Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Brak autossania

Post autor: radek1 »

Witam przeszukałem forum ale nie wiele znalazłem na ten temat a mianowicie od paru dni nie ma w moim probe autossania .Na zimnym silniku falują obroty ,nawet czasem gaśnie tak nisko spadają obroty, po przejechaniu kilku kilometrów jak dobrze się zagrzeje wszystko jest ok. Czy ktoś może mi pomóc acha silnik 2.5 v6.
Radek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: sawmaster »

może przepływomierz
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: radek1 »

No i jest coraz gorzej teraz nawet na rozgrzanym silniku da się odczuć drgania i skoki obrotów.I jeszcze spaliny dają tak jakby siarką proszę o pomoc koledzy.
Radek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: sawmaster »

sprawdź błędy w trybie diagnostycznym
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: radek1 »

Błędy sprawdzałem wykazuje mi jedynie 15,23,24 czyli sondy ale nie sądze żeby to było przyczyną .
Radek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: sawmaster »

tak masz rację sondy nie działają na zimnym silnku, wg mnie zmień sondy na nowe zamienniki wtedy zresetuj ECU i sprawdź czy coś się zmieni, bo kiedyś w escorcie mk7 był podobny przypadek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: matix84 »

Witam, co może być przyczyną gdy silnik utrzymuje wolne obroty na poziomie 1200obr/min, czasami falują w granicach 1000-1200obr/min (ale tylko od czasu do czasu, zaobserwowane na ciepłym silniku) i w mieście przy spokojnej jeździe autko pali w okolicach 20l benzyny/100km? Silnik to 2,5 V6. Dodam, że nie dawno silnik wymieniałem na inny ale cały osprzęt jest z poprzedniego (wraz z czujnikami) i nic nie regulowałem.
Planowałem ustawić wolne obroty ale po wejściu w tryb diagnostyczny (GND zmostkowałem z TEN) silnik utrzymywał prawidłowe obroty. Więc nic nie kręciłem.
Kolega mi podpowiadał oraz znalazłem na forum, że może być to wina silniczka krokowego. Ale czy przez niego mógłbym mieć aż takie spalanie?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: wazir »

Nie jestem pewien ale silniczek krokowy możesz być zacięty. Czasem wystarczy tylko przeczyścić. A i napisz czy te obroty to na gazie masz takie czy na benzynie??
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: matix84 »

na benzynie, nie posiadam jeszcze gazu.
I również silniczek może być powodem takiego spalania?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: wazir »

Ręki se nie dam uciąć ale jezeli ciągle jest otwarty to chyba tak... ale najlepiej niech sie wypowiedzą ci co znają temat silniczków krokowych lepiej bo moge sie mylic :roll:
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re:

Post autor: Lapeno »

Witam wszystkich! Postaram się jak najbardziej konkretnie opisać mój problem bo widzę że wersji z "falujące obroty" jest niemalże tyle co przypadków.
Mam 2.0 w szesnatce nowe świece i szczelny dolot płyny ok... DObra. Przewałkowałem ten temat i szukajke i nic nie znalazłem a mianowicie:
longer1234 pisze:Czy ktoś może mi napisać gdzie dokładnie znajduje się silnik krokowy, chciałem go przeczyścić bo coś nie tak jest z obrotami, ale nie mogę go zlokalizować. Trudno go wymontować?
ktoś orientuje się gdzie znajde krokowca?
Bo u mnie pali od pierwszego ( ok )
rozgrzewa sie przy ok. 1400 obr ( ok )
jak sie rozgrzeje to:
na PB faluje 250~600
na lpg równe 800 i nie faluje

uszczelka pod kolektorem ssącym???? dzięki za pomoc!!! i pozdrawiam!
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Sam »

w 2.0 nie ma krokowca jako takiego jest coś co niby ma podobne zadanie - na mój gust to jakiś elektromagnes ;) który reguluje obroty ;D gdzie on jest ;) no wiec jest on zespolony razem z automatycznym ssaniem ;). Nie ciężko go znaleźć jest przytwierdzony do przepustnicy i wchodzi do niego wężyk od wody ;) najlepiej odkręcić cały i przeczyścić bez rozbierania chociaż może to nie pomóc. Walczyłem z falującymi obrotami mając kilka innych usterek jeszcze ale końcowo ustały po regulacji TPS'a. Oczywiście wcześniej wyczyściłem przepustnice ten elektromagnes, a nawet egr bo wywalał mi komp błąd. Do tego doszły problemy z zapłonem. No ale tak jak mówię koniec z końcem pomogła regulacja TPS'a masz tu opis jak to zrobić
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=15864 -opis regulacji
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 a tu jak go sprawdzić co prawda do 2,5 ale różnica jest tylko taka że jest inny wtyk ;)

A zapomniałem w sumie nikt tego dokładnie nie opisywał ale w 2.0 TPS jest jakby dwu częściowy - jedna część to potencjometr a druga czujnik biegu jałowego. Ja miałem rozregulowane oba potencjometr powinien bez dodania gazu wskazywać 0.5V u mnie było 0,9 a czujnik biegu jałowego to dokładnie pisze w pierwszym linku :) pozdro mam nadzieję że pomogłem
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: matix84 »

Uszczelkę pod kolektorem możesz zdiagnozować osłuchując połączenie głowica-kolektor czy nie syczy powietrze (jeden kolega z forum tak zdiagnozował).
Ale gdyby przez uszczelkę brał fałszywe powietrze to powinien ciężko odpalać.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Przemek-83 »

mi za to lubi pofalować jak sie nagrzeje i na lpgu i na benzynie nie wiem tylko czym sobie to wyregulowac czasem jest tak jak dam mu tak powyże 4 tys i puszcze pedał to spada prawie do zera i leci do góry tak gdzies kolo 800 ale nie raz potrafi zgasnać
teraz pytanie jak to zrobic zeby nie opadało tak nisko ????
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Lapeno »

powracam z moim problemem... zasadniczo nic nie zrobiłem od mojego ostatniego posta w tym wątku- autko jeździło, na pb rozgrzewałem i przełączałem na lpg było OK ale od wczoraj coś sie moje probe rozchorowało... przypomnę że chodzi o silnik 2.0 16v
Pilnie proszę o waszą pomoc bo moim autkiem nie da się normalnie jeździc! Na bardzo zimnym po nocy jak odpale chodzi OK ale jak się rozgrzeje to:
- na PB faluja obroty czasami gaśnie
- na lpg gaśnie przy każdym zatrzymaniu woqle nie trzyma niskich obrotów

Dodam że chodzi tylko o niskie obroty. Przyśpieszenie ma bdb wkręca się jak trzeba na pb i lpg. Nie szarpie itp jednak trudno sie hamuje na zmianie z gazowaniem żeby nie zdechł przy dojeżdzaniu do świateł a na tych musze lekko trzymac na gazie bo zdechnie....

Myślełem że to może wina linpego gazu ale to wykluczam gaz zatankowałem po 50% na 2 dorbych stacjach ( BP, SHEL ) Stało mi się tak z dnia na dzień właściwie bez żadnego powodu. Nic nie było grzebane pod maską dzień wcześniej jeździłem normalnie i trzymał dobre 700 - 750 obrotów na rozgrzanym przy lpg. Co się stało? Co padło? Krokowy? Proszę o pomoc! Dzięki i pozdrawiam!

Ad.1 Nowe co zaobserwowałem to że auto woqle własciwie nie trzyma niskich obrotów nawet jak postało 2 godziny to przecież zdązyło się wystudzic nie? Tak więc przyjechałem do pracy 7:30 napisałem wam posta na forum a o 9.30 musiałem wyjśc odpalam auto i ledwo pracuje silnik moze 100 obr na jałowym trzęsie budą itp. ale wkręca sie na wyższe obroty idealnie!!!! co jest??? Czasami jak go zimnego odpale i przełącze na lpg to mu oboty wraz z rozgzrewaniem sie silnika spadają z 1200 do 800 i trzyma je rónwo - przygazuje to spdną do tych 800 i trzyma dalej... ale wystarczy ze przejade kilkaset metrów ( jedynka, dwójka, hamownaie do zera ) i juz oboroty lecą w dół i nie chca pójsc w góre silnik gaśnie! Odpale znowu i już tragedia od nowa nie trzyma niskich... jestem załamany! :cry:
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Przemek-83 »

ja cie zbytnio nie poratuje ale miałem praktycznie to samo tzn jak zimny byl pieknie było tylko sie rozgrzał i juz przygasanie na kazdym skrzyzowaniu myślałem ze mnie zaleje krew ...
az do pewnego dnia chyba jakos w styczniu otworzyłem mache i na przepustnicy mu podniosłem dosłownie pół obrotu śrubka...nie te auto teraz mu dam do dechy pyszcze pedał wskazówka dolatuje do 3 kreski i tak trzyma czyli mniej wiecej 750
byłem pewien że to nie rozwiąże problemu a tu masz smigam juz drugi miesiac i gra
ważne tylko aby na ciepłym regulowac ta subka jest bardzo wrażliwa wiec tam milimetry dosłownie...złośliwi powiedzą że to nie jest dobry sposób ale Twoja sprawa jak zrobisz
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Basf_Wrocław »

Bo nie jest to rozwiązanie problemu ;) Można tak zrobić tymczasowo.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Sam »

o której śrubce mówisz - z tego co czytałem w 2.5 jest śruba w przepustnicy do regulacji biegu jałowego ;) czyli wolnych obrotów ale w 2.0 nie ma takiej śrubki - podnoszenie natomiast na przepustnicy wiąże się z rozregulowaniem krańcówki TPS-a ;/ i wydaje mi się że to może zaszkodzić :D a przynajmniej jak ja zacząłem się tym bawić to nic dobrego to nie zrobiło bo wtedy obroty falowały mi od 1000 do 2000 ;D pisałem ci co możesz zrobić już jakiś czas temu. Zacznij może od wyczyszczenia przepustnicy, jak ją odkręcisz to możesz zajrzeć do egr bo jest łatwiejszy dostęp może się trochę przytkał już ) po montażu wyregulować tps-a zgodnie z instrukcją
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
i
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ps#p260666
i na wszelki wypadek zresetować komputer bo przy demontażu wtyczek mogą się pojawić błędy.
a jak to nie pomoże to się zastanawiać co jeszcze może to powodować - mnie po takich zabiegach przestały falować obroty
przy czym ja do tego miałem jeszcze zwaloną cewkę i nie wkręcał się na obroty więc po jej wymianie i ustawieniu zapłonu autem da się jeździć a wcześniej miałem dokładnie to co ty plus brak śmocy spowodowany słabą iskrą. Pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: matix84 »

moti21 a te spadki i wzrosty obrotów masz na benzynie czy na lpg?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Przemek-83 »

tzn bardziej zauwazalne były na lpg ..ale nie mam sekwencji wiec tez cudów od gazu nie wymagam.
Wiem ze to nie jest rozwiazanie ale byla pelnia zimy ja bez garazu a tu w 5 minut problem "tymczasowo" załatwiony
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: matix84 »

doskonale Cię rozumiem, w czasie zimy również starałem się unikać prac przy aucie - chyba, że coś pilnie musiałem zrobić.
Wydaje mi się, że możesz mieć źle ustawiony parownik lub w komputerze gazowym trzeba poprawić ustawienia albo któraś lambda nie działa do końca tak jak powinna.

U siebie mam sekwencję i również miałem coś takiego, że przy zdejmowaniu nogi z gazu obroty spadały do ok. 500 lub mniej a potem się podnosiły w okolice 700.
I u mnie generalnie wyglądało to tak, że obie lambdy ładnie próbkują na benzynie, na gazie natomiast próbkuje tylko prawa. Jednak napięcie zmienia się na obu.
Stąd czas wtrysków 1,3,5 na wolnych obrotach wynosił ok. 3,0ms a 2,4,6 ok. 2,5ms - silnikiem trochę trzęsło i spadały mi obroty przy zdjęciu nogi z gazu.
Aktualnie odłączyłem lewą lambdę i czasy wtrysków wyrównały się do 3,0ms na wszystkich wtryskiwaczach (na benzynie na wolnych obrotach również są 3,0ms). I dalej szukam takiej co będzie prawidłowo pracowała.

Masz instalację gazową II generacji (z silniczkiem krokowym)? Jest podłączona do sond? Może u Ciebie również któraś sonda "brudzi" albo trochę trzeba zwiększyć dawkę gazu.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: Lapeno »

pozwolicie że się wtrące... mam nowe spostrzezenia i nawet pewną teorię ale od początku...

Po nocy na zimnym
- odpalam z PB obroty OK ale mocno go depne i spadają potrfi zgasnac
- powoli przygazuje wkręca to sie na obroty ale mam wrażenie że jak mocniej depne to go po prostu zalewa i przydusza

Jak się rozgrzeje to na PB trzyma pięknie obroty im cieplejszy silnik tym lepiej się zachowuje ale muli go w zakresie niskich obrotów. Na jałowym trzyma równe 800 i mruczy jak mu pan przykazał.
Wydaje mi się że jest też slabszy... Jak jest cieply ja mu w palnik a jemu jakby mocy malo... nie wiem czy pali dużo bo nigdy nie byl az tak jeżdzony na PB tylko rozgrzewany ale możliwe że tak bo zdarza się ze czuc benie...

Po nocy na zimnym
- odpalam z PB i przelaczam po chwili na gaz, trzyma 1100 obr
- po rozgrzaniu silnia wskazówka obrotów ledwo ponad 0 !!!! trzęsie budą i nie chce wejsc na wyższe oborty ( jak jest zimny to jeszcze się wkręci ale na ciepłym gaśnie)
- brak problemu z wkręcaniem się na obroty na lpg, nic go nie przymula jest dynamiczny

Co mogło sie mu poprzestawiac po mocnych mrozach gdy przyszły cieplejsze dni??? W te mrozy smigal az milo!!!! I tu nagle mu sie pokrecilo cos no... help! Czy od mrozu (sprężanie metalu) i cieplejszych dni (rozprężanie) mógł sie rozregulowac czujnik ust. przepustnicy - TP ???
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: wujeksex »

Z tymi obrotami to jest ciężka sprawa. U siebie zauważyłem, że po odpaleniu zimnego, gdy stoi w miejscu do pełnego zagrzania, to obroty spadają do 700 i tak się cały czas trzymają.
Po odpaleniu ciepłego obroty wskoczą na 2-3 sek na 1500 i od razu spadają do 700.
Problem zaczyna się, gdy odpalę na zimnym i od razu jadę. Mimo tego, że rozgrzeje się tak jak być powinno, to po wciśnięciu sprzęgła obroty utrzymują się na 1200.
Dojeżdżając do świateł nawet jak na biegu zdławię go do 700 obrotów i wcisnę sprzęgło obroty idą na 1200. Żeby były prawidłowe musi parę minut postać odpalony np:
Przejechałem 18 km z pracy do domu obroty nadal 1200. 3 km przed domem zatrzymałem się na stacji benzynowej po fajki i piwo - obroty 1200. Zrobiłem zakup, wsiadam do auta - obroty 700. Dojeżdżam do domu - 700 obrotów pięknie się trzyma.
Nie mam pojęcia co może być. Sprawa bardzo dziwna i nie potrafię w żaden sposób tego wytłumaczyć, ani domyślać się co może być przyczyną.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: matix84 »

wujekhex - a nie masz przypadkiem powietrza w układzie chłodzenia??
Lapeno - a komp nie wyrzuca Ci jakiś błędów??
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące, pływające obroty

Post autor: sawmaster »

wujekhex pisze:Z tymi obrotami (...)
Nie mam pojęcia co może być. Sprawa bardzo dziwna i nie potrafię w żaden sposób tego wytłumaczyć, ani domyślać się co może być przyczyną.
odpowietrz układ, sprawdź czy nie ubywa Ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, bo w naszych silnikach sam odpowietrza się układ chłodniczy(sam zaobserwowałem), Może Ci się zapowietrzać przy okazji nieszczelnego korka ciśnieniowego na chłodnicy, może również leci Ci płyn z kranika od spuszczania płynu,
nie czytałem wcześniejszych twoich postów, lecz na pierwszy ogień oczyść przepustnice i silniczek wolnych obrotów
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”