Problem z dmuchawą
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
O mistrzu jeszcze gdybys mial w wiekszej rozdzielczosci co by mozna bylo kolory kabelkow stwierdzic w powiekszeniu, a najlepiej do ktorych kostek w aucie ma to byc podlaczone to byloby juz full servis
Przekazniki dodatkowe wwystepuja wlasnie w automatyku i to sa te 2 cylindryczne ustrojstwa widoczne na zdj. 2 i 3.
Natomiast ja stwierdzilem jeszcze cos ciekawszego, otoz wyobrazcie sobie ze mam i rezystorki i widzialem wlasnie ten radiator od tranzystora, gniazda i kabelki oczywiscie rowniez wystepuja od obu wersji. Wnosek? MODUL UNIWERSALNY !!!
Mam jeszcz 2 pyt. - gdzie w tym module wchodzi kabel do tranzystora i do czego sluzy ten gumowy wezyk???
Przekazniki dodatkowe wwystepuja wlasnie w automatyku i to sa te 2 cylindryczne ustrojstwa widoczne na zdj. 2 i 3.
Natomiast ja stwierdzilem jeszcze cos ciekawszego, otoz wyobrazcie sobie ze mam i rezystorki i widzialem wlasnie ten radiator od tranzystora, gniazda i kabelki oczywiscie rowniez wystepuja od obu wersji. Wnosek? MODUL UNIWERSALNY !!!
Mam jeszcz 2 pyt. - gdzie w tym module wchodzi kabel do tranzystora i do czego sluzy ten gumowy wezyk???
Ostatnio zmieniony 2006-03-30 00:15 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Ja jeszcze dodam, że taki rezystor łatwo zrobić. Potrzebny jest tylko drut oporowy odpowiedniej średnicy, może być takiej samej jak oryginał lub wiekszej. Z tym że przy nawijaniu trzeba zmierzyć jego rezystancje. Jeśli drut bedzie grubszy, to bedzie go trzeba wiecej nawinąć, ale i wytrzyma on wiekszy prąd czyli jest mniejsze prawdopodobieństwo że się spali.
U mnie też nie działają 2 pierwsze biegi i bede sie za to brał niedługo.
A jeśli chodzi o wypowiedź dino1 o przepalanych izolacjach, to jest to bzdura. Jak sami zauważyliście Prawo Ohma jest dosyć proste i mówi że im wieksza rezystancja tym mniejszy prąd! A opowieść o farelkach sama tego dowodzi, faktycznie farlakami można spalić instalacje, ale tylko dlatego że mają małą rezystancję wewnętrzną w związku z czym mocno obciążają instalację.
Pozdrawiam
U mnie też nie działają 2 pierwsze biegi i bede sie za to brał niedługo.
A jeśli chodzi o wypowiedź dino1 o przepalanych izolacjach, to jest to bzdura. Jak sami zauważyliście Prawo Ohma jest dosyć proste i mówi że im wieksza rezystancja tym mniejszy prąd! A opowieść o farelkach sama tego dowodzi, faktycznie farlakami można spalić instalacje, ale tylko dlatego że mają małą rezystancję wewnętrzną w związku z czym mocno obciążają instalację.
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Wygląda to tak
A jak sprawdzić kime to pod maską masz taki zaworek jak stoisz przed maską to masz go z lewej strony oryginalnie siwy korek na takiej rurce. Odkręć go i zobaczysz taki zaworek jak w kołach naciśnij i sprawdzi czy wogule jest. Może też byc ale mało i też sie nie załączy klima. Pozdrawiam
A jak sprawdzić kime to pod maską masz taki zaworek jak stoisz przed maską to masz go z lewej strony oryginalnie siwy korek na takiej rurce. Odkręć go i zobaczysz taki zaworek jak w kołach naciśnij i sprawdzi czy wogule jest. Może też byc ale mało i też sie nie załączy klima. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Bodzio, qrczę będziesz u siebie zakładał te nawiewy?
bo do tego potrzeba jeszcze kawałek wiązki
ale gratuluje, masa roboty ale potem jest superancko.
Wpadło mi do głowy ostatnio że te druciki-oporniki co sa obok dmuchawy sa po to że zmieniaja się rezystancje gdy wpadnie trochę zimniejsze/cieplejsze powietrze i wówczas przy manualnych sterowaniach (na linkach) zmieniaja sie lekko obroty silnika dmuchawy natomiast przy automatycznym sterowaniu (na silniczkach) pewnie tego nie potrzeba bo coś innego zmienia położenie silnika krokowego od ciepło-zimno i jest git.
bo do tego potrzeba jeszcze kawałek wiązki
ale gratuluje, masa roboty ale potem jest superancko.
Wpadło mi do głowy ostatnio że te druciki-oporniki co sa obok dmuchawy sa po to że zmieniaja się rezystancje gdy wpadnie trochę zimniejsze/cieplejsze powietrze i wówczas przy manualnych sterowaniach (na linkach) zmieniaja sie lekko obroty silnika dmuchawy natomiast przy automatycznym sterowaniu (na silniczkach) pewnie tego nie potrzeba bo coś innego zmienia położenie silnika krokowego od ciepło-zimno i jest git.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam!
Dzisiaj grzebałem przy rezystorach od dmuchawy bo jeden miałem spalony. I sprawa jest taka. Odpaliłem dmuchawe, płytka z rezystorami wisiała sobie na kablach i okazuje się że rezystory od 2 pierwszych biegów dmuchawy się grzeją aż do czerwoności. Czy ktoś cos takego miał? Rezystor od pierwszego biegu jest oryginalny i też się grzeje.
Zastanawiam się czy to tak ma być, bo niby wszystko działa, ale nie chciałbym mieć pożaru w samochodzie. Jeżeli ktoś ma możliwość wykręcenia tej płytki na chwile, odpalenia nawiewu i obejrzenia rezystorów to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Dzisiaj grzebałem przy rezystorach od dmuchawy bo jeden miałem spalony. I sprawa jest taka. Odpaliłem dmuchawe, płytka z rezystorami wisiała sobie na kablach i okazuje się że rezystory od 2 pierwszych biegów dmuchawy się grzeją aż do czerwoności. Czy ktoś cos takego miał? Rezystor od pierwszego biegu jest oryginalny i też się grzeje.
Zastanawiam się czy to tak ma być, bo niby wszystko działa, ale nie chciałbym mieć pożaru w samochodzie. Jeżeli ktoś ma możliwość wykręcenia tej płytki na chwile, odpalenia nawiewu i obejrzenia rezystorów to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Nie mam tego wynalazku u siebie, ale te rezystory są koło wentylatora. Ich umiejscowienie tam jest celowe, gdyż zapewnia ich chłodzenie podczas pracy wentylatora. Jeżeli miałeś je wyciągnięte i nie były chłodzone powietrzem to się nie ma co dziwić. Włóż je spowrotem na swoje miejsce i się nie przejmuj. Tak niestety mówi prawo Joule'a (czy tam kogoś) że przepływający prąd wywołuje ciepło w przewodniku (w zależności od jego rezystancji, materiału z jakiego jest wykonany).
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
witam.
panowie kolejny problem z dmuchawą z tym że skutki o wiele powazniejsze dmuchawa przestała działać w ogóle
a więc od początku:
od paru dni po przekręceniu pokretła w pozycje max dmuchawa nie startowała natychmiast ( jak to miało miejsce przedtem) tylko dopiero po jakimś czasie( ok 30s do minuty), ale jak już ruszyła to działała bez problemu. teraz przestała w ogóle chodzić. po przekręceniu pokrętła na max. słychać tyknięcie jakiegoś przekaźnika i na tym koniec. co ciekawe wyciągnełem silnik, podłaczyłem go na krótko i działa jak należy, a co jeszcze ciekawsze zmierzyłem też napięcie na kostce idącej do silnika i jest tam 12V( kręcąc pokrętłem zmienia sie odpowiednio ale w pozycji max jest tam 12V). nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
pomóżcie panowie bo cholernie ciężko sie jeździ w tej pogodzie bez nadmuchu na szyby
panowie kolejny problem z dmuchawą z tym że skutki o wiele powazniejsze dmuchawa przestała działać w ogóle
a więc od początku:
od paru dni po przekręceniu pokretła w pozycje max dmuchawa nie startowała natychmiast ( jak to miało miejsce przedtem) tylko dopiero po jakimś czasie( ok 30s do minuty), ale jak już ruszyła to działała bez problemu. teraz przestała w ogóle chodzić. po przekręceniu pokrętła na max. słychać tyknięcie jakiegoś przekaźnika i na tym koniec. co ciekawe wyciągnełem silnik, podłaczyłem go na krótko i działa jak należy, a co jeszcze ciekawsze zmierzyłem też napięcie na kostce idącej do silnika i jest tam 12V( kręcąc pokrętłem zmienia sie odpowiednio ale w pozycji max jest tam 12V). nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
pomóżcie panowie bo cholernie ciężko sie jeździ w tej pogodzie bez nadmuchu na szyby
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Racja. To jest bardzo ciekawe i nie ukrywam, że interesuje mnie w czym
tkwi problem. Najciekawsze, że podłączyliśmy z Lisiem mój silniczek
i objaw identyczny, czyli słychać tylko jakieś jedno pyknięcie. Oba
silniczki nawet nie drgnęły. Dla sprawdzenia, czy dochodzi prąd do
kostki, podłączyliśmy żarówkę i o dziwo wszystko było ok., czyli
przekręcając potencjometr, żarówka rozjaśniała się i ściemniała.
Żarówka oczywiście nie pobiera tyle prądu co silniczek więc może w
tym tkwi przyczyna? Może przekaźnik nie wyrabia?
tkwi problem. Najciekawsze, że podłączyliśmy z Lisiem mój silniczek
i objaw identyczny, czyli słychać tylko jakieś jedno pyknięcie. Oba
silniczki nawet nie drgnęły. Dla sprawdzenia, czy dochodzi prąd do
kostki, podłączyliśmy żarówkę i o dziwo wszystko było ok., czyli
przekręcając potencjometr, żarówka rozjaśniała się i ściemniała.
Żarówka oczywiście nie pobiera tyle prądu co silniczek więc może w
tym tkwi przyczyna? Może przekaźnik nie wyrabia?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A może złamany lub zaśniedziały kabelek? Jjak trzymasz wtyczkę w ręku, to łączy, jak podłączysz do silniczka - nie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
użyłem już specjalnego preparatu do czyszczenia styków i nic nie pomogło, co do przełamanego kabelka to podłączałem tez silniczek trzymając go w reku, oraz ruszałem wtyczkami na całości zmontowanej i nic nie pomogło, silnik jak wczoraj "zdechł" tak już sie nie odezwał więcejRobert pisze:A może złamany lub zaśniedziały kabelek? Jjak trzymasz wtyczkę w ręku, to łączy, jak podłączysz do silniczka - nie.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
witam umie było podobnie. Wtedy rozebrałem całą deskę rozdzielczą (nie wiem poco) bo przyczyna była pod masko a mianowicie wymieniłem przekaźnik od dmuchawy. Może u ciebie to też przekaźnik do wymiany.
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
niektórych autka jeszcze nie widziały na oczy mechanika i niektórzy nie latają z każdą duperelą do "fachowca" to tak w kwestii nabijania postówKarina pisze:może pora jechac do mechanika ...?
a teraz do rzeczy: z tym przekaźnikiem to może być dobry trop bo razem z dmuchawą jakiś czas temu wariowały lampy ale sie uspokoiło( po wypadku auto stało na dworze i mogła wilgoć powchodzić gdzie nie gdzie)
który to przekaźnik od dmuchawy
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
w takim gumowym kondonie między lampą a akumulatorem jeśli dobrze pamiętam to będzie chyba 30A. Jak ja otworzyłem swój przekaźnik jak mi nie działał to tylko rdza się wysypała
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
hmmm nie wiem czy dobrze myslę ale chyba to będzie to.....wargawiesiek pisze:w takim gumowym kondonie między lampą a akumulatorem jeśli dobrze pamiętam to będzie chyba 30A. Jak ja otworzyłem swój przekaźnik jak mi nie działał to tylko rdza się wysypała
nie jest ten przekażnik też odpowiedzialny za regulacje zawieszenie bo dałem ten przekaźnik OLEYowi i jak go wyciągnoł to dmuchawa juz sie nie załączyła....ale numer
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada