marnypilot
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
marnypilot
Witam,
Mam na imię Aleksander. Forda odkupiłem 28.03.2016 od kolegi geraldoff. Auto jest po drobnej kolizji. Uszkodzeniu uległy: maska, lampy, zderzak, delikatnie ruszony pas przedni.
Parametry auta:
- data produkcji: 1995 (w dowodzie) jednak mam wrażenie, że to 94'
- silnik: 2.0 16V
Wyposażenie:
- elektryczne lusterka
- elektryczne szyby
- elektryczny szyberdach
- elektryczna regulacja zasięgu świateł
- wspomaganie układu kierowniczego
- instalacja gazowa na sterowniku STAG4
Plany:
- wyregulować LPG
- doprowadzić do stanu jezdnego po kolizji
- tempomat
- podłokietnik
01.04.2016
Kupilem: maska, lampy usa 93'
Koszt 220 PLN
02.04.2016
Kupiłem: zderzak przód z ori halogenami i kierunkowskazami
Koszt: 100 PLN
09.04.2016
Kupiłem:
Reflektory AUTOPAL (RAK52804) x2 - 22,58
Świece zapłonowe NGK (NGKV-LINE 11) - 33,63 PLN
Przewody wysokiego napęcia MagnetiMarelli (941319170083) - 99,98 PLN
Osłonę przegubu LOEBRO (302743) - 20,30 PLN
Sworzeń wahacza RTS (93-08020) x2 - 58,18 PLN
Filtr oleju Denckermann (A210021) - 9,51 PLN
Filtr powietrza Denckermann (A140095) - 13,90 PLN
SUMA: 244,46 PLN
13.04.2016
Kupiłem:
Wspornik tablicy rejestracyjnej + 2 ramki do tablic
Koszt: 27 PLN
22.04.2016
Odebrałem ramki reflektorów ze spa. Piaskowanie, ocynk ogniowy i malowanie proszkowe na czarny mat. Ramki zabezpieczone przed dalszą korozją
Koszt: 100 PLN
23.04.2016
Wymieniłem:
- świece i przewody
- filtr powietrza
Składamy
Test oświetlenia:
Przeciąganie liny ciekawe kto wygra? W czarnym narożniku Renault Twingo 1,6 90KM w kolorowym narożniku Ford Probe 2,0 116KM. Walkę czas rozpocząć
Tak na serio, musiałem dokonać korekty pasa przedniego. Lepszego pomysłu nie miałem. Słupki ogrodzeniowe były za słabe na wciągnik łańcuchowy 2T. Mało fachowo ale skutecznie, operacja udana, pacjent żyje.
26.04.2016
Zakupiłem 1 litr bazy, 1 litr bezbarwnego - 140 PLN
T4W HT Lakier bazowy Mercedes Indiumgrau 963
Lakiernik już umówiony. Malowanie po weekendzie majowym.
W między czasie muszę uporać się z rudą na mocowaniu zderzaka, masakra. Każda jedna śruba, nakrętka, szpilka urywa się przy próbie odkręcenia. Spawanie nowych szpilek nieuniknione
30.04.2016
Kolejny drobny zakup: spinki do zderzaka B16858, B22045 (po 10 sztuk)
koszt: 36 PLN
06.05.2016
Kolejne zakupy:
- olej Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 (89 PLN)
- Ceramizer do silnika (70 PLN)
- filtr gazu Jacuś LPG stan ciekły i gazowy (15 PLN)
07.05.2016 - 238 000 km
- wymieniłem olej i filtr oleju
- wymieniłem filtry gazu (poprzedni gazmajster źle założył oring do filtra stanu ciekłego i syf mógł dostawać się dalej, problem źle działającej instalacji rozwiązany)
- przegląd zawieszenia z przodu: moim oczom ukazał się ruin gruz
- sprawdziłem sprężanie:
(kolejność od strony rozrządu)
12,25 --- 10,78 --- 10,29 --- 11,76 ---- (Bar)
177 ------ 160 ------ 150 ----- 170 ------ (PSI)
Za jakiś czas wykonam pomiar ponownie aby sprawdzić co zyskałem lub straciłem przez Ceramizer.
