Quaki
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Quaki
Witam jako ze skończyłem albo prawie skończyłem (już jakiś czas temu czyli na jesień ubiegłego roku auto wyjechało z garażu, ale zostało jeszcze kilka elementów do skończenia ) swój projekt o którym cześć ludzi mówiła ze nigdy nie wyjedzie (serdecznie ta cześć pozdrawiam gestem baaardzo kulturalnych kierowców hehehehe) chciałem go opisać:
Tytułem wstępu autko Ford Probe I-gen z roku 91 silnik F2T produkcji mazdy. Wszystkie elementy "tuningowe" łącznie z projektami i wykonaniem customowej elektronik zostało zrobione lub zamontowane przeze mnie w garażu (tudzież przy biurku )
Silnik i układ wtryskowy:
- 2.2 GT turbo
- wtryskiwacze 330cc (przez moment były 440cc ale z uwagi na awarie jednej sztuki powróciłem do serii)
- pompa Walbro 255l/h
-sprzęgło + docisk Sachs (seria ale w razie potrzeby jest pomysł jak wzmocnić te dwa elementy)
- instalacja mokrego podtlenku firmy NX (Nitrous Exxpres) maksymalny strzał z podtlenku +150kM
Układ dolotowy:
- filtr grzybkowy (zółty bo podobno zółte dają najwięcej koni )
- seryjne turbo IHI RHB5-VJ11 (turbinka trochę mala ale doładowanie podniesiono z 0,5 do 1 bara wiec można tak jeździć )
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutłoczkowy do 2 bar (chińczyk robiony na wzór Forge)
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe firmy Autobahn 88
- natrysk N2O na intercooler (dla ewentualnego dochłodzenia intercoolera i jako purge dla systemu podtlenku )
Układ wydechowy:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki (spawana TIG-iem przeze mnie osobiście )
Elektronika i elektryka (wszystkie elementy dodatkowe zaprojektowałem i wykonałem samodzielnie) :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu )
- shift light (customowy sterownik)
- procedura startowa (customowy sterownik)
- flat shift (customowy sterownik)
- wskaźnik zintegrowany boost,egt x2,temperatura oleju,ciśnienie oleju oraz boost controller (w najbliższym czasie wskaźnik ten zostanie zastąpiony wskaźnikiem opartym o nawigacje i technologie bluetooth)
-dodatkowa instalacja wymuszająca obieg w chłodnicy oleju skrzyni biegów (załączana z panelu przy lusterku)
-płytka wykonawcza boost controllera wraz z zaworkiem n75
-nowa wiązka zasilająca pompę paliwa
Zawieszenie:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne niestety musiałem pozbyć się sterowania twardością zawieszenia które było w seryjnych amorach )
- sprężyny Weitec - 35mm
- opony Toyo r888 (na osi napędowej)
- felgi od forda probe 2-gen
Układ hamulcowy:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT jeśli będę miał wenę i czas to może to zmontuje razem )
Wygląd zewnętrzny:
- felgi 2-gen
- przyciemnione tylne szyby (pomaga bo nie widać ze autko jest wybebeszone i nie od razu widać butle podtlenku)
- czarny dach
reszta w miarę seryjna i tak ma pozostać
Wnętrze:
- fotele kubełkowe Mirco XXL
- kierownica sport Momo
- pasy szelkowe 3 punktowe (chce je wymienić na pasy 4 punktowe Takata)
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach) jego rolą jest włączanie rożnych elementów dodatkowych jak instalacja podtlenku azotu, grzanie
butli , włącznik pompy obiegowej chłodnicy oleju skrzyni biegów itp
Do dokończenia:
-sterownik Instalacji NX o mocno rozbudowanych możliwościach konfiguracyjnych (jeszcze nie zakończyłem prac na tym urządzeniem zostanie zamontowane jak tylko prace dobiegną końca )
-kontrola trakcji (projekt rozpoczęty ale pewnie trochę czasu upłynie zanim go dokończę wiec na razie nie jest funkcjonalny )
No i kilka zdjęć :
Wnętrze i jego elementy podczas prac
wnętrze po zakończeniu prac
wydech przed założeniem
seryjny downpipe vs custom downpipe 2,5"
natrysk N2O na intercooler
panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)
a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny
i krótki filmik z testu nawigacji z Windowsem CE zastępującej wskaźniki (projekt porzucony na rzecz systemu Android)
http://www.youtube.com/watch?v=aw96dspwSCU
wygląd zewnętrzny
Pozdrawiam
Tytułem wstępu autko Ford Probe I-gen z roku 91 silnik F2T produkcji mazdy. Wszystkie elementy "tuningowe" łącznie z projektami i wykonaniem customowej elektronik zostało zrobione lub zamontowane przeze mnie w garażu (tudzież przy biurku )
Silnik i układ wtryskowy:
- 2.2 GT turbo
- wtryskiwacze 330cc (przez moment były 440cc ale z uwagi na awarie jednej sztuki powróciłem do serii)
- pompa Walbro 255l/h
-sprzęgło + docisk Sachs (seria ale w razie potrzeby jest pomysł jak wzmocnić te dwa elementy)
- instalacja mokrego podtlenku firmy NX (Nitrous Exxpres) maksymalny strzał z podtlenku +150kM
Układ dolotowy:
- filtr grzybkowy (zółty bo podobno zółte dają najwięcej koni )
- seryjne turbo IHI RHB5-VJ11 (turbinka trochę mala ale doładowanie podniesiono z 0,5 do 1 bara wiec można tak jeździć )
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutłoczkowy do 2 bar (chińczyk robiony na wzór Forge)
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe firmy Autobahn 88
- natrysk N2O na intercooler (dla ewentualnego dochłodzenia intercoolera i jako purge dla systemu podtlenku )
Układ wydechowy:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki (spawana TIG-iem przeze mnie osobiście )
Elektronika i elektryka (wszystkie elementy dodatkowe zaprojektowałem i wykonałem samodzielnie) :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu )
- shift light (customowy sterownik)
- procedura startowa (customowy sterownik)
- flat shift (customowy sterownik)
- wskaźnik zintegrowany boost,egt x2,temperatura oleju,ciśnienie oleju oraz boost controller (w najbliższym czasie wskaźnik ten zostanie zastąpiony wskaźnikiem opartym o nawigacje i technologie bluetooth)
-dodatkowa instalacja wymuszająca obieg w chłodnicy oleju skrzyni biegów (załączana z panelu przy lusterku)
-płytka wykonawcza boost controllera wraz z zaworkiem n75
-nowa wiązka zasilająca pompę paliwa
Zawieszenie:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne niestety musiałem pozbyć się sterowania twardością zawieszenia które było w seryjnych amorach )
- sprężyny Weitec - 35mm
- opony Toyo r888 (na osi napędowej)
- felgi od forda probe 2-gen
Układ hamulcowy:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT jeśli będę miał wenę i czas to może to zmontuje razem )
Wygląd zewnętrzny:
- felgi 2-gen
- przyciemnione tylne szyby (pomaga bo nie widać ze autko jest wybebeszone i nie od razu widać butle podtlenku)
- czarny dach
reszta w miarę seryjna i tak ma pozostać
Wnętrze:
- fotele kubełkowe Mirco XXL
- kierownica sport Momo
- pasy szelkowe 3 punktowe (chce je wymienić na pasy 4 punktowe Takata)
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach) jego rolą jest włączanie rożnych elementów dodatkowych jak instalacja podtlenku azotu, grzanie
butli , włącznik pompy obiegowej chłodnicy oleju skrzyni biegów itp
Do dokończenia:
-sterownik Instalacji NX o mocno rozbudowanych możliwościach konfiguracyjnych (jeszcze nie zakończyłem prac na tym urządzeniem zostanie zamontowane jak tylko prace dobiegną końca )
-kontrola trakcji (projekt rozpoczęty ale pewnie trochę czasu upłynie zanim go dokończę wiec na razie nie jest funkcjonalny )
No i kilka zdjęć :
Wnętrze i jego elementy podczas prac
wnętrze po zakończeniu prac
wydech przed założeniem
seryjny downpipe vs custom downpipe 2,5"
natrysk N2O na intercooler
panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)
a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny
i krótki filmik z testu nawigacji z Windowsem CE zastępującej wskaźniki (projekt porzucony na rzecz systemu Android)
http://www.youtube.com/watch?v=aw96dspwSCU
wygląd zewnętrzny
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-05-22 11:20 przez Quaki, łącznie zmieniany 17 razy.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
basf to sa normalne lampy ja ich sam nie robilem czemu mialy by byc wkur... dla jadacych z naprzeciwka? nie rozumiem moze wez sie rozwin troche co masz na mysli bo jakos nie moge pojac skad ci sie to wzielo (ja rozumiem ze moga ci sie niepodobac i wtedy ok ale tak ???? )
Lampy sa sprowadzone ze stanow
Pozdrawiam
Lampy sa sprowadzone ze stanow
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Purge lub spray show bylo omawiane na forum
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ight=spray
Jest to cos na ksztalt slupa dymu wy dobywajacego sie z dowolnej czesci autka (z tym ze to co my widzimy jako dym jest silnie rozprezajacym sie gazem albo N2O albo CO2 )
Pozdrawiam
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ight=spray
Jest to cos na ksztalt slupa dymu wy dobywajacego sie z dowolnej czesci autka (z tym ze to co my widzimy jako dym jest silnie rozprezajacym sie gazem albo N2O albo CO2 )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Jak to wyglada juz widziales na zdjeciu w linku powyzej ile kosztuje a to zalezy czy chcesz ja zrobic sam czy chcesz kupic gotowa ze wszytskimi niebednymi dodatkami (ogolnie teraz z uwagi na taniego dolara nie warto budowac samemu oszczednosc rzedu 200-400zl a latania i szukania od metra)
Czym sie napelnia a jednym z dwoch gazow albo CO2 (metoda duzo tansza i na fake purge najlepsza) lub N2O gaz duzo drozszy efekt ten sam (bo gaz duzo drozszy a i tak wypuszczasz go do atmosfery)
Ile strzalow a to zalezy jaka przepustowowsc ma zaworek i jaka masz butle duza ale policz ze mniej wiecej masz mozliwosc zrobienia pokazu przez 360s (oczywiscie wartosc czysto teoretyczna dla zaworku ktory ja mam u siebie )
Koszt napelnienia butli bedzie w granicach 50-100zl (oczywiscie mowie o CO2) to zalezy gdzie napelniasz (najlepiej sie dogadac z jakims suponem lub inna firma ktora napelnia gasnice)
kocureq jakie wskazniki bo nie zrozumialem pytania ???
Pozdrawiam
Czym sie napelnia a jednym z dwoch gazow albo CO2 (metoda duzo tansza i na fake purge najlepsza) lub N2O gaz duzo drozszy efekt ten sam (bo gaz duzo drozszy a i tak wypuszczasz go do atmosfery)
Ile strzalow a to zalezy jaka przepustowowsc ma zaworek i jaka masz butle duza ale policz ze mniej wiecej masz mozliwosc zrobienia pokazu przez 360s (oczywiscie wartosc czysto teoretyczna dla zaworku ktory ja mam u siebie )
Koszt napelnienia butli bedzie w granicach 50-100zl (oczywiscie mowie o CO2) to zalezy gdzie napelniasz (najlepiej sie dogadac z jakims suponem lub inna firma ktora napelnia gasnice)
kocureq jakie wskazniki bo nie zrozumialem pytania ???
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Squad co do ceny to duzo zlezy gdzie kupisz gaz i czy masz podpisana z firma umowe czy tez nie i czy wymieniasz butle czy tez chcesz zeby ci nabili twoja
Ogolnie cena gazu to o ile mnie pamiec nie myli 7,99 + vat za kg
Daniel tak warsztat juz jest zrobiony jakby co to zapraszam na prv
Pozdrawiam
Ogolnie cena gazu to o ile mnie pamiec nie myli 7,99 + vat za kg
Daniel tak warsztat juz jest zrobiony jakby co to zapraszam na prv
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok