A czemu akurat Castrol 10W60, zwłaszcza że zima idzie, skoro zalecany jest 5W30 ?
Nie wiem który masz rocznik, ale roczniki 94 a przede wszystkim 93 zostały wyposażone w wady fabryczne: 93 - odkładanie się węgla na głowicy i tłokach co owocuje stukaniem tłoków o głowicę, a 93-94 mają źle zaprojektowane tłumiki wałków rozrządu, co owocuje stukaniem przekładni rozrządu na niskich obrotach.
Ja u siebie wymieniałem te tłumiki bo mi stukało, jest to czysto kosmetyczny zabieg bo nie ma wpływu na pracę silnika, ale zawsze to milej jak nie stuka

.
Problem który wystąpił u mnie i być może występuje u Ciebio łatwo poznać po następujących objawach:
1) stukanie jest słabe / nie występuje na zimnym silniku, narasta wraz z nagrzewaniem się silnika.
2) występuje na wolnych obrotach, znika gdy obroty przekroczą 2krpm
3) często ma charakter pulsujący z okresem 3-5s (u mnie waliło stale)
4) jest bardziej intensywne na tylnej głowicy (tej od strony kabiny)
5) przy użyciu stetoskopu można zlokalizować źródło hałasu w okolicy paska rozrządu
Generalnie fordowskie biuletyny techniczne rozpisują się obszernie na temat stukających głowic ...
Co do popychaczy to gęsty olej raczej im nie służy

Z tego co wyczytałem to główną przyczyną problemów z popychaczami w Probe są osady z olei mineralnych i półsynt.