BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
No i ***...pozamiatał ten artykuł wszystko! Ja teraz lałem tylko 98 i mi sie tak właśnie wydawało ze coś słabo idzie na tej 3-jce:/, ze na 95 było lepiej a na 99+ najlepiej.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
Potęga efektu Placebopene_czw pisze:No i ***...pozamiatał ten artykuł wszystko! Ja teraz lałem tylko 98 i mi sie tak właśnie wydawało ze coś słabo idzie na tej 3-jce:/, ze na 95 było lepiej a na 99+ najlepiej.
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
Czy oktany dodają km, mocy?
LPG ma wyższą wartość oktanową oraz wyższą wartość opałową od benzyny (tak wynika z danych)! a jednak zazwyczaj traci się trochę mocy.
LPG ma wyższą wartość oktanową oraz wyższą wartość opałową od benzyny (tak wynika z danych)! a jednak zazwyczaj traci się trochę mocy.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
zdaje mi się, że tu chodzi o szybkość spalania się mieszanki paliwowo-powietrznej, w przypadku gazu następuje to wolniej od benzyny,micek pisze:Czy oktany dodają km, mocy?
LPG ma wyższą wartość oktanową oraz wyższą wartość opałową od benzyny (tak wynika z danych)! a jednak zazwyczaj traci się trochę mocy.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
Oktany nie dodają mocy. Liczba oktanowa jest umowną liczbą określającą odporność paliwa na spalanie detonacyjne. Co do gazu to nielogiczne jest to, że auto ma być słabsze. Przy wtrysku gazu, masz możliwość ustawienia mapy niezależnie od benzyny więc możesz zwiększyć moc.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
To by sie zgadzalo. Od wymiany modułu cos mi sie spieprzylo z kątem zapłonu i podczas przyspieszania mam spalanie stukowe na 95 oktanach, jak zalewam 98 to jest prawie OK, a na 100 oktanach Shella rewelacja-słychac tylko swist zasysanego powietrza do silnikaBasf_Wrocław pisze: Liczba oktanowa jest umowną liczbą określającą odporność paliwa na spalanie detonacyjne.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
Derek - lepiej opóźnij trochę zapłon. Spalaniem stukowym rozwalisz sobie silnik. I auto będzie słabiej przyspieszało ponieważ iskra pada zbyt wcześnie. Tłok jeszcze nie zdąży dojść do maksymalnego górnego położenia gdy następuje zapłon mieszanki i obrywa wał, panewki oraz korbowody.
Wtrysk gazu dzięki mapom może mieć odpowiedni skład mieszanki dla pełnego zakresu obrotów i obciążenia silnika. Co w przypadku prostszych instalacji jest nie możliwe, oraz nie potrzebuje miksera (zwężki w dolocie) dzięki czemu nie ogranicza przepływu powietrza.
Silnik na gazie nie będzie miał większej mocy ponieważ gaz jest paliwem mniej kalorycznym niż benzyna mimo, że ma większą liczbę oktanową. Stąd też bierze się większe zużycie gazu niż benzyny. Zwiększając tylko dawkę gazu po prostu będziesz zalewał silnik. Żeby zwiększyć moc tak jak w przypadku benzyny musiałbyś również zwiększyć dawkę powietrza oraz ułatwić pozbywanie się spalin.Basf_Wrocław pisze:Co do gazu to nielogiczne jest to, że auto ma być słabsze. Przy wtrysku gazu, masz możliwość ustawienia mapy niezależnie od benzyny więc możesz zwiększyć moc.
Wtrysk gazu dzięki mapom może mieć odpowiedni skład mieszanki dla pełnego zakresu obrotów i obciążenia silnika. Co w przypadku prostszych instalacji jest nie możliwe, oraz nie potrzebuje miksera (zwężki w dolocie) dzięki czemu nie ogranicza przepływu powietrza.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
wywalic tłumikmatix84 pisze:pozbywanie się spalin
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
co do shell V-power racing to kolega co pracuje na stacji powiedział ze jest różnica między zwykła 98 a tym "wymyślnym coś'
chodźby na tym że to paliwo nie syfi pistoletu dystrybutora ( i mi powiedział że jak pistolet jest zasyfiony to lepiej nie lać ) po za tym podobno spada zużycie - napisałem podobno bo nikt tego nie zmierzył jednak moje poprzednie audi 2.0 (lat 20 ) na mechanicznym zeszło z spalaniem o 0.5 litra na setkę ale to dlatego bo nie musiałem tak dawać buta.... jak na zwykłej....
spalanie detonacyjne szkoda że silniki nie były na wymyślane na to
pozdro
chodźby na tym że to paliwo nie syfi pistoletu dystrybutora ( i mi powiedział że jak pistolet jest zasyfiony to lepiej nie lać ) po za tym podobno spada zużycie - napisałem podobno bo nikt tego nie zmierzył jednak moje poprzednie audi 2.0 (lat 20 ) na mechanicznym zeszło z spalaniem o 0.5 litra na setkę ale to dlatego bo nie musiałem tak dawać buta.... jak na zwykłej....
spalanie detonacyjne szkoda że silniki nie były na wymyślane na to
pozdro
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE
Witam,
nadarzyła mi się okazja nabycia benzyny 108 oktanowej- mój znajomy ma jakieś dojścia, sam na tym jeździ (peugeot 106). Zastanawiam się, czy nie kupić "na próbę" z 10 litrów, bo cena powala- 2.5zł/litr. Tylko pytanie teraz- czy silnik nie ucierpi na tym jakoś? Teoretycznie nie powinien, ale słyszałem już różne opinie.
On jest zadowolony, bo spalanie jest mniejsze jak na pb95, no i cena dużo niższa (około 30gr droższa niż lpg).
"Pchać" się w to, czy raczej sobie odpuścić?
Pozdrawiam.
nadarzyła mi się okazja nabycia benzyny 108 oktanowej- mój znajomy ma jakieś dojścia, sam na tym jeździ (peugeot 106). Zastanawiam się, czy nie kupić "na próbę" z 10 litrów, bo cena powala- 2.5zł/litr. Tylko pytanie teraz- czy silnik nie ucierpi na tym jakoś? Teoretycznie nie powinien, ale słyszałem już różne opinie.
On jest zadowolony, bo spalanie jest mniejsze jak na pb95, no i cena dużo niższa (około 30gr droższa niż lpg).
"Pchać" się w to, czy raczej sobie odpuścić?
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
No wiesz.. w sumie Twoja sprawa chociaż ja bym nie zalewał takiej wachy bo to trochę mija się z celem. Większośc silników jest przystosowana do spalania beznzyny 95-98 oktanowej. Podobno 108 oktanowa jest już bardziej sucha, ale ogólnie rzecz biorąc żeby jakiś efekt uzyskac to na pewno byś musiał pobawic się ustawieniem zapłonu. A co do opinii na temat takiej wachy to też różne teksty słyszałem, niektórzy mówią, że jedno chodzi na takiej benzynie a inne przestaje pracowac jak się silnik rozgrzeje.. Jeśli już chcesz to na pewno nie lej samej takiej wachy tylko zmieszaj ją z normalną beną.
Jak się zdecydujesz i przetestujesz to napisz jakie rezultaty.
Jak się zdecydujesz i przetestujesz to napisz jakie rezultaty.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Ok, jeszcze się waham, bo nie chcę czegoś spier**lić . Generalnie efektów żadnych nie chcę osiągnąć, niech nawet pali te 12 litrów po mieście. Nie kombinowałbym, gdyby nie ta cena... Zbadam dokładnie skąd ta benzyna etc. i jak zapali mi się rezerwa, zatankuję z 7 litrów normalnej pb95 i 5 tej 108 oktanowej.
W razie czego, znajomy odkupi mi silniczek do probka .
W razie czego, znajomy odkupi mi silniczek do probka .
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Ja tam zawsze leję 98 , kiedyś zalałem kilka razy v - powera racing z shella ale nie ma za dużej różnicy między 98 a v power;) Jedyną różnicą jest cena bo 98 4,80 kosztuje za litr natomiast v power racing 5,60 .
2.2gt 92 rok
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
ja tylko zacytuje "jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać ?"
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Dużej różnicy w mocy czy spalaniu na pewno nie będziesz miał, jeździłem kilka miesięcy na v-power racing jak zwykła 98 podeszła pod 5 zł i na początku niby mi mniej paliło, ale potem się wyrównało.
Jedyne niebezpieczeństwo widzę w tej cenie - z jakiegoś powodu jest ona o połowę tańsza od tej na stacjach Może gość Ci to sprzedaje bez akcyzy / podatków? Wtedy by się opłacało. Gorzej, jeśli to z racji jakichś syfów w paliwie.
W sumie - sprawdź, zobaczymy co się stanie
Jedyne niebezpieczeństwo widzę w tej cenie - z jakiegoś powodu jest ona o połowę tańsza od tej na stacjach Może gość Ci to sprzedaje bez akcyzy / podatków? Wtedy by się opłacało. Gorzej, jeśli to z racji jakichś syfów w paliwie.
W sumie - sprawdź, zobaczymy co się stanie
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Nie pamiętam gdzie ja to czytałem ale potwierdzam to co pisał prezes że do uzyskania efektu przy zmianie paliwa na więcej oktanów trzeba bawić się zapłonem. Nowoczesne silniki mają inaczej rozwiązaną kwestie zapłonu, tak że przy zmianie paliwa nie trzeba korygować ustawienia zapłonu.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Cena paliwa nie zawiera podatków, więc dlatego jest taka niska.
Tankując takie paliwo przydałoby się przyśpieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu. Tylko to też nie jest takie proste, bo nie wiadomo o ile. Obecnie zapłon jest ustawiony na +10 stopni. Po zatankowaniu tamtego paliwa rozrobionego na pół z pb95, wypadałoby go ustawić na +13-14
Pozdrawiam.
Tankując takie paliwo przydałoby się przyśpieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu. Tylko to też nie jest takie proste, bo nie wiadomo o ile. Obecnie zapłon jest ustawiony na +10 stopni. Po zatankowaniu tamtego paliwa rozrobionego na pół z pb95, wypadałoby go ustawić na +13-14
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
A, to wygląda OK. Takie paliwo raczej nie zaszkodzi, najwyżej stracisz trochę mocy jeśli nie przesuniesz zapłonu.
Btw - daj znać gdzie w Wawie można ją dostać w tej cenie to wywalę gaz z kuca
Btw - daj znać gdzie w Wawie można ją dostać w tej cenie to wywalę gaz z kuca
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Za taką cenę to i ja bym tankował w Warszawie
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
To i ja bym wziął z ''dyszkę'' na próbę. Mojemu silnikowi i tak już nic nie zaszkodzi .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
E, chyba sobie daruję. To "paliwko" to ksylen. Rozpuszczalnika do baku lać nie będę. Można niewiele zyskać, a wiele stracić...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
E no i cena się wyjaśniła.myszs pisze:To "paliwko" to ksylen.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Mój ojciec kiedyś opowiadał ze jak był w wojsku to jeździli na rozpuszczalniku, czy benzynie ekstrakcyjnej nie pamiętam. W każdym bądź razie robili tak bo tego rozpuchola dostawali ile chcieli a to były czasy że benzyna na kartki była więc można było za nią zdobyć wszystko. No i silniki podobno przejeżdżały na tym gównie 1/3 km które mogły zrobić na benzynie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Dobra panowie, jeszcze jedna kwestia- co z toluenem? Podobno toluen jest jednym ze składników benzyny, dodając go, zwiększamy liczbę oktanową. Rozrabiając go z benzyną w stosunku 1/3 można podobno zaobserwować niższe spalanie, kulturalniejszą pracę silnika.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r