Problemy z 2 biegiem
Problemy z 2 biegiem
Witam wszystkich, jak w temacie od jakiegos czasu mam problemy z 2 biegiem mianowicie jak stoje i koła nie sa w ruchu to wchodzi dobrze jak i pozostałe biegi, ale gdy się toczy to mam problem wrzucić dwójke, wymaga to nieco siły i nieraz nawet słychac przeskok że coś tam nie tak.Jest tak na ciepłym i na zimnym, co to może byc
2,5 V6 usa 1993r.
2,5 V6 usa 1993r.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
No dobra, będę kolejnym "jateżem" albo "mnieteżem"M-Pro pisze:Mam to samo, tyle kiedy jest zimno i olej ma konsystencję smaru. Czeka mnie wymiana sprzęgła, albo cieknącego simmeringu na wale. Więc będę musiał od razu rozgrzebać skrzynię.
U mnie też z dwójką jest dokładnie tak samo. Jak skrzynia jest zimna to dwója ciężko wchodzi a jak trochę pojeżdżę to jest prawie ok, ale synchronizator pewnie trzeba zobaczyć, bo na innych biegach nie ma tego problemu nawet jak wszystko jest zimne
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
Drugie biegi w tych samochodach to jest ich wada. Czasem ciężko wchodzi czasem obroty mu nie podpasują (za wysokie), a czasem olej w skrzyni jest za gęsty.darel pisze: No dobra, będę kolejnym "jateżem" albo "mnieteżem"
U mnie też z dwójką jest dokładnie tak samo. Jak skrzynia jest zimna to dwója ciężko wchodzi a jak trochę pojeżdżę to jest prawie ok, ale synchronizator pewnie trzeba zobaczyć, bo na innych biegach nie ma tego problemu nawet jak wszystko jest zimne
II bieg ciężko wchodzi ?
w moim probku - szczególnie gdy zimny silnik-dość ciężko wchodzi mi II bieg.
czasem nawet potrafi zatrzeszczeć(tak jakbym sprzęgła nie docisnął)- co to może być?
p.s.
jak sie rozgrzeje to jest lepiej , aczkolwiek też wchodzi ciężej niz pozostałe biegi.
pozdro...
czasem nawet potrafi zatrzeszczeć(tak jakbym sprzęgła nie docisnął)- co to może być?
p.s.
jak sie rozgrzeje to jest lepiej , aczkolwiek też wchodzi ciężej niz pozostałe biegi.
pozdro...
.....2.0 16V 94'.....
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
jak jedziesz "sportowo" to trzeszczy bardziej? spróbuj:
1. zmieniać biegi jadąc tak jak na wyścigach na 1/4 mili
2. zmieniać biegi normalnie, ale naprawdę NORMALNIE nie tak "normalnie" jak zawsze tylko tak jak inni użytkownicy drogi pozwól silnikowi zwolnić obroty przed zmianą biegu
jeśli będzie zgrzytać przy 1 a przestanie przy 2 to pada synchro właśnie. nie wiem ile krzykną za to w serwisie (bo nie podejrzewam żebyś sam chciał robić) ale jest trochę grzebania...
pozdro
1. zmieniać biegi jadąc tak jak na wyścigach na 1/4 mili
2. zmieniać biegi normalnie, ale naprawdę NORMALNIE nie tak "normalnie" jak zawsze tylko tak jak inni użytkownicy drogi pozwól silnikowi zwolnić obroty przed zmianą biegu
jeśli będzie zgrzytać przy 1 a przestanie przy 2 to pada synchro właśnie. nie wiem ile krzykną za to w serwisie (bo nie podejrzewam żebyś sam chciał robić) ale jest trochę grzebania...
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Mam podobny problem, co prawda w mieście nie ma żadnej różnicy - bieg wpada normalnie, płynnie i lekko jak reszta, jednak jak chce błyskawicznie wrzucić z jedynki dwójkę przy np. 6 - 7 tysiącach (tak typowo 1/4 mili) to dwójka wyraźnie "spowalnia" i muszę użyć większej siły niż przy innych biegach... Synchronizator? Możecie mi powiedzieć trochę więcej, jak wygląda wymiana takiego synchro, co muszę kupić i czy przeciętny mechanik sobie z tym poradzi? Przepraszam za głupie pytania, niestety nigdy nie wałkowałem tematu skrzyń.
Pzdr.
