Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

temat się rozwija,niedługo to same IIgen.będą jeżdiły dłubane :D bedę musiał coś ze swoim pokombinować :D

A mnie nurtuje strasznie:macie pomysły na moc.Tylko co powiecie w temacie utrzymania toru jazdy,trakcji podczas startów,hamowania...
Pytanie głownie kieruje do Quakiego.Jednak opn planuje najwięcej zmian podnoszących moc.Kompresor i jakiś strzał z podtlenku może zaowocować nawet ukręceniem pół osi :roll:
Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Do przyrostu mocy powyżej 100KM aby utrzymać tor jazdy i uzyskać lepszą przyczepność podczas startu proponóję slika Dunlopa przy odpowiedniej temperaturze podłoża opona klei się niesamowicie podgrzewałem ją kocami sparco -przyczepność była tak duża że zaowocowało to urwaniem jednej seryjnej okładziny sprzęgłowej,na wyścigach w Modlinie.No ale przecież nie będziemy na nich jeździć po ulicach - jest to zabronione.
Obrazek
:) Ciekawe jest to że przy dobrej temp i umiejętnym starcie opona ma naprawdę znikomy uślizg.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Kalii masz racje najbardziej chodzi ogolnie o opory wytwarzane przez caly uklad dolotowy zeby byly jak najmniejsze i nie ma roznicy czy to jest n/a czy silnik doladowany. Silniki n/a sa zdecydowanie trudniejsze do policzenia (doloty i wydechy) z uwagi na zjawiska falowe ktore sa wykorzytsywane do zoptymalizowani pracy silnika (za czym idzie zwiekzsenie mocy itp) ale silniki turbo tez maja swoje tajemnice (na przyklad czestym bledem w tuningu takich silnikow jest zalozenie niebotycznie wielkiego intercoolera ktory pomimo zwiekszenia wydajnosci chlodzenia ladunku powoduje też zdecydowanie wieksze opory w ukladzie za czym idzie zmniejszenie mocy i bardzo czesto jest tak ze co uzyskamy na wikeszym coolerze stracimy na oporach )
Squad na pewno udroznienie cos daje ale jesli bedzie to tylko ta czynnosc to efekt bedzie miozerny ale polaczony z innymi modami (wymiana walkow zwiekszenie stopnia sprezania polerka kanalow wymiana zaowrow na wieksze itp itd moze dac dosc sporo:)
Pelot to o czym piszesz jest bardzo waznym elemntem o ktorym fakt faktem ludzie czesto zapominaja wiec tak
1. ukrecenie elmentow jezdnych nie powinno nam grozic wg. amerykanow ktorzy takie mody przeprowadzali juz bardzo dawno seryjna skrzynia przeguby i cale przeniesienie napedu (oprucz sprzegla i docisku) moga swobodnie przenosic moce rzedu 350kM i moment rzedu 400Nm wiec dosc duzy ja w soich modach nie mam raczej zamiaru zblizyc sie do tych wartosci ja sadze ze wartosc okolo 280-300kM i 350Nm mnie by satysfakcjonowala (bez kutych gratow i tak te wartosci sa juz mocno wysrubowane)
2.co do trakcji przy ruszaniu to jest to problem w autach z przednim napedem ale sazde ze do opanowania
3. co do hamulcow to znalazlem w stanach tarcze wentylowane green staf i takiez same klocki do tego sportowy plyn zeby sie nie zagotowalo
Pozatym przewidziaen przezmnie modyfikacje maja jedna zalete otoz zarowno nitro jak i kompresor moga byc wylaczone (kompresor ktory chce uzyc posiada sprzeglo elektromagnetyczne wiec mzoe byc wlaczany i wylaczany w zalezonosci od widzimisie wlasciciela) dzieki temu na codzien moge sobie spokojnie jezdzic praktycznie seryjnym autkiem
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Dobry wybór Quaki EBC green staff a wygląda to tak:Obrazek
A u nas w kraju można mieć cały kit za 1100zł.
Tarcze 2 szt. EBC nacinana/nawiercana - 800zł
klocki green staff 200max 250zł [ale do tych tarcz zalecane red staff albo blue ale to koszta rosną]
płyn FERRODO dot5 pow.300"cena 50/100zł zależy od temp.wrzenia
I nasza droga chamowania ulega skruceniu.
:arrow: A jak tańszym kosztem to nowe seryjne tarcze + EBC green staff dobry płyn i będzie lepiej - miałem tak w gt1.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

SMT6
Panowie bardzo mnie interesuje to urządzonko .Czy może ktoś je opisać i ciekawi mnie czy jest ono w stanie zniwelować działanie uszkodzonych virisów I ogólnie poproszę o wytłumaczenie tego laikowi po co na co i dlaczego :)
Awatar użytkownika
szerszeń
Posty: 214
Rejestracja: 2005-12-03 10:04
Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
Lokalizacja: Belchatow

Post autor: szerszeń »

witam wczoraj sie dowiedzialem ze u mnie na miescie jezdzi dwojeczka z wlasnorecznie montowana turbinka jak kolesia spotkam to popytam co i jak 8)
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Awatar użytkownika
moto
Posty: 20
Rejestracja: 2005-12-29 20:15

Post autor: moto »

wiec ja teraz czekam az Quaki zacznie to skladac w całosc
ja sie biore za szukanie kompresora u nas w okolicy jest mega szrot
tzn są tam auta ale same nowe modele ciekawe czy mozna tam znalesc taki kompresor
musze sie kiedys wybrac

jeszcze dobze by bylo zeby ktos mogl wyszczegulnic co dokladnie bedzie nam potrzebne do tego kompresora

i fajnie by bylo zeby ten temat zostal gdzies przyklejony na stałe

pozdrawiam tomek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Obawiam sie ze zlozenie mzoe troche potrwac szczegolnie ze z uwagi na swoja prace nie mam zbytnio czasu na robienie tuningu osobiscie pomimo ze bardzo to lubie
Pozdrawiam
ps. na razie zloze tylko system podtlenku zeby zrobic dokumentacje w postaci zdjec i opis jak calosc zmontowac samemu (moj znajomy ktory na samym poczatku uwazal ze sam tego nie zlozy uznal w zartach ze nawet srednio rozgarniety szympans by dal rade ;) )
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

www.p-r-o-b-e.prv.pl

Relacje na stronie głównej z postępu prac. W miare świerze info.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Sorki ze tak dlugo to trwalo ale w koncu wrocilem do tego tematu :)
:arrow: lukask co do twojego pytania poprzez SMT6 nie mozesz zniwelowac uszkodzenia vrisow
Teraz opisze instalacje podtlenku azotu gdzy to wlasnie jest moja domena i temu zagadnieniu poswiecam ostatnio najwiecje swojego wolnego czasu (a nie mam go za duzo )
Na poczatek co to jest podtlenek azotu?
Jest to gaz w normalnych warunkach obojetny (nie wywoluje reakcji z innymi substancjami nie jest tez utleniaczem czyli sie nie pali i nie wybucha jak sadza niektorzy) ktory w swoim skladzie posiada pierwiastki podbne do tych z ktorych glownie sklada sie pwoietrze czyli tlen i azot z ta roznica ze tlenu w podtlenku azot jest zdecydowanie wiecej niz w powietrzu. Gaz staje sie utleniaczem czyli dzieli sie na tlen i azot w temp okolo 500C
Na czym polega zasad dzialania instalacji N2O
Zasad dzialania jest bajecznie prosta otoz do komory spalania w silniku dodajemy N2O jako ze temp w komorze spalnia jest wyzsza niz 500C nastepuje rozbicie N2O na czasteczki tlenu i azotu dzieki temu ze tlenu w N2O jest wiecej niz w powietrzu uzykujemy efekt podobny do dzialania turbo sprezarki wiecje tlenu moze spalic wiecej paliwa prze co uzyskujemy wikesza moc i moment obrotowy
Jaki sa instalacje podtlenku azotu :
1.
Instalacja sucha (czyli podawanie samego podtlenku bez dodatkowego paliwa ) moce osiągane od +11kM do + 25kM (potencjał zastosowanego zaworu +100kM system możliwy do rozbudowy na podtlenek mokry.)Ma za zadanie dopalać paliwo które dostaje się do silnika przy całkowicie otwartej przepustnicy (każdy silnik przy otwartej przepustnicy dodaje trochę więcej paliwa niż to wynika z zapotrzebowania )
Instalacja składa się z :
-elektrozaworu N2O
-redukcji na butle z N2O (umożliwia ona podłączenie zaworu)
-przewodu doprowadzającego N2O (z bagażnika lub innego miejsca w samochodzie wtryskiwacza) dl.5m
-elektryki (kable i przełączniki potrzebne do wykonania instalacji)
-wtryskiwacza (element dostarczający N2O montowany w dolot przed przepustnica )
-Dysze maja za zadanie odpowiednie dozowanie podtlenku
2.
Instalacja mokra (czyli poza podtlenkiem podajemy też dodatkowe paliwo) moc osiągane na podstawowych dyszach to +35kM +50kM +75kM. Instalacja ma potencjał +175kM ale istnieje możliwość zmiany elektrozaworu a moce mogą sięgać +350kM na jednym zaworze .
Instalacja działa na zasadzie mieszania podtlenku azotu z paliwem w dolocie dzięki spalani tej mieszanki uzyskujemy dodatkowa moc.
Instalacja zawiera oprócz elementów przedstawionych w instalacji suchej dodatkowo
-elektrozawór paliwa (zadanie dostarczanie dodatkowej dawki paliwa)
-przewody paliwa
-odpowiednie złącza (aby wpiąć się w przewód paliwa przed szyna paliwowa)
-dysze maja za zadanie odpowiednie dozowanie podtlenku i paliwa
3.
Najbardziej rozbudowane instlacje nazywaja sie instalacjami typu "direct port" zasad dzialania takiej instalcji jest podobna jak zasa dzialnia instalcji typu mokrego roznica jest to ze mieszaniny podtlenku azotu z paliwem nie podajemy do dolotu przed przepustnica a poprzez specjalne wezyki bezposrednio do kanalow dolotowych na poszczegolne gary
Butle i napelnianie instalacji
Obecnie stosowane przemnie butle to butle wykorzystywane do markerow w paintballu o pojemnosci 0,8L (0,5kg czynnika) lub butla 7 litrowa (5kg czynnika) jednakze w obrocie podtlenkiem azotu w naszym kraju wykorzystywane sa tylko dwie pojemnosci 10L i 30L (obie za duze do samochodu jakby sie uprzec to 10L butle mozna by wozic ale jest ona duza i nie poreczna) tak wiec trzeba sie zdecydowac na duza butle 10L w samochodzie lub przelewac z duzej butli do malej jak to sie robi z CO2 w paintballu (ja osobiscie chce juz niedlugo stworzyc system dystrybucji N2O poprzez firmy kurierskie też z calej Polski bedzie mozna wyslac butle do nabicia)
Pozdrawiam
ps jakby byly jeszce jakies pytania to zapraszam
ps2 w najblizszym czasie postaram sie opisac instalacje schladzani intercoolera poprze CO2 i instalcje typu spray show lub fake purge (ta druga nie ma za bardzo nic wspolnego z podniesieniem mocy ale ladnie wyglada i jest to raczej efektowny dodatek do autka niz tuning
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Czyli łopatologicznie tłumacząc dwie pierwsze instalacje działają jak zwykła instalacja gazowa czyli czynnik jest podawany w układ dolotu, a drugi system to tak jak instalacja lpg sekwencyjna. Teraz pytanie jak nie doprowadzić do eksplozji w kolektorze bądź w dolocie bo o to chyba nie trudno??
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Na cale szczescie nie jest to tak klopotliwe jak w gazie z uwagi na to ze jak wiesz zaplaja sie tylko opara beznyny jako ze podtlenek w momecie wtrysku rozreza sie mocno spada przy tym temp wiec paliwo paruje silnie dopiero w komorze splania co powoduje ze wystrzaly sie nie zdarzaja Inaczej jest gdy ktos robi taka instalacje jak pan Grabowski tam nie ma tego efektu gdyz cisnienie zmineijszane jest w reduktorzeco za tym idzie temp w dolocie jest znacznie wyzsza przez co moga wystepowac wystrzaly
Co do sekwencji LPG to analogia jest dosc duza ale nie calkowita gdyz tam wystepuje oddzielny wtryskiwacz sterowany elektronicznie a tutaj poprostu sa rurki ktore doprowadzaja do kadego kanalu dolotowego taka sama ilosc mieszaniny N2O i paliwa (nie ma sekwencji gdyz mieszanina dostarczana jest caly czas nie tylko w momecie wtrysku)
Pozdrawiam
ps. nie wiem czy jasno to wytlumaczyem jesli nie topostarm sie objasnic jakos pelniej
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jest ok jak czaje.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ok wiec teraz opisze w jaki sposob dzialaja urzadzenia do ochladzania intercoolera
Jest tylko kilka firm ktore cos takiego robia czyli NX (n-tercooler) Cryo2 no i ja (interfreezer)
Jak dziala takie urządzenie
Otoz jego dzialnie polega na bardzo prostej fizyce otoz : gaz ktory jest sprezany podlega ogrzaniu w skutek tarcia miedzy czasteczkami (ten efekt wystepuej w turbosprezarkach i kompresorach aby mu zapobiec stosujemy intercooler ) natomaist gaz ktory jest rozprezany gwaltownie obniza swoja temp (i to wlasnie zjawisko wykorzystujemydo schladzania intercoolera)
Co daje schladzanie CO2
Pierwszym pytaniem powinno byc co daje nam zastosowanie intercoolera otoz dosc duzo po pierwsze dzieki ochlodzeni powietrza doladowujacego uzyskujemy jego wieksza gestosc co za tym idzie w 1m szesciennym powietrza bedziemy mieli wiecej atomow tlenu a do tego caly czas dazymy
Po drugie im zimniejszy ladunek tym puzniej wystapi spalanie stukowe
No i za moment sie odezwa osoby ktore stwierdza "po co mi taki system zaloze wiekszy intercooler" otoz nie do konca wiekszy intercooler to wieksze opory przeplywu a wiec wieksze straty moze sie okazac ze straty powodowane prze opory sa wiekssze niz zyski z wiekszego intercoolera
Tak wiec reasumujac schlodzenie intercoolera poprzez rozprezajace sie CO2 (do temp okolo -80C) daje nam bardzo duza rzonice temperatur dzieki czemu powietrze wpadajace do komoryu spalania jest gestsze a wiec ma wiecej tlenu ktory umozliwia spalenie wiecej paliwa (i nie wystepuja straty zwiekszonego oporu bo intercooler pozostaje seryjny)
Co jest nam potzrebne
-butla z CO2
-zaworek wysokiego cisnienia
-waz wysokiego cisnienia pomiedzy butle a zaworek (gdyz zaworek jest umieszczony na spryskiwaczu aby jak najwiecej gazu rozprezalo sie w spryskiwaczu)
-spryskiwacz (rodzaj rusrki nierdzewnej z otworami )
-elektryka
Pozdrawiam
ps. jakies pytania pisac jesli bede w stanie to odpwoiem
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A jaki jest szacowany przyrost mocy w seryjnym probie GT I?? Czy nie będzie on za mały w stosunku do wagi butli??
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Butla nie jest ciężka.

