużo gazu bo wtedy też nie bedzie działała
przecież jest wskażnik,
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Pelocik ale obawiam się że to nie będzie takie proste
tak jak było wcześniej wspomniane ilość odpowiedniego oleju i ciśnienie gazu, a co do wskaźnika to u Agi w probalu nie widziałem czegoś takiego,
nawet nie wiem jakie ciśnienie gazu powinno być w klimie,
obawiam się że to wyższa szkoła jazdy :wink:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

wskażnik masz na urządzeniu do robienia próżni,jeden węzyk podłączasz do niskiego ciśnienia a drugi do wysokiego.
Trzeba sobie radzić :P
Obrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

I tak nic nie kumam ale spox :lol:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Patrycjan
Posty: 78
Rejestracja: 2004-11-15 14:25
Galeria: viewtopic.php?t=8945
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Patrycjan »

Ja tam bym się nie bawił i kombinował z napełnianiem samemu, bo to nie jest taka prosta sprawa, jakby się mogło wydawać. Obdzwoniłem kilka warsztatów w Wawce i okolicy i znalazłem gościa na Trakcie Lubelskim, który za przegląd klimy z napełnieniem czynnikiem R12 wziął 230zł. U innych ceny zaczynają się od 300zł. Jeśli ktoś zainteresowany - podam namiary.
Black Probe 2.2 GT ver. USA '93 (I rej.) - sprzedany
Awatar użytkownika
Patrycjan
Posty: 78
Rejestracja: 2004-11-15 14:25
Galeria: viewtopic.php?t=8945
Lokalizacja: Warszawa

Zmiana stanu i pytanie o klimę

Post autor: Patrycjan »

Witam po pewnym okresie nieobecności na forum. Byliśmy (ja i Ania) na pierwszym w tym roku zjeździe w Route (niektórzy powinni kojarzyć) i wstępnie szykowaliśmy się na majowe Borki, ale... (tu się będę chwalił) 4go czerwca wstąpiłem w związek małżeński :D A przygotowania do tej wyjątkowej chwili trwały dość długo i pochłaniały mnóstwo energii - stąd nieobecność.
Mam jednak pytanie natury technicznej. Postanowiłem uruchomić klimę, pojechałem napełnić układ, ale wystąpił problem, bo niestety nie załącza się kompresor :( Jeśli podłączę go na krótko, wszystko jest ok, ale jeśli cały czas będzie włączony, to przy określonych warunkach może rozsadzić rurki. Gość u którego napełniałem układ polecił mi znajomego elektryka-komputerowca, ale jeszcze u niego nie byłem. Mówił, że pewnie któryś z czujników się uszkodził/zawiesił/odłączył i komputer nie pozwala włączyć kompresora. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia związane z reanimacją klimy? Jakieś wskazówki?
Black Probe 2.2 GT ver. USA '93 (I rej.) - sprzedany
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja powiem ci tak jak nie masz o tym zielonego pojęcia to lepiej się za to nie bież, ale jeśli masz smykałkę do takich rzeczy to możesz się z tym pobawić na twoim miejscu rozebrał bym cały układ przeczyścił i zobaczył co i jak i z czym to się je. A co do nie załanczania to nie musi być odrazu czujnik czy komputerek to może być zwykły urwany przewód albo spalona ścieżka na włączniku, ja przynajmniej tak miałem w lampach nie chciały mi się opuszczać rozebrałem wszystko a co najgorzej na samym końcu włącznik:( :( :( :( Ale doszedłem do tego !!! :D :D :D :D Więc radze ci pogrzebać w tym a może jak ktoś będzie taki dobry to wrzuci ci schemat instalacji elektrycznej klymy bo niestety ja nie mam bo jeszcze sie nie dorobiłem serwisówki a serwisówka akurat tu to przywilej niestety :( :( :( :( :( :( :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Patrycjan
Posty: 78
Rejestracja: 2004-11-15 14:25
Galeria: viewtopic.php?t=8945
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Patrycjan »

Znać to się akurat na tym nie znam, bo nigdy klimy nie rozbierałem, ale człowiek uczy się całe życie. Jedyny przeciwnik to notoryczny brak czasu :( Przewody, wiadoma rzecz, że na wstępie trzeba posprawdzać. Włącznik sprawdzony, działa. Problemem jest naładowany układ czynnikiem.

Ze światłami też miałem problem - zapiekł się trzpień przy dźwigienkach. Trzeba było go wybić, przeszlifiwać, nasmarować i złożyć.

Może jeszcze jakieś sugestie?
Black Probe 2.2 GT ver. USA '93 (I rej.) - sprzedany
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Ja bym postawił na przekażnik klimy (ale moge się mylić)
a raczej to będzie przekażnik jak chcesz schemat to daj maila na pw
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

sprawdz ten przekażnik,znajduje się obok prawej lampy.Wypnij go i sprawdz czy wszystkie przewody są podpięte następnie delikatnie zdejmij z niego obudowę i popatrz jak wygląda w środku czy nie jest przepalony.U mnie był ten problem że jeden kabelek się urwał i nie załączało po zlutowaniu mogłem się cieszyc lodówką :D 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Przekaznik jest bardzo prawdopodobny.
U mnie też była wina owego.
Miałem spaloną diodę.
Sprawdz jeszcze bezpiecznik (AIR COND)
być może jest przepalony.
Jeżeli założysz drugi i się przepali,to całkiem prawdopodobne,że to właśnie przekaznik.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

A ja rok temu pojechałem do gościa i powiedział mi tak - spoooko - mam zamiennik - bardzo dobry - jak orginał :wink: (domyślcie się co oznacza to puszczone przez niego oko :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Patrycjan
Posty: 78
Rejestracja: 2004-11-15 14:25
Galeria: viewtopic.php?t=8945
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Patrycjan »

Bezpiecznik jest OK. Przekaźnika nie sprawdzałem, popatrzę. Myślę, że weekend będzie dobrym czasem :)

Dzięki za podpowiedzi!
Black Probe 2.2 GT ver. USA '93 (I rej.) - sprzedany
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To ja zamawiam zamiennik gaśnicy halonowej, tylko równie dobry :twisted: , jak oryginalna (też wycofali).
Proszkowa zaciera wszystko w samochodzie, a mi moja "uszła" w trakcie sławetnego dachowania.
MiHu - spytaj, może ma zamienniki i do innych zakazanych gadżetów?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
brams
Posty: 107
Rejestracja: 2004-11-12 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brams »

Robert pisze: MiHu - spytaj, może ma zamienniki i do innych zakazanych gadżetów?
...lub etyliny za 4,2 :evil:
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

brams pisze: ...lub etyliny za 4,2 :evil:
Shellgaz za 1,71 :twisted: - tendencja spadkowa :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”