panowie pomocy...

rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: panowie pomocy...

Post autor: rokfor »

A może szukaj gdzie indziej przyczyny gaśnięcia, może paliwa nie dostaje (filtr paliwa, przekaźnik pompy, albo sama pompa)... Gdzieś na forum był podany algorytm postępowania w takich przypadkach. Odczytaj też błędy silnika.
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Pompa paliwa działa, chodzi o nagły barak iskry, bo sprawdzałem na dodatkowej świecy. Błąd to raczej też nie jest bo mi się check nie świeci.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: panowie pomocy...

Post autor: wujeksex »

Bardzo prawdopodobne, że czujniki Halla już umierają.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Oto co ujrzałem po pozbyciu się dziwnego b. twardego materiału którym zalany był widoczny na zdjęciu element:
Obrazek
Ta usługa sporo mnie kosztowała, pieniędzy oczywiście, gdybym wiedział, to sam bym to zrobił. Zrobiliśmy dzisiaj też moduł, zewnętrzny. Nie zdążyliśmy go zamontować bo dopadła nas noc i padł akumulator. Jutro cd.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

Jak oni tam taką maniane odwalają to chyba lepszy jest ten moduł zewnętrzny. Tak na marginesie skoro tak wygląda moduł to czy na pewno wymienili ci w aparacie cewkę. Ja pisałem w innym wątku o swoim przypadku. Dokładnie to samo co jakiś czas traciła się iskra albo pojawiała nie tam gdzie trzeba;/ wymieniłem wszystko włącznie z modułem zewnętrznym . Na samym końcu wymieniłem cewkę i pomogło ;/ no ale jeśli serio ci ją wymienili to ja nie wiem co jeszcze możesz mieć nie tak. Załóż zewnętrzny moduł i napisz jakie skutki.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: panowie pomocy...

Post autor: rokfor »

no rzeczywiście, za 400zł to mogliby lepiej te luty wykonać, o całej estetyce nie wspomnę
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Zewnętrzny moduł to doskonałe rozwiązanie. Wykonałem go jednak z jednego zastępczego elementu, ale najważniejsze że działa. Naprawa w profesjonalnej firmie tak jak widać było na zdjęciu daje do myślenia, zwłaszcza że słono trzeba za to zapłacić. Więc nie polecam :!: A moduł wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
Iskra jak ta lala :) Dziękuję za pomoc. Jednak teraz mam kolejny problem z ustawieniem zapłonu i to musi poczekać do poniedziałku.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: panowie pomocy...

Post autor: derek »

dzwoń do yakuzy po zwrot kasy jesli faktycznie teraz wozek bedzie smigał jak należy... jak nie to trzeba ostrzec innych zeby nie dali sie naciągać
juz dawno sie przekonałem ze "Chcesz miec coś zrobione porządnie - zrób to sam"

Z ustawieneim kąta zaplonu meczylem sie chyba 2 godziny, od krecenia benzyna zalewala swiece i nawet jak rozdzielacz juz byl w dobrym polozeniu to nie odpalal
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: panowie pomocy...

Post autor: CBR »

Trochę wtopa z panami z Torunia :(

Ja prawie też do nich wysłałem, jednak w końcu kupiłem drugi używkę i śmiga dalej.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

Ja też uważam że sobie za dużo liczą za naprawę - i do tego robią taka maniane, naprawdę nie trzeba się wybitnie znać zęby zrobić zewnętrzny moduł, a działa rewelacyjnie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Racja, działa fantastycznie jak na razie. Szczerze żałuję wysyłki aparatu do naprawy, bo tanio i skutecznie można go naprawić samemu. Wreszcie ustawiłem zapłon. Miałem kłopot bo poprzestawiały mi się blaszki w aparacie (od położenia wału i od rozdzielania iskry). Ale dziś trafiłem na odpowiednie "oczko" i odpalił z pierwszego. Podziękowania dla wujekhex'a za pomocne wskazówki. Masz u mnie wirtualne piwo :D I co dziwne popychacze przestały stukać, a kupiłem nowe, bo miałem wymieniać :) Jeśli dalej będzie cichutko to pewnie je sprzedam.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

jak miałeś źle zapłon to ci nie popychacze stukały tylko mógł spalać stukowo - w sumie ciężko opisac ten dzwięk dla mnie to jest taki metaliczny odgłos jakby jakaś blacha drgała
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

