Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

W mojej maszynie nic nie piszczy :) Wszystko jest ok. Zero błędów w komputerze. Jedynie co to pora myśleć o wymianie świec. Diagnostyki nie przeprowadziłem do końca bo rura wydechowa mi się przepaliła i nie można sprawdzić spalin - podobno one też dużo mówią. Kwestia zaspawania dziury i jadę już tylko na same spaliny.
Ale panowie najciekawsze jest to że pan diagnosta jakieś 4 lata temu jeździł probkiem 2,5 V6 :) Ale tylko pół roku bo mu się znudził...
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A testowałeś vrisy na oko po odpięciu TPS?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

Vrisów nie testowałem ale napewno pierwszy sie otwiera po odpalaniu - a chyba nie powinien.
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

vris-boksik -dotarł , dzieki
zaraz zabieram się za montaż, mam nadzieję że wszystko pójdzie gładko.
A później to tylko cieszyć się ze sprawnych vrisów.
jeszcze raz dzięki.
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wiesiek tylko przepisz sobie podlaczenie wedlug pinow z poprawionej instrukcji. Znajduje sie ona na 1 stronie tego tematu
Obrazek
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

Wczoraj podłączyłem no i problem prawdopodobnie nie mam sygnału TACHO/Vrisy martwe zielona dioda się pali/Mam jakieś przeróbki aparatu,cewkę mam od VW i z pod niej podpięty kabelek do obrotomierza/może to będzie TACHO - będę próbował dalej
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

sygnał tacho wez z CKP2, ja tak mam, z tym ze trzeba bedzie wyregulować układzik bo vrisy beda sie otwierały w niskich zakresach obrotów, a jak masz problem ze znalezieniem vrisów to wez poprostu ohmomierzem sprawdz
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: BMW X1
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Słuchajcie, czy ktoś montował już ten wynalazek do rocznika 1995? Mam pewien problem z podpięciem przewodów, możecie pomóc? :roll: :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wiesiek pisze:Wczoraj podłączyłem no i problem prawdopodobnie nie mam sygnału TACHO/Vrisy martwe zielona dioda się pali/Mam jakieś przeróbki aparatu,cewkę mam od VW i z pod niej podpięty kabelek do obrotomierza/może to będzie TACHO - będę próbował dalej
Wiesiek tzn ze "+" i mase zle podpieles :D Zielona dioda swieci sie na zaplonie jak sa podlaczone tylko te dwa kable. Sprawdz plusa i minusa :wink:


KITT z tego co sie orientuje Kedziorek mial 95 i Indii.
Napisz z czym masz problem tak bedzie latwiej Ci pomoc. Pozdro
Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

mbmaster pisze:
KITT z tego co sie orientuje Kedziorek mial 95 i Indii.
Hejka

Ja mam 93, ale komp KL07 i w tym kompie właśnie są lekkie różnice, ale tylko w tacho.

Pozdro
ObrazekObrazekObrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Kędziorek pisze:
mbmaster pisze:
Hejka

Ja mam 93, ale komp KL07 i w tym kompie właśnie są lekkie różnice, ale tylko w tacho.

Pozdro
dokłądnie mam to samo 93 kl07 i miałem problem z tacho
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

Ok,więc tak (+) mam podłączony do pina 1B czyli 3-prawa kostka 11 pin dolny rząd a masa z obudowy kompa.Zielona dioda pali się po włączeniu zapłonu.Po wciśnięciu gazu słychać "klik" z przekaźnika TPS-u i dalej głucho :cry:
TACHO- brałem z tak jak w instrukcji i próbowałem też tak jak Kędziorek
z 3-kostki 8 pin górny rząd i dalej nic
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

Acha jeszcze jedno jakie napięcie powinno być na przewodzie z Tacho?
Dzieki za pomoc.
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

ja miałem kompa kl05 w tej chwili ma kl07 i jeden i drugi ma wyjście tacho w tym samym miejscu i zgadzało się z opisem od mbastera jedynie kolory były nie takie

może to wam ułatwi

http://www.autobrama.pl/turbo123/module ... age&pid=59
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

