Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Z uwagi na to, że nie ma na tym forum postu ściśle traktującego o siłownikach do jedyneczki gt - pozwoliłem sobie założyć taki post.
Macie jakieś pomysły na zamienniki do modelu GT ze spojlerem (oryginalnym - nie jakimś cudem technologii typu barek).
Póki co zanim kupię jakieś zamienniki zamierzam podgiąć do dołu siłowniki - jak to opisują niektórzy koledzy - zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.
Byłem w sklepie z takimi siłownikami - nie znaleźli w ogóle takiego samochodu w bazie a więc nie bardzo potrafili mi pomóc - pomimo tego, że wykręcony siłownik zabrałem ze sobą do sklepu.
Macie jakieś pomysły na zamienniki do modelu GT ze spojlerem (oryginalnym - nie jakimś cudem technologii typu barek).
Póki co zanim kupię jakieś zamienniki zamierzam podgiąć do dołu siłowniki - jak to opisują niektórzy koledzy - zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.
Byłem w sklepie z takimi siłownikami - nie znaleźli w ogóle takiego samochodu w bazie a więc nie bardzo potrafili mi pomóc - pomimo tego, że wykręcony siłownik zabrałem ze sobą do sklepu.
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
ja wygiąłem 2 lata temu i tak już pewnie zostanie, patent wyśmienity 

Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
faktycznie - też wygiąłem i chyba zapomnę o problemie. 80 zł do przodu. Klapa pięknie trzyma i nie opada, ładnie się blokuje. Jakby ktoś potrzebował namiaru na firmę która znalazła dla mnie zamienniki podsyłam to co mi odpisali po wymianie kilku maili:
Firma nazywa się http://www.autoczescikrosno.pl/
Oto co mi napisali:
Znalazłem 2 rodzaje.
1. Sprężyna 23455 - CENA 39,00ZŁ/SZT BRUTTO
Dł całkowita 580mm
Skok 230mm
Siła 600N
2. Sprężyna 23846 - CENA 37,00ZŁ/SZT BRUTTO
Dł całkowita 580mm
Skok 210mm
Siła 535N
Pozdrawiam
EUROAUTO-ZBYT
Firma nazywa się http://www.autoczescikrosno.pl/
Oto co mi napisali:
Znalazłem 2 rodzaje.
1. Sprężyna 23455 - CENA 39,00ZŁ/SZT BRUTTO
Dł całkowita 580mm
Skok 230mm
Siła 600N
2. Sprężyna 23846 - CENA 37,00ZŁ/SZT BRUTTO
Dł całkowita 580mm
Skok 210mm
Siła 535N
Pozdrawiam
EUROAUTO-ZBYT
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- molo
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-12-04 12:32
- Samochód: PrObOsZcZ 2,2 turbo 92r
- Lokalizacja: [LU PROBE]
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Też mam podgięte trochę ciężej przy otwieraniu ale trzymają teraz jak ta lala 

- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Czy ktoś założył jakieś zamienniki i mógłby coś konkretnego polecić?
- Wosek
- Posty: 191
- Rejestracja: 2012-09-23 00:24
- Samochód: Ford Ka 1.2
- Galeria: viewtopic.php?t=22034
- Lokalizacja: Niemcy, Niedersachsen
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Ja mam tak silne, że muszę trzymać klapę bo by mi zawiasy powyrywało
Za to przy zamykaniu darmowa siłownia!
Nie mniej jednak takiego już kupiłem więc wymieniał któryś z poprzednich właścicieli - Domek26 albo jeszcze wcześniej MakeLover, może któryś pamięta skąd brał

Nie mniej jednak takiego już kupiłem więc wymieniał któryś z poprzednich właścicieli - Domek26 albo jeszcze wcześniej MakeLover, może któryś pamięta skąd brał

- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Tez potrzebuje pilnie pomocy bo mam dosyć dźwigania klapy.Eli pisze:Czy ktoś założył jakieś zamienniki i mógłby coś konkretnego polecić?
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Jak je podgiąć?
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Podnosisz klapę do samej góry. Łapiesz ręką siłownik/teleskop za tą ,,grubszą'' część. Ciągniesz go z wyczuciem do siebie tak żeby jakoś drastycznie nie skrzywić. Sprawdzasz czy klapa zamyka się z lekkim oporem. Cieszysz się nie opadającą klaposzybą.
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
LukaszV8 pisze:Podnosisz klapę do samej góry. Łapiesz ręką siłownik/teleskop za tą ,,grubszą'' część. Ciągniesz go z wyczuciem do siebie tak żeby jakoś drastycznie nie skrzywić. Sprawdzasz czy klapa zamyka się z lekkim oporem. Cieszysz się nie opadającą klaposzybą.

Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Kto mi powie jak je ściągnąć? To że odkręcić na dole dwie śruby to ok, ale z górnych gałek za cholere nie chce zejść. Tam też coś trzeba rozkręcić? Jak próbowałem na sile to się blacha zaczęła giąć.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- weteran
- Posty: 326
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Stalową blaszkę podważasz i samo schodzi
Ford Probe 2.2 GL '89
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Coś na zasadzie simmeringu?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- weteran
- Posty: 326
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Z tyłu główki teleskopu jest zabezpieczenie w kształcie c , podważasz go i ściągasz.
Ford Probe 2.2 GL '89
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Dzięki za informację
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
@Loganos69 wymieniałeś? Jeśli tak, to na jakie? 

Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA 
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany
)
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Wymieniłem, kupione od kolegi z forum, przerabianie końcówki - dospawywane, gdyż kupione były dłuższe.
Jak wrócę z trasy to zrobię zdjęcie i wrzucę tutaj.
Teraz trzymają świetnie - na mrozie sztywno stoi, a latem trzeba trzymać klapę przy otwieraniu, żeby nie wyrwało klapy - taką siłę mają, a i dobrze trzeba się zaprzeć, żeby zamknąć
Pytałem o wymianę, bo moje oryginalne nie miały blaszek do wyciągnięcia, aby zluzować "oczka" były pełne odlewy główek i trzeba było ciąć, żeby zdjąć.
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Jak wrócę z trasy to zrobię zdjęcie i wrzucę tutaj.
Teraz trzymają świetnie - na mrozie sztywno stoi, a latem trzeba trzymać klapę przy otwieraniu, żeby nie wyrwało klapy - taką siłę mają, a i dobrze trzeba się zaprzeć, żeby zamknąć

Pytałem o wymianę, bo moje oryginalne nie miały blaszek do wyciągnięcia, aby zluzować "oczka" były pełne odlewy główek i trzeba było ciąć, żeby zdjąć.
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2019-06-13 19:39 przez Loganos69, łącznie zmieniany 2 razy.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Trochę późno, ale są zdjęcia siłowników


Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Re: Siłowniki teleskopy klapy tylnej Probe GT I gen 1992
Hej,
Zgłębiając się w temat sprężyn gazowych(siłowników) tylnej klapy do 1 gen nie znalazłem rozwiązania. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. I podziele się tym co ulepiłem.
Na początek siłownik pasuje od BMW F31 touring. Wymiarami pasuje idealnie jednak jest trochę mocniejszy. Oryginał ma 400N ten 550. i przy zamykaniu czuć że jest dość ciężko Następnie należy rozwiercić zaklepany trzpień z mocowania i rozebrać dość delikatnie bo można wyrobić plastikowe tuleje Później szfierka w ruch i lekko nacinamy ucho aby wyjąć plastikową tuleje Następnie kupujemy parę gratów, zaczynając od mocowania a teraz to co zajeło mi nawięcej czasu czyli jak to wszystko połączyć.... udało się znaleźć coś takiego jak nakrętki i śruby ERICSONA Łączymy to wszystko ze sobą skręcamy- przy skręcaniu musiałem trochę przyciąć srubę ERICSONA żeby nie było luzów. i voilà powstaje taki Frankenstein
Gdyby ktoś był zainteresowany to mam taki kpl bez starych mocowań czyli sprężyny mocowanie oraz śruby. zamówiełem sobie na zapas i mogę odsprzedać
Zgłębiając się w temat sprężyn gazowych(siłowników) tylnej klapy do 1 gen nie znalazłem rozwiązania. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. I podziele się tym co ulepiłem.
Na początek siłownik pasuje od BMW F31 touring. Wymiarami pasuje idealnie jednak jest trochę mocniejszy. Oryginał ma 400N ten 550. i przy zamykaniu czuć że jest dość ciężko Następnie należy rozwiercić zaklepany trzpień z mocowania i rozebrać dość delikatnie bo można wyrobić plastikowe tuleje Później szfierka w ruch i lekko nacinamy ucho aby wyjąć plastikową tuleje Następnie kupujemy parę gratów, zaczynając od mocowania a teraz to co zajeło mi nawięcej czasu czyli jak to wszystko połączyć.... udało się znaleźć coś takiego jak nakrętki i śruby ERICSONA Łączymy to wszystko ze sobą skręcamy- przy skręcaniu musiałem trochę przyciąć srubę ERICSONA żeby nie było luzów. i voilà powstaje taki Frankenstein
Gdyby ktoś był zainteresowany to mam taki kpl bez starych mocowań czyli sprężyny mocowanie oraz śruby. zamówiełem sobie na zapas i mogę odsprzedać