No i dupa. Proboszcz rano nie odpalił. Nie wiem co się dzieje. Mam już tego serdecznie dość :evil:
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

hym nie wiem do czego to umocowałeś gdzieś na forum w temacie zewnętrznego modułu jest napisane i testowałem na swojej skórze :D przypadkiem że radiator nie może dotykać niczego co ma biegun ujemny bo na radiatorze tranzystora pojawia się podobno plus i to powoduje że nie zapala ;/ sprawdź czy gdzieś się nie osunął ;/ i nie zwarł z czymś.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: panowie pomocy...

Post autor: wujeksex »

Sam pisze:hym nie wiem do czego to umocowałeś gdzieś na forum w temacie zewnętrznego modułu jest napisane i testowałem na swojej skórze :D przypadkiem że radiator nie może dotykać niczego co ma biegun ujemny bo na radiatorze tranzystora pojawia się podobno plus i to powoduje że nie zapala ;/ sprawdź czy gdzieś się nie osunął ;/ i nie zwarł z czymś.
Zgadza się ja o tym pisałem.
Użyłeś BU941ZP czy jakiegoś zamiennika?
Jeśli zamiennika to sprawdź w dokumentacji czy ma takie same parametry co BU941ZP.
BU941ZP jest naprawdę potężnym tranzystorem :twisted: nominalny prąd kolektora to 15A, a w szczycie 30A.
Jak jeszcze go testowałem i radiator nie był nigdzie przykręcony spadł na metalowe części silnika, co powodowało zwarcie i probek zgasł.
Wtedy nie wiedziałem o co chodzi i dalej próbowałem odpalic, aż do wychechłania akumulatora :evil: .
A tranzystor wytrzymał :D.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Ten tranzystor to BU941 bez "ZP". Innych nie mieli. I po zmontowaniu całego układu w całość zwyczajnie nie działał. A poprzedni moduł zewnętrzny działał przez jeden dzień, kiedy rano chciałem odpalić auto nawet się nie odezwał. Zaczęło się sprawdzanie, iskra była więc przestawiłem aparat zapłonowy i wtedy poluzował się kabelek przy pinie nr. 5 w dużej wtyczce, nie zauważyłem tego na początku, jedynie dymiący się tranzystor BU941ZP, nie dało się go dotknąć, taki był gorący. Zauważyłem przerwany kabel, zlutowałem go ponownie ale iskry już nie było, tak samo jak na kolejnym module zewnętrznym. Teraz czekam na działający aparat zapłonowy S1 żeby sprawdzić na nim co jest nie tak, albo wyeliminować ewentualną usterkę. :?
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

Ty masz kolego przejścia - mam nadzieje że dasz rade , ja się ciesze że mój już nie protestuje i jeździ ;D jaki to jest obciach jak taką brykę sie pcha przez środek miasta to wiedzą tylko ci co pchali.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Czasami mam serdecznie dość tego auta. Ja na szczęście nie musiałem go jeszcze pchać przez miasto :) Mój popsuł mi się nie daleko domu na szczęście :lol:
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: panowie pomocy...

Post autor: Sam »

ja miałem tak że chodził ale jak mu coś odwaliło to zgasł i koniec :D to raz pchałem przez miasto :D raz na jakiejś wsi mnie kolesie unem chcieli ciągać :D śmiesznie brzmi ale myślałem że się ze wstydu spale ;P . Albo tekst mojej laski jak strzelił w filtr -" Ej dymi ci się z pod maski :D " ja też miałem go dość, popracuj trochę jak sam to naprawisz daje to niewyobrażalnie wielka satysfakcje ;D że gówno mechanicy nie dali rady a ty sam dałeś.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: panowie pomocy...

Post autor: derek »

bany0072 pisze:... przestawiłem aparat zapłonowy i wtedy poluzował się kabelek przy pinie nr. 5 w dużej wtyczce, nie zauważyłem tego na początku, jedynie dymiący się tranzystor BU941ZP, nie dało się go dotknąć, taki był gorący. Zauważyłem przerwany kabel, zlutowałem go ponownie ale iskry już nie było, tak samo jak na kolejnym module zewnętrznym. :?

