Derek - lepiej opóźnij trochę zapłon. Spalaniem stukowym rozwalisz sobie silnik. I auto będzie słabiej przyspieszało ponieważ iskra pada zbyt wcześnie. Tłok jeszcze nie zdąży dojść do maksymalnego górnego położenia gdy następuje zapłon mieszanki i obrywa wał, panewki oraz korbowody.
Basf_Wrocław pisze:Co do gazu to nielogiczne jest to, że auto ma być słabsze. Przy wtrysku gazu, masz możliwość ustawienia mapy niezależnie od benzyny więc możesz zwiększyć moc.
Silnik na gazie nie będzie miał większej mocy ponieważ gaz jest paliwem mniej kalorycznym niż benzyna mimo, że ma większą liczbę oktanową. Stąd też bierze się większe zużycie gazu niż benzyny. Zwiększając tylko dawkę gazu po prostu będziesz zalewał silnik. Żeby zwiększyć moc tak jak w przypadku benzyny musiałbyś również zwiększyć dawkę powietrza oraz ułatwić pozbywanie się spalin.
Wtrysk gazu dzięki mapom może mieć odpowiedni skład mieszanki dla pełnego zakresu obrotów i obciążenia silnika. Co w przypadku prostszych instalacji jest nie możliwe, oraz nie potrzebuje miksera (zwężki w dolocie) dzięki czemu nie ogranicza przepływu powietrza.