Sorki ze tak dlugo to trwalo ale w koncu wrocilem do tego tematu

lukask co do twojego pytania poprzez SMT6 nie mozesz zniwelowac uszkodzenia vrisow
Teraz opisze instalacje podtlenku azotu gdzy to wlasnie jest moja domena i temu zagadnieniu poswiecam ostatnio najwiecje swojego wolnego czasu (a nie mam go za duzo )
Na poczatek co to jest podtlenek azotu?
Jest to gaz w normalnych warunkach obojetny (nie wywoluje reakcji z innymi substancjami nie jest tez utleniaczem czyli sie nie pali i nie wybucha jak sadza niektorzy) ktory w swoim skladzie posiada pierwiastki podbne do tych z ktorych glownie sklada sie pwoietrze czyli tlen i azot z ta roznica ze tlenu w podtlenku azot jest zdecydowanie wiecej niz w powietrzu. Gaz staje sie utleniaczem czyli dzieli sie na tlen i azot w temp okolo 500C
Na czym polega zasad dzialania instalacji N2O
Zasad dzialania jest bajecznie prosta otoz do komory spalania w silniku dodajemy N2O jako ze temp w komorze spalnia jest wyzsza niz 500C nastepuje rozbicie N2O na czasteczki tlenu i azotu dzieki temu ze tlenu w N2O jest wiecej niz w powietrzu uzykujemy efekt podobny do dzialania turbo sprezarki wiecje tlenu moze spalic wiecej paliwa prze co uzyskujemy wikesza moc i moment obrotowy
Jaki sa instalacje podtlenku azotu :
1.
Instalacja sucha (czyli podawanie samego podtlenku bez dodatkowego paliwa ) moce osiągane od +11kM do + 25kM (potencjał zastosowanego zaworu +100kM system możliwy do rozbudowy na podtlenek mokry.)Ma za zadanie dopalać paliwo które dostaje się do silnika przy całkowicie otwartej przepustnicy (każdy silnik przy otwartej przepustnicy dodaje trochę więcej paliwa niż to wynika z zapotrzebowania )
Instalacja składa się z :
-elektrozaworu N2O
-redukcji na butle z N2O (umożliwia ona podłączenie zaworu)
-przewodu doprowadzającego N2O (z bagażnika lub innego miejsca w samochodzie wtryskiwacza) dl.5m
-elektryki (kable i przełączniki potrzebne do wykonania instalacji)
-wtryskiwacza (element dostarczający N2O montowany w dolot przed przepustnica )
-Dysze maja za zadanie odpowiednie dozowanie podtlenku
2.
Instalacja mokra (czyli poza podtlenkiem podajemy też dodatkowe paliwo) moc osiągane na podstawowych dyszach to +35kM +50kM +75kM. Instalacja ma potencjał +175kM ale istnieje możliwość zmiany elektrozaworu a moce mogą sięgać +350kM na jednym zaworze .
Instalacja działa na zasadzie mieszania podtlenku azotu z paliwem w dolocie dzięki spalani tej mieszanki uzyskujemy dodatkowa moc.
Instalacja zawiera oprócz elementów przedstawionych w instalacji suchej dodatkowo
-elektrozawór paliwa (zadanie dostarczanie dodatkowej dawki paliwa)
-przewody paliwa
-odpowiednie złącza (aby wpiąć się w przewód paliwa przed szyna paliwowa)
-dysze maja za zadanie odpowiednie dozowanie podtlenku i paliwa
3.
Najbardziej rozbudowane instlacje nazywaja sie instalacjami typu "direct port" zasad dzialania takiej instalcji jest podobna jak zasa dzialnia instalcji typu mokrego roznica jest to ze mieszaniny podtlenku azotu z paliwem nie podajemy do dolotu przed przepustnica a poprzez specjalne wezyki bezposrednio do kanalow dolotowych na poszczegolne gary
Butle i napelnianie instalacji
Obecnie stosowane przemnie butle to butle wykorzystywane do markerow w paintballu o pojemnosci 0,8L (0,5kg czynnika) lub butla 7 litrowa (5kg czynnika) jednakze w obrocie podtlenkiem azotu w naszym kraju wykorzystywane sa tylko dwie pojemnosci 10L i 30L (obie za duze do samochodu jakby sie uprzec to 10L butle mozna by wozic ale jest ona duza i nie poreczna) tak wiec trzeba sie zdecydowac na duza butle 10L w samochodzie lub przelewac z duzej butli do malej jak to sie robi z CO2 w paintballu (ja osobiscie chce juz niedlugo stworzyc system dystrybucji N2O poprzez firmy kurierskie też z calej Polski bedzie mozna wyslac butle do nabicia)
Pozdrawiam
ps jakby byly jeszce jakies pytania to zapraszam
ps2 w najblizszym czasie postaram sie opisac instalacje schladzani intercoolera poprze CO2 i instalcje typu spray show lub fake purge (ta druga nie ma za bardzo nic wspolnego z podniesieniem mocy ale ladnie wyglada i jest to raczej efektowny dodatek do autka niz tuning