Ja te wszystkie kabelki najpierw skręcilem a potem dopiero lutowałem, takie podwojne zabezpieczenie, jest mocniejsze i nie ma prawa sie zerwac.Tak samo łączylem diody i tranzystory.
Mi zdechł dwa razy na środku skrzyzowania i zablokowałem droge, potem przez miesiac stojąc na światłach za kazdym razym gapiłem sie tylko na obrotomierz bo mialem traume po tej awarii :mrgreen: Ale spoko, jak sie okazalo ze absolutnie wyleczylem Probka jestem z niego dumny i cieszy mnie kazdy kilometr jazdy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

jestem z niego dumny i cieszy mnie kazdy kilometr jazdy.

Ja się nie mam z czego cieszyć bo "proboszcz" jeszcze nie jeździ :) Z tymi skrzyżowaniami i w ogóle z jazdą po mieście autem które może zgasnąć w każdej chwili to coś strasznego. Mój poprzedni samochód zgasł na zatłoczonym rondzie :oops: Zabrakło gazu. Zjechałem na rozruszniku na chodnik. Byłem cholernie wkurzony i zaraz po tym sprzedałem to auto, choć to była moja wina. A z dymieniem z pod maski też miałem przygodę w poprzednim aucie. Coś było nie tak z układem chłodniczym a była to astra GSI i miała na masce wloty powietrza, płyn zaczął strasznie parować kiedy stałem na czerwonym, to wyglądało tak jakby palił mi się silnik a dym wydostaje się owymi wlotami, nie zapomnę min innych kierowców kiedy na to patrzyli :shock:

-- dodano 2009-11-04 21:09 --

"Proboszcz" znowu śmiga :mrgreen: Dostał też nowiutki akumulator. Jutro wymiana popychaczy hydraulicznych.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: panowie pomocy...

Post autor: derek »

bany0072 pisze:
j
-- dodano 2009-11-04 21:09 --

"Proboszcz" znowu śmiga :mrgreen: Dostał też nowiutki akumulator. Jutro wymiana popychaczy hydraulicznych.
no nie mów że to wina akumulatora była?!
w kazdym razie zycze przyjemnej jazdy, teraz zobaczysz ze Probek to zajefajne autko jest:)
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

Nie, akumulator nadawał się tylko do wymiany. Mam teraz "nowy u mnie" używany moduł bez wady, trochę pokombinowałem :) Ważne że wszystko działa, a popychacze wymienię bo jak klikały, tak klikają :D Czekam też na lampę stroboskopową, ustawię sobie zapłon jak należy. I mam nadzieję że długo będę się cieszył jazdą :mrgreen:

-- dodano 2009-11-05 21:47 --

Popychacze wymienione, opis oraz fotostory w mojej galerii :wink:
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Edyta
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-01 16:15
Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
Galeria: viewtopic.php?t=12656
Lokalizacja: Raszyn

Re: panowie pomocy...

Post autor: Edyta »

Hey,
No to super. Oby teraz śmigał.
BTW, czyli takie cyk cyk cyk pod maską to popychacze?? Jaki jest koszt zakupu takiego ustrojstwa?
Pozdro!
Probe 2.0 16V :-) - Tęskno.
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: panowie pomocy...

Post autor: bany0072 »

32 zł sztuka http://moto.allegro.pl/item784502941_sz ... emacy.html
Ale to jeszcze nie koniec problemów i wydatków. Już do mnie jedzie (nowy u mnie) używany rozrusznik, bo mój już się kończy, ciężko kręci, ma pęknięty magnes, luzy na tulejkach i trochę się przysmażył podczas kombinowania z aparatem i podczas ustawiania zapłonu :D No i do wymiany uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworów.

-- dodano 2009-11-08 16:28 --

Jeśli chodzi o wymianę uszczelki pod głowicą, to są jakieś ważne kwestie o których powinienem wiedzieć :?: Słyszałem coś takiego że powinienem splanować głowice i sprawdzić czy nie jest pęknięta. Czy to konieczne :?:
PROBE STYLE by BANY
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”