Powiedz jaki jest koszt tego i czy można kupić sama rurkę i zawór, bo z tego co opisałeś to jest to prosta konstrukcja :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Tak jak napisal Jedrek butla nie jest ciezka zreszta mozna zastosowac butle od markera CO2 i wtedy butla prawie nic nie wazy(bo jest bardzo mala w najblizszym czasie wstawie zdjecia mojej butli i reszty) sa tez butle 5kg ktore waza cale 15 kilo i napelnia sie je w stacjach gdzie napelniaja gasnice :)
Co do kosztow to mozna kupic wszystkie elemnty oddzelnie
zaworek -375zl (zaworek jest identyczny jak do nitro)
waz w zaleznosci od dlugosci i materialu
waz zakuty bez oplotu (nylon)- 63zl zakucie + 26zl/mb
waz zakuty teflon z oplotem ze stali nirdzewnej 63zlzakucie + 44zlmb weza
Koszt calosci szacuje na okolo 800zl (plus butla uzywka kosztuje jakies 100-150zl na allegro, butla do markera z zaworem on/off kosztuje jakies 200zl nowa)
Co do przyrostu to nie jestem w stanie okreslic bez mierzenia na hamowni ale sazde ze przy zwezce powinno to dac miedzy 25-35 kM (oprocz mocy ktora daje zwezka) jaki moment nie wiem
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Quaki jak możesz to wklej fotki zestawów głównie chodzi mi o set up w którym jest chłodzony cooler . :arrow: albo [schemat]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

he he jeszcze Ci mało??

Kołuj kabelek to go się zestroi na brzytwe że aż Ci uszczelniacze nie wytrzymają ;)

A tak na poważnie instalacja jest dość prosta, gdzieś kiedyś to widziałem, wiem mniej więcej co jest potrzebne tylko nie wiem jaki zawór kupić i gdzie.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

kalli zdjecia postaram sie zrobic jak najszysbciej (nie mam tylko spryskiwacza z uwagi na to ze one sa robione na zamowienie pod wymiar coolera) ale mozesz zobaczyc jak inni to robia
http://www.alldayperformance.com.au/category144_1.htm
http://www.prostreetonline.com/buy/nx_n-tercooler_kit/
Moj kit bedzie praktycznie taki sam z ta roznica ze butla bedzie inna
Co do twojego pytania Squad jaki zaworek to odpwoiedz jest niestety jedna taki jak do N2O czyli drogi i nie ma tutaj zamiennikow gdyz zaworek musi sie otwierac przy cisnieniu rzedu 60 bar i byc zasilany z 12V (nikt w polsce takich nie wykonuje)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Do całej instalki przydał by się wskaźnik temperatury powietrza aby na bieżąco kontrolować co się dzieje w dolocie przed i po użyciu magicznego guziczka. :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

teoretycznie isteniej taka mozliwosc ale to sie raczej stosuje przed startem na 400m (po 20sekundowym uzyciu efekt trwa mniej wiecej jakies 2minuty czasmi troche mniej ) i na przyklad mozna tak zrobic ze dodanie gazu do oporu powoduje schladzanie kontrolowanie temp jest dosc trudne do przeprowadzenia i moze byc dosc kosztowne (caly sterownik moze kosztowac nawet 200-300zl a wiec prawie polowe kosztow calosci agazu nie ma co oszczedzac bo jest tani chyba 3,5 za kg (ale tego nie ejstm pewien)
tutaj jest link do strony faceta co zalozyl cos takiego w golfie
http://www.cardomain.com/ride/173300/2
Jemu doszlo 46 kM
I na sam koniec opisze syetem "fake purge" lub "spray show"
Dodam tylko ze ten system nie ma praktycznie nic wspolnego z dodawaniem mocy w aucie i jest tylko efektem stylistycznym (ale bardzo fajnym"
Na czym to polega
Otoz kazdy kto ogladal film 2F2F widzial byrana w samochodzi nissan skyline przed wyscigiem autko to wystrzelilo z siebie kilka razy slup dymu a raczej pary efekt taki powstaje przy uzyciu purge valve w instalacjach nitro (do czego sluzy jesli ktos jest zainteresoany wystarczy wpisac w google purge valve i czytac). Efekt taki jest jednak do uzyskania bez kosztownej instalki nitro wystarczy do tego
-butla z CO2
-zaworek cisnieniowy (musi byc taki jak przy nitro wiec jest najbardziej kosztowny z tego wszytskiego)
-elektryka
-zlaczki i wezyk (odpwoiedniedo tego cisnienia)
A efekt jest bardzo sympatyczny mozna sie efketciarsko pobawic na postoju lub na jakims zlocie
Pozdrawiam
Ps jak jakies pytania to walic w miare swoich skromnych mozliwosci odpwoiem
ps. zdjecia przedstawie wkrotce bo teraz nie za bardzo mam czas :(
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Czyli mając pełną butle dwutlenku węgla zawór z reduktorem do regulacji ciśnienia + zegazy ,przewód doprowadzający gaz ,zawór 12v otwierający dopływ gazu do listwy chłodzącej cooler i listwę która rozprowadzi gaz na cooler mam gotowy zestaw :?: :?: bo jeżeli tak to brakuje mi tylko listwy i zaworka .Czy na samym dwutlenku osiągne jakiś efekt??I w jakiej odległości od coolera mam umieścić rozpylacz? :?:
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Kalli prawie tak ale potrzebne ci sa
-butla + przejsciwoka (bo butla z co2 ma bardzo specyficzny gwint i nie dostaniesz takiego normalnie trzeba to zrobic mi to robi taka firma z gdanska )
-przewod wytrzymujacy minimu 200 bar z koncowkami z jednej taka jak ma przejsciowka z drogiej 1/8 cala
-zaworek
-listwa czyli spryskiwacz (tam moze byc praktycznie jedna koncowka skierowana na intercooler ale lepiej jesli jest to takie cos jak na zdjeciach wtedy masz wieksza pwoierzchnie oziebiana

Nie montujesz do tego reduktora gdyz wlasnie caly bajer polega na tym zeby nie zmniejszac cisnienia przy butli a dopiero w tym spryskiwaczu stad sie bierze zimno
Co do odleglosci to jakies 2-5 cm od coolera
Pozdrawiam
Ps.02.03.2006 prace inzynierskie nad projektami podtlenku azotu spryskiwacza i spray show dobiegly prawie konca czekam tylko jeszcze na informacje o butlach z aluminium i bede mogl sprzedawac kompletne zestawy
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”