wuka
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
generalnie w r4 można zrobić wszystko, ale by obniżyć koszta, kup taki w którym nie jest obrócona panewka
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Silniczek już czeka w garażu, teraz w moim tempie prac jakieś półtora roku i zarzucę fotki z PROBOSZCZEM po przeszczepie serca oczywiście z dodatkami Już się nie mogę doczekać pierwszych robót.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Czyli jakies TURBO się szykuje ?
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Według opisu z pierwszego posta a co wyjdzie zobaczymy. I na pewno nie będzie to w przeciągu miesiąca lub dwóch, potrwa to zapewne sporo dłużej, tym bardziej że dostęp do silnika będę miał tylko najczęściej co drugi weekend. I to w optymistycznych założeniach. A plan jest wielki
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
jesli zakładasz turbo to po kiego grzyba chcesz liczyć wydech
Wuka w zależnosci od tego ile chcesz dmuchnąć to zrób taką średnicę rury, jak ma być soft to 2.25"ci wystarczy jak coś wiecej to 2.5"
Wuka w zależnosci od tego ile chcesz dmuchnąć to zrób taką średnicę rury, jak ma być soft to 2.25"ci wystarczy jak coś wiecej to 2.5"
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Chcę kompresor, EATON M62, na razie zbieram wszystkie dane do montażu, wylukałem już jedną laskę na forum mazdaspeed która właśnie na identycznym silniku ma identyczny zestawik ma zamontowany.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
jeśli dmuchasz , to obliczenia wydechu nie są potrzebne
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Jeszcze nie dmucham, ale będę i o ile tak jak piszesz w przypadku turba nie ma potrzeby liczyć wydechu to w przypadku kompresora podejrzewam że wypada zrobić chociaż podstawowe obliczenia, aczkolwiek wydaje mi się, że za turbiną wydech też powinien być przeliczony., ale tego tematu jeszcze nie zgłębiałem dokładnie, ale przyjdzie i na to pora.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
czy turbina czy kompresor, to dmuchasz ciśnienie do komory spalania więc ...
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
No właśnie dmuchasz do komory spalania, więc dlaczego nie ułatwić drogi na zewnątrz?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
tak ułatwić, dlatego napisałem żeby był 2.5'
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
Tak, Malutka ma taki zestawikwuka pisze:Chcę kompresor, EATON M62, na razie zbieram wszystkie dane do montażu, wylukałem już jedną laskę na forum mazdaspeed która właśnie na identycznym silniku ma identyczny zestawik ma zamontowany.
tylko składał jej to Onyx.
Powtórzyć to będzie ciężko, ale tak czy siak, 3mam kciuki.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
No właśnie o niej piszę, i ja chcę zrobić dokładnie to samo co ona ma w swojej madzi.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
Wuka, tańszym i bardziej rozwojowym tematem dla Twojego silnika jest turbo.
Przy montażu kompresora fajnie by było policzyć sobie wszystko, zrobić odpowiednie kółko, a dorobienie kółka wiąże się z tym, iż rezygnujesz z elektromagnesu...
Dla nie wiedzących - kompresory Eaton M62 (przynajmniej niektóre) były wyposażane w sprzęgiełko elektromagnetyczne - coś jak w naszej sprężarce od kilmy.
W zależności od obciążenia pod jakim pracował silnik, kompresor mógł się włączać i wyłączać
Poza tym bardzo precyzyjnie trzeba to powiesić.
A turbo? Masz większą swobodę dot. doboru części, lepiej ze strojeniem, łatwiejszy montaż....
Poza tym, jeśli przerobiłeś od deski do deski temat Onyxa i Malutkiej to powinieneś na szybko potrafić sobie skalkulować ile $$$ jest włożone w to auto.
Moim zdaniem efekt niewspółmierny do wpakowanej kasy.
Przy podobnej inwestycji w turbo miałbyś 30% mocy więcej i 30% kasy projektu dalej w kieszeni.
Przy montażu kompresora fajnie by było policzyć sobie wszystko, zrobić odpowiednie kółko, a dorobienie kółka wiąże się z tym, iż rezygnujesz z elektromagnesu...
Dla nie wiedzących - kompresory Eaton M62 (przynajmniej niektóre) były wyposażane w sprzęgiełko elektromagnetyczne - coś jak w naszej sprężarce od kilmy.
W zależności od obciążenia pod jakim pracował silnik, kompresor mógł się włączać i wyłączać
Poza tym bardzo precyzyjnie trzeba to powiesić.
A turbo? Masz większą swobodę dot. doboru części, lepiej ze strojeniem, łatwiejszy montaż....
Poza tym, jeśli przerobiłeś od deski do deski temat Onyxa i Malutkiej to powinieneś na szybko potrafić sobie skalkulować ile $$$ jest włożone w to auto.
Moim zdaniem efekt niewspółmierny do wpakowanej kasy.
Przy podobnej inwestycji w turbo miałbyś 30% mocy więcej i 30% kasy projektu dalej w kieszeni.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Krecio, temat przeanalizowałem dogłębnie. Eaton M62 jest to swego rodzaju hybryda pomiędzy M45 a M65, jest wielkości M65 ale za to wyposażony w sprzęgło takie jak w M45, ja sprzęgła nie chcę, i mniejsze kółko wkalkulowałem sobie w robotę. Do tego nie zgodzę się że turbo jest bardziej rozwojowe, dmuchając kompresorem 0,5 bara nie muszę zakuwać silnika, w tym momencie tego nie będę robił. Ogarnę tylko silnik, który stoi w garażu i czeka, zrobię sobie w nim kapitalkę plus montaż kompresora, końcowym etapem będzie wymiana silnika na którym teraz śmigam i montaż nowego już z kompresorem i pozostałymi bajerami, które zaplanowałem wrzucić. Dalej będę miał jeden wolny silnik ten już zostanie zakuty, i przygotowany pod kompresor i turbo i taką ścieżkę rozwoju obrałem. Nie będzie to w ciągu roku czy dwóch, kute graty trochę kosztują a moja księgowa (żona) nie zaakceptuje wydatku ponad 10 tyśków na raz, ale jest świadoma tego, że moje auto zostanie teraz skompresowane a w przyszłości też poturbowane trzymajcie tylko z mnie kciuki. W najbliższym czasie przystępuję do prac związanych z portingiem głowicy
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: wuka
No będę śledził temat. Powodzonka.
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
W pewnym momencie to i turbo i kompresor wymaga zakucia z kompresora inne doładowanie że nie trzeba kuć ??hehe ten silnik jest wytrzymały 0,5 to pikuś w nim
Sprzęgło od razu zmieniaj nie ma sensu oryginał <-- dobra rada
Sprzęgło od razu zmieniaj nie ma sensu oryginał <-- dobra rada
Probe to nie samochód, to styl życia...
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Tak jak pisałem, na razie nie zakuwam silnika bo nie zamierzam dmuchać więcej niż 0,5 bara. Zakuję dopiero ten silnik, który teraz wyciągnę, i wtedy pomyślę o większym dmuchaniu. Zresztą ten kompresor maksymalnie jest w stanie dmuchnąć 0,8 więc szału nie robi, ale mi wystarczy.
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Spoko, na pierwszy etap zabawy wystarczy 0,5. A potem z myślą że apetyt rośnie w miarę jedzenia do kompresora dorzucimy turbo z tym że na zakutym silniku. Ale to najbliższa pięciolatka. Teraz remont i dołożenie kompresora, w przyszłym roku blacharz i lakiernik.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: wuka
Orientujecie sie moze ile km wiecej będzie miał silnik dmuchnięty 0,5 bara? 30-40 KM czy wiecej?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
nie da się tego tak przeliczyć , wszystko kwestia podzespołów
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
-- oryginalny post 2016-01-16 18:25 --
Romas ma całkowitą rację, aczkolwiek jest taki BARDZO MOCNO szacunkowy przelicznik, którym pi razy oko coś można przeliczyć, mnoży się obecną moc auta razy wskaźnik doładowania plus 1, czyli 116*(1+0,5) daje 174 - więc w teorii PROBEK 2,0 dmuchnięty 0,5 bara powinien osiągnąć według tego wzoru ponad 170km ale równie dobrze może to być niecałe 150 Wszystko zależy od zbyt wielu parametrów silnika.
-- dodano 2016-01-16 19:48 --
Romas ma całkowitą rację, aczkolwiek jest taki BARDZO MOCNO szacunkowy przelicznik, którym pi razy oko coś można przeliczyć, mnoży się obecną moc auta razy wskaźnik doładowania plus 1, czyli 116*(1+0,5) daje 174 - więc w teorii PROBEK 2,0 dmuchnięty 0,5 bara powinien osiągnąć według tego wzoru ponad 170km ale równie dobrze może to być niecałe 150 Wszystko zależy od zbyt wielu parametrów silnika.
-- dodano 2016-01-16 19:48 --
Jakie sprzęgło polecacie?Pajda16v pisze:...Sprzęgło od razu zmieniaj nie ma sensu oryginał <-- dobra rada
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
szukałem szukałem i stwierdziłem że trzeba gnać na firmę żeby sami przerabiali
Probe to nie samochód, to styl życia...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
Na kompresor 0.5 bara spokojnie seryjne wytrzyma, o ile docisk i tarcza są dobre, najlepiej nowy kpl exedy