dziwna rzecz.
komp kl07
masa z obudowy a plus z 10 pin dolny rzad 3 kostka, i po właczenia auta zielona dioda sie zapala, i co srednio 5 sekung gasnie i tak w kółko.
moge wziąść plus z 11 pinu dolny rząd, tak jak to zrobił wiesiek????
reszta podłaczona jest tak:
- (brąz) - obudowa kompa
+ (ziel)- 10 pin 3 kostka dolny rząd
vris1 (biał)- 1 kostka 9 pin górny rząd
vris2 -1 kostka 9 pin dolny rzad
tacho- (poprawione) 3 kostka 8 pin górny rząd (wcześniej było 1 koskta 11 pin górnyrząd
TPS- 2 kostka- 6 pin dolny rząd
GG:9377317 white GT1 90'
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

właśnie też mam problem z plusem.
minus dałem do obudowy kompa a plus z 10 pinu z 3 kostki nie zdaje egzaminu u mnie.i wogóle to wszystkie kolory kabli idących do kompa sie zgadzają z opisem jaki dostałem a właśnie pus sie nie zgadza i mimo to podłączyłem ale nic sie nie dzieje więc z kąd mam wziąć plus??
i mam tak samo jak ty i dzieje sie to samo komp kl 07
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

hejka

"+" jest przeważnie czerwono czarny.

P.S. Jeżeli liczycie piny to liczcie tylko te pełne, tam gdzie jest puste miejsce i nie ma przewodu omijacie.

Pozdro
ObrazekObrazekObrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

dzięki zrobiłem tak jak kazałeś
liczyłem plus i omijałem wolne piny ale całą reszte podłączyłem też licząc wolne piny
i teraz tak kolory mi sie zgadzają nawet jak liczyłem wolne piny
ale vrisy nie działają:( kontroler vrisów zaświeca sie teraz po przekręceniu stacyjki jak wcisne pedał w podłoge czyli otwarcie przepustnicy 80 procent kontroler robi klikl jak go odpale przy 3250 robi klik i potem przy 4250 robi klik ale vrisy nie działają niestety:(:(
a wcześniej sprawdzałem solenoidy po odłączeniu kostki op czujnika położenia przepustnicy działały
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

mi działa
nie liczyłem wolnych pinów, a plus wziałem z 11, czewono- czarny.
diody sie zaswiecaja podczas jazdy, jak sie ostro wcisnie pedał, prz ok,3300 4300, jakos tak mniej wiecej.
wiec jak to jest z tymi wolnymipinami, liczyc czy nie liczyc.
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Marcos dobrze zrobiłeś, wolnych pinów NIE LICZYMY :!:

Jaka różnica w jeździe :?: :wink:
ObrazekObrazekObrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

to czemu jak ja liczyłem wolne piny to mi sie kolory zgadzały już mi ręce opadają
na słuch wszystko działa a vrisy sie nie otwierają:(:(
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

|Jechałem tylko 1 km ale ta droga szybka mineła,
Pada deszcz i zrywa koła, ma kopa przy wyższych obrotach, hmmm odczuwalnego, wczesniej tego nie było.:) Róznica jest ekstraaaa. odżyło rzeczywiście.
Mam pytanie, na postoju wcisnąłem pedał do dechy 6000obr. i pierwszy vris sie ruszył , a drugi nie. kontrolka tez jedna sie oswieciła.
za to podczas jazdy 2 sie swieca.
tak powinno byc?? potrzeba obciązenia, zeby 2 gi sie otworzył.??
:) :) :)

P.S Dzieki za porady mbmaster, kędziorek i Lukask:)
pozdrawiam
polecam wszystkim, którym nie działaja :D
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Luki to ja już nie kumam.

"+" podłączyłeś omijając piny i się zgadza, a resztę podłączyłeś nie omijając pustych i też się niby zgadza? Skoro "+" zrobiłeś taką metodą i jest ok to resztę też tak zrób. Spokojnie chłopaki, ja też się nad tym troszke namęczyłem.

Powodzenia
ObrazekObrazekObrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ja liczylem wszytskie piny nawet te wolne
Nie zgadzalo sie tylko z + gdyz u mnie (komp KL07) byl to ostatni kable w kostce nie przed ostatni (zreszta + mozna wziac zewszad byle by byl wlaczany razem ze stacyjka i tak tez wylaczany)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

Quaki pisze:Ja liczylem wszytskie piny nawet te wolne
Nie zgadzalo sie tylko z + gdyz u mnie (komp KL07) byl to ostatni kable w kostce nie przed ostatni (zreszta + mozna wziac zewszad byle by byl wlaczany razem ze stacyjka i tak tez wylaczany)
Pozdrawiam
kolego u mnie jest identycznie
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”