Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Nie wpuszczać baby do autkaLili pisze:HIEHIE, jechać do Pana Henia i złożyć reklamację:):)
...a ja już więcej jej nie dotchnę...:):)
Generalnie rezystor już był wymieniany (na sprawny używany). Po prostu przestała działać i nie chce na żadnym biegu. Przed 1 naprawą działała na 4 biegu, teraz umarła na amen. Podjadę chociaż zdiagnozować co padło i napiszę jakie części potrzebne są.
Pzdrv
..........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						
..............The Power of Dreams.....
- Sam
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2004-05-27 22:04
 - Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
 - Galeria: viewtopic.php?t=17752
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
ja nie wiem co mnie padło ;D ale jak kupiłem mojego probne ;d to tez nie dzialala na zadnym biegu 
 jak sie okazało to wogole jejen ie było ;d no ot kupiłem jaks od znjaopmego ;d włanczam wtyczki i nic ;d no to miernik wziołem i mieszam ;d. Okazało ;d sie ze opornik był dobry a zginoł gdzies biegun dodtani  ;( . Bo dla wyjasnienia powiem że plus  jest tam podpiet cały czas a sterowanie jest masa !! wiec wziołem kabelek na krutko podpiołem ;P tam gdzie powinen byc ten plus i zaczeło działac ;| w taki oto sposub żeby  dalej nie rozgrzebywac instalacji :/ bo to srednia przyjemnosc pociagłem gdzies od bezpiecznika kabel i dmuchawa mi działa 
			
			
									
						
							Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
 
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
			
						Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- nikosnikos
 - Posty: 1022
 - Rejestracja: 2003-07-15 21:40
 - Galeria: viewtopic.php?t=5618
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
Sam pisze:ja nie wiem co mnie padło ;D ale jak kupiłem mojego probne ;d to tez nie dzialala na zadnym biegujak sie okazało to wogole jejen ie było ;d no ot kupiłem jaks od znjaopmego ;d włanczam wtyczki i nic ;d no to miernik wziołem i mieszam ;d. Okazało ;d sie ze opornik był dobry a zginoł gdzies biegun dodtani ;( . Bo dla wyjasnienia powiem że plus jest tam podpiet cały czas a sterowanie jest masa !! wiec wziołem kabelek na krutko podpiołem ;P tam gdzie powinen byc ten plus i zaczeło działac ;| w taki oto sposub żeby dalej nie rozgrzebywac instalacji :/ bo to srednia przyjemnosc pociagłem gdzies od bezpiecznika kabel i dmuchawa mi działa
Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
			
						
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- Sam
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2004-05-27 22:04
 - Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
 - Galeria: viewtopic.php?t=17752
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
no na szczescie to ze mnie jest elektryk ;d 
hehe ale to auto mnie czasem przeraza
 hehe szczególenie dla teog ze nie mam schematu 
 a te co sa w strefie zrzutu sa troche oporne do zrozumienia ;D ale dałem rade jzu wentylatorowi od chlodnicy i dmuchawie  ;D i swiatlom ;D 
			
			
									
						
							hehe ale to auto mnie czasem przeraza
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
 
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
			
						Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- 
				Gość
 
latem grzeje - zimą chłodzi, czy tak ma działać nadmuch?
Witam wszystkich 
Oczywiście wiem, że tak nie powinno być. ale w zimę coś się stało. Pewnego mroźnego dnia nagle przestał działać ciepły nadmuch (wentylator chodzi poprawnie).
Wcześniej wskazówka temperatury była w pozycji poziomej i tak na stałe niezależnie czy jechałem czy stałem, a teraz bardzo dziwnie pokazuje temperaturę. Na trasie wskazówka jest w dolnych granicach normy a w korkach jest dokładnie po środku normy i wtedy włącza mi się wentylator (termostat letni).
Nagrzewnica nie cieknie a czujnik temperatury jest ok bo cynki podesłał mi od swojego starego probe i wszystko działało tak samo czyli źle.
Najgorsze jest to, że mam nienabitą klimę a mechanik powiedział mi, że przy wymianie nagrzewnicy i tak musi spuścić freon więc nie nabijam.
Podjechałem nawet do serwisu mazdy, żeby zrobili jakąś diagnostykę czy cuś a oni mi powiedzieli, że to przez instalację gazową. Tylko że gaz miałem od początku i jakoś chodziło normalnie.
Czy ktoś wie dlaczego mój probasek tak się zachowuje? A może ktoś zna mechanika w Poznaniu lub okolicy, który by mi pomógł.
PS. Jaki gaz mam w chłodnicy?
Probe I 2,2 GL 1989 rok (czy probaski są jak wino?)
			
			
									
						
										
						Oczywiście wiem, że tak nie powinno być. ale w zimę coś się stało. Pewnego mroźnego dnia nagle przestał działać ciepły nadmuch (wentylator chodzi poprawnie).
Wcześniej wskazówka temperatury była w pozycji poziomej i tak na stałe niezależnie czy jechałem czy stałem, a teraz bardzo dziwnie pokazuje temperaturę. Na trasie wskazówka jest w dolnych granicach normy a w korkach jest dokładnie po środku normy i wtedy włącza mi się wentylator (termostat letni).
Nagrzewnica nie cieknie a czujnik temperatury jest ok bo cynki podesłał mi od swojego starego probe i wszystko działało tak samo czyli źle.
Najgorsze jest to, że mam nienabitą klimę a mechanik powiedział mi, że przy wymianie nagrzewnicy i tak musi spuścić freon więc nie nabijam.
Podjechałem nawet do serwisu mazdy, żeby zrobili jakąś diagnostykę czy cuś a oni mi powiedzieli, że to przez instalację gazową. Tylko że gaz miałem od początku i jakoś chodziło normalnie.
Czy ktoś wie dlaczego mój probasek tak się zachowuje? A może ktoś zna mechanika w Poznaniu lub okolicy, który by mi pomógł.
PS. Jaki gaz mam w chłodnicy?
Probe I 2,2 GL 1989 rok (czy probaski są jak wino?)
- 
				Gość
 
wielkie dzięki za szybką reakcję
termostat mam dobry więc w najbliższy wekend przepłuczę układ
a i pompa wody była wymieniana w zeszłym roku
natomiast w takim przypadku dziwi mnie fakt, że silnik nagrzany (wskazówka w połowie normal) po przejechaniu paru kilometrów np. jadąc dwupasmówką w mieście bez skrzyżowań wychładza się do dolnej granicy normy ??
Wiem że w chłodnicy jest stary gaz ale są dwa stare
"coś tam 22" i "coś tam 12" tylko pytanie który.
Z nabiciem problemu mieć nie będę bo mam znajomego w hurtowni z agregatami chłodzącymi i klimatyzatorami więc kogoś mi wyszuka
Natomiast dziś wymieniałem olej na shell autoserv i powiedzieli mi że taką klimę na stary gaz można przerobić na taką na nowy, czy ktoś z was to robił?
Pozdrawiam
			
			
									
						
										
						termostat mam dobry więc w najbliższy wekend przepłuczę układ
a i pompa wody była wymieniana w zeszłym roku
natomiast w takim przypadku dziwi mnie fakt, że silnik nagrzany (wskazówka w połowie normal) po przejechaniu paru kilometrów np. jadąc dwupasmówką w mieście bez skrzyżowań wychładza się do dolnej granicy normy ??
Wiem że w chłodnicy jest stary gaz ale są dwa stare
"coś tam 22" i "coś tam 12" tylko pytanie który.
Z nabiciem problemu mieć nie będę bo mam znajomego w hurtowni z agregatami chłodzącymi i klimatyzatorami więc kogoś mi wyszuka
Natomiast dziś wymieniałem olej na shell autoserv i powiedzieli mi że taką klimę na stary gaz można przerobić na taką na nowy, czy ktoś z was to robił?
Pozdrawiam
Z moich rozmów wynika że przy takiej zmianie trzeba:papciu pisze:Natomiast dziś wymieniałem olej na shell autoserv i powiedzieli mi że taką klimę na stary gaz można przerobić na taką na nowy, czy ktoś z was to robił?
1. przepłukać układ
2. rozebrać i wyczyścić układ ze starego płynu
3. wymienić osuszacz
Różnica w cenie płynu chłodniczego to przy pełnym napełnieniu 60 zeta. Koszt niewspółmierny do nakładu pracy nad zmianą .
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
			
						GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Jedrek
 - Posty: 1134
 - Rejestracja: 2004-06-24 10:19
 - Samochód: Igen 1992 2,2GT
 - Lokalizacja: Ośno Lubuskie
 - Kontakt:
 
Nie ma innej możliwości jak uszkodzony termostat!!!papciu pisze:silnik nagrzany (wskazówka w połowie normal) po przejechaniu paru kilometrów np. jadąc dwupasmówką w mieście bez skrzyżowań wychładza się do dolnej granicy normy ??
Wskaźnik temperatury pokazuje temp wody w silniku, a odpowiedzialnym za utrzymanie jej we właściwym zakresie jest właśnie termostat.
Termostat musi być zamontowany na sztywno, jeżeli będzie miał luz to przepuszcza wodę na duży obieg (Przez chlodnicę) i dlatego się tak szybko wychładza.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
			
						Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- 
				Gość
 
niekoniecznie - w moim przypadku objawy były podobne i okazało się że mam deczko nadpalony bezpiecznik 40A - wymieniłem i spokój.Andrzej pisze: Nie ma innej możliwości jak uszkodzony termostat!!!
Wskaźnik temperatury pokazuje temp wody w silniku, a odpowiedzialnym za utrzymanie jej we właściwym zakresie jest właśnie termostat.
- Jedrek
 - Posty: 1134
 - Rejestracja: 2004-06-24 10:19
 - Samochód: Igen 1992 2,2GT
 - Lokalizacja: Ośno Lubuskie
 - Kontakt:
 
Jeżeli dobrze rozumuję to w probe II gen jest termostat elektroniczny, bo jeśli to zwykły termostat to:BIENIAS pisze: niekoniecznie - w moim przypadku objawy były podobne i okazało się że mam deczko nadpalony bezpiecznik 40A - wymieniłem i spokój.
- bezpiecznik nie może mieć wpływu na mechaniczne przełącznie obiegów
- wskaźnik wariował ze względu na zmiany nap. przy czym niemożliwe jest aby mogło się to powtarzac cyklicznie w zależności od pzredstawionej sutuacji.
Pozdrawiam!!!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
			
						Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- wingerman
 - Klubowicz
 - Posty: 2887
 - Rejestracja: 2003-03-21 10:31
 - Samochód: Probe 3.0L
 - Lokalizacja: Łódź/W-wa
 
Bienias napisal
Mnie to pachnie tylko termostatem.
			
			
									
						
							Bienias o ile dobrze pamietam to u ciebie wiazalo sie to z tym ze wskaznik pokazywal ci blednie temperature silnika a silnik mial ja stabilna, w przypadku papcia jest inaczej wskaznik pokazuje temperature jaka jest w silniku czyli elektryka jest ok.niekoniecznie - w moim przypadku objawy były podobne i okazało się że mam deczko nadpalony bezpiecznik 40A - wymieniłem i spokój.
Mnie to pachnie tylko termostatem.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- 
				Gość
 
Tak na mój nos to to chyba nie będzie termostat.
Gdy się skopało jeździłem na zimowym, potem wymieniłem na letni z dodatkowym "cyckiem" (sory ale nie wiem jak to określić), ponieważ nadal nie pomogło to kupiłem kolejny letni bez tego czegoś i nadal kicha. Niemożliwe aby wszystkie trzy nowe termostaty miały wadę. Możliwe, że coś mi się zapchało w kanalikach. W weekend będę płukał układ sodą tak jak mi doradził Cynki.
Tylko jedna prośba.
Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak całą operację przeprowadzić ?
Pozdrawiam
			
			
									
						
										
						Gdy się skopało jeździłem na zimowym, potem wymieniłem na letni z dodatkowym "cyckiem" (sory ale nie wiem jak to określić), ponieważ nadal nie pomogło to kupiłem kolejny letni bez tego czegoś i nadal kicha. Niemożliwe aby wszystkie trzy nowe termostaty miały wadę. Możliwe, że coś mi się zapchało w kanalikach. W weekend będę płukał układ sodą tak jak mi doradził Cynki.
Tylko jedna prośba.
Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak całą operację przeprowadzić ?
Pozdrawiam
- 
				Gość
 
- 
				Gość
 
- 
				Gość
 
od 94r część probków jest już z R 134 a wszystkie wcześniejsze egzemplarze mają instalację na gaz R 112 (bardzo drogi i coraz mniej dostępny).Konrad pisze:W II jest chyba R134a lub R 112 - o ile pamietam - powinien byc na parowniku od klimy na naklejce napisane jakiAnonymous pisze:Czy ktoś wie jak się dokładnie nazywa gaz w klimatyzacji w modelu 2,2 GL z 89 roku?
- 
				Gość
 
Witam
Niestety stwierdzam, że problem nadal występuje.
Przez 3 dni płukałem silnik (codziennie wymiana płynów) i nic nie pomogło.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy wymiana wszystkich czujników coś pomorze?
Przy termostacie są 3 czujniki. Jeden od wentylatora, drugi od wskaźnika temperatury a ten trzeci od czego?
Termostat jest ok sprawdziłem i otwiera się prawidłowo.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam
			
			
									
						
										
						Niestety stwierdzam, że problem nadal występuje.
Przez 3 dni płukałem silnik (codziennie wymiana płynów) i nic nie pomogło.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy wymiana wszystkich czujników coś pomorze?
Przy termostacie są 3 czujniki. Jeden od wentylatora, drugi od wskaźnika temperatury a ten trzeci od czego?
Termostat jest ok sprawdziłem i otwiera się prawidłowo.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam
- Gacek Wrocław
 - Posty: 405
 - Rejestracja: 2003-09-24 17:17
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
R12
hej
ostatnio nabijalem klime i dowiedzialem się ze jest problem z zakupem gazu R12, a w ogole to za rok dwa nie bedzie go prawie wcale...(z wiadomych względów)
Myślę ze nalezaloby sie zaopatrzec w pare kilo gazu.
Czy ktoryś z szanownych panów klubowiczów ma dostęp do R12?
Co na ten temat sądzicie - może to ściema? Po prostu pretekst do podniesienia kosztów nabicia klimy?
			
			
									
						
										
						ostatnio nabijalem klime i dowiedzialem się ze jest problem z zakupem gazu R12, a w ogole to za rok dwa nie bedzie go prawie wcale...(z wiadomych względów)
Myślę ze nalezaloby sie zaopatrzec w pare kilo gazu.
Czy ktoryś z szanownych panów klubowiczów ma dostęp do R12?
Co na ten temat sądzicie - może to ściema? Po prostu pretekst do podniesienia kosztów nabicia klimy?
- 
				Gość
 
- 
				Raf
 - Klubowicz
 - Posty: 1830
 - Rejestracja: 2002-09-02 11:46
 - Galeria: viewtopic.php?t=5495
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
W serwisówce każdy rozdział zaczyna się od ostrzeżenia że instalacja na R-12 jest różna od tej na R-134 i że nie wolno stosować tych gazów zamiennie. Różnią się one właściwościami fizycznymi (przemiany fazowe). Niemniej przynajmniej dwóch kolegów ma już R-134 w instalacjach na R-12 i generalnie im to działa, na dodatek urządziła ich tak profesjonalna firma (z premedytacją i za wiedzą klienta).
			
			
									
						
							Pozdrawiam, Rafał.
			
						