Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Duze spalanie 2.0 16v

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: mysz »

sawmaster pisze:używaj biegu jałowego jak stoisz w korkach :)
trasa powinieneś mieć max 7,5-8L jeśli nie ciśniesz za bardzo, musisz sobie ustawić punkt odniesienia kąta zapłonu np na 12 stopni
Spalanie na trasie dotyczy jazdy z prędkością 130-170km/h, jadąc 90-110km/h spala jakieś 7l/100km
Nie rozumiem o co chodzi z tym kątem wyprzedzenia zapłonu. Jest on ustawiony z tego co pamiętam na 10 stopni.

A jeśli chodzi o moją jazdę w mieście: gazem posługuję się delikatnie, bieg na następny zmieniam przy 2.5-3tys obr/min, hamuję silnikiem. Mniej więcej ze dwa razy na jedno tankowanie zdarza mi przyśpieszać do 100km/h zmieniając bieg przy 6tys obr/min.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: sawmaster »

10 stopni to na 95pb trochę mało
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: mysz »

Mało? Gdzieś widziałem, że na 10 stopni ma być ustawiony (+1/-1)+ mechanik z auto-jaksa tak twierdzi.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: derek »

myszs pisze: Spalanie na trasie dotyczy jazdy z prędkością 130-170km/h, jadąc 90-110km/h spala jakieś 7l/100km
.

przy 170/h to Probek moze palic jakies 15 litrow na setke i to nic dziwnego,
tutaj http://www.autobild.de/artikel/grosser- ... 47126.html sa ciekawe dane ile samochody palą przy prędkosciach autostradowych
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: mysz »

Czytaj uważnie ;)
Napisałem, że na trasie pali mi 8-8.5l jadąc z prędkościami od 130 do 170km/h (na trasie poruszam się z prędkościami obrotowymi między 3,5 a 4,5tys obr/min).
W mieście natomiast spalił mi ostatnio 15l/100km :)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: OLEY »

Każdy odbiornik prądu, to pożeracz paliwa.
Klima również żre paliwo.

Do tego mamy zimę (ostrą zimę).

Każde rozgrzewanie auta, to paliwo. Jazda na zimnym silniku, to paliwo.

I jeszcze tak można wymieniać i wymieniać. :wink:

A może jednak miałem rację... :wink:
myszs pisze:
przybo pisze:Witam
mam mały problem otóż zamontowałem w bagażniku suba który powoduje, że klapa od bagażnika wraz z tylnymi lampami drga
przy mocniejszym basie jest to dość mocno słyszalne, czy jest możliwość żeby to zniwelować?
Też to mam i się zastanawiam co z tym zrobić. Mało tego, jak słucham głośniej muzyki, to wycieraczka z tyłu mi praktycznie nie zbiera, bo cała lata.
Zapewne musi być tam jakaś regulacja klapy, a z reflektorami tylnymi też nie wiem co zrobić.
OLEY pisze:A później pytania w takich tematach, jak:
- Duże spalanie
- Brak mocy
- itd.

:mrgreen: :wink:
:wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: mysz »

Nie, jednak nie miałeś racji :!: :mrgreen:
Spalanie rzędu 15l/100km, to nie wina suba, przynajmniej w moim przypadku :wink:
OLEY pisze:Każdy odbiornik prądu, to pożeracz paliwa.
Klima również żre paliwo.

Do tego mamy zimę (ostrą zimę).

Każde rozgrzewanie auta, to paliwo. Jazda na zimnym silniku, to paliwo.

I jeszcze tak można wymieniać i wymieniać. :wink:
Zgadzam się w 100 procentach :D

Przyczyną tak dużego spalania było: -zaśnieżone osiedle, problemy z wjechaniem/wyjechaniem na/z miejsca parkingowego= bujanie samochodem, ruszanie z 2/3 biegu. Przejazd 100metrów zajmował mi codziennie średnio 20-30 min.
Teraz, gdy nie mam już takich problemów z zaspami na parkingu spalił niecałe 12l/100km. Uważam, że to jest bardzo dobry wynik, zważywszy na to, że jeżdżę na krótkich odcinkach ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: OLEY »

He, he.
To i tak masz dużo lepiej niż ja z moim 3.0. :D

Mój w tej chwili wyświetla mi na monitorze średnie spalanie 22,9l/100. #-o

Ale to moja wina, bo jeżdżąc do pracy, pokonuję trasę długości 800 metrów rano i 800 wieczorem :D

Tak to jest, jak się dupsko przyzwyczaiło do wożenia. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: kocurro »

a mnie mój probek zaskoczył pozytywnie. przez ostatnie kilka dni spalił mi tylko w cyklu miejskim mniej niż 10 l/100 km. do pracy mam jakieś 7,5 km więc wynik ładny bo gdy śniegu dowaliło i był duży mróz to wychodziło dużo więcej. nie sprawdzałem ale stwierdziłem po częstotliwości tankowania. Oley rozumiem że człowiek lubi wygodę, ale żeby aż tak??? #-o #-o może lepiej spacerek :twisted: :twisted:
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: wujeksex »

OLEY pisze:Mój w tej chwili wyświetla mi na monitorze średnie spalanie 22,9l/100. #-o

Ale to moja wina, bo jeżdżąc do pracy, pokonuję trasę długości 800 metrów rano i 800 wieczorem :D
Jeżdżąc tylko do pracy musisz tankować raz na 8 miesięcy (zakładając, że masz 20 dni roboczych w miesiącu) :mrgreen: .
Podejrzewam, że 3 razy częściej ładujesz akumulator, niż otwierasz wlew do baku :wink: .
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: Kocureq »

OLEY się nie cacka i rozładowane akumulatory rozjeżdża zamiast ładować :twisted:
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: wujeksex »

Ostatnio się pomylił i rozjechał nowy aku jeszcze na gwarancji :mrgreen: , ale fakt, że był rozładowany.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: OLEY »

Fakt...
Z tym rozjechaniem aku, to był niezły numer. :twisted:

A, bo się Adze zachciało na zakupy jeździć... :twisted: :wink:

W białym Vulkanie jeszcze aku nie ładowałem, ale za to srebrnego GT muszę praktycznie
codziennie odpalać od kabli, bo dygać codziennie ze starą baterią na 3 piętro mi się nie uśmiecha. :mrgreen: :wink:

Wracając do tematu 2.0 (bo taki w końcu tytuł wątku :wink: ), to mój pali jakieś 11 litrtów
gazu (zimą) + paliwo na rozgrzanie zanim załączy się sekwencja.

Ale z reguły na paliwie chodzi tylko na wolnych obrotach i na postoju więc też nie będzie to
jakaś spora ilość. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: pe3lwroc »

Ja ostatnimi czasy notuje mega spalanie w moim 2.0,a to za sprawą codziennej wycieczki do dziewczyny 2,3km w jedną i 2,3km w drugą stronę, na zimnym silniku,plus postoje na swiatłach... :evil:
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

To może niech Ona przyjeżdża do Ciebie :twisted:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: OLEY »

CBR pisze:To może niech Ona przyjeżdża do Ciebie :twisted:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Taaa.
Kup jej miesięczny na PKS i spalanie w 2.0 spadnie, jak cholera. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

A po więcej praktycznych rad to do wuja CBRa na PW :D
Mile widziane zdjęcia dziewczyny :mrgreen: :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: pe3lwroc »

haha raczej MPK bo to jest 2,3km od bramy jej bloku do bramy mojego , doslownie kilka przecznic :D
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: OLEY »

Heh, to nawet kupując jednorazowe bilety na 20 minut byłbyś do przodu. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: Sam »

Mam podobną odległość do dziewczyny :D ale mnie silnik się rozgrzewa do pierwszego skrzyżowania :D
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

Ja miałem 140km więc postanowiłem wbić do niej na chatę i tak już zostałem 8)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: RX »

Ja mam do Ani 96 kilometrów i to jest problem, bo od 100 kilometrów w górę podobno się zdrada nie liczy... a tu lipa #-o
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: pe3lwroc »

Sam Masz na myśli moment,w którym leci ciepłe powietrze z nawiewu ,a może jak wskazówka drgnie milimetr od blatu? Jak tak to nie mówimy tu o "ciepłym silniku" :P
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: mysz »

Wyszło na to, że przyczyną dużego spalania u mnie była skopana sonda. Praktycznie w ogóle nie pracowała (największe napięcie było w okolicach 0.25V).

Po wymianie zauważyłem znaczną poprawę:
- na baku przejeżdżam zdecydowanie więcej km
- nie mam czarnego osadu na końcówce wydechu.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”