Dziwna wtyczka

Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

A które wyliczenia? Bo on sam podał dwie sprzeczne wersje. Chyba wam film nakręcenie dla tego licznika v6 to uwierzycie.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Robert »

To chyba
avel pisze:A które wyliczenia? Bo on sam podał dwie sprzeczne wersje.
Chyba się nie dogadamy - nie będziemy tu stosować stalinowskich nocnych przesłuchań, jak CBA i poczekajmy, aż procenty wyparują i wróci pojedyncze widzenie (lub czytanie ze zrozumieniem).

;) ;) ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: wujeksex »

avel pisze:A które wyliczenia? Bo on sam podał dwie sprzeczne wersje.
Czyli :?:


Co ja będę tłumaczył :arrow: zobacz sam :wink:
Obr1.JPG
Obr2.JPG
Obr3.JPG
avel pisze:Chyba wam film nakręcenie dla tego licznika v6 to uwierzycie.
Nie trzeba. Podejrzewam, że podłączasz trafo bezpośrednio na wskaźnik pomijając elektronikę zegarów. Wskaźnik jest woltomierzem, więc wychyla się.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

Cóż, widzę że nie wyprowadzę Cię z mylnego przekonania że wiesz lepiej. Szkoda tylko że ktoś to przeczyta za jakiś czas i zgłupieje
Chcę podkreślić, że zaproponowałem co mak500 ma zrobić aby sprawdzić obrotomierz, jest to sposób sprawdzony.
---------------
Nie trzeba żądnych diod,
W żadnym wypadku wskaźnik to nie woltomierz, to dwucewkowy silnik sin-cos, tutaj masz coś bardzo podobnego http://pdf1.alldatasheet.pl/datasheet-p ... CS289.html


:newcolor:
Przepraszam i zwracam honor, kalkulacja jest OK. i muszę przyznać że masz racje co do podłączenia na uzwojeniu pierwotnym (ni wieziałem tego schematu przedtem), to wskazywało by że powinno być 6 impulsów na obrót. Dlaczego u mnie wychył był inny, nie wiem, sprawdzam to teraz.

Sprawdziłem to. buc ze mnie, masz rację przy 50Hz jest 750rpm czyli zgodnie z obliczeniami, może byłem tak nieprzytomny że podłączałem to z prostownikiem dwupołówkowym a wtedy jak wiadomo robi sie 100Hz :P
Ładuję film na YouTube jak to sprawdzałem. Dla wtajemniczonych wyjaśni sporo, dla innych nic :P


YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=mG6SEb85 ... e=youtu.be
Załączniki
DSCF1076.JPG
DSCF1077.JPG
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: mak500 »

-- oryginalny post 2013-01-08 21:50 --

Dzięki za zaangażowanie pomimo tego że niewiele z tego łapię :D :twisted:
Po wyjęciu zegarów sprawdziłem na krótko wszystkie ok, dodałem masę i plus do każdego zegara i tak:
temperatura, ładowanie, ciśnienie oleju, oraz paliwo działa już jak należy prędkościomierz przełożyłem na mechaniczny(linkę) :slon:
i :D sprawdziłem obrotomierz z 2.2 na kable działa wpasuje go tylko, i jak wszystko zagra to składam :slon: -o-|

-- dodano 2013-01-08 22:11 --

Pytanie mam takie co to jest i czy ma coś wspólnego z obrotomierzem? bez podłączenia tego obrotomierz działa -o-| #-o
Załączniki
3.0 oma K takie ma oznaczenie
3.0 oma K takie ma oznaczenie
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: avel »

A gdzie to jest podłaczone? Wygląda jak rezystor (opornik).
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: mak500 »

-- oryginalny post 2013-01-09 13:46 --

podłączony jest z tyłu zegara obrotomierza +na plus - chyba na impuls jak minus podłącze na minus to się grzeje natomiast bez niego jak i z nim obrotomierz działa normalnie #-o

-- dodano 2013-01-09 13:48 --

http://allegro.pl/ford-probe-i-89-93-li ... 21980.html
drugie zdjęcie
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Robert »

Ponieważ, mimo działu, dyskusja zboczyła na obrotomierz w jedynkach turbo, to tam sygnał brany jest z czujnika położenia wału (CPS) w dystrybutorze. Więc nic nie trzeba dzielić przez cylindry i 50 Hz oznaczałoby 3000 obr/min. Ale to w tym jednym, jedynym przypadku jedynki GT.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Nie wiecie gdzie ma być podłączona wtyczka od pompy wspomagania kierownicy? Taka mała? Bo pewnie ona odpowiada za podwyższanie obrotów silnika przy kręceniu kierownicą?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
dzolero
Posty: 54
Rejestracja: 2012-04-20 07:31
Samochód: Probe 97 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=21058
Lokalizacja: Żary FZA Lubuskie

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: dzolero »

u mnie mam jak otwierasz maske przy chłodnicy po lewej w połowie wysokości chłodnicy
azjablonski
Posty: 4
Rejestracja: 2013-02-05 11:06
Samochód: Probe II 2.5 V6 Medici 1997r.

Pojedyncza biała wtyczka.

Post autor: azjablonski »

Witam.
Mam Forda Probe II 2.5 1997r. wersja Medici. Znalazłem za silnikiem od strony pasażera pojedynczy zielony kabelek z jednopinową wtyczką (jak na zdjęciach).
Nie zauważyłem żadnego miejsca w którym powinna być podłączona. Czy ktoś może wie do czego powinna być podłączona?
Dodam jeszcze że nie działa wskaźnik ciśnienia oleju na desce rozdzielczej. Pomyślałem że to może od tego. Niestety za silnikiem jest tak ciasno że nie znalazłem tego czujnika a tak w sumie to nawet nie wiem gdzie on w tym aucie się znajduje.
Proba mam od niedawna i jeszcze nie zdążyłem się zapoznać z technicznymi niuansami tego samochodu.
Załączniki
Zdjęcie0012.jpg
Zdjęcie0013.jpg
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: Romas »

Czujnik ciśnienia oleju nie jest z tyłu tylko z przodu samochodu tuż nad filtrem oleju po lewej stronie kolektora wydechowego.
azjablonski
Posty: 4
Rejestracja: 2013-02-05 11:06
Samochód: Probe II 2.5 V6 Medici 1997r.

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: azjablonski »

Więc od czego może być ta wtyczka?
Awatar użytkownika
adadamczyk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-10-18 19:27
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: adadamczyk »

Witam! Panowie mam takie pytanie, sprzatajac samochod zauwazylem dwie wtyczki, jedna za kierownica od spodu oraz jedna po prawej stronie pedalu gazu schowana za tym plastikiem na zdjeciu. Czy ktos moze sie orientuje do czego one sluza i czy cos powinno byc pod nie podpiete? Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc. Auto Ford Probe 2.0 16V
Załączniki
20130413_145756.jpg
20130413_145806.jpg
20130413_150104.jpg
20130413_150111.jpg
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: quarth »

ta pierwsza wyglada jak od kompa automatu
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Ta pierwsza to raczej od kompa. Może ktoś zapomniał podpiąć :D Zobacz czy masz wszystko podpięte do komputera.
Albo ktoś zmienił kompa i mu jedna wtyczka została niepotrzebna. hehehe.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
adadamczyk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-10-18 19:27
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: adadamczyk »

Koledzy, wracajac do tej wtyczki, dzisiaj rozebralem ten bok z prawej strony pedalu gazu, zrobilem zdjecia, podpowiedzcie gdzie sie znajduje ten caly sterownik ECU? Kurcze bo juz sam nie wiem, moze zadam idiotyczne pytanie, ale czy bez ECU mozna jezdzic? Wisi mi jakas wtyczka, nie wiadomo do czego z tej wtyczki jakies kable poupie....ane:( nie wiem co jest grane, i zalaczylem jeszcze jedno zdjecie tylko tak informacyjnie jezeli wolno chcialem zapytac czy w tej puszce bezpiecznikow pod maska powinien po srodku znajdowac sie przekaznik? bo u mnie go nie ma a widze ze sa wtyczki zenskie w niej osadzone. Pozdrawiam i dziekuje
Załączniki
20130504_190722.jpg
20130504_190740.jpg
20130504_190814.jpg
20130504_191639.jpg
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: quarth »

ja tu widze mocowanie po kompie automatu, wiec te wtyczki tez prawdopodobnie od niego. a przewod za blokiem silnika to jakas ... tajemnica. tez taki mam i tez nikt mi nie jest w stanie powiedziec do czego to
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
adadamczyk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-10-18 19:27
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: adadamczyk »

ale jakiego automatu? do czego on sluzy?
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: quarth »

do zmiany biegow
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

ECU masz właśnie na środku pod przełącznikami od sterowaniem ogrzewaniem. Jak ściągnąłeś ten boczny plastik to powinieneś go widzieć. Taka mała prostokątna skrzyneczka coś jak twardy dysk od kompa :)

A quarth-owi chodziło pewnie o to, że ECU od Probka z manualną skrzynią a od Probka z automatyczną się różni więc pewnie Twój miał skrzynię automat i ktoś przerobił na manual. :)

Bez ECU raczej się nie da jeździć bo coś musi sterować wtryskami, regulować obroty silnika w zależności od temperatury i obciążenia i sygnałów ze wszystkich czujników. :)

Co do przekaźnika to pod pokrywą przekaźników masz opis to sobie sprawdź co tam pisze na opisie tego przekaźnika.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
adadamczyk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-10-18 19:27
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: adadamczyk »

No dobrze bogdano, ale fdyby to byl fabryczny automat to w dokumentacji cos by o tym bylo no nie? Poza tym zegary tez musial by byc zmienione na od manuala a ja chybq od nowosci miwlem te zegary. Bo kupilem go z przebiegiem udokumentowabym 215tk. A czy jest mozliwisc wymiany Ecu na inny? Bez zadnych problemow?
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: bogdano »

Po wyglądzie przewodów do tej wtyczki widać, że ktoś tam nieźle coś kopał. Raczej fabrycznie tam nie ma takiej masakry.
ECU można wymienić oczywiście o ile się ktoś na tym zna i ma opis wtyczek do kompa.
Jak Ci wszystko działa to znaczy, że chyba masz dobrze podłączonego ECU. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
adadamczyk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-10-18 19:27
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: adadamczyk »

Bogdamo widze ze jestes z Jaworzna moze kiedys sie spikniemy looknal bys na to moje cudo... Bo nie wiem czy jest ktos z opolskiego na forum. Nie mam porownania z zadnym inny probe 2.0. A strasznie mnie wkurza ze cis mu jest a nie wiem co...
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwna wtyczka

Post autor: quarth »

bledy wszedzie. ecu od automatu i manuala sa dokladnie takie same. ewentualnie roznia sie mapami, ale tego pewien nie jestem. bonusem jest to, ze od ecu wychodza dodatkowe kable, ktore ida do komputera automatu zlokalizowanego na tunelu srodkowym, pod sciana grodziowa. zegary nie roznia sie niczym.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”