Skrzynia "długie biegi"
Skrzynia "długie biegi"
Wiatm, szukałem na forum ale nic nie znalazłem chodzi mi o wymiane skrzyni z długimi biegami, czy od na xedosa 6 lun 626 2.5 jest dłuższa. Teraz mam przy ok 140 jakieś 4 tys obr. a mgło by być ok 3.2 - 3.5 tys. Wiem ze gorzej bedzie sie zbierał nie przeszkadza mi bardzo raczej w trasie przeważnie jestem to by sie przydała taka.
			
			
									
						
							Black PROBE 2.5 V6 `95
			
						- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Zagadka: który model ma "najkrótszą" skrzynię?
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2008-03-04 15:30 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt:
 
Witam,
Pytanie czy na pewno chcesz to wszystko uzyskać? Jak często dynamicznie przyspieszasz, a jak często jeździsz prędkością max? Żeby w ogóle do tej prędkości max przyspieszyć to Ci zejdzie długo. Rozumiem zmienić przełożenia na krótsze, ale na dłuższe?
 
Jeśli chodzi o zmniejszenie spalania to zupełnie nie tędy droga. Oszczędzisz naprawdę tyle co nic, tracąc to, za co więcej zapłaciłeś, żeby te przyspieszenie mieć - V6.
5,
			
			
									
						
										
						Pytanie czy na pewno chcesz to wszystko uzyskać? Jak często dynamicznie przyspieszasz, a jak często jeździsz prędkością max? Żeby w ogóle do tej prędkości max przyspieszyć to Ci zejdzie długo. Rozumiem zmienić przełożenia na krótsze, ale na dłuższe?
Jeśli chodzi o zmniejszenie spalania to zupełnie nie tędy droga. Oszczędzisz naprawdę tyle co nic, tracąc to, za co więcej zapłaciłeś, żeby te przyspieszenie mieć - V6.
5,
- dyb
 - Posty: 484
 - Rejestracja: 2007-11-14 22:29
 - Galeria: viewtopic.php?t=12699
 - Lokalizacja: Warszawa
 
nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba silnik ma 163 KM/5600 obr to powyzej tej wartości spada moc więc jeśli bedzie troszke dłuższa skrzynia nie powinno to wpłynąć aż tak bardzo na dynamike. Kumpel ma accorda 2.0 `93 i przy 100 km/h ma 3200 obr na min i wcale źle sie nie zbiera to probuś bedzie lepiej bo większa moc i moment obr. a w 626 2.5 jaka sest skrzynia ? taka jak w probe?
			
			
									
						
							Black PROBE 2.5 V6 `95
			
						- songossj6
 - Posty: 84
 - Rejestracja: 2007-12-20 23:57
 - Galeria: viewtopic.php?t=13831
 - Lokalizacja: Opole
 
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
- dyb
 - Posty: 484
 - Rejestracja: 2007-11-14 22:29
 - Galeria: viewtopic.php?t=12699
 - Lokalizacja: Warszawa
 
tak sie wetne 
<p disabled="on">w 2.0 najszybszy czas 0-100 sie robi na dwojce? Bo jak ostatnio sobie sprawdzalem to zeby 100 km/h pojechac na 2jce podszedlem pod czerwone pole i chwilke po tym jak sie pojawilo 100 na zegarze to mnie 'odcielo' (nie wiedzialem ze w 2.0 jest odcinka
 i spadl z obrotow
wiec chyba w teorii lepiej na 2jce, a w praktyce jak sie chce szybciej pojechac niz 102 km/h to szybciej bedzie zmienic na 3jkr przy 80-85 :> </p>
<b title="Robert">To ja też się wetnę bez sensu - a co...
I w każdy następny niezwiązany z tematem...</b>
			
			
									
						
							<p disabled="on">w 2.0 najszybszy czas 0-100 sie robi na dwojce? Bo jak ostatnio sobie sprawdzalem to zeby 100 km/h pojechac na 2jce podszedlem pod czerwone pole i chwilke po tym jak sie pojawilo 100 na zegarze to mnie 'odcielo' (nie wiedzialem ze w 2.0 jest odcinka
wiec chyba w teorii lepiej na 2jce, a w praktyce jak sie chce szybciej pojechac niz 102 km/h to szybciej bedzie zmienic na 3jkr przy 80-85 :> </p>
<b title="Robert">To ja też się wetnę bez sensu - a co...
I w każdy następny niezwiązany z tematem...</b>
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen

			
						
- sawmaster
 - Posty: 726
 - Rejestracja: 2007-06-27 15:54
 - Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
 - Galeria: viewtopic.php?t=11616
 - Lokalizacja: Białystok
 
- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: Skrzynia "długie biegi"
Odkopię temat. Zmieniał ktoś piątkę w KL-DE? Dużo z tym roboty?
Od czego piątka podpasuje, by było 5k obrotów lub mniej przy 200km/h? FS ma dłuższą piątkę, ale nadal za krótką.
			
			
									
						
										
						Od czego piątka podpasuje, by było 5k obrotów lub mniej przy 200km/h? FS ma dłuższą piątkę, ale nadal za krótką.
- 
				Prezes5G19
 - Posty: 486
 - Rejestracja: 2014-10-16 14:32
 - Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
 - Galeria: viewtopic.php?t=22741
 - Lokalizacja: Strzelce Opolskie
 
Re: Skrzynia "długie biegi"
Teoretiko przy wymianie piątki nie musisz zrzucać skrzyni. Jeśli jest trochę miejsca między skrzynią a podłużnicą to wystarczyło by zdemontować metalową pokrywę i odkręcić śruby trzymające kółka na wałkach , wybić klin wodzika i poskładać wszystko odwrotnie na innych kółkach . Na forum było bodajże opisane że pasuje od GE Diesel ale ręki za to nie dam
			
			
									
						
										
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: Skrzynia "długie biegi"
Więc tak, takie przełożenia znalazłem są oryginalnie w 2.5:
5tka: 0.795
finalne: 4.388
2.0 i 2.2 mają finalne 4.105, a 5tki 0.711 (2.2 gt) i 0.717 (2.0) więc niestety w 2.5 przez inny finalny nie będą takie same obroty jak tam.
Mazda diesel GE znalazłem ma 5tkę 0.68, więc zgodnie z tym kalkulatorem (najlepiej przekopiować cały link, bo formatowanie rozwala):
			
			
													5tka: 0.795
finalne: 4.388
2.0 i 2.2 mają finalne 4.105, a 5tki 0.711 (2.2 gt) i 0.717 (2.0) więc niestety w 2.5 przez inny finalny nie będą takie same obroty jak tam.
Mazda diesel GE znalazłem ma 5tkę 0.68, więc zgodnie z tym kalkulatorem (najlepiej przekopiować cały link, bo formatowanie rozwala):
mam 200km/h przy 5k obrotów. Dobrze myślę?
					Ostatnio zmieniony 2017-08-30 22:54 przez pawlacz, łącznie zmieniany 3 razy.
									
			
						
										
						- mysz
 - Klubowicz
 - Posty: 1941
 - Rejestracja: 2010-04-03 15:02
 - Galeria: viewtopic.php?t=18115
 - Lokalizacja: wwa
 
Re: Skrzynia "długie biegi"
Przy 5k obr/min w fsie jest jakieś 195kmh. 5.5k obr/min=216kmh (o ile dobrze pamiętam), 5800-5900obr/min=230kmh (chociaż wątpię by ktoś w klubie oprócz mnie do takich prędkości rozpędził fsa 
) 
To są dane z gpsa (licznik miałem do 120mph)
			
			
									
						
							To są dane z gpsa (licznik miałem do 120mph)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
			
						Jest: ST220 2005r
- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: Skrzynia "długie biegi"
Nie chcę zakładać nowego tematu w dziale I generacji, więc piszę tutaj.
Ma ktoś zdięcie jak wygląda dostęp do piątki w skrzyni z I generacji? Jak ją wyciągnąć?
			
			
									
						
										
						Ma ktoś zdięcie jak wygląda dostęp do piątki w skrzyni z I generacji? Jak ją wyciągnąć?
- marek08
 - Posty: 343
 - Rejestracja: 2015-03-12 16:34
 - Samochód: Probe RWD
 - Galeria: viewtopic.php?t=22798
 - Lokalizacja: Kętrzyn
 
Re: Skrzynia "długie biegi"
Zdejmujesz tylko ten gorny dekielek, wybijasz klin z lapki, odkrecasz te dwie glowne nakretki i wyjmujesz caly piaty bieg. Jakies 10 minut roboty 
			
			
									
						
										
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 


