Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak...

Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

_KrISS_ pisze:E11 - Wielka Brytania

E i e
no dokładnie, wpiszcie w google "homologacja e11" i poczytajcie ile jest warta w Polsce, ogólnie w Europie poza UK :D
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

domownik pisze:
_KrISS_ pisze:E11 - Wielka Brytania

E i e
no dokładnie, wpiszcie w google "homologacja e11" i poczytajcie ile jest warta w Polsce, ogólnie w Europie poza UK :D
I kolega ma racje jesli chodzi o reflektory ktore sa lewostronne i oslepiaja.
Ale pozostale swiatla np. do jazdy dziennej moim zdaniem sa ok bo nie nie stosuje sie ich do oswietlania drogi. Maja za mała moc zeby oslepiec innych kierowcow. i chyba nie ma oznaczen na nich, typu ta lampka na prawa strone ta na lewa.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Obejrzałem te lampy na Allegro i też wydaje mi się, że nie są jakieś szczególne. Nie widać tam specjalnego odbłyśnika czy szkła ukierunkowującego światło. No ale oczywiście nie muszę mieć racji.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Światła dzienne są symetryczne. Czyli z homologacją E11 mogą być stosowane w całej UE. Ale np mijania(czyli już asymetryczne) z E11 już tylko w UK.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

no właśnie na wypowiedź HH czekałem

czyli ta sama homologacja w jednym typie świateł jest ważna w Polsce a w innym już nie :?:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Pogrzebałem w sieci i polskie przepisy w zasadzie nie stawiają wymagań co do świateł dziennych (chodzi o symetryczne czy asymetryczne).
Podają rozstaw, wysokość zamocowania itp. oraz warunek, że muszą świecić równocześnie z tylnymi światłami (co nie wymagane jest np. w USA).

Można też zajrzeć tu:

http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Di ... wiatla.pdf
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Homologacja typu E, jest ważna w całej UE, wyjątkiem są części z homologacją typu E11(UK). Powodem tego jest lewostronny ruch w tym kraju, co sprawia iż niektóre części są niedopuszczalne w innych krajach UE z powody wyskalowania ich w drugą stronę :D Dotyczy to przede wszystkim lusterek bocznych pojazdu oraz świateł mijania, drogowych itp. Podobny problem pojawia się gdy mamy auto amerykańskie. Tam oba światła mijania są skalowane prosto, a u nas w prawo(UK lewo). Tyle udało mi się na prędko doinformować, aby dokładnie to zweryfikować najlepiej jest zapytać diagnostę na stacji. Jeżeli to co napisałem jest prawdą, a jestem tego pewien na 95% :wink: to światła dzienne z homologacją H11, można stosować w całej UE, gdyż nie służą do oświetlania drogi i są symetryczne(tak jak pozycyjne). Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Sorry za mały off ale HH w jakiej odległości od brzegu samochodu powinny być z tyłu kierunki bo kto widział moje wie że mam dość nietypowo :D
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Powiem Ci tak szczerze że nie mam pojęcia :D O takie rzeczy najlepiej spytać kogoś z drogówki :wink: albo diagnostę. Jutro jak będę w robocie to może uda mi się dokładnie dowiedzieć.
EDIT
Znalazłem Dee, miłej lektury :D
http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262_6.htm
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

interia.pl pisze:Miliardy złotych wydaliśmy już na używanie świateł w dzień. Przez rok do atmosfery trafiło niepotrzebnie pół miliona ton dwutlenku węgla.

Od 1 stycznia tego roku w Austrii zlikwidowano obowiązek jazdy z włączonymi światłami mijania w ciągu dnia. W Europie więcej już jest państw, które nie oczekują włączania świateł. Tymczasem od kwietnia zeszłego roku przepis ten wprowadzono w Polsce. Po roku wiadomo już, ze na nowym przepisie zarobili głównie dostawcy żarówek, których sprzedaż wzrosła o ponad 60 proc. i budżet państwa, bo o 0,5 procent wzrosło zużycie paliwa przez 15 mln krajowych i 72 mln jadących tranzytem aut. Dodatkowe paliwo kosztowało przez rok 2,1 miliarda złotych. "Rzeczpospolita" dotarła do danych z których wynika, że nowy przepis nie dał efektów, bo nie spadła liczba wypadków.

Organizatorzy koalicji na rzecz jazdy z włączonymi światłami twierdzą,że nie mają jeszcze danych potwierdzających słuszność tego rozwiązania.

Według Ministerstwa Infrastruktury rok to za mało, aby oceniać skuteczność przepisu. Potwierdza jednak, że mimo obowiązku używania świateł, w roku 2007 wydarzyło się więcej wypadków niż w roku 2006, w tym więcej zderzeń czołowych pojazdów.

- Ze statystyk wypadków drogowych, które wydarzyły się w ciągu dnia w miesiącach maj - sierpień 2007 i 2006 wynika, że nie ma zmian na lepsze. Wypadków i ich ofiar było w 2007 roku więcej niż rok wcześniej, a przecież miało ich być aż o 20 proc mniej! Wniosek jest prosty: jazda ze światłami mijania nie przyniosła oczekiwanego zmniejszenia liczby wypadków. Trzeba natomiast zastanowić się nad kosztami tego rozwiązania - twierdzi doktor Sławomir Gołębiowski, ekspert Stowarzyszenia Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego, wieloletni badacz zagadnień bezpieczeństwa ruchu drogowego.

2,1 miliarda złotych kosztowało dodatkowe paliwo zużyte przez kierowców z powodu włączania świateł

Podkreśla, że z nietrafionego rozwiązania wycofuje się powoli Komisja Europejska, która pod koniec 2007 uznała, że nie będzie zachęcać do wprowadzania tego obowiązku. W Austrii zniesiono nakaz jazdy na światłach, gdyż liczba wypadków w I półroczu 2007 wzrosła o 12 proc, rannych o 11 zaś zabitych o 17 proc - dodaje doktor Gołębiowski.

Argument, że wzrost liczby sprowadzonych do Polski samochodów z Unii mógł zniwelować korzyści wywołane jazdą na światłach mijania zbija porównaniem danych z lat 2005 i 2006: w roku 2006 mieliśmy o ponad 279 tysięcy więcej samochodów, nie było obowiązku jazdy ze światłami mijania w ciągu dnia, a liczba wypadków spadła (z 51 do 48 tys.) Spadła też liczba ofiar tych wypadków (o 3738 osób).

Koszty paliwa, zużytego w ciągu roku przez zarejestrowane w Polsce samochody, poruszające się z włączonymi światłami mijania w ciągu dnia, to 650 milionów złotych "wyrzuconych" w powietrze z kieszeni właścicieli tych samochodów bez żadnego dodatniego efektu. Uwzględniając do tego, że 70 milionów samochodów jeżdżących tranzytem około tysiąca kilometrów i dodatkowo na paliwo wydaje ok. 20 złotych, uzyska się łącznie 1,44 miliarda. Razem jest to więc rocznie ponad 2,1 miliarda złotych z kieszeni właścicieli samochodów. Około 60 proc. trafia do budżetu jako podatek. Niewymierny koszt to zanieczyszczenie środowiska. Gdy rocznie jeden pojazd przejeżdża 10 tysięcy kilometrów, wydzielając średnio 160 gramów CO2, przez rok do atmosfery trafia 1,6 tony dwutlenku węgla. Zwiększenie emisji CO2 z powodu włączonych w dzień świateł mijania to po uwzględnieniu przejazdów tranzytowych dodatkowe ok. 450 tysięcy ton. Tyle w ciągu roku może emitować Elektrowni Blachownia w Kędzierzynie Koźlu.

Więcej w "Rzeczpospolitej"

Źródło informacji: INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja muszę powiedzieć, że w sumie to przyzwyczaiłem się do świateł dziennych, za nic w dzień nie chciałbym otwierać oczek, a dzienne nawet dodają autku uroku :)

Szkoda tylko, że policjanci każą mi pokazywać certyfikaty na te światła, szkoda, że sami nie wiedzą czego powinni wymagać :( A jak już mu się nie uda mnie zagiąć to pyta - "a co to jest za tłumik?" i koniec zabawy... :lol:

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

RX pisze: Szkoda tylko, że policjanci każą mi pokazywać certyfikaty na te światła,
To nie wystarczy że mają wybite hologramy E-coś tam na szkle? Ja nie mam żadnych certyfikatów.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

RL na szkle lampek i homologacja europejska styka.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

RX a to znaczy z jaką homologacją masz? E11 ?

http://www.allegro.pl/item344034067_swi ... chrom.html
Podobają mi się te bo sa małe i po zamontowaniu nad halogenami nie będa prawie widoczne. Ale chyba mają homologację E11.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Musi być na szkle RL, to jest najważniejsze z tego co pamiętam. Na LED'ach tego nie masz. A czy E11 w wolnej chwili spojrzę na lampkę i powiem ;)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Może być każde E, ale obowiązkowo RL. LED-ówki nie maja homologacji.

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A dlaczego w audi R8 są ledówki jak i w innych audikach nowych?? Może produkty sprzedawane na polskim rynku nie mają.
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Oryginalnie zamontowane nie musi mieć homologacji, przerabiane musi ją mieć :)

Durne prawa :(

Podobnie pewnie jest z szybami. Oryginalna choćby przez nią nic nie było widać dopuszczona a sam sobie przyciemnisz to nie możesz za mocno bo juz się dopadną :)
Ostatnio zmieniony 2008-04-22 15:13 przez DENAT, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

No tak lepiej :)
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Wie ktoś gdzie kupić dzienne podobne jak najbardziej do seryjnych dalekosiężnych/halogenów :?:

Na allegro same jakieś okrągłe, elipsy i o dziwnych kształtach a ja chcę coś co będzie wyglądało jak seryjne światełka w zderzaku. :cry:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Podpinam się pod wątek. Też poszukuję takich światełek które pełnić będą tą samą funkcję co seryjne. U mnie były pordzewiałe i poprzedni właściciel je wyrzucił ale teraz mam puste miejsce w zderzaku i trochę łyso to wygląda.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Praktycznie identyczne z ori, mam takie:

http://allegro.pl/item364490021_swiatla ... 138mm.html

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
exit
Posty: 504
Rejestracja: 2008-03-15 01:09
Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
Galeria: viewtopic.php?t=14203
Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
Kontakt:

Post autor: exit »

A to ja mam pytanie do RX'a, bo też zastanawiam się nad światłami do jazdy dziennej... tylko powiedz mi, skoro wsadziłeś je na miejsce oryginalnych lamp, to teraz nie masz postojowych?? czy coś tam przerabiałeś, że masz i te światła :)
http://www.konkretshop.pl - internetowy sklep erotyczny!
http://www.konkretpizza.pl - Konkret Pizza
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Te lampy dziennie zapalają się razem z postojowymi przednimi, które w dwójce są zaraz obok kierunkowskazów przednich.

Takie ustawienie było zweryfikowane przez policję podczas kontroli i nie stwierdzili nieprawidłowości, ale byli to bardzo mili policjanci, więc nie wiem czy po prostu darowali mi, czy co.. ;) Nawet wspomniałem, że w nocy nie mogę stanąć na samych postojach, bo mam też dzienne które od razu się włączą - powiedzieli, że tak może być.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

RX pisze:Witam,

Praktycznie identyczne z ori, mam takie:

http://allegro.pl/item364490021_swiatla ... 138mm.html

5,
Ja też takie kupiłem! Wczoraj przyszły dzisiaj będę montować :D
Koniec z otwieraniem oczek w dzień :D I montuje je w miejscu ori
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”