19.05.2016
Auto pomalowane w AutoPrus (nie polecam). Poprzedni lakier na masce zmatowili, nierówności pokryli dużą warstwą szpachli zamiast zaangażować blacharza, na brzegach elementów widać nierówności i kilka kropelek spływającej farby. Z daleka nie widać jednak z bliska razi w oczy. Mimo zapewnień jakie usłyszałem oddając auto nie został przyspawany jeden urwany uchwyt zderzaka - 800 PLN
21.05.2016
Widać pozytywne skutki stosowania Ceramizera. Rano lub po długim postoju już nie dymi Na wolnych obrotach silnik pracuje równiej.
Wymieniłem wahacze z przodu wraz z tulejami i sworzniem. Komplet firmy Denckermann. Do tulei i sworzni tej firmy nie mam zastrzeżeń, niestety wahacz nie był dostatecznie dobrze wykończony. Naddatek materiału nie pozwalał na pełne skręcanie kołem i ocierał o tarczę hamulca. Nowy wahacz różni się też minimalnie długością od starego. Nie da się tego zauważyć porównując wahacze, różnica jest odczuwalna na oponach. Po wymianie zbieżność się rozjechała
Za kompletne 2 wahacze zapłaciłem: 260 PLN
25.05.2016
Geometria zawieszenia - 80 PLN
29.05.2016
Drobne zakupy:
2 x poduszka amortyzatora + łożysko (KYB SM5308) = 288,82 PLN
Łącznik stabilizatora przód (FEB15411) = 38,46 PLN
Łącznik stabilizatora przód (FEB15412) = 36,55 PLN
Mam na imię Aleksander. Forda odkupiłem 28.03.2016 od kolegi geraldoff. Auto jest po drobnej kolizji. Uszkodzeniu uległy: maska, lampy, zderzak, delikatnie ruszony pas przedni.
Parametry auta:
- data produkcji: 1995 (w dowodzie) jednak mam wrażenie, że to 94'
- silnik: 2.0 16V
Wyposażenie:
- elektryczne lusterka
- elektryczne szyby
- elektryczny szyberdach
- elektryczna regulacja zasięgu świateł
- wspomaganie układu kierowniczego
- instalacja gazowa na sterowniku STAG4
Plany:
- wyregulować LPG
- doprowadzić do stanu jezdnego po kolizji
- tempomat
- podłokietnik
01.04.2016
Kupilem: maska, lampy usa 93'
Koszt 220 PLN
02.04.2016
Kupiłem: zderzak przód z ori halogenami i kierunkowskazami
Koszt: 100 PLN
09.04.2016
Kupiłem:
Reflektory AUTOPAL (RAK52804) x2 - 22,58
Świece zapłonowe NGK (NGKV-LINE 11) - 33,63 PLN
Przewody wysokiego napęcia MagnetiMarelli (941319170083) - 99,98 PLN
Osłonę przegubu LOEBRO (302743) - 20,30 PLN
Sworzeń wahacza RTS (93-08020) x2 - 58,18 PLN
Filtr oleju Denckermann (A210021) - 9,51 PLN
Filtr powietrza Denckermann (A140095) - 13,90 PLN
SUMA: 244,46 PLN
13.04.2016
Kupiłem:
Wspornik tablicy rejestracyjnej + 2 ramki do tablic
Koszt: 27 PLN
22.04.2016
Odebrałem ramki reflektorów ze spa. Piaskowanie, ocynk ogniowy i malowanie proszkowe na czarny mat. Ramki zabezpieczone przed dalszą korozją
Koszt: 100 PLN
23.04.2016
Wymieniłem:
- świece i przewody
- filtr powietrza
Składamy
Test oświetlenia:
Przeciąganie liny ciekawe kto wygra? W czarnym narożniku Renault Twingo 1,6 90KM w kolorowym narożniku Ford Probe 2,0 116KM. Walkę czas rozpocząć
Tak na serio, musiałem dokonać korekty pasa przedniego. Lepszego pomysłu nie miałem. Słupki ogrodzeniowe były za słabe na wciągnik łańcuchowy 2T. Mało fachowo ale skutecznie, operacja udana, pacjent żyje.
26.04.2016
Zakupiłem 1 litr bazy, 1 litr bezbarwnego - 140 PLN
T4W HT Lakier bazowy Mercedes Indiumgrau 963
Lakiernik już umówiony. Malowanie po weekendzie majowym.
W między czasie muszę uporać się z rudą na mocowaniu zderzaka, masakra. Każda jedna śruba, nakrętka, szpilka urywa się przy próbie odkręcenia. Spawanie nowych szpilek nieuniknione
30.04.2016
Kolejny drobny zakup: spinki do zderzaka B16858, B22045 (po 10 sztuk)
koszt: 36 PLN
06.05.2016
Kolejne zakupy:
- olej Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 (89 PLN)
- Ceramizer do silnika (70 PLN)
- filtr gazu Jacuś LPG stan ciekły i gazowy (15 PLN)
07.05.2016 - 238 000 km
- wymieniłem olej i filtr oleju
- wymieniłem filtry gazu (poprzedni gazmajster źle założył oring do filtra stanu ciekłego i syf mógł dostawać się dalej, problem źle działającej instalacji rozwiązany)
- przegląd zawieszenia z przodu: moim oczom ukazał się ruin gruz
- sprawdziłem sprężanie:
(kolejność od strony rozrządu)
12,25 --- 10,78 --- 10,29 --- 11,76 ---- (Bar)
177 ------ 160 ------ 150 ----- 170 ------ (PSI)
Za jakiś czas wykonam pomiar ponownie aby sprawdzić co zyskałem lub straciłem przez Ceramizer.
19.05.2016
Auto pomalowane w AutoPrus (nie polecam). Poprzedni lakier na masce zmatowili, nierówności pokryli dużą warstwą szpachli zamiast zaangażować blacharza, na brzegach elementów widać nierówności i kilka kropelek spływającej farby. Z daleka nie widać jednak z bliska razi w oczy. Mimo zapewnień jakie usłyszałem oddając auto nie został przyspawany jeden urwany uchwyt zderzaka - 800 PLN
21.05.2016
Widać pozytywne skutki stosowania Ceramizera. Rano lub po długim postoju już nie dymi Na wolnych obrotach silnik pracuje równiej.
Wymieniłem wahacze z przodu wraz z tulejami i sworzniem. Komplet firmy Denckermann. Do tulei i sworzni tej firmy nie mam zastrzeżeń, niestety wahacz nie był dostatecznie dobrze wykończony. Naddatek materiału nie pozwalał na pełne skręcanie kołem i ocierał o tarczę hamulca. Nowy wahacz różni się też minimalnie długością od starego. Nie da się tego zauważyć porównując wahacze, różnica jest odczuwalna na oponach. Po wymianie zbieżność się rozjechała
Za kompletne 2 wahacze zapłaciłem: 260 PLN
25.05.2016
Geometria zawieszenia - 80 PLN
29.05.2016
Drobne zakupy:
2 x poduszka amortyzatora + łożysko (KYB SM5308) = 288,82 PLN
Łącznik stabilizatora przód (FEB15411) = 38,46 PLN
Łącznik stabilizatora przód (FEB15412) = 36,55 PLN
Ostatnio zmieniony 2016-06-05 21:09 przez marnypilot, łącznie zmieniany 17 razy.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
Re: marnypilot
My to się już znamy
Dobrze że kupiłeś tego, a nie tego czerwonego z orłem na masce i bez nadkoli
Ogarniesz co potrzeba i będzie dobrze pomyślności
Dobrze że kupiłeś tego, a nie tego czerwonego z orłem na masce i bez nadkoli
Ogarniesz co potrzeba i będzie dobrze pomyślności
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
Zrobię wszystko aby w pełni cieszyć się z mojego zrealizowanego szczeniackiego marzenia
Na razie kombinuję jak pogodzić daszki lamp USA 93' z mechanizmem świateł z elektryczną regulacją. Jest inny rozstaw śrub mocujących daszki. Coś podgiąć? Coś dociąć? Chyba zacznę przekopywać forum, bo pewnie takich tematów macie rozwiązanych na forum bez liku.
Muszę znaleźć gdzieś w okolicy zakład zajmujący się obróbką chemiczną metali. Będę miał kilka elementów z Probka do zabezpieczenia przed korozją.
Na razie kombinuję jak pogodzić daszki lamp USA 93' z mechanizmem świateł z elektryczną regulacją. Jest inny rozstaw śrub mocujących daszki. Coś podgiąć? Coś dociąć? Chyba zacznę przekopywać forum, bo pewnie takich tematów macie rozwiązanych na forum bez liku.
Muszę znaleźć gdzieś w okolicy zakład zajmujący się obróbką chemiczną metali. Będę miał kilka elementów z Probka do zabezpieczenia przed korozją.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: marnypilot
Witaj, dobrze że auto blisko macierzy trafiło, chcielibyśmy abyś nas odwiedzałmarnypilot pisze:Zrobię wszystko aby w pełni cieszyć się z mojego zrealizowanego szczeniackiego marzenia
Na razie kombinuję jak pogodzić daszki lamp USA 93' z mechanizmem świateł z elektryczną regulacją. Jest inny rozstaw śrub mocujących daszki. Coś podgiąć? Coś dociąć? Chyba zacznę przekopywać forum, bo pewnie takich tematów macie rozwiązanych na forum bez liku.
Muszę znaleźć gdzieś w okolicy zakład zajmujący się obróbką chemiczną metali. Będę miał kilka elementów z Probka do zabezpieczenia przed korozją.
Próbowałem przełożyć mechanizm regulacji lamp euro do lamp USA - NIE DA SIĘ. łącznie z tym, że miałem cięte stelaże. Po prostu jest inna budowa i nie da rady.
Nawet była próba przełożenia i opuszczenia przedniej ścianki - też nie dało rady.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: marnypilot
Nie jest źle Ogarniesz to w mig.
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: marnypilot
Ładny kolorek, po za tym jeszcze nie mamy 2018 roku ;D
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: marnypilot
To taki powrót do przeszłości,kolega geraldoff wcale nie sprzedał teraz auta tylko zdjął ogłoszenie, marnypilot kupi go za 2 lata. Brawo ja
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
Poprawiłem 8 na 6 w opisie aby czepialscy już się nie czepiali. Nie w ten klawisz co trzeba uderzyłem
Wracając do tematu. Na razie będę śmigał z lampami EU z przodu. Długie daszki przerobię pod stelaż z elektryczną regulacją. Jest to do ogarnięcia ale na razie chcę jak najszybciej doprowadzić auto do stanu umożliwiającego eksploatację.
Same reflektory są śmiesznie tanie na Alledrogo, około 20 zł za sztukę. Zastanawiam się czy na rynku nie ma jakichś lepszych światełek pasujących do stelaża?
Wracając do tematu. Na razie będę śmigał z lampami EU z przodu. Długie daszki przerobię pod stelaż z elektryczną regulacją. Jest to do ogarnięcia ale na razie chcę jak najszybciej doprowadzić auto do stanu umożliwiającego eksploatację.
Same reflektory są śmiesznie tanie na Alledrogo, około 20 zł za sztukę. Zastanawiam się czy na rynku nie ma jakichś lepszych światełek pasujących do stelaża?
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- geraldoff
- Posty: 90
- Rejestracja: 2013-11-25 01:23
- Samochód: Probe'94 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=22575
- Lokalizacja: Warszawa
Re: marnypilot
Fajnie wiedzieć, że auto trafiło w dobre ręce, które go naprawią i doprowadzą do dobrego stanu Chociaż trochę szkoda, że już nie mój Będę często zaglądał jak CI idzie w realizacji Twojego i pośrednio dokańczaniu mojego marzenia Powodzenia!
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
Pękła warstwa lakiernicza na masce w dwóch miejscach Fajnie, trwałość pracy lakierników z Auto Prus 3 tygodnie. Jutro jadę złożyć reklamację.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: marnypilot
Szkoda, niestety wiem też z mojego doświadczenia, że kit nie jest dobrym rozwiązaniem. U ciebie ewidentnie spartolili robotę. Ja dlatego nie jeżdżę do "dużych" lakierni, większość ma wywalone na auto warte 5 tyś zł. Najwięcej zysków mają z prawie nowych samochodów, wartych dużo więcej, lub napraw powypadkowych. Resztę robią po łepkach i kładą lachę na swoją robotę. Pewnie ci powiedzą, że to wina maski i żebyś kupił inną. Śmiech na sali.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
W miejscach pęknięć nie było kitu. Byłem dzisiaj w AutoPrus. Ciężko opisać ich zdziwienie jak zobaczyli pęknięcia. Zarzekali się, że pierwszy raz coś takiego im się przytrafiło. Zanim trafiłem do szefa przez chwilę rozmawiałem z lakiernikiem. Podobno bardzo często idą na skróty, matują stary lakier i nie kładą podkładu. W moim przypadku czerwona farba była "podstępna", inaczej zachowuje się pod wpływem temperatury niż współczesne lakiery. Powinni wszystko zerwać do zera i dopiero wtedy szpachlować i malować. Chytry 2x traci.
Zaproponowane rozwiązanie: mam kupić inną maskę, najlepiej prostą i nie malowaną wcześniej 500 razy. Ponowne malowanie za darmo. Nie dziwi mnie taka propozycja, zerwanie wszystkiego z mojej maski kosztowałoby ich sporo czasu i materiałów. Ja również nie chcę mieć kilograma szpachli ma masce.
Nowa pokrywa silnika potrzebna na ASAP.
Zaproponowane rozwiązanie: mam kupić inną maskę, najlepiej prostą i nie malowaną wcześniej 500 razy. Ponowne malowanie za darmo. Nie dziwi mnie taka propozycja, zerwanie wszystkiego z mojej maski kosztowałoby ich sporo czasu i materiałów. Ja również nie chcę mieć kilograma szpachli ma masce.
Nowa pokrywa silnika potrzebna na ASAP.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: marnypilot
Odezwij się do Mariooo46 i OrzelWarka - oni są w okolicy i może mieliby coś
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
Dziękuję KrecioPL za informację. Już nawiązałem kontakt z kolegami, sprawa w toku.
W między czasie zrobiłem mini przegląd wzrokowy różnych gratów pod maską i czeka mnie trochę pracy:
- wymiana rozrządu (bo nie wiadomo kiedy ktoś cokolwiek ostatnio)
- pasek alternatora jakiś poszarpany z brzegu - do wymiany
- powyżej 140km/h na 5 oraz przy przyspieszaniu powyżej 3500 rpm (na gazie dość mocno, na benzynie mniej) czuć "wypadające zapłony" - kopułka i palec do wymiany
- w zbiorniczku cieczy chłodzącej stan niski... ale to mnie nie zmartwiło tak bardzo jak kolor i konsystencja cieczy :/ rdzawa woda, coś chyba nie tak
- pod poduszką silnika z prawej strony na karoserii jest obrzydliwa korozja
- uszczelka pokrywy popuszcza oleum - do wymiany
Poza tym:
- układ wydechowy do wymiany, cały, jak najszybciej, nie wiem dlaczego ktoś zakłada głośny wydech do silnika R4, po trasie do Szczecina i z powrotem mam wstręt do tego pierdząco-buczącego wydechu
- przewody metalowe w okolicach zbiornika paliwa nie istnieją i czuć opary benzyny
- podłoga tu i tam ma nalot rudej
- hamulec postojowy - słabiutko cieniutko choćbym lewarek urwał
- hamulce niby są ale nie takie do jakich przywykłem w Renault Twingo po moich modach
- okresowo zapala się kontrolka ABS - pewnie czujnik do wymiany
- przepaliła się żarówka od stop - moje pierwsze podejście żeby się dobrać do żarówki .... 10 minut -> ale jak???
Już wiem na co przeznaczę najbliższe wolne od pracy dni i oszczędności z konta
Ehhh a mogłem zostać przy Reni
W między czasie zrobiłem mini przegląd wzrokowy różnych gratów pod maską i czeka mnie trochę pracy:
- wymiana rozrządu (bo nie wiadomo kiedy ktoś cokolwiek ostatnio)
- pasek alternatora jakiś poszarpany z brzegu - do wymiany
- powyżej 140km/h na 5 oraz przy przyspieszaniu powyżej 3500 rpm (na gazie dość mocno, na benzynie mniej) czuć "wypadające zapłony" - kopułka i palec do wymiany
- w zbiorniczku cieczy chłodzącej stan niski... ale to mnie nie zmartwiło tak bardzo jak kolor i konsystencja cieczy :/ rdzawa woda, coś chyba nie tak
- pod poduszką silnika z prawej strony na karoserii jest obrzydliwa korozja
- uszczelka pokrywy popuszcza oleum - do wymiany
Poza tym:
- układ wydechowy do wymiany, cały, jak najszybciej, nie wiem dlaczego ktoś zakłada głośny wydech do silnika R4, po trasie do Szczecina i z powrotem mam wstręt do tego pierdząco-buczącego wydechu
- przewody metalowe w okolicach zbiornika paliwa nie istnieją i czuć opary benzyny
- podłoga tu i tam ma nalot rudej
- hamulec postojowy - słabiutko cieniutko choćbym lewarek urwał
- hamulce niby są ale nie takie do jakich przywykłem w Renault Twingo po moich modach
- okresowo zapala się kontrolka ABS - pewnie czujnik do wymiany
- przepaliła się żarówka od stop - moje pierwsze podejście żeby się dobrać do żarówki .... 10 minut -> ale jak???
Już wiem na co przeznaczę najbliższe wolne od pracy dni i oszczędności z konta
Ehhh a mogłem zostać przy Reni
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: marnypilot
A tak https://www.youtube.com/watch?v=zXnBqOEJ0y4 , http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 90#p349952marnypilot pisze:- przepaliła się żarówka od stop - moje pierwsze podejście żeby się dobrać do żarówki .... 10 minut -> ale jak???
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
28.06.2016
Wymieniłem elementy zawieszenia przód:
- poduszki kolumny McPersona wraz z łożyskami
- łączniki stabilizatora
Dodatkowo wyczyściłem górne mocowanie sprężyny z rudej, trysnąłem antykorozyjnym i na koniec Hammerite koloru żółtego (akurat taki mieli w sklepie).
Efekt: już nic nie strzela podczas kręcenia kierownicą i nie puka na dołach.
Foto przed i po:
29.06.2016 241 000 km
Zakupiłem i wymieniłem:
- komplet rozrządu Gates (GATES K015341XS)
- pompa wody (NTY CPW-MZ-024)
- simeringi wałków rozrządu i wału korbowego (ELRING)
- uszczelka pokrywy zaworów (ELRING 864.040)
- pasek napędu alternatora i pompy wody (BANDO JAPAN 4PK915-BAN)
Całą wymianę przeprowadziłem sam i jestem z tego dumny.
Koszt części: 578,40 PLN
Podczas wymiany pompy wody wylałem rudą substancję z układu chłodzenia. Dokładnie przepłukałem i zalałem różowym Borygo
30.06.2016
Pod prawą poduszką silnika miałem obrzydliwą korozję. Skoro był robiony rozrząd miałem dobre warunki aby coś na to zaradzić. Miejsce opukałem, potraktowałem szczotką drucianą na szlifierce, następnie wyciąłem przeżarte strzępy blachy szlifierką. Łata ma około 15 cm długości i w najwyższym miejscu 9 cm szerokości. Kawałek blaszki odpowiednio dopasowałem, przyspawałem za pomocą wynalazku z marketu Jula. Środek antykorozyjny, podkład antykorozyjny, masa tłumiąco - uszczelniająca i na koniec warstwa lakieru.
Dziurki nie ma, śladów mojej ingerencji specjalnie nie maskowałem.
To auto jest przeżarte jeszcze w kilku miejscach. Będę musiał coś z tym zrobić, bo po zimie nie będzie czego zbierać.
01.07.2016
Odebrałem z malowania maskę. Trzymam kciuki żeby tym razem nic nie popękało.
Zakupiłem kopułkę i palec do rozdzielacza S1. Koszt 95 PLN
Wymieniłem elementy zawieszenia przód:
- poduszki kolumny McPersona wraz z łożyskami
- łączniki stabilizatora
Dodatkowo wyczyściłem górne mocowanie sprężyny z rudej, trysnąłem antykorozyjnym i na koniec Hammerite koloru żółtego (akurat taki mieli w sklepie).
Efekt: już nic nie strzela podczas kręcenia kierownicą i nie puka na dołach.
Foto przed i po:
29.06.2016 241 000 km
Zakupiłem i wymieniłem:
- komplet rozrządu Gates (GATES K015341XS)
- pompa wody (NTY CPW-MZ-024)
- simeringi wałków rozrządu i wału korbowego (ELRING)
- uszczelka pokrywy zaworów (ELRING 864.040)
- pasek napędu alternatora i pompy wody (BANDO JAPAN 4PK915-BAN)
Całą wymianę przeprowadziłem sam i jestem z tego dumny.
Koszt części: 578,40 PLN
Podczas wymiany pompy wody wylałem rudą substancję z układu chłodzenia. Dokładnie przepłukałem i zalałem różowym Borygo
30.06.2016
Pod prawą poduszką silnika miałem obrzydliwą korozję. Skoro był robiony rozrząd miałem dobre warunki aby coś na to zaradzić. Miejsce opukałem, potraktowałem szczotką drucianą na szlifierce, następnie wyciąłem przeżarte strzępy blachy szlifierką. Łata ma około 15 cm długości i w najwyższym miejscu 9 cm szerokości. Kawałek blaszki odpowiednio dopasowałem, przyspawałem za pomocą wynalazku z marketu Jula. Środek antykorozyjny, podkład antykorozyjny, masa tłumiąco - uszczelniająca i na koniec warstwa lakieru.
Dziurki nie ma, śladów mojej ingerencji specjalnie nie maskowałem.
To auto jest przeżarte jeszcze w kilku miejscach. Będę musiał coś z tym zrobić, bo po zimie nie będzie czego zbierać.
01.07.2016
Odebrałem z malowania maskę. Trzymam kciuki żeby tym razem nic nie popękało.
Zakupiłem kopułkę i palec do rozdzielacza S1. Koszt 95 PLN
Ostatnio zmieniony 2016-07-02 20:24 przez marnypilot, łącznie zmieniany 1 raz.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: marnypilot
marnypilot pisze:Całą wymianę przeprowadziłem sam i jestem z tego dumny.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
06.07.2016
Wymiana układu wydechowego:
- nowy katalizator
- nowy środkowy
- nowy końcowy
Nareszcie cisza. Przestało z tyłu coś pierdzieć
Całą operację przeprowadził zakład Tłumiki Pruszków (ul. Królowej Jadwigi 7)
Za części i usługę zapłaciłem 770 PLN.
Wymiana układu wydechowego:
- nowy katalizator
- nowy środkowy
- nowy końcowy
Nareszcie cisza. Przestało z tyłu coś pierdzieć
Całą operację przeprowadził zakład Tłumiki Pruszków (ul. Królowej Jadwigi 7)
Za części i usługę zapłaciłem 770 PLN.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: marnypilot
Ładnie z nim działasz.
Co do tłumika, to kwestia gustu, ale miałem dokładnie taki sam u siebie przez 6 miesięcy, z czasem zrobił się tak nieznośny ze nie wytrzymałem i kupiłem Walkera, (za 4 razy więcej, żeby tylko nie słuchać tego czegoś).
Co do tłumika, to kwestia gustu, ale miałem dokładnie taki sam u siebie przez 6 miesięcy, z czasem zrobił się tak nieznośny ze nie wytrzymałem i kupiłem Walkera, (za 4 razy więcej, żeby tylko nie słuchać tego czegoś).
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: marnypilot
Cześć! Super, że się nim tzn. Probasem zająłeś i życzę powodzenia w doprowadzaniu do ideału.
Eeee co to jest ten ceramizer i do czego to służy ? Ten wydech z Polmo wytrzyma jakieś 3-4 sezony do pierwszej dziury (o ile się nie rozleci wcześniej) jak dostanie zimowej wody z solą...takie to robią teraz...miałem to w innym aucie i też skasowali około 800zł za wydech, a zakładają ten badziew bo najtańszy u hurtownika cwaniaczki-mechaniczki tfu...
Pzdr
Eeee co to jest ten ceramizer i do czego to służy ? Ten wydech z Polmo wytrzyma jakieś 3-4 sezony do pierwszej dziury (o ile się nie rozleci wcześniej) jak dostanie zimowej wody z solą...takie to robią teraz...miałem to w innym aucie i też skasowali około 800zł za wydech, a zakładają ten badziew bo najtańszy u hurtownika cwaniaczki-mechaniczki tfu...
Pzdr
Re: marnypilot
Potwierdzam,jak już zacznie żreć to po wszystkich rantach na raz i chwila moment końcowego nima.LukaszV8 pisze: Ten wydech z Polmo wytrzyma jakieś 3-4 sezony do pierwszej dziury (o ile się nie rozleci wcześniej)
Wymieniałem go jakieś 3 tygodnie temu, eksperymentalnie opier****** wszystkie krawędzie, zagięcia farbą olejną myślałem czy aby nie stanę w płomieniach, ale nic takiego się nie stało. Nic nie zlazło, nic się nie złuszczyło, nic się nie spaliło. Z czasem się okaże czy taki zabieg ma jakiś sens.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: marnypilot
Wypowiedzi n/t dodatków do oleju, na wyraźne życzenie autora galerii, przeniosłem tu http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=23605marnypilot pisze:Myślałem, że ten temat jest o moim Fordzie a nie miejscem do rozpętania "gówno burzy" o dodatkach do oleju silnikowego. Czy jakiś sprytny moderator może oczyścić temat z postów nie związanych z tematem głównym?
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
06.08.2016
Ubezpieczyłem moje kochane autko. Wartość auta wg ubezpieczyciela 1100 PLN śmiech na sali. Za tyle to nawet kompletu dobrych opon nie kupię
Posiadane zniżki: -40%
Firma: AXA Direct
Koszt: 729 PLN
Ubezpieczyłem moje kochane autko. Wartość auta wg ubezpieczyciela 1100 PLN śmiech na sali. Za tyle to nawet kompletu dobrych opon nie kupię
Posiadane zniżki: -40%
Firma: AXA Direct
Koszt: 729 PLN
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: marnypilot
czyli 70% wartości samochodu musisz płacić co rok by nim jeździć hahahahhahahha
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-11-03 10:52
- Samochód: Probe 2.0 16V 94'
- Galeria: viewtopic.php?t=23396
- Lokalizacja: Pruszków
Re: marnypilot
Urlopu nastał czas:
- Wymieniłem oring uszczelniający rozdzielacz zapłonu.
- Sprawdziłem wyprzedzenie zapłonu lampą strobo, w trybie serwisowym mam 10 stopni.
- Poprawiłem uszczelnienie pompy wody (przeciekała na połączeniu z blokiem silnika).
- Po zdjęciu osłony rozrządu okazało się, że mam kolejny wyciek oleju z simeringa wałka rozrządu. Niedawno sam je wymieniałem. Skubaniec przekrzywił się. Wymieniłem na nowy.
- Naprawiłem osłonę rozrządu za pomocą kleju do szyb i uszczelki "U" 8mm odpowiednio ją docinając.
- Sprawdziłem błędy systemu ABS: wszystkie 4 czujniki + moduł ABS. Po wykasowaniu błędów i przejechaniu kilku kilometrów zostaje kod 61 (moduł ABS)
- Przepłukałem kilkanaście razy układ chłodzenia. Ciągle leci mi ruda woda :/ Chyba ktoś wcześniej jeździł na wodzie zamiast na glikolu i coś zardzewiało.
- Naprawiłem antenę. Ułamał się kawałek listwy zębatej. Teraz wysuwa się jeden segment mniej ale przynajmniej działa.
- Zleciłem wycięcie i wstawienie szyby lewej karoseryjnej. Przeciekała od góry i woda lała mi się do wnętrza. Koszt 80 PLN
Motor nadal dziwnie chodzi. Jakby "wypadał" czasami zapłon na którymś cylindrze. Wymiana kopułki, palca, świec, przewodów, sprawdzenie kąta wyprzedzenia nic nie pomogło. Nie wiem co jest grane.
- Wymieniłem oring uszczelniający rozdzielacz zapłonu.
- Sprawdziłem wyprzedzenie zapłonu lampą strobo, w trybie serwisowym mam 10 stopni.
- Poprawiłem uszczelnienie pompy wody (przeciekała na połączeniu z blokiem silnika).
- Po zdjęciu osłony rozrządu okazało się, że mam kolejny wyciek oleju z simeringa wałka rozrządu. Niedawno sam je wymieniałem. Skubaniec przekrzywił się. Wymieniłem na nowy.
- Naprawiłem osłonę rozrządu za pomocą kleju do szyb i uszczelki "U" 8mm odpowiednio ją docinając.
- Sprawdziłem błędy systemu ABS: wszystkie 4 czujniki + moduł ABS. Po wykasowaniu błędów i przejechaniu kilku kilometrów zostaje kod 61 (moduł ABS)
- Przepłukałem kilkanaście razy układ chłodzenia. Ciągle leci mi ruda woda :/ Chyba ktoś wcześniej jeździł na wodzie zamiast na glikolu i coś zardzewiało.
- Naprawiłem antenę. Ułamał się kawałek listwy zębatej. Teraz wysuwa się jeden segment mniej ale przynajmniej działa.
- Zleciłem wycięcie i wstawienie szyby lewej karoseryjnej. Przeciekała od góry i woda lała mi się do wnętrza. Koszt 80 PLN
Motor nadal dziwnie chodzi. Jakby "wypadał" czasami zapłon na którymś cylindrze. Wymiana kopułki, palca, świec, przewodów, sprawdzenie kąta wyprzedzenia nic nie pomogło. Nie wiem co jest grane.
Ostatnio zmieniony 2016-09-18 17:52 przez marnypilot, łącznie zmieniany 1 raz.
Najmarniejszy z marnych,
MarnyPilot
MarnyPilot