Pierwsze przymiarki do mojego wielkiego projektu tuningowego

Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Pierwsze przymiarki do mojego wielkiego projektu tuningowego

Post autor: SieMA »

Witam was!

Chłopaki sprawa jest.. otóż:

zima.. Probek marznąć nie będzie... moj tata ma warsztat samochodowy (pod domem) i mam juz wygospodarowane miejsce i Probek będzie się tam tuningował...

plany dotyczą przebudowy wnętrza (prawdopodobnie wstawienie 2 PP), zmiana kształtu deseczki (deska już u czcigodnego Cynkiego zamówiona).. kolor.. myśle,że jakiś jasno beżowy (całe wnętrze) :D

następny plan to zewnątrz:
kompletne ospojlerowanie, robione własnoręcznie i tu mam zapytania:
1.czy ktoś zna się na technikach robienia takich spojlerów bądź kadłubów łódek ? chodzi mi o twarde materiały, waty itp.. gdzie to można dostać, ile to kosztuje i jakie jest najlepsze...

2.niemam pełnej koncepcji na wygląd mojego Probka, bo:
-jeśli zostanie mój I-ka GT, to czekam na jakieś propozycje odnośnie wyglądu od was (foty,projekty etc.)
-jeśli to będzie dwójka, to też zgłaszajcie swoje pomysły.

chwilowo mam jedyneczke i możliwe,ze to ona zostanie...

tak więc drodzy forumowicze.. wołam ja do was o pomoc i myślę,że razem zrobimy naprawdę fajną Probówkę, którą będzie klub mógł się pochwalić w gazetach tuningowych,bo jak ja patrze co tam jest,to poprostu mnie skręca w żołądku (kolibry,crx itp)...

PROBE RULES I PROBE POKARZE!!

proszę o waszą pomoc... może ktoś ma zniżki na tuningowe części... dobre dojścia itp...

Pozdrawiam was i czekam na rozwój tematu...

p.s i poszukuje jeszcze materiałów do wnętrza autka, czyli jakaś tańsza skóra, zamsz....
Ostatnio zmieniony 2005-10-08 13:20 przez SieMA, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja zapytam się taty, bo on kiedyś robił umywalki i kadłuby do łódek, więc on się na tym super zna. A projekty?
Będzie trudno, ale najpierw jak tuningujesz to zainwestuj w dobre felaski, a potem rób body kit. Musisz określić jaki to ma być tuning:
-delikatny (podkreślający linię Probe)
-agresywny (nie polecam)
-a`la szybcy się wściekli (dobrze zrobione- mogłoby super wyglądać)

Ja osobiście najpierw bawię się w jakimś programie (photoshop) i sprawdzam jak to będzie wyglądało wirtualnie.

Powodzenia w tuningu i pozdrawiam!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

Wata szklana + żywica + utwardzacz później to szlifujesz i następnie pokrywasz żelkotem ....
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

Drzymek pisze:Ja zapytam się taty, bo on kiedyś robił umywalki i kadłuby do łódek, więc on się na tym super zna.

Musisz określić jaki to ma być tuning:
-delikatny (podkreślający linię Probe)
-agresywny (nie polecam)
-a`la szybcy się wściekli (dobrze zrobione- mogłoby super wyglądać)
czekam na odp. od Taty;)

a rodzaj tuningu... raczej opcja 3... F&F.. zawsze chciałem miec takie auto.

Pozdro.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Senator pisze:Wata szklana + żywica + utwardzacz później to szlifujesz i następnie pokrywasz żelkotem ....
wata i żywica to tanie mięso.... gdybym miał się tego dotykać to wolałbym raczej tkaninę węglową o dosć niskiej gramaturze i jakąś tańszą chemię do nakładania ręcznego...

żywica i szpachla są mniej plastyczne i potem to jest albo grube i ordynarne albo pęka...

w węglu będzie o wiele lżejsze, lastyczność inna no i jak dobrze położyć to nie trzeba malować... :) będzie taki kevlar-body-kit.
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

Senator pisze:Wata szklana + żywica + utwardzacz później to szlifujesz i następnie pokrywasz żelkotem ....
Mówię tu technologi w jakiej robi się łódki ... żelkot jest nawet koloru chromu .. wygląda jak lakier i bardziej trwały ... bo takiej technologi chcieli użyć ...

Cynki twój sposób jest o wiele lepszy i też bym go wybrał ...
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Ale najpierw trzeba zrobić i tak kopyto, a na nim formę.
Ze wzglądu na ogrom pracy i koszty opłaca się dla zrobienia całej serii spojlerów. No i przede wszystkim projekt http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6001
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

Cynki pisze:
wata i żywica to tanie mięso.... gdybym miał się tego dotykać to wolałbym raczej tkaninę węglową o dosć niskiej gramaturze i jakąś tańszą chemię do nakładania ręcznego...


w węglu będzie o wiele lżejsze, lastyczność inna no i jak dobrze położyć to nie trzeba malować... :) będzie taki kevlar-body-kit.
dobrze prawisz,jednak źródło jakie tych materiałów jest??


aaa!! bym zapomniał!

Kupujcie odemnie Probki,bo nie zarobię na alusie i opony:P

Pozdro!
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

możesz sobie kupić tkaninkę i chemię od dystrybutora.... z tego co się orientuje to chyba nawet w stoczni w ostródzie powinni mieć te materiały.

co do kopyta to jest kilka szkół :wink: i kopytko jak najbardziej dla powtarzalnych elementów.. :)
jeśłi tylko pojedyńcze kawąłki to można bez kopyta... :) albo właśnie wykorzystać żywicę i te zielsko żywiczne do kopytka.. :D
mareKh
Posty: 6
Rejestracja: 2005-08-29 21:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: mareKh »

za formę mogą posłużyć fabryczne elementy a dokładnie do zrobienia formy.potem można je odpowiednio poszerzać i zmieniać ich pierwotny kształt np.błotniki,maska ,spojler...najtańszy sposób na formę.w ten sposób można nawet zrobić niższe progi a co ciekawe pozostaje fabryczne mocowanie tych elementów.
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

witam!

całą kwestję robienia takowych spojlerów,to ja wiem...ale chodzi mi o same materiały.Bo pomysły są... ale żeby to nie pękało... i nie kosztowało tak jak np. carbon 369zł za 2m kwadratowe... szok!
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

i najlepiej jak by można było domątować do seryjnych zderzaczków i progów :D :D :D :D Bynajmniej ja tak myślę :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Nooo z uchwytami to nie tak lekko Panowie... Uchwyty są z drugiej strony i odwzorowanie ich w dokładnie tych samych miejscach wymaga pomysłu i duuuużo pracy.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

MiH pisze: i duuuużo pracy.
no w końcu zapowiadają dłuuugą i zimną zimę ;)
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

ja już zakupiłem farelkę.... :lol: :lol: 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ja to sobie chyba igloo zbuduję :evil: :evil: :evil: :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

a ja się zamknę w ciepłym garażu z moim Probkiem... będę pił olej, jadł szpachlę i jakoś przeżyję.. ale za to Probek na tym dobrze wyjdzie;)
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

SieMA pisze:a ja się zamknę w ciepłym garażu z moim Probkiem... będę pił olej, jadł szpachlę i jakoś przeżyję.. ale za to Probek na tym dobrze wyjdzie;)
To się jeszcze okaże, nie mam że masz złe chęci ale w pracy wychodzą różne sprawy oj wiem coś o tym. A powiedzcie ci co rozkręcali probka I przy odkręcaniu przednich błotników czy urywały wam się śruby i przy odkręcaniu w przednich nadkolach dolnych osłon plastykowych ???? Bo w moim to urwały sie 3 na 4 w błotnikach (chodzi mi o dolne śruby) a w plastykach na 10 to tym razem 6 mi sie urwało :( :( :( :( Mówię wam dostawałem juz ... z rozwiercaniem tych śrub i przegwintowywaniu na nowo tak aby nie uszkodzić starego gwintu normalnie szok był wtedy ze mnie jeden kłębek nerwów ( a sztyczki typu coca cola, WD40, ocet itp. nie pomogły).
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

eee.. to czeba sposobem... bo sposobem to i pies jeża wyru**a.. wiecie jak? -przez lejek :wink:

a ja mam już wstępne plany...

1.poszerzenie błotników... za formę posłużą oryginalne błotniki. Do tego wejdą oponki 225/50 lub 45 (ze względu na dziury w mojej dziurze!) felaśki to 17" na jakiś cieńkich ramionach szt. 5.

2.Szerszy rozstaw osi przez dystanse,lub kompletną przebudowę wachaczy,drążków itp... auto musi stać jak najszerzej i koła chować się w nadkolach..

3.Obniżenie i utwardzenie zawieszenia a`la Sqad...

4.Kolorek zostaje czarny...ale będzie to perła... jak najbardziej się świecąca, do tego jakieś motywy... no i przyciemnione szybki;)

5.PRzednie lampy.. ja wiem, wiem.. będzie to kwestia sporna,ale prawdopodobnie wstawię od Fiata Coupe.. do czarnego auta będa pasowały idealnie.

6.interior: do środka idzie monitorek ok. 7' ... wbudowany będzie w deseczkę i połączony z DVD.

a co do reszty,to jest jeszcze czas... narazie zbieram info n.t materiałów.. a sumy są kosmiczne,bo za carbon żądają sobie ok. 350zł/2m kwadratowe.

może być?
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Tylko uważaj żebyś nie zrobił z Probe kaliwozu - grozi śmiercią, lub kalectwem od klubowiczy :D :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Odmowie różaniec w intencji opamiętania się przy przerobce proba, blagam SIEMA nie rob batowozu... pomysl 2 razy nzanim cos zrobiszi poradz sie klubowiczow, Pozdro
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

eej siema, jak zrobisz z probka "rudego 102" to cie w bartoszycach odwiedzimy!!! :twisted: :twisted:

pozd
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Sory za ofa ale Sebo ten probek co masz w stopce jest Twoj kiedys go widzialem na probecity...
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

nieee, niestety nie. zciagnelem sobie zdjecie z netu.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

chłopaki... spoko,spoko! każdy krok będzie szczegółowo opisany w tym topicu... proszę również o pisanie jak naj mniej off-topic, żeby nie miał on 12stron...

tak więc..wszystko co będę robił.. na bierząco wrzucę na forum, z fotami itp... a co do tuningu to mi nawet ojciec nie pozwoli na nic takiego.. przecież oparcia od krzesła nie wstawię;)
robię to w dobrym imieniu naszego forum. Liczę nadal na waszą pomoc i opinie i myślę,że na wiosnę nasz klub będzie śmiało mógł się pochwalić super Probkiem na łamach gazet...

Wielkie pozdro! 8)
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”