Mam podobny problem, co prawda w mieście nie ma żadnej różnicy - bieg wpada normalnie, płynnie i lekko jak reszta, jednak jak chce błyskawicznie wrzucić z jedynki dwójkę przy np. 6 - 7 tysiącach (tak typowo 1/4 mili) to dwójka wyraźnie "spowalnia" i muszę użyć większej siły niż przy innych biegach... Synchronizator? Możecie mi powiedzieć trochę więcej, jak wygląda wymiana takiego synchro, co muszę kupić i czy przeciętny mechanik sobie z tym poradzi? Przepraszam za głupie pytania, niestety nigdy nie wałkowałem tematu skrzyń.
Pzdr.
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- thebestcars
- Posty: 227
- Rejestracja: 2004-11-29 20:15
- Galeria: viewtopic.php?t=6093
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
ee
ni baw sie w wymiane schronitora wymien caly walek zaplacisz za caly ze 150
a jak wymiana tez bedzie podobna znam chlopa co ma wszytkie czesci i napewno ma taki walek sam tez wymianialem a ja mialem taki sam problem z 3
ni baw sie w wymiane schronitora wymien caly walek zaplacisz za caly ze 150
a jak wymiana tez bedzie podobna znam chlopa co ma wszytkie czesci i napewno ma taki walek sam tez wymianialem a ja mialem taki sam problem z 3
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!!
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!!
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Mi wchodzi opornie jedynka, tylko przy niskich temp. zewn. gdy olej jest gęsty(wymieniany parę tyś. mil temu), tak poza tym to dwójka stawia minimalny opór(zawsze, reszta jak w "masło) tak więc myślę że to urok tej skrzynki. Przejedz się Basfa lub ESCorta 2.0 i skonfrontuj to...
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
O tego jeszcze nie słyszałem. Wiem że są problemy z wstecznym ale iloma już mazdami jeździłem tak jakoś z dwójką nigdy nie było problemu.Voodoo pisze:Nie zawsze oznacza to, że ze skrzynią jest coś nie tak.
Skrzynie Mazdy z reguły miały spore problemy z haczącym 2-gim biegiem.
Jeśli są to sporadyczne przypadki to jeszcze nic strasznego, po prostu musisz nauczyć się trochę spokojniej zmieniać biegi między jedynką a dwójką.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
A z tym łączeniem to się zgadza nawet kiedyś pracowałem nad patentem jak tu wyeliminować te problemy z wstecznym.Sqad pisze:Sa problemy są ze wstecznymi dość duże czasami i II biegiem dość często.
Bardzo często się zdarza tak kiedy przy drążku który łączy skrzynie biegów z drążkiem w kabinie. Częstokoroć na tym łączeniu wyrabiają się jakby gumowe sworznie i źle się prowadzi kolejne biegi.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja mam podobnie z II biegiem. Na zimno trzeba użyć dużej siły żeby wrzucić ten bieg. Nie jechałem do żadnego zakładu z tym bo mnie wystraszyli, że apropo tej usterki wyjdzie mi pewnie kupę innych i będę miał wydatek rzędu 2k zł :/
W każdym razie, ja sobie z tym radze tak, że pomiędzy I biegiem a II przelatuje przez luz, wtedy zawsze lepiej wskakuje.
Z wstecznym w Probe nigdy nie mam problemów, jak raz nie wskoczy to puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz i zawsze wskakuje.
W każdym razie, ja sobie z tym radze tak, że pomiędzy I biegiem a II przelatuje przez luz, wtedy zawsze lepiej wskakuje.
Z wstecznym w Probe nigdy nie mam problemów, jak raz nie wskoczy to puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz i zawsze wskakuje.
Ford Probe II gen. 2.5 '93
Miałem podobny problem co Thax , okazało się że nie było winy w padniętej pompce czy siłowniku hydraulicznym sprzęgła , zapowietrzonym układzie ani samym sprzęgle, drobiazg od pedału sprzęgła odchodzi bolec który popycha cylinderek w pompce , na początku tego bolca jest gwint i nakrętka kontrująca oraz zatrzask z drutu , przyczyną moich problemów tj. pedał przy podłodze , opór przy wbijaniu biegów (szczególnie dwójki) , okazało sie że poluzowana nakretka na wyżej wymienionym bolcu co spowodowało skrócenie tego bolca oraz krótszy skok pedału sprzęgła , po wykręceniu bolca do własciwej pozycji i dokręceniu kontry wszystkie problemy znikły
Pozdrawiam
Pozdrawiam
audi a8 4.2 quattro