Akumulator (pojemność, rozmiar, ...)

Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

ja odkręciłem podstawkę i ją odwróciłem, pieknie ładnie 8)
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

...i co? to wystarczyło?
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

tak, bo robisz dziurkę na śrubkę w podstawce, lecz nie tylko musisz obrócić podstawkę lecz ją przesunąć z kilka cm do silnika wtedy już podstawka schodzi z ramy w tym najwyższym punkcie, poza tym robisz dziurkę i drutem jak kto woli przesadzasz i zawiązujesz za jakiś metalowy element,
jest git,


ps jestem troszkę nawalony :twisted:
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Padł mi akumulator a ponieważ nie mam dużych wymagań ( super audio, dodatkowe lampy itp. ), wystarczy mi aby dobrze kręcił, zdecydowałem się na taki:
MOLL M3 plus 58Ah (Akkumulatorenfabrik MOLL Gmbh+Co. KG Germany-Bayern)

-moc rozruchowa 540 A (SAE) 325 A (DIN)
-całkowicie bezobsługowy
-2 lata gwarancji
-dzięki zaawansowanej technologii akumulator jest bardziej odporny na niskie temperatury
-wskaźnik naładowania „magic-eye"
-zoptymalizowana konstrukcja do 40% więcej mocy rozruchowej i do 30% większa pojemność
-technologia hybrydowa
-centralny system odpowietrzania z systemem antywybuchowym (patent MOLL)
-opatentowane połączenia między celami
-adapter na dolnych mocowaniach

A teraz najlepsze:
-cena: 320 PLN
- wymiary : 246*175*145* (dł*szer*wys*)
Płaskie słupki z otworem, + z prawej, zero przeróbek podstawki itd.

PS. Nieaktualne linki w poście KASZCZU’a
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

Możesz dać jakiegoś linka, gdzie można zobaczyć ten akumulator ? Albo fotkę tego akumulatora ?

Według mnie coś Ci sie pomieszało z tym rozmiarem.
http://www.moll-batterien.de/downloads/moll_m3.pdf

Według powyższego linka, firma Moll nie przyznaje się do produkcji takiego niskiego akumulatora.
wiśniowe gt 96'
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Faktycznie 14.5 centymetra to dość mało.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Aku Mola na allegro:
http://sk2.pl/3078


Aku o którym Witek pisze:

http://sk2.pl/3079
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

KASZCZU pisze:Aku o którym Witek pisze:

http://sk2.pl/3079
Przecież Witek podał całkowicie inne wymiary.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

więc widocznie się pomylił...
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Panowie ZONK :oops:
KASZCZU ma rację, pomyłka.
Przed chwilą byłem w garażu sprawdzić i jeszcze raz wymierzyć aku. Mój pierwszy błąd do źle odczytana pojemność (jakaś biała kropa na nadruku mnie zmyliła, nie tylko mnie zresztą bo to samo mam wpisane w karcie gwarancyjnej) Pojemność wynosi 56 a nie 58 Ah. Prąd rozruchu się zgadza. A co do wymiarów to fakt, nie wyraziłem się precyzyjnie. Całkowita wysokość to 175 mm (zmierzone).
Nie było problemu z wysokością. ponieważ na całym obwodzie, na szerokości ok 2,5 cm jest niższy ( 145 mm ) i pokrywa go nie dotyka, sprawdziłem na plastelinę.
Ma numer katalogowy 83156 co zgadza się z "ulotką" toms'a.
Przepraszam za pomyłkę i proszę o wybaczenie wszystkich zainteresowanych. :1111_worthy: W przyszłości będę bardziej precyzyjny!

PS. Cena jest dokładnie taka jak pisałem.

Obrazek

(foto z tel)
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
RoX
Posty: 11
Rejestracja: 2007-12-30 22:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Kielce

Post autor: RoX »

Witam...
Chciałem kupic akumulator do Probka II gen 2,5 V6.... Mam pytanie jakie parametry powinien miec zeby sie nadawal? Ile Ah itd itd prosiłbym o wszytskie dane
shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shimizu »

Witam ktoś wie jakie powinny być wymiary akumulatorka do probka 2 ??
Niestety nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie po przeszukaniu forum i czy aku o wys. 175 mm wejdzie czy trzeba będzie się mocować z podstawką ?? pozdrawiam
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A ja znam odpowiedź, ale Ci nie powiem.
Nie powiem Ci dlatego, że odpowiedź jest na forum.

Wpisz sobie w wyszukiwarkę słowo "akumulator" i zobaczysz ile tematów Ci wyskoczy.
Jak przeczytasz(przeczytacie) wszystkie, to może wtedy docenisz(-cie), dlaczego staramy się zamykać wszystkie powtarzające się wątki.

