Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak...
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
dobra, po tych wszystkich argumentach dam sobie na luz z tymi halogenami. może uda mi się gdzieś kupić nowe klosze z odblaskami i naprawdę dobre żarówki to je zmienię. jeżeli efekt będzie pozytywny to będzie git. a może ktoś ma namiary na jakąś firmę która sprzedaje takie rzeczy do probe??????
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
dzięki!!!!
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Właśnie „ukończyłem” (kilka rzeczy trzeba poprawić, ale o tym na końcu) projekt dodatkowych świateł dziennych i przeciwmgielnych do Probe.
Lampy bazuję na konstrukcji firmy Wesem i w sumie składają się z 4 modułów każdy o średnicy 80mm. 2x świateł dzienne i 2x przeciwmgielne (na fotkach dzienne to te od zewnątrz)
Mocowanie zostało kompletnie przerobione, bo fabrycznie lampy mają 4 małe dziurki blisko klosza, co ni jak się tutaj nie przydaje. Obciąłem to. Z tyłu fabryczne otwory zostały najpierw zalane klejem epoksydowym a potem nawiercone na nowo, dzięki czemu do wieczka mamy możliwsi wkręcenia śrub. Potem już tylko kawałem ceownika z obi i przykręcenie do fabrycznego mocowania lamp dalekosiężnych.
Dodatkowo w ten sposób mam bardzo łatwy sposób dostępu do żarówek, bo wystarczy przekręcić klosz w lewo i wszystko jest na wierzchu. Tego odkręcania się trochę balem i że się samo okręci podczas jazdy, dlatego zostawiłem po dwa fabryczne uchwyty wewnątrz i porostu spiąłem opaską zaciskową, dzięki czemu samo się nie odkręci.
Sterownik
Autorski pomysł. Nie ma takiego drugiego
Lampy dzienne włączają się w momencie zapalenia silnika, gdy napięcie w instalacji auta wzrośnie powyżej 13,2V.
Wszystkie żarówki mają obwód soft-startu, czyli w momencie ich załączenia przez pierwsze 1,5s jest ograniczony prąd, aby żarnik mógł się rozgrzać potem już świeca normalnie.
Sterowanie światłami przeciwmgielnymi przednich i tylnego na jednym włączniku. Naciśnięcie krótkie zapala i gasi światło tylne. Długie (0,5s) przednie, wszystko oczywiście sygnalizowane odpowiednim kolorem diody w kontrolce włącznika.
Sygnalizacja przepalonej żarówki. Jeżeli przepali się któraś z żarówek dziennych dioda kontrolki zacznie płynnie pulsować. To samo dla świateł przeciwmgielnych.
Dzienne oczywiście gasną w momencie zapalenia pozycyjnych. (po 2s) lub zgaszenia silnika i o ile nadal silnik będzie pracował włączą się po zgaszeniu pozycyjnych.
Przeciwmgielne można włączyć tylko po włączeniu pozycyjnych.
Co do poprawek, to chcę schować je nieco bardziej. Dodam dystanse i zastosuje dłuższe śruby dla mocowania oryginalnych uchwytu w zderzaku. Dam sobie tym samym możliwość regulacji położenia, bo mam wrażenie, że póki, co przeciwmgielne patrzą z bardzo w ziemię. -------------------------------------------------------------------------
Zmodyfikowane mocowanie, lampy siedzą teraz 3,5cm głębiej.
Lampy bazuję na konstrukcji firmy Wesem i w sumie składają się z 4 modułów każdy o średnicy 80mm. 2x świateł dzienne i 2x przeciwmgielne (na fotkach dzienne to te od zewnątrz)
Mocowanie zostało kompletnie przerobione, bo fabrycznie lampy mają 4 małe dziurki blisko klosza, co ni jak się tutaj nie przydaje. Obciąłem to. Z tyłu fabryczne otwory zostały najpierw zalane klejem epoksydowym a potem nawiercone na nowo, dzięki czemu do wieczka mamy możliwsi wkręcenia śrub. Potem już tylko kawałem ceownika z obi i przykręcenie do fabrycznego mocowania lamp dalekosiężnych.
Dodatkowo w ten sposób mam bardzo łatwy sposób dostępu do żarówek, bo wystarczy przekręcić klosz w lewo i wszystko jest na wierzchu. Tego odkręcania się trochę balem i że się samo okręci podczas jazdy, dlatego zostawiłem po dwa fabryczne uchwyty wewnątrz i porostu spiąłem opaską zaciskową, dzięki czemu samo się nie odkręci.
Sterownik
Autorski pomysł. Nie ma takiego drugiego
Lampy dzienne włączają się w momencie zapalenia silnika, gdy napięcie w instalacji auta wzrośnie powyżej 13,2V.
Wszystkie żarówki mają obwód soft-startu, czyli w momencie ich załączenia przez pierwsze 1,5s jest ograniczony prąd, aby żarnik mógł się rozgrzać potem już świeca normalnie.
Sterowanie światłami przeciwmgielnymi przednich i tylnego na jednym włączniku. Naciśnięcie krótkie zapala i gasi światło tylne. Długie (0,5s) przednie, wszystko oczywiście sygnalizowane odpowiednim kolorem diody w kontrolce włącznika.
