Turbinka

Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Turbinka

Post autor: el_talerzos »

Mam pytanko - może ktoś z was się orientuje ile trzeba dać za turbinkę i oczywiście bebechy - chłodzenie i takie tam bajery - nie chodzi mi o wielki skok mocy lecz o rozsądny przyrost - czy z wymianą i zestrojeniem zmieściłbym się w 3-4 tys?????
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

Osz ty!!! Co mi pomysły podkradasz????

Ale okej.. chętnie posłucham co nasi wspaniali fachowcy mają do powiedzenia w tym temacie.. :D

Pozdroo
:twisted: :twisted:
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Hehe - a tak serio to Paulinko te 116 kucy i to jeszcze w komorze gazowej słabo przędzie - może inaczej - nie wystarczająco :lol:
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

No gazu nie mam i raczej mieć nie będę.. ale i tak jakoś mi tak mało.. (tych kucy) :D Tak więc razem z el_talerzos'em czekamy na opinie!!
Pozdróweczki
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

SoTonkA pisze:No gazu nie mam i raczej mieć nie będę.. ale i tak jakoś mi tak mało.. (tych kucy) :D Tak więc razem z el_talerzos'em czekamy na opinie!!
Pozdróweczki
ja tez sie dolaczam. jak technologia bedzie opanowana, chetnie oddam swoje autko do zaturbienia.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

turbo>>

Post autor: KALI »

Cześć.Zacznę od tego że wszystkie modyfikacje uzależnione są od portfela ale dam przykłady cen przystępnych. :lol: A więc zaczniemy od turbo do 2,0 16 oczywiście po regeneracji cena od 800 do 1200zł , można też zapodać używke za jakieś 500/600zł ale nie wiadomo ile to pochodzi.Potrzebny będzie też kolektor wyd. z kwasówki wyspawany pod wymiar turbo cena od 500-800zł zależy jaka średnica i jak skomplikowany "BARAN". :roll:
Obrazek
Obrazek
Jeżeli mamy już turbo i kolektor trzeba pomyśleć coolerze tutaj też możemy kupić nowy :lol: ale ja polecam używke bo za nowy trzeba dać 1200zł --co jest chore bo chodzony można mieć już od 200zł ale za 300/400 to mamy już naprawdę ładny i nie zniszczony.To też zależy od tego czy chcemy wyeksponować cooler czy go schować,ja u siebie vce chcę schować bo jest za wielki żeby go dać w zderzak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Można zamontować też tak jak pow :arrow: mały cooler zamontowany praktycznie bez żadnej "demolki".NO dobra to został by jeszcze BOV ,zrobienie dolotów i przelotowy wydech co by to miało ręce i nogi .Co do ceny bova to zaczyna się od 200zł do nawet 1500 ale powiem tak miałem ten za 200zł i było super - zależy też jakie ciśnienie będzie w ukł. i na tej podstawie dobiera się bova.Ciekawostka można go zrobić z bypasu od gt1
Obrazek
Jeszcze wydech koszt ok 300/400zł bez tłumika końcowego,orurowanie dolotów to też podobny koszt.Jeżeli chcemy bawić się dalej to wiadomo układ paliwowy i elektronika ale to już są naprawde spore koszta.
PS Jak by ktoś chciał montować tego typu graty to chętnie pomogę.
:) :) :) [/img]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Spawanie kolektorów, dolotów, ect. to też moge pomóc, a w tedy wyjdzie taniej, liczyłem kolektory do V6 to z robotą i mteriałem wychodzi koło 700zł za dwa oczywiście bez montażu i demontażu.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Turbina to okej pomysł, ale to bardzo dużo roboty, więcej niż się wydaje niektórym. Dwie podpowiedzi: było trzeba kupić V6 :-) (oprócz większej mocy dostajemy również sportowe zawieszenie + pierdółki takie jak progi) lub jak ktoś chce dłubać to najłatwiej i stosunkowo najbezpieczniej to będzie wsadzić nitro (od Quakiego wychodzi bardzo tanio).

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 178
Rejestracja: 2004-06-26 00:59
Galeria: viewtopic.php?t=7979
Lokalizacja: Kraków Wexford

Post autor: Kristofer »

Rx :D założyłeś już to Nitro :?: :?: :?:
Probe 2.0 97r GT
Audi Cabrio 2.3
S15 & S2000
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Hmm wiesz ja pwoiem tak co znaczy bawic sie dalej bez przesstrojenia elektroniki to sobie mozesez zrobic soft turbo tak gdzies 0,3 bara co da ci moze z 15 kM pozatytm nikomu nie radze wykorzystywac turbinek regenerowanych w polsce gdyz wiekszosc firm poprostu nie ma o tym bladego pojecia i turbinka sie wysra za moment
Pierwsza sprawa w uturbianiu jest doprowadzenie autka do stanu igla a dopiero po tym mozna myslec o czym kolwiek do soft turbo bedzie potrezben przynajmniej
-turbinka i dodatkowe graty do niej typu kolektory zaworki itp
-piggyback lub stand alone + strojenie
-zmiana wtryskow (nie wiem jakie wtryski siedza w r4 ale te z v6 sa za male na turbo)
Pozatym pamietajmy ze turbinka to nie wszystko mocniejsze autko jakos trezba zatrzymac pozatym dobrze by bylo utawardzic zaewieszenie itp
Moim skromnym zdaniem 3-4 tys to za malo zeby myslec o turbinie no chyba ze ktos chce zrobic totalne druciarstwo (albo jest w stanie zrobic wszystko sam ) ale to sie wiaze z regoly z dosc szybkim zapotrezbowaniem na nastepny silnik
Pozdrawiam
ps. juz nie wspominam o takich rzeczach jak odprezeenie silnika czy tez kute przynajmniej tloki a to wszystko kosztuje
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Quaki pisze:Hmm wiesz ja pwoiem tak co znaczy bawic sie dalej bez przesstrojenia elektroniki to sobie mozesez zrobic soft turbo tak gdzies 0,3 bara co da ci moze z 15 kM pozatytm nikomu nie radze wykorzystywac turbinek regenerowanych w polsce gdyz wiekszosc firm poprostu nie ma o tym bladego pojecia i turbinka sie wysra za moment
Pierwsza sprawa w uturbianiu jest doprowadzenie autka do stanu igla a dopiero po tym mozna myslec o czym kolwiek do soft turbo bedzie potrezben przynajmniej
-turbinka i dodatkowe graty do niej typu kolektory zaworki itp
-piggyback lub stand alone + strojenie
-zmiana wtryskow (nie wiem jakie wtryski siedza w r4 ale te z v6 sa za male na turbo)
Pozatym pamietajmy ze turbinka to nie wszystko mocniejsze autko jakos trezba zatrzymac pozatym dobrze by bylo utawardzic zaewieszenie itp
Moim skromnym zdaniem 3-4 tys to za malo zeby myslec o turbinie no chyba ze ktos chce zrobic totalne druciarstwo (albo jest w stanie zrobic wszystko sam ) ale to sie wiaze z regoly z dosc szybkim zapotrezbowaniem na nastepny silnik
Pozdrawiam
ps. juz nie wspominam o takich rzeczach jak odprezeenie silnika czy tez kute przynajmniej tloki a to wszystko kosztuje
STARY ty chyba Stand alone znasz tylko z nazwy :lol: ty wiesz ile to kosztuje - na takie kompy to stać tylko OZZA z sss :lol: poza tym w polsce to tylko AUTRONIC chyba że stać cię na ciągnięcie gratów z USA to co innego! Widzę że jeszcze mało wiesz o turbo skoro uważasz że twoje przykładowe 0.3 bara da 15 km --to mnie bawi. Wiem z doświadczenia że w każdą serię można wdmuchać 0,5 bara i nic się nie stanie i napewno przyrost mocy będzie większy niż te twoje 15km :twisted: Kolejna sprawa połowa ludzi ze streetraicingu używa regenerowanych turbo i jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś psioczył że do dupy,a firm które się tym parają jest mnóstwo i chłopaki się na tym znają ,ale obstawiam że może masz na myśli turbo kupione na szrocie za 100.Wracając do chiptuningu w polsce jest dosłownie pare firm które powiedzą "stary zrobimy ci kompa"jak byłem swoją jedynką w VTG to powiedzieli że wynalazków nie robią!
W wawie jest jedna osoba która zrobi chipsa do proba ale chce ok 4000.
Poza tym ja w swojej poprzedniej 1 ce uzyskałem wynik 230km/370nm z dosłownie liznięciem elektroniki we własnym zakresie- nie wiem czy to takie soft turbo?Co do odpręrzania silnika to zgoda ale jakie rzeczy to się robi jak chce się wdmuchać 2bary takiego ciśnienia używa się do wyścigów na cwiartkę nie znam gościa który by jeżdził na 2 bar po mieście.Jeszcze jedna sprawa" pomyśleć o wymianie silnika" ja bym to ujął inaczej trzeba znać umiar ja go nie znałem i jak dmuchnołem 1,6 w moją jedyneczke to w drugim tłoku powstała dziurka wielkości palca .
ps Dlaczego uważasz że jak ktoś sam robi to jest druciarstwo ?- przecież podtlenek sam montowałeś :!:
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Kristofer pisze:Rx :D założyłeś już to Nitro :?: :?: :?:
kalii
Piknie to opisałeś wszystko :) a Co do nitro to hehehe
Obrazek

w motorku :)

Part Number Description Racer Price
3-14700nos NOS 10 oz Bottle $137.09

3-14700-Pnos NOS 10 oz Polished Bottle $178.20

3-14705nos NOS 1.0 lb Bottle $163.13

3-14705-Pnos NOS 1.0 lb Polished Bottle $204.25

jak widać ceny butli spadły :)

Obrazek

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=73824726 << Dobry Sprzęt
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

RX pisze:Witam,

Dwie podpowiedzi: było trzeba kupić V6 :-)
Pzdr.
eeee, kupilem V6 i to jeszcze nie to... mysle ze jakby mial z 220 koni juz nie bylo by zle. sam zbyt zapracowany zeby sie w to bawic samemu, chetnie bym oddal samochod komus, kto mi zainstaluje turbine, kuler, wydech, wdech, dostroi elektronike, wezmie za fatyge sensowna prowizje a ja nie zaplace za calosc 15 tys euro (mniej wiecej tyle sobie zycza profesjonalisci), tylko powiedzmy 2 tys euro. mam taka cicha nadzieje :)
Awatar użytkownika
Maro
Posty: 342
Rejestracja: 2005-05-05 00:53

Post autor: Maro »

Witam,

kalii, czy ta 230-konna I GT była właśnie Twoja :?:
Pamiętam, że jakiś czas temu była mowa o tym aucie na forum...
Co się z nim stało :?: ktoś kupił :?: auto pozostało w klubie :?:

Pozdr,
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Witam,

kalii, czy ta 230-konna I GT była właśnie Twoja :?:
Pamiętam, że jakiś czas temu była mowa o tym aucie na forum...
Co się z nim stało :?: ktoś kupił :?: auto pozostało w klubie :?:

Ceść .> tak to była moja jedyneczka , autko 3 mce temu zostało sprzedane do klubu- tomek z Wawy. :)
Ostatnio zmieniony 2005-12-03 00:03 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Arturo77 pisze: eeee, kupilem V6 i to jeszcze nie to... mysle ze jakby mial z 220 koni juz nie bylo by zle.
Mi też mocy brakuje. Ale nie chodziło mi o to, że V6 zaspokoi chęć na moc, jednak to, że lepiej było od razu kupić V6 (moc i zawieszenie) by ew. jeszcze ją podkręcić :-) Wcale nie pali dużo, mocy sporo... no ale to już chyba inny temat powoli zaczniemy... ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A ja chciałem wam powiedzieć że w taestach na trzymanie sie drogi 2.0 wypada lepiej od 2,5. Pewnie to jest uwarunkowane naciskiem na przednię oś.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Tak dla twojej informacji wiem ile kosztuje stand alone wiem tez o nim nieco wiecej niz tylko jak to napisales z nazwy ale pewnie to ty jestes najwiekszym specjalista w tej dzidzinie i pewnie masz doktorat albo jestes profesorem w dziedzinie budowy silnikow z 20 letnim stazem w tuningu i gdziez mi tam do ciebie z moim dyplomem inzyniera i ledwie kilkoma latami w silnikach.
Tak na marginesie zrob turbo na tych gratach co opisales (a nie tak jak ja opisalem grzebiac w elektronice wtryskach zakuwajac motor itp itd. )i ja z toba stane na kresce z moim nitro i wtedy zobaczymy ktory z nas bedzie szybszy dla mnie koniec tematu
ps. a uwazam tak dlatego ze niektorym sie wydaje ze zrobinie turbo to tylko wsadzenie sprezarki i pospawanie kolektora i wielu ludzi idzie na skroty tak jak ty to opisales i konczy z wywalonym silnikiem Ja osobiscie zanim cos pospawam to najpierw to policze dobiore odpwoiednia sprezarke i inne elemnty policze wydech i dolot itp itd dlatego tez uwazam ze wiekszosc ludzi robi druciarstwo bo sie na tym nie zna i dletgo wlasnie duzo ludzi ma klopoty z uturbianymi silnikami n/a gdyz montuja na pale z pominieciem obliczen i z wykorzystaniem czesci regenerowanych itp itd
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Sqad pisze:A ja chciałem wam powiedzieć że w taestach na trzymanie sie drogi 2.0 wypada lepiej od 2,5. Pewnie to jest uwarunkowane naciskiem na przednię oś.
Sorry za offtopic, ale muszę to sprostować. Nie wiem skąd wziąłeś takie info. Miałem okazję oglądać kilka testów amerykańskich (nawet dwa są na forum) i w obu testach narzekali na "handling" w wersjach base i SE. Raz, że różnica nacisku nie jest na tyle znacząca, by nie "odbiło" bardziej sportowo zestrojone zawieszenie, dwa, że Ford nie zrobiłby czegoś takiego, jak puszczenie modelu GT gorzej trzymającego się drogi, bo był to model po prostu droższy i uważany za lepszy. Mały cytat żeby dokończyć dzieła:

"As you might expect there is a big difference between the base Probe and the GT when it comes to handling" więcej w mtrweekprobeperf.mpeg, jest gdzieś w strefie ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja to wzięłem z genialnej stronki u góry której link mieści się na górze forum. Tam są podane prędkości w teście łosia. Mówie co wyczytałem.

PS. RX jak masz te programy to ślij mi na meila to dodam do downloadu.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

RX dzięki za filmiki
Pierwszy dodałem drugi dodam później
Pliki
www.p-r-o-b-e.prv.pl


Wymagana rejestracja
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

na ebayu jest fajny zestawik turbo kit do V6 i stosunkowo niedrogi
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-fo ... enameZWDVW
co o tym sądzicie..pozdro
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

2 tysiące dolców + przesyłka + cła - nie będzie rewelacji. Myślę, że dałoby się uturbić w Polsce taniej. Liczę tylko części oczywiście.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

wg mnie uturbić auto to łatwo zabija się silnik który nie jest do tego wytrzymałościowo przystosowany
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”