A to właśnie, między innymi dla Ciebie to robimy, i bynajmniej nie po złości.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

kiedyś się klubowicze zmówią wpadną do ciebie i zniszczą Ci kompa jak Józek Warchoł dom wielkiego brata :lol:
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No to wtedy zapanuje chaos i nie będziecie mieli nic. :twisted: :wink: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nieprawda - wtedy będzie dużo więcej i w dodatku całkowicie różnych odpowiedzi.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No to fakt. :D
Przyznaję rację Robertowi.
Wtedy w temacie o akumulatorze będziecie mogli pisać jak się wymienia klocki hamulcowe w Jelczu,
a i przy okazji jakieś zdjęcie fajnej laski ktoś wrzuci, potem gdy będziesz chciał się dowiedzieć dlaczego Twoje auto jest "spóźnione w rozwoju",
(czytaj nie ma mocy :wink: ), to w odpowiedzi dostaniesz jak zlikwidować błąd 34. :wink:
Będzie wtedy kolorowo. :D
A żeby świat nie wydawał się niektórym zbyt różowy, to posty nie na temat w tym topiku za jakiś czas polecą w siną dal.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

shimizu pisze:Witam ktoś wie jakie powinny być wymiary akumulatorka do probka 2 ??
Niestety nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie po przeszukaniu forum i czy aku o wys. 175 mm wejdzie czy trzeba będzie się mocować z podstawką ?? pozdrawiam
ludzie po co kupowąc drogie aku pod wymiar? wystarczy pokąbinować z podstawką od aku i pasuje jak ulał :P
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re:

Post autor: bany0072 »

ludzie po co kupowąc drogie aku pod wymiar? wystarczy pokąbinować z podstawką od aku i pasuje jak ulał :P
Dokładnie, ja miałem ten sam problem, oryginalny, niższy akumulator mi padł więc go wymieniłem, okazało się że jest wyższy :o Usunąłem chyba 3 zardzewiałe śrubki i podstawkę z tworzywa która była problemem. Następnie wyprofilowałem pod wymiar nowego akumulatora blachę o szerokości 3 cm i grubości 3 mm i po prostu przykręciłem, żadna filozofia. Maska się domyka i akumulator się nie przemieszcza. Został jeszcze problem z odwróconymi biegunami ale to też pokonałem.
PROBE STYLE by BANY
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Akumulator - jaki zamiennik? Dopasowanie rozmiaru...

Post autor: andrew »

Kupiłem 1,5 roku temu Bosch Silver i bez problemów.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Jak ładować aku? Odpinać klemy czy nie?

Post autor: derek »

A jak ładujecie akumulator w Probku, tzn. na odłączonych klemach czy nic nie ruszacie? Są opnie ze w nowszych autach elektronika (komp,immo itd.) moze ulec uszkodzenia przez jakies przepięcia z prostownika czy cos.. teraz pytanie czy Probe zalicza sie do "nowszych samochodów z wrażliwą elektroniką" ?
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator

Post autor: Kocureq »

Wyjmuję aku, odkręcam zakrętki na celach, dolewam wody, ładuję. Po naładowaniu wycieram "wygotowany" elektrolit, zakręcam, podłączam do auta.
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Jak ładowac aku?

Post autor: derek »

Czyli taki modelowy i przepisowy sposób stosujesz.
Mi dzisaj rano ledwo zakrecil i zdechl , Probek stoi na mrozie nie odpalany od 8 dni wiec miał prawo, podpiąłem prostownik do akumulatora ktory zostal normalnie podłączony w aucie i teraz sie zastanawiam czy to byl dobry pomysł.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator

Post autor: Kocureq »

Prostowniki to dość "proste" elektronicznie urządzenia i faktycznie mogą powodować nierówne napięcie. Choć z drugiej strony napięcie z alternatora to też nie jest idealne 12v.

Daj znać czy wszystko poszło OK :)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Akumulator

Post autor: Sam »

To zależy jaki prostownik :) jak robił ci go pan Kaziu w garażu :) to lepiej nie podłączaj. Wiem że są teraz prostowniki z regulatorami napięcia i zabezpieczeniami przepięciowymi. No ale na pewno są sporo droższe od tych najprostszych.
Na pewno nie wolno zapalać samochodu na podłączonym prostowniku - bo wtedy faktycznie może się coś uszkodzić, rozrusznik pobiera sporo prądu, i przy takich skokach mogą się dziać różne ciekawe rzeczy :D z prostownikiem i elektroniką w samochodzie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”