Sygnalizacja przepalonej żarówki. Jeżeli przepali się któraś z żarówek dziennych dioda kontrolki zacznie płynnie pulsować. To samo dla świateł przeciwmgielnych.
Dzienne oczywiście gasną w momencie zapalenia pozycyjnych. (po 2s) lub zgaszenia silnika i o ile nadal silnik będzie pracował włączą się po zgaszeniu pozycyjnych.
Przeciwmgielne można włączyć tylko po włączeniu pozycyjnych.
Co do poprawek, to chcę schować je nieco bardziej. Dodam dystanse i zastosuje dłuższe śruby dla mocowania oryginalnych uchwytu w zderzaku. Dam sobie tym samym możliwość regulacji położenia, bo mam wrażenie, że póki, co przeciwmgielne patrzą z bardzo w ziemię. -------------------------------------------------------------------------
Zmodyfikowane mocowanie, lampy siedzą teraz 3,5cm głębiej.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Masz 25 cm od ziemi do dolnej krawędzi szkła?
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090750639 (kolumna 10 wiersza 18 tabeli na str.5910)
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090750639 (kolumna 10 wiersza 18 tabeli na str.5910)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Jest 27cm od jezdni do dolnej krawędzi klosza, ale trzeba pamiętać, że auto jest zawieszone na standardowej wysokości. (Jak by się uprzeć to 2cm gleby da się zrobić ) Do krawędzi bocznej jest też mnie jak 40cm, ale to dla świateł dziennych. Dyskusyjne są przeciwmgielne, bo maja jakieś 42 cm do bocznej krawędzi.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Ale 25 cm to minimum, więc jak masz więcej, to ok. Wyglądało, jakby były niżej, stąd pytanie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Powiem szczerze,że mi te lampki się nie podobają,wyglądają jakby ktoś wsadził w zderzak po dwa słoiki z każdej strony.Nie lepiej by wyglądał z jakimiś owalnymi lampami?Oczywiście to jest twoja sprawa co założysz do swojego auta,jeżeli tobie się tak podoba to oki Pozdrawiam
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Owalne lampki. To nie takie proste aby znaleźć coś pasującego. Generalnie ciężko jest dopasować coś do Proba tak aby pasowało do charakteru auta i nie robić wiochy.
Jeżeli chodzi o to jak wygląda to patrz ostatnie zdjęcie, bo faktycznie na początku było gorzej gdy sterczały na zewnątrz. Docelowo pójdą jeszcze głębiej jak znajdę odpowiednie śruby do dorobienia dystansów. (z jednej strony wkręt plastik/drewno z drugiej śruba M4, całość o długości przynajmniej 80mm) No i przeciwmgielne będzie o jakieś 2 cm bardziej wysunięte niż dzienne.
Jak to przerobię to pokaże jak wyszło.
Inna sprawa, że zupełnie inaczej by to wyglądało gdybym zrezygnował z przeciwmgielnych ale nie zrobię tego, bo jada tym autem we mgle to jak pływanie łodzią podwodną. Dlatego chcę je mieć.
Jeżeli chodzi o to jak wygląda to patrz ostatnie zdjęcie, bo faktycznie na początku było gorzej gdy sterczały na zewnątrz. Docelowo pójdą jeszcze głębiej jak znajdę odpowiednie śruby do dorobienia dystansów. (z jednej strony wkręt plastik/drewno z drugiej śruba M4, całość o długości przynajmniej 80mm) No i przeciwmgielne będzie o jakieś 2 cm bardziej wysunięte niż dzienne.
Jak to przerobię to pokaże jak wyszło.
Inna sprawa, że zupełnie inaczej by to wyglądało gdybym zrezygnował z przeciwmgielnych ale nie zrobię tego, bo jada tym autem we mgle to jak pływanie łodzią podwodną. Dlatego chcę je mieć.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Spoko.A nie myślałeś żeby założyć przeciwmgielne oryginalne?Z nimi fajnie auto wygląda.Jedno byś miał okrągłe do jazdy dziennej a przeciwmgielne ori
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Oryginalne to dalekosiężne, które w dodatku mi zardzewiały
A propo takiego rozwiązania, to fajnym pomysłem jest zastosowanie takich lamp.
http://sklep.wesem.pl/7/6663/Lampy_jazd ... _LA2#14229
Będą wyglądać jak ori prawie.
A propo takiego rozwiązania, to fajnym pomysłem jest zastosowanie takich lamp.
http://sklep.wesem.pl/7/6663/Lampy_jazd ... _LA2#14229
Będą wyglądać jak ori prawie.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Śpioch+dzienne - nowa koncepcja:)
Tak więc odkąd zobaczyłem Probe "Metala" stwierdziłem że muszę sobie zrobić takie światła dzienne jak ma on:) tyle że na innej zasadzie.
Mianowicie: dzienne podłączyć według schematu z forum(Schemat podłączenia dziennych) i połączyć to ze śpiochem ale żeby nie robić miliona przełączników w samochodzie myślałem jak to wszystko razem połączyć i wpadłem na genialny pomysł(mam taką nadzieje:)) Ale do rzeczy, pomyślałem żeby postojówki włączały się z dziennymi i śpiochem. W związku z tym trzeba by było zrobić drugą identyczną instalacje do otwierania świateł(włączam-otwierają się, wyłączam-zamykają się) ale bez włączania świateł mijania oraz z przekaźnikiem czasowym żeby po obliczonym czasie wyłączał wcześniej prąd przez co zrobi się śpioch i będzie się zawsze otwierały na tą samą wysokość.
Więc reasumując chodzi mi o to że jak włączę postojówki to włączą się tak samo dzienne i śpioch a gdy włącze mijania postojówki zostaną a śpioch i dzienne się wyłączą i lampy się całe otworzą a gdy zgaszę wszystkie światła lampy całkowicie się zamkną. Co o tym myślicie? Jest to do zrobienia? I zastanawiam się czy podpiąć śpiocha i dzienne na stałe do postojówek bo tak będzie dużo łatwiej i sprawniej czy zrobić osobny włącznik który zawsze będę musiał wyłączać zmieniając światła. Nie wiem czy niebiescy i na przeglądzie nie będą się pluć że postojówki zawsze świecą z dziennymi...
Mianowicie: dzienne podłączyć według schematu z forum(Schemat podłączenia dziennych) i połączyć to ze śpiochem ale żeby nie robić miliona przełączników w samochodzie myślałem jak to wszystko razem połączyć i wpadłem na genialny pomysł(mam taką nadzieje:)) Ale do rzeczy, pomyślałem żeby postojówki włączały się z dziennymi i śpiochem. W związku z tym trzeba by było zrobić drugą identyczną instalacje do otwierania świateł(włączam-otwierają się, wyłączam-zamykają się) ale bez włączania świateł mijania oraz z przekaźnikiem czasowym żeby po obliczonym czasie wyłączał wcześniej prąd przez co zrobi się śpioch i będzie się zawsze otwierały na tą samą wysokość.
Więc reasumując chodzi mi o to że jak włączę postojówki to włączą się tak samo dzienne i śpioch a gdy włącze mijania postojówki zostaną a śpioch i dzienne się wyłączą i lampy się całe otworzą a gdy zgaszę wszystkie światła lampy całkowicie się zamkną. Co o tym myślicie? Jest to do zrobienia? I zastanawiam się czy podpiąć śpiocha i dzienne na stałe do postojówek bo tak będzie dużo łatwiej i sprawniej czy zrobić osobny włącznik który zawsze będę musiał wyłączać zmieniając światła. Nie wiem czy niebiescy i na przeglądzie nie będą się pluć że postojówki zawsze świecą z dziennymi...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Czyli jak włączysz dzienne to będą świecić też mijania w pozycji śpiocha? To legalne?
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
nie.... jak dzienne to nie mijania, same dzienne plus postojówki w śpiochu:) a po włączeniu mijania dzienne się wyłączą i otworzą całe:)
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Pomysł wydaje się być super
Martwi mnie tylko dostępność przekaźnika z tak szybkim czasem reakcji załącz/wyłącz.
Postaram się zbadać temat przekaźników
Trzymam kciuki za projekt
Martwi mnie tylko dostępność przekaźnika z tak szybkim czasem reakcji załącz/wyłącz.
Postaram się zbadać temat przekaźników
Trzymam kciuki za projekt
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
co do przekaznika czasowego to sprawa wyglada tak ze sa nawet z regulacja do 0,1s wiec akurat z tym nie ma problemu... bardziej martwi mnie to jak czy jak to zrobie czy bedzie dzialac jak nalezy ale postaram sie:) narazie chce zrobic jakis schemat i kupic czesci a na wiosne biore sie do roboty:) gdyby ktos mial jakies propozycje co mozna albo jak mozna zrobic to chetnie wyslucham:)
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Witam.
Czy ktoś orientuje się, jakie są fabryczne żarówki założone w reflektorach II gen.? bo nie moge się nigdzie doczytać, a na reflektorze jest tylko znaczek HR, a nie mam pojęcia, co to znaczy...
Czy ktoś orientuje się, jakie są fabryczne żarówki założone w reflektorach II gen.? bo nie moge się nigdzie doczytać, a na reflektorze jest tylko znaczek HR, a nie mam pojęcia, co to znaczy...
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
H4, lub hb2 w zależności od wersji. Oczywiście mowa o światłach mijania.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Ok, dzięki
A w halogenach?
A w halogenach?
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
H3 - 55W
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
O, super. Dzięki wielkie
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2014-05-11 21:48
- Samochód: Probe 2.0 1995r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22328
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Mogę dostać gdzieś te halogeny w porządnej cenie?
Wczesniej: FORD PROBE 2.0 1995R +GAZ
Teraz: FORD PROBE 2.5 V6 1995R + GAZ
Teraz: FORD PROBE 2.5 V6 1995R + GAZ
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Wesem, ok. 42zł/szt
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
to chyba nie w oemowychvitek pisze:H3 - 55W
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
Re: Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak..
Jak chce wiedzieć, jakie są w fabrycznych