Pasy bezpieczeństwa
- MiRON
- Posty: 111
- Rejestracja: 2005-05-02 11:45
- Galeria: viewtopic.php?t=8260
- Lokalizacja: Józefów
Pasy bezpieczeństwa
witam...
być może jestem jednym z nielicznych ale używam takiej rzeczy w samochodzie jak pasy ale.. problem się pojawił ponieważ odkryłem że owe urządzenia w moim probku nie działają a mianowicie pasy sie nie blokują przy mocniejszym szarpnięciu czy przy ostrym hamowaniu...na dodatek same do końca nie chcą się zwijać (trzeba pomóc)...
czy ktoś może miał już podobny problem?? może ktos wie jak to zreperować?? lub gdzie kupić nowe??
dzieks za info pozdrawiam
być może jestem jednym z nielicznych ale używam takiej rzeczy w samochodzie jak pasy ale.. problem się pojawił ponieważ odkryłem że owe urządzenia w moim probku nie działają a mianowicie pasy sie nie blokują przy mocniejszym szarpnięciu czy przy ostrym hamowaniu...na dodatek same do końca nie chcą się zwijać (trzeba pomóc)...
czy ktoś może miał już podobny problem?? może ktos wie jak to zreperować?? lub gdzie kupić nowe??
dzieks za info pozdrawiam
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
No witam nie jestes jedyny ktory jezdzi w pasach mnie akurat nauczyly niemcy jezdzic w pasach ale nie wazne. Naprawialem raz pasy ale to w Toyocie gdzie odpowiednie za sciaganie pasowa byly dwie sprezyny, z czego jedna byla walnieta. Natomiast jesli chcesz kupic nowe to nie ma sensu lepiej popytaj w dziale gielda od osob ktore maja Probaska, ale juz tylko w czesciach.
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Problem wynika z tego, ze pasy w probku ciezko zablokowac. Pisane bylo juz pare razy na ten temat na forum. A Twoje pasy pewnie blokuja tylko trzeba umiejetnie sprawdzic - naciagnij pas jedna reka, a druga energicznie uderz w naciagniety kawalek - na bank sie zablokuja. U mnie normalnie jak sie szarpnie tez nie blokuja. W przypadku zderzenia przeciazenia sa pewnie odpowiednie do blokady - mam nadzieje
A co do zwijania - u mnie tez koncowce pasa trzeba pomoc, bo sam sie nie nawija na maksa i delikatnie zwisa - to wina sprezyn pewnie.
A co do zwijania - u mnie tez koncowce pasa trzeba pomoc, bo sam sie nie nawija na maksa i delikatnie zwisa - to wina sprezyn pewnie.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Jeśli chodzi o siłę zwijania tych pasów w Probku to faktycznie nie jest za dobrze. To normalne że już słabo się zwijają pod koniec, zaobserwowałem to w wielu Probe. Ale w innych samochodach, nawet starszych jest czasem lepiej. Więc to chyba po prostu wada konstrukcyjna że z wiekiem te sprężyny tracą na mocy.
- MiRON
- Posty: 111
- Rejestracja: 2005-05-02 11:45
- Galeria: viewtopic.php?t=8260
- Lokalizacja: Józefów
w starym golfie II 90r działają bez zarzutu!!
spróbuje tak jak mówicie sprawdzić czy się blokują... a czy warto zabierać się za te sprężyny żeby się ściągały do końca??czy to zabawa zbyt upierdliwa??
spróbuje tak jak mówicie sprawdzić czy się blokują... a czy warto zabierać się za te sprężyny żeby się ściągały do końca??czy to zabawa zbyt upierdliwa??
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pasy bezpieczeństwa
Jest nas więcej:MiRON pisze:...być może jestem jednym z nielicznych ale używam takiej rzeczy w samochodzie jak pasy...
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 35&start=0
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
Re: Pasy bezpieczeństwa
Spróbuj szarpnąć podczas gwałtownego hamowania...MiRON pisze:...pasy sie nie blokują przy mocniejszym szarpnięciu czy przy ostrym hamowaniu...
Kiedyś w większości amerykańskich fordów pasy blokowały się nie "na szarpnięcie" ale "na przeciążenie". Jakieś 15 lat temu sam rozbierałem żeby sprawdzić dlaczego nie blokują się tak, jak w europejczykach Okazało się, że mechanizm blokujący uruchamiany był przez ciężarek, który wyzwala blokadę odchylając się od pionu, na przykład podczas uderzenia albo ostrego hamowania. Szarpanie podczas postoju nic nie dawało, ale już podczas hamowania blokowało skutecznie aż do momentu zatrzymania.
W moim Probku też tak jest, że podczas hamowania nie można się pochylić, bo pasy nie puszczają. A czy blokują "na szarpnięcie" nie sprawdziłem...
_________________
__94
__94
Niestety, już za późno, jak zauważył M-Pro weszło nowe rozporządzenie http://moto.onet.pl/1259131,2246,artykul.htmllabudin pisze:Natomiast jesli chcesz kupic nowe to nie ma sensu lepiej popytaj w dziale gielda od osob ktore maja Probaska, ale juz tylko w czesciach.
Pasy w związku z tym powinieneś wymieniać na nowe
Natomiast w papierach od swojego, też r.93 wyczytałem że pasy są aktywne (cokolwiek by to miało znaczyć) i napinają się dopiero kiedy trzeba. Szarpanie u mnie też nic nie daje.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tak jak napisał krzysx - zróbcie sobie ostre hamowanie na prostej, pustej drodze - powinny i pewnie zadziałają.
Wuax - to dotyczy warsztatów... Nikt Ci jeszcze na ręce nie patrzy, co robisz w czasie wolnym.
Napisałem jeszcze, bo przecież sami wybraliśmy (?) model państwa prokuratorskiego...
Wuax - to dotyczy warsztatów... Nikt Ci jeszcze na ręce nie patrzy, co robisz w czasie wolnym.
Napisałem jeszcze, bo przecież sami wybraliśmy (?) model państwa prokuratorskiego...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Re: Pasy bezpieczeństwa
Mam takie pytanko: zapięcie pasów bezpieczeństwa (ta końcówka w którą wkładamy koncówkę pasa) ma jakieś przewody na końcu, które następnie idą do kostki pod fotelem. Ale dotyczy to tylko fotela kierowcy, u pasażera żadnych kabli nie ma. Od czego są te kable??? Że może czujnik nie zapietych pasów czy jak?
Fight like a man!!!
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pasy bezpieczeństwa
Dokładnie. U pasażera nie ma, bo nie zawsze wozimy ze sobą pasażera
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Re: Pasy bezpieczeństwa
Dzięki. Tak też myślałem. Znaczy że podpiąłem te kabelki odwrotnie bo przy niezapiętych pasach nic mi nie pika, ani żadna kontrolka nie świeci, ale nie szkodzi - tym lepiej hehe
Fight like a man!!!
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasy bezpieczeństwa
Nie wiem jak w dwójkach, ale w jedynkach (przynajmniej z automatycznymi pasami), kable teszpagat pisze:Mam takie pytanko: zapięcie pasów bezpieczeństwa (ta końcówka w którą wkładamy koncówkę pasa) ma jakieś przewody na końcu, które następnie idą do kostki pod fotelem. Ale dotyczy to tylko fotela kierowcy, u pasażera żadnych kabli nie ma. Od czego są te kable??? Że może czujnik nie zapietych pasów czy jak?
odpowiadają za podświetlenie końcówki.
Czujniki niezapiętych pasów są w bębenkach zwijających pasy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: Pasy bezpieczeństwa
W IIgen. jest tylko czujnik w zapięciu/zatrzasku kierowcy i nie wiem czy dobrze teraz pamietam z serwisówki ale bez zapiętego pasa nie ma prawa wystrzelić poduszka.
Jest też kontrolka na zegarach ale po przekreceniu zapłonu gasnie po ok 5 sekundach niezależnie od tego czujnika.
Pzdr. & c ya..
Jest też kontrolka na zegarach ale po przekreceniu zapłonu gasnie po ok 5 sekundach niezależnie od tego czujnika.
Pzdr. & c ya..
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Re: Pasy bezpieczeństwa
no właśnie kontrolka mi kiedyś działała, ale wymianiałem fotele, zaś zatrzaski musiałem przełożyc stare bo w 93 są inne niż w pózniejszych modelach, a fotele miałem z pózniejszego rocznika. Musiałem więc przeciąć te przewody, a teraz przy okazji bawienia się w "odpicuj se probe" wyciągałem fotel i łączyłem te kable, a jako że sa dwa po prostu czarne - nie wiem czy dobrze. Sprawdzę czy kontrolka rzeczywiście jest i po jakim czasie gaśnie. Ale myslałem że skoro jest taki czujnik to powinno być tak jak w nowych autach że jak się pasów nie zapnie to cosik pika albo kontrolka swieci cały czas. też będę wdzięczny za info - jak to jest u większości z Was.
Pozdro
Pozdro
Fight like a man!!!
Re: Pasy bezpieczeństwa
Nic nie pika nic nie świeci chyba ,że w ten sposób jak :
Dziękuję Robert za info - chyba nie masz nic przeciwko,że zacytowałem ku dobru ogólnemu
Te kabelki to raczej jak pamietam wsio jedno,bo zamykaja tylko obwód.
Pzdr. & c ya..
Gdzies mi 0 wcięłoRobert pisze:Tytuł: Pasy bezpieczeństwa
Po 4-8s wyłącza się brzęczyk, lampka gaśnie po ok.60.2Ya pisze:gasnie po ok 5 sekundach
Pozdr.
Dziękuję Robert za info - chyba nie masz nic przeciwko,że zacytowałem ku dobru ogólnemu
Te kabelki to raczej jak pamietam wsio jedno,bo zamykaja tylko obwód.
Pzdr. & c ya..
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Pasy bezpieczeństwa
czy ktoś wie jak można poprawić siłę zwijania pasów bezpieczeństwa? U mnie to ciągle trzeba uważać żeby nie przytrzasnąć wystających z samochodu pasów
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pasy bezpieczeństwa
Dwójki to chyba taką wadę mają - mnie też ten pas się wiecznie zacina. U mnie to nawet nie to że nie ciągnie tylko że się zacina na tej prowadnicy u góry, też chętnie bym poznał sposób na poprawę komfortu. Bo to strasznie wkurza;/
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]