Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Witam,
pierwsze emocje po kupnie auta opadły, czas zabrać się za poprawianie kilku rzeczy
Chciałbym dowiedzieć się co sądzicie o tym (sorry za jakość zdjęć - telefon):
Nie wygląda to źle, ale idealnie też nie jest... Szpary mają różną szerokość, w jednym miejscu nawet maska przytarła reflektor zdzierając lakier do gołego metalu, czyli mam potencjalne ognisko korozji. W poziomie jest prawie dobrze, po prawej maska nieco ucieka do góry. Przeglądając forum, doszedłem do wniosku że złe spasowanie lamp, maski to przypadłość wielu probków. Mój prawie na pewno nie był bity, nie ma śladów wtórnego malowania itp. Śruby mocujące poszczególne elementy karoserii od strony komory silnika są jeszcze zaklejone po bokach jakąś masą, chyba fabryczną, więc nikt jeszcze tego prawdopodobnie nie ruszał. Moje pytanie: czy da się w prosty sposób poprawić te niedoskonałości we własnym zakresie? Regulując odpowiednie śruby? Z góry mówię że jestem raczej lewy do takich prac, więc zanim coś rozgrzebię, wolę się zapytać... Ktoś robił coś podobnego i ewentualnie mógłby coś konkretnego poradzić - co gdzie poluzować, poprzesuwać? Czy może lepiej pójść z tym do jakiegoś blacharza?
Pozdrawiam
Krzysiek
pierwsze emocje po kupnie auta opadły, czas zabrać się za poprawianie kilku rzeczy
Chciałbym dowiedzieć się co sądzicie o tym (sorry za jakość zdjęć - telefon):
Nie wygląda to źle, ale idealnie też nie jest... Szpary mają różną szerokość, w jednym miejscu nawet maska przytarła reflektor zdzierając lakier do gołego metalu, czyli mam potencjalne ognisko korozji. W poziomie jest prawie dobrze, po prawej maska nieco ucieka do góry. Przeglądając forum, doszedłem do wniosku że złe spasowanie lamp, maski to przypadłość wielu probków. Mój prawie na pewno nie był bity, nie ma śladów wtórnego malowania itp. Śruby mocujące poszczególne elementy karoserii od strony komory silnika są jeszcze zaklejone po bokach jakąś masą, chyba fabryczną, więc nikt jeszcze tego prawdopodobnie nie ruszał. Moje pytanie: czy da się w prosty sposób poprawić te niedoskonałości we własnym zakresie? Regulując odpowiednie śruby? Z góry mówię że jestem raczej lewy do takich prac, więc zanim coś rozgrzebię, wolę się zapytać... Ktoś robił coś podobnego i ewentualnie mógłby coś konkretnego poradzić - co gdzie poluzować, poprzesuwać? Czy może lepiej pójść z tym do jakiegoś blacharza?
Pozdrawiam
Krzysiek
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
- bes_pieczniq
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-08-22 18:47
- Galeria: viewtopic.php?t=16665
- Lokalizacja: Grudziądz
dopisze sie do tego tematu... u mnie jest podobny problem... tyle ze u mnie lekko opadl zderzak... i pytanie jak go dokrecic bo nie mam zielonego pojecia jak sie dostać do śrub??
byl Fiat 126p najszybszy w miescie
bylo Renault 19 LPG
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych
bylo BMW e36 325 z palety diesli
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich
bylo Renault 19 LPG
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych
bylo BMW e36 325 z palety diesli
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Maskę koledzy na śrubach przy zawiasach się reguluje i na zamku(śrubami zamek się przesuwa można też lekko przekrzywić skobel dodatkowo w większości aut są gumki które się wręca wykręca regulując wysokość maski z obu stron), zderzak na śrubach mocujących. Sam jak masz cierpliwość to zrobisz tak samo jak i blacharz. Wystarczy popuszczać śruby ustawiać i dokręcać metodą prób i błędów do skutku.
Z cyklu złych wiadomości: pod zderzakiem z przodu jest taka plastikowa jakby podkładka, którą łatwo złamać - czasem jak dojedziesz pod wysoki krawężnik zderzakiem tak że otrzesz dołem, możesz tą podkładkę załatwić. Jak ona Ci pęknie zderzak trochę może opadać i ciężko go ustawić.
Z cyklu złych wiadomości: pod zderzakiem z przodu jest taka plastikowa jakby podkładka, którą łatwo złamać - czasem jak dojedziesz pod wysoki krawężnik zderzakiem tak że otrzesz dołem, możesz tą podkładkę załatwić. Jak ona Ci pęknie zderzak trochę może opadać i ciężko go ustawić.
Fight like a man!!!
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Ja swojego rozebralem ostatnio do lakierowania i powiem wam zeby zlozyc to spowrotem idealnie to trzeba sie niezle nameczyc srobek zatrzaskow itp od cholery.
Proponuje najpierw ustawic maske tak zeby krawedzie boczne sie zgrywaly ze soba i byly idealne.potem daszki i na koniec zderzak i brewki. Jezeli robisz to sam to przydatny jest scisk stolarski zeby sobie przytrzymac zderzaczek
No ale na poczatek to zobacz jak sie sprawa ma z aku.Bo jezeli on jest za wysoki to nic nie zdzialasz
Proponuje najpierw ustawic maske tak zeby krawedzie boczne sie zgrywaly ze soba i byly idealne.potem daszki i na koniec zderzak i brewki. Jezeli robisz to sam to przydatny jest scisk stolarski zeby sobie przytrzymac zderzaczek
No ale na poczatek to zobacz jak sie sprawa ma z aku.Bo jezeli on jest za wysoki to nic nie zdzialasz
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki Panowie za rady, sprawdziłem i faktycznie akumulator jest za wysoki Że też wcześniej na to nie wpadłem... Spróbuje coś pokombinować, jakoś go obniżyć ale myślę że skończy się na wymianie akumulatora na niższy... Potem pobawię się w ustawianie maski i daszków.
Pozdro!
Krzysiek
Pozdro!
Krzysiek
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Witam i pozdrawiam zarazem otóz Panowie to nie tak a wiec szybko i na temat otóż 27.08 padł mi aku wiec do hurtowni po nowy jest niema sprawy 60 Amh 270 zeta i zakładka do Probka macha w dół i ooo ooo a tu co ??????/ okazało sie ze aku za wysoki i Pan sprzedawca w szoku jak to mozliwe ?? wiec do madrej ksiażki i co sie okazuje ze według ksiażki aku do Probka ma byc wymiarowy bo sie nie miesci wiec pan hyrtownok zmienia według wymiarów na nowy i o cudo aku jakby był robiony na wymiar sory ale wymiarów nie pamietam tak ze musi byc dopasowany i niema zadnego problemu i koledzy bez zadnej fuchy podcinania obracania podstawy ma byc tak jak powinno byc i bedzie superancko POZDRAWIAM przepraszam za ort.
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
A jest może jakaś regulacja maski przy zamknięciu ? Bo u mnie nawet jak aku wyjąłem to się maska idealnie nie spasuje ze zderzakiem. Natomiast sama maska dobrze jest spasowana z nadkolami błotnikami i lampami tylko ze zderzakiem nie bardzo chce
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
czarna strzała, bi-xenon inside :]
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
W takim razie może to wina zderzaka? Sprawdź czy czasem za bardzo nie opadł, być może masz połamane mocowania które trzymają zderzak od spodu - łatwo je zniszczyć na jakimś wyższym krawężniku... Ogólnie jeśli maska dobrze pasuje do reszty karoserii, raczej jej nie ruszaj
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Witam panowie, mam problem ze spasowaniem przodu Czy kolejność składania przodu podana przez Ero jest poprawna? Męczę się już z tym trochę i ni cholery nie mogę dojść do ładu. Proszę o jakieś porady.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
teoretycznie tak, ale w praktyce ....
ustaw maskę z błotnikami, zderzak, i na końcu zabawa z daszkami. nie jest to proste ale wykonalne
ustaw maskę z błotnikami, zderzak, i na końcu zabawa z daszkami. nie jest to proste ale wykonalne
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Ok, dzięki będę próbował dalej
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
hmm. ja robiłem według własnego pomysłu. Zderzaka praktycznie nie da się regulować, więc najpierw jego przykręcamy na środku i prowizorycznie podpieramy na bokach. Dalej maska tak żeby ładne się sprasowywała ze szczeliną zderzak <> maska. Następnie błotniki, nimi można manipulować na wszystkie strony, a jak trzeba to nawet siłą doginać.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Da sięavel pisze:Zderzaka praktycznie nie da się regulować,
- paput3000
- Klubowicz
- Posty: 263
- Rejestracja: 2013-02-04 17:23
- Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
- Galeria: viewtopic.php?t=21220
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Witam. Mam pewien problem z lampami. Po wymianie lamp zauważyłem że jedna jest delikatnie wyżej (po podniesieniu). Czy istniej możliwość regulacji całej lampy czy najprostrzy sposób nagiąć całość?
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Oley pisze:.... A to z tego względu, że różnice powodujące nierównomierne otwieranie lamp tkwią przede
wszystkim w luzach na sworzniach, w innym tarciu poszczególnych elementów, w pracy
silniczków itp, a więc są indywidualną częścią każdego auta.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
A kręcenie tym czerwonym dynksem nic nie daje? A powinno....
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Ten czerwony dynks jest od awaryjnego otwierania lamp, a może daszek jest źle założony?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?
Romas, ja myślę, że to była złota rada duracella