Błąd nr 16!!! Help ;(
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Błąd nr 16!!! Help ;(
Probek do 2 tyś obrotów świeci Check Engine. POwyżej 2 tys lampka gaśnie. SPrawdziłem kody błedów zapamiętał Błąd 16. .
Co o tym sądzicie? Jak mam to naprawić?
Błąd 16 = EGR Valve Position Sensor
Co o tym sądzicie? Jak mam to naprawić?
Błąd 16 = EGR Valve Position Sensor
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Zawór EGR jest przykręcony z lewej strony bloku (stojąs twarzą do silnika) między kolektorem ssącym a obudową paska rozrządu (mniej więcej) podłączony jest do niego wężyk gumowy, przechodzący w stalowy przykręcony zdaje sie do kolektora wydechowego (wężykj warto też wyczyścić, choć w moim przypadku wystarczyło czyszczenie samego zaworu)
Było o tym już na forum, całkiem spory wątek
Było o tym już na forum, całkiem spory wątek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Dzięki już myślę że sobie poradzę!!! Jak coś będę jeszcze pytać.
Sorki szukałem na forum wcześniej ale nie tego co trzeba i spanikowałem dlatego tak szybko napisałem topic.
Dzisiaj naprawiłem już bład nr 9 i się trochę wkurzyłem jak mi 16 wyskoczyła.
Sorki szukałem na forum wcześniej ale nie tego co trzeba i spanikowałem dlatego tak szybko napisałem topic.
Dzisiaj naprawiłem już bład nr 9 i się trochę wkurzyłem jak mi 16 wyskoczyła.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5008
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3581
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3462
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1223
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=553
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=473
Minuta szukania, po co to robić bałagan.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3581
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3462
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1223
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=553
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=473
Minuta szukania, po co to robić bałagan.
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
FC 16 to tez brak paliwa, wystarczy wlutowac chipa i po sprawie.
no i poza troszke wiekszym spalaniem same plusy:
1. przy wiekszym doladowaniu mapa jest zmodifikowana na tyle ze fc 16 nie ma bo dostaje wiecej wachy
2. wiecej wachy to lepsze chlodzenie w komorze spalania
3. dluzsza zywotnosc silnika
4. wieksza moc
koszt samego chipa to jakies 200 zl, czip jes pewniak sam go mam (na razie tylko czip i dysza) troszke roboty z wlutowaniem i dysza 0.8 mm zamiast oryginalu + powiekszony uklad wydechowy a pozatym....
15 psi i moc 170 kw przy 3750 u/min
mapa czipa jest tu:
http://www.probetech.de/phpBB/viewtopic ... r%FCfstand
gdzies jeszcze mialem zdjecia z pomiaru mocy jak znajde to wstawie.
no i poza troszke wiekszym spalaniem same plusy:
1. przy wiekszym doladowaniu mapa jest zmodifikowana na tyle ze fc 16 nie ma bo dostaje wiecej wachy
2. wiecej wachy to lepsze chlodzenie w komorze spalania
3. dluzsza zywotnosc silnika
4. wieksza moc
koszt samego chipa to jakies 200 zl, czip jes pewniak sam go mam (na razie tylko czip i dysza) troszke roboty z wlutowaniem i dysza 0.8 mm zamiast oryginalu + powiekszony uklad wydechowy a pozatym....
15 psi i moc 170 kw przy 3750 u/min
mapa czipa jest tu:
http://www.probetech.de/phpBB/viewtopic ... r%FCfstand
gdzies jeszcze mialem zdjecia z pomiaru mocy jak znajde to wstawie.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Panowie a co powicie na temat błedu nr 17 bo taki mi sie ostatnio pojawił ??
Sorki już wiem co to jest 17 to za bogada mieszanka , ale co z tym zrobić , pojawia mi sie to na benzynie . Zaznaczam że w tym wężu co idzie do kolektora ssącego mam włozony mixer i dziórka jest moze 3 cm .Może to jest przyczyna że silnik daje więcej paliwka żeby mieszanke wyrównać , co otym sądzicie
Sorki już wiem co to jest 17 to za bogada mieszanka , ale co z tym zrobić , pojawia mi sie to na benzynie . Zaznaczam że w tym wężu co idzie do kolektora ssącego mam włozony mixer i dziórka jest moze 3 cm .Może to jest przyczyna że silnik daje więcej paliwka żeby mieszanke wyrównać , co otym sądzicie
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ja bym sugerował nieprzyklejanie się do pierwszego tematu o kodach błędów, który się nawinie, ale raczej poszukanie słów opisujących błąd: rich, ego, bogata mieszanka i zadanie tego w jakimś bardziej pasującym wątku.
Przykładowo: Błąd nr 17
Przykładowo: Błąd nr 17
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: