Jak zdemontować alternator?
- malfoy12
- Posty: 52
- Rejestracja: 2015-10-16 00:50
- Samochód: Ford Probe Mk2 2.5 V6 93r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23106
- Lokalizacja: Żory, Polska
Jak zdemontować alternator?
Witam, czy ma ktoś już to za sobą i mi powie jak sie za to zabrać? Od góry, od dołu?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jak zdemontować alternator?
Masz klimę czy nie?
Bez klimy ponoć da się górą przeciągnąć od strony gdzie bywa zawór, z klimą masz 3 opcje.
Jak serwisówka podaje czyli wyjąć półoś i dołem, druga sprawa, to wykręcasz wydech z kolektora, dalej luzujesz na gumach i przeciskasz altka,
trzecia opcja-demontujesz podciśnienia przy grodzi, wyciągasz dolot aż do kolektora, demontujesz egr i podobno wychodzi tamtą stroną
Bez klimy ponoć da się górą przeciągnąć od strony gdzie bywa zawór, z klimą masz 3 opcje.
Jak serwisówka podaje czyli wyjąć półoś i dołem, druga sprawa, to wykręcasz wydech z kolektora, dalej luzujesz na gumach i przeciskasz altka,
trzecia opcja-demontujesz podciśnienia przy grodzi, wyciągasz dolot aż do kolektora, demontujesz egr i podobno wychodzi tamtą stroną
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak zdemontować alternator?
A ja powiem tak, odkręcić musisz tylko podpore kolektora ssacego i wychodzi dołem
- malfoy12
- Posty: 52
- Rejestracja: 2015-10-16 00:50
- Samochód: Ford Probe Mk2 2.5 V6 93r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23106
- Lokalizacja: Żory, Polska
Re: Jak zdemontować alternator?
Nie mam klimy więc wolałbym targać gorą A wiecie może czy idzie dostać jakiś zestaw naprawczy? Bo mi strasznie szumi koło.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jak zdemontować alternator?
Rozbierasz na części i szukasz Ktoś, gdzieś tu wrzucał sklep zajmujący się sprzedażą części do altków i rozruszników, poszukaj
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak zdemontować alternator?
a robiłeś to kiedyś i masz o tym pojęcie? jeśli nie to oddaj lepiej do regeneracji
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Jak zdemontować alternator?
po wyjęciu alternatora nic z nim nie zrobisz bez klucza udarowego. Bez tego nie odkręcisz i nie przykręcisz koła pasowego. Sam alternator nie jest skomplikowany. Poszukaj na forum bo ten temat już był omawiany.
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Jak zdemontować alternator?
Eh, było o tym parę razy
W swoim 2.0 wyciągałem alternator i kombinowałem jako koń po górkę. Gdzieś na forum zresztą o tym już smarowałem posta.
W 2.0 zapomnij o wyciąganiu górą (przynajmniej w roczniku 94, a takim mówimy) trzeba:
a) odłączyć akumulator
b) Odkręcić i odpiąć kable od alternatora
c) zdemontować z góry napinacz
d) odkręcić alternator
e) zdjąć poprzeczną belkę pod silnikiem, tą co spina wahacze
f) ja musiałem odkręcić rurę wydechową między kolektorem a katem, inaczej alternator nie chciał się przecisnąć przez szczelinę ) brakowało dosłanie 5mm.
Nadmieniam że co do rury tak było w moim 2.0 94r. Widziałem już różne rury wydechowe z Probe i czasem się różnią więc może u Ciebie będzie inaczej
Klucz udarowy jest zbędny, można alternator rozebrać od tyłu złapać wirnik w imadło (przez aluminium) i odkręcić nakrętkę z koła pasowego. Oba łozyska trzeba było grzać palnikiem.
W ten sam sposób przykręcałem koło pasowe,
Koszt części: mostek + regulator ze szczotkami + łożyska to jakieś 160zł, same łożyska to ze 30zł (NTN)
Jak wyciągniesz alternator sprawdzasz model (Mitsubishi coś tam) i szukaj części po jego numerze w katalogach https://as-pl.com/
Takie części są stosowane w milionach Japońskich aut.
W swoim 2.0 wyciągałem alternator i kombinowałem jako koń po górkę. Gdzieś na forum zresztą o tym już smarowałem posta.
W 2.0 zapomnij o wyciąganiu górą (przynajmniej w roczniku 94, a takim mówimy) trzeba:
a) odłączyć akumulator
b) Odkręcić i odpiąć kable od alternatora
c) zdemontować z góry napinacz
d) odkręcić alternator
e) zdjąć poprzeczną belkę pod silnikiem, tą co spina wahacze
f) ja musiałem odkręcić rurę wydechową między kolektorem a katem, inaczej alternator nie chciał się przecisnąć przez szczelinę ) brakowało dosłanie 5mm.
Nadmieniam że co do rury tak było w moim 2.0 94r. Widziałem już różne rury wydechowe z Probe i czasem się różnią więc może u Ciebie będzie inaczej
Klucz udarowy jest zbędny, można alternator rozebrać od tyłu złapać wirnik w imadło (przez aluminium) i odkręcić nakrętkę z koła pasowego. Oba łozyska trzeba było grzać palnikiem.
W ten sam sposób przykręcałem koło pasowe,
Koszt części: mostek + regulator ze szczotkami + łożyska to jakieś 160zł, same łożyska to ze 30zł (NTN)
Jak wyciągniesz alternator sprawdzasz model (Mitsubishi coś tam) i szukaj części po jego numerze w katalogach https://as-pl.com/
Takie części są stosowane w milionach Japońskich aut.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest