wuka

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

generalnie w r4 można zrobić wszystko, ale by obniżyć koszta, kup taki w którym nie jest obrócona panewka :wink:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Silniczek już czeka w garażu, teraz w moim tempie prac jakieś półtora roku i zarzucę fotki z PROBOSZCZEM po przeszczepie serca :D oczywiście z dodatkami :D Już się nie mogę doczekać pierwszych robót.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Czyli jakies TURBO się szykuje :)?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Według opisu z pierwszego posta :D a co wyjdzie zobaczymy. I na pewno nie będzie to w przeciągu miesiąca lub dwóch, potrwa to zapewne sporo dłużej, tym bardziej że dostęp do silnika będę miał tylko najczęściej co drugi weekend. I to w optymistycznych założeniach. A plan jest wielki :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

jesli zakładasz turbo to po kiego grzyba chcesz liczyć wydech #-o
Wuka w zależnosci od tego ile chcesz dmuchnąć to zrób taką średnicę rury, jak ma być soft to 2.25"ci wystarczy jak coś wiecej to 2.5"
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Chcę kompresor, EATON M62, na razie zbieram wszystkie dane do montażu, wylukałem już jedną laskę na forum mazdaspeed która właśnie na identycznym silniku ma identyczny zestawik ma zamontowany.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

jeśli dmuchasz , to obliczenia wydechu nie są potrzebne :wink:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Jeszcze nie dmucham, ale będę :D i o ile tak jak piszesz w przypadku turba nie ma potrzeby liczyć wydechu to w przypadku kompresora podejrzewam że wypada zrobić chociaż podstawowe obliczenia, aczkolwiek wydaje mi się, że za turbiną wydech też powinien być przeliczony., ale tego tematu jeszcze nie zgłębiałem dokładnie, ale przyjdzie i na to pora.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

czy turbina czy kompresor, to dmuchasz ciśnienie do komory spalania więc ... :wink:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No właśnie dmuchasz do komory spalania, więc dlaczego nie ułatwić drogi na zewnątrz?
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

tak ułatwić, dlatego napisałem żeby był 2.5' :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: KrecioPL »

wuka pisze:Chcę kompresor, EATON M62, na razie zbieram wszystkie dane do montażu, wylukałem już jedną laskę na forum mazdaspeed która właśnie na identycznym silniku ma identyczny zestawik ma zamontowany.
Tak, Malutka ma taki zestawik :)
tylko składał jej to Onyx.

Powtórzyć to będzie ciężko, ale tak czy siak, 3mam kciuki.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No właśnie o niej piszę, i ja chcę zrobić dokładnie to samo co ona ma w swojej madzi.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: KrecioPL »

Wuka, tańszym i bardziej rozwojowym tematem dla Twojego silnika jest turbo.

Przy montażu kompresora fajnie by było policzyć sobie wszystko, zrobić odpowiednie kółko, a dorobienie kółka wiąże się z tym, iż rezygnujesz z elektromagnesu...
Dla nie wiedzących - kompresory Eaton M62 (przynajmniej niektóre) były wyposażane w sprzęgiełko elektromagnetyczne - coś jak w naszej sprężarce od kilmy.
W zależności od obciążenia pod jakim pracował silnik, kompresor mógł się włączać i wyłączać ;)

Poza tym bardzo precyzyjnie trzeba to powiesić.

A turbo? Masz większą swobodę dot. doboru części, lepiej ze strojeniem, łatwiejszy montaż....

Poza tym, jeśli przerobiłeś od deski do deski temat Onyxa i Malutkiej to powinieneś na szybko potrafić sobie skalkulować ile $$$ jest włożone w to auto.
Moim zdaniem efekt niewspółmierny do wpakowanej kasy.
Przy podobnej inwestycji w turbo miałbyś 30% mocy więcej i 30% kasy projektu dalej w kieszeni.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Krecio, temat przeanalizowałem dogłębnie. Eaton M62 jest to swego rodzaju hybryda pomiędzy M45 a M65, jest wielkości M65 ale za to wyposażony w sprzęgło takie jak w M45, ja sprzęgła nie chcę, i mniejsze kółko wkalkulowałem sobie w robotę. Do tego nie zgodzę się że turbo jest bardziej rozwojowe, dmuchając kompresorem 0,5 bara nie muszę zakuwać silnika, w tym momencie tego nie będę robił. Ogarnę tylko silnik, który stoi w garażu i czeka, zrobię sobie w nim kapitalkę plus montaż kompresora, końcowym etapem będzie wymiana silnika na którym teraz śmigam i montaż nowego już z kompresorem i pozostałymi bajerami, które zaplanowałem wrzucić. Dalej będę miał jeden wolny silnik :D ten już zostanie zakuty, i przygotowany pod kompresor i turbo :D i taką ścieżkę rozwoju obrałem. Nie będzie to w ciągu roku czy dwóch, kute graty trochę kosztują a moja księgowa (żona) nie zaakceptuje wydatku ponad 10 tyśków na raz, ale jest świadoma tego, że moje auto zostanie teraz skompresowane a w przyszłości też poturbowane :D trzymajcie tylko z mnie kciuki. W najbliższym czasie przystępuję do prac związanych z portingiem głowicy :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wuka

Post autor: Dziki Beduin »

No będę śledził temat. Powodzonka. :)
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

W pewnym momencie to i turbo i kompresor wymaga zakucia z kompresora inne doładowanie że nie trzeba kuć :P ??hehe ten silnik jest wytrzymały 0,5 to pikuś w nim
Sprzęgło od razu zmieniaj nie ma sensu oryginał <-- dobra rada
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Tak jak pisałem, na razie nie zakuwam silnika bo nie zamierzam dmuchać więcej niż 0,5 bara. Zakuję dopiero ten silnik, który teraz wyciągnę, i wtedy pomyślę o większym dmuchaniu. Zresztą ten kompresor maksymalnie jest w stanie dmuchnąć 0,8 więc szału nie robi, ale mi wystarczy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

na 0,7 był jeżdżony też bez zakucia u marcina :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Spoko, na pierwszy etap zabawy wystarczy 0,5. A potem z myślą że apetyt rośnie w miarę jedzenia do kompresora dorzucimy turbo :D z tym że na zakutym silniku. Ale to najbliższa pięciolatka. Teraz remont i dołożenie kompresora, w przyszłym roku blacharz i lakiernik.
Obrazek
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1242
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: wuka

Post autor: Spider33 »

Orientujecie sie moze ile km wiecej będzie miał silnik dmuchnięty 0,5 bara? 30-40 KM czy wiecej?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

nie da się tego tak przeliczyć , wszystko kwestia podzespołów :wink:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

-- oryginalny post 2016-01-16 18:25 --

Romas ma całkowitą rację, aczkolwiek jest taki BARDZO MOCNO szacunkowy przelicznik, którym pi razy oko coś można przeliczyć, mnoży się obecną moc auta razy wskaźnik doładowania plus 1, czyli 116*(1+0,5) daje 174 - więc w teorii PROBEK 2,0 dmuchnięty 0,5 bara powinien osiągnąć według tego wzoru ponad 170km ale równie dobrze może to być niecałe 150 :D Wszystko zależy od zbyt wielu parametrów silnika.

-- dodano 2016-01-16 19:48 --
Pajda16v pisze:...Sprzęgło od razu zmieniaj nie ma sensu oryginał <-- dobra rada
Jakie sprzęgło polecacie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

szukałem szukałem i stwierdziłem że trzeba gnać na firmę żeby sami przerabiali :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

Na kompresor 0.5 bara spokojnie seryjne wytrzyma, o ile docisk i tarcza są dobre, najlepiej nowy